Exän kanssa viestittely, miten saan sen loppumaan?
Tilanne siis se, että exäni (jos häntä sellaiseksi voi edes sanoa, emme juuri edenneet tapailuasteelta) on yli puoli vuotta säännöllisesti ottanut yhteyttä viestitse. Sisältö on aina sama, surkuttelua miksi emme voineet yrittää kauemmin ja mikä hänessä oli vikana. Olen yrittänyt miljoonasti vastata kiltisti ja ymmärtävästi, että hänessä ei ole vikaa, mutta en vain tuntenut syvemmin häntä kohtaan. Toivotan hyviä jatkoja. Sitten hetken on rauhallista, kunnes viestejä alkaa taas sataa. Onneksi ei ole sentään ovelle tullut tai muuta.
Tapailumme tosiaan loppui siksi, etten tuntenut rakastuvani häneen muutaman kuukauden jälkeen, vaikka hän olikin periaatteessa mukava. Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään.
Miten tästä pääsisi eroon? Olen yrittänyt vastaamatta jättämistä, mutta viestejä sataa ja sataa kunnes hellyn. En osaa olla julma. Lisäksi vähän pelkään, että hiljaisuus minun osaltani saisi tuon miehen tulemaan kotiovelle saakka... Numeroa en vaihda samasta syystä.
Mitäpä voisin tehdä?
Kommentit (80)
Sano että elämä jatkuu ja kaikkea hyvää. Sitten et enää vastaa. Poliisi ei auta tuollaisessa asiassa kuten tiesitkin.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:03"]
Olen kertonut että seurustelen, ei reaktiota. En sanoisi tätä vielä vainoamiseksi, ainakaan pahantahtoiseksi, sillä miehen näkökulma asiaan on itsesääli, ei kiukku tai viha. Mutta itseään toistavaa tämä alkaa olla, ja tuntuu väärältä nykyistä miestänikin ajatellen, sillä en haluaisi häneltä mitään salata. Koen vain, ettei tämä asia kuulu hänelle eikä hänen tarvitse siitä päänvaivaa itselleen ottaa.
Poliisi ei varmasti tässä asiassa auttaisi, kun mitään uhkaavaa ei ole tapahtunut? En koe itseäni uhatuksi, olen vain ärsyyntynyt sillä haluaisin edetä elämässä ja se tekisi tälle entisellekin hyvää. Kauheinta olisi, jos hän alkaisi ilmestyä oveni taakse. Siksi en uskalla jättää kokonaan huomiotta niitä viestejä.
ap
[/quote]Ei tuo ihan vaarattomalta kuulosta. Tai sitten et pohjimmiltasi halua hänestä eroon ja keksit selityksiä, miksi et voi lopettaa viestittelyä (tämän puolesta puhuu myös se, että et halua kertoa tästä seurustelukumppanillesi). Täältä haet ehkä jonkinlaista hyväksyntää.
[/quote]
Ehdottomasti haluan että tämä loppuu! Mahanpohjassa muljahtaa (ikävällä tavalla) joka kerta kun häneltä tulee viesti, sillä kyllästyttää kerrata samat asiat: miksi suhteemme ei toiminut, hänen kannattaisi mennä eteenpäin, kun minäkin olen jo mennyt. Miehelleni en halua kertoa, koska asia jotenkin hävettää minua, enkä todellakaan halua aiheuttaa mustasukkaisuutta tai mielikuvaa siitä että minä olisin tämän draaman syynä. Suhteemme on niin tuore, haluan suojella sitä. Mutta aivan ehdottomasti haluan että viestit loppuvat, olisin iloinen jos en kuulisi koko miehestä enää ikinä. Mutta minusta ei ole siihen että sanoisin jotain todella pahaa hänelle. Lisäksi oikeasti ahdistun ajatuksesta, että tämä pahenisi ja hän yrittäisi tulla "kylään" juttelemaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:11"]
Olen kertonut että seurustelen, ei reaktiota. En sanoisi tätä vielä vainoamiseksi, ainakaan pahantahtoiseksi, sillä miehen näkökulma asiaan on itsesääli, ei kiukku tai viha. Mutta itseään toistavaa tämä alkaa olla, ja tuntuu väärältä nykyistä miestänikin ajatellen, sillä en haluaisi häneltä mitään salata. Koen vain, ettei tämä asia kuulu hänelle eikä hänen tarvitse siitä päänvaivaa itselleen ottaa.
Poliisi ei varmasti tässä asiassa auttaisi, kun mitään uhkaavaa ei ole tapahtunut? En koe itseäni uhatuksi, olen vain ärsyyntynyt sillä haluaisin edetä elämässä ja se tekisi tälle entisellekin hyvää. Kauheinta olisi, jos hän alkaisi ilmestyä oveni taakse. Siksi en uskalla jättää kokonaan huomiotta niitä viestejä.
ap
[/quote]Ei tuo ihan vaarattomalta kuulosta. Tai sitten et pohjimmiltasi halua hänestä eroon ja keksit selityksiä, miksi et voi lopettaa viestittelyä (tämän puolesta puhuu myös se, että et halua kertoa tästä seurustelukumppanillesi). Täältä haet ehkä jonkinlaista hyväksyntää.
[/quote]Tässä voi olla pointtia. Kuinka moni nainen panisi pahakseen, jos saisi säännöllistä huomiota mieheltä joka pitää sitä naista jumalattarena jota tavoitella ja jota ruikuttaa treffeille, kehuu, muistaa yms. Tämä toinen on mies on vähän kuin sellainen lemmikki, joka ylistää ja hivelee sen seurustelukumppanin lisäksi
[/quote]
Minua ainakin ällötti, kun exä ei jättänyt rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:39"]Tilanne siis se, että exäni (jos häntä sellaiseksi voi edes sanoa, emme juuri edenneet tapailuasteelta) on yli puoli vuotta säännöllisesti ottanut yhteyttä viestitse. Sisältö on aina sama, surkuttelua miksi emme voineet yrittää kauemmin ja mikä hänessä oli vikana. Olen yrittänyt miljoonasti vastata kiltisti ja ymmärtävästi, että hänessä ei ole vikaa, mutta en vain tuntenut syvemmin häntä kohtaan. Toivotan hyviä jatkoja. Sitten hetken on rauhallista, kunnes viestejä alkaa taas sataa. Onneksi ei ole sentään ovelle tullut tai muuta.
Tapailumme tosiaan loppui siksi, etten tuntenut rakastuvani häneen muutaman kuukauden jälkeen, vaikka hän olikin periaatteessa mukava. Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään.
Miten tästä pääsisi eroon? Olen yrittänyt vastaamatta jättämistä, mutta viestejä sataa ja sataa kunnes hellyn. En osaa olla julma. Lisäksi vähän pelkään, että hiljaisuus minun osaltani saisi tuon miehen tulemaan kotiovelle saakka... Numeroa en vaihda samasta syystä.
Mitäpä voisin tehdä?
[/quote] Kasvata munat.. On meinaan melko munatonta touhua jos et lopettamaan pysty.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:39"]Tilanne siis se, että exäni (jos häntä sellaiseksi voi edes sanoa, emme juuri edenneet tapailuasteelta) on yli puoli vuotta säännöllisesti ottanut yhteyttä viestitse. Sisältö on aina sama, surkuttelua miksi emme voineet yrittää kauemmin ja mikä hänessä oli vikana. Olen yrittänyt miljoonasti vastata kiltisti ja ymmärtävästi, että hänessä ei ole vikaa, mutta en vain tuntenut syvemmin häntä kohtaan. Toivotan hyviä jatkoja. Sitten hetken on rauhallista, kunnes viestejä alkaa taas sataa. Onneksi ei ole sentään ovelle tullut tai muuta. Tapailumme tosiaan loppui siksi, etten tuntenut rakastuvani häneen muutaman kuukauden jälkeen, vaikka hän olikin periaatteessa mukava. Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään. Miten tästä pääsisi eroon? Olen yrittänyt vastaamatta jättämistä, mutta viestejä sataa ja sataa kunnes hellyn. En osaa olla julma. Lisäksi vähän pelkään, että hiljaisuus minun osaltani saisi tuon miehen tulemaan kotiovelle saakka... Numeroa en vaihda samasta syystä. Mitäpä voisin tehdä? [/quote] Kasvata munat.. On meinaan melko munatonta touhua jos et lopettamaan pysty.
[/quote]Mutku en halua sanoa mitään pahaa hänelle. vastailen yleensä hymiöiden ja vinkkuhymiöiden kera hänen viesteihin, mutta pohjimmiltani haluaisin lopettaa, mutta se ei tajua lopettaa sitä viestittelyä. En halua olla tyly hänelle, niin pakko aina vastailla.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 16:39"]Tilanne siis se, että exäni (jos häntä sellaiseksi voi edes sanoa, emme juuri edenneet tapailuasteelta) on yli puoli vuotta säännöllisesti ottanut yhteyttä viestitse. Sisältö on aina sama, surkuttelua miksi emme voineet yrittää kauemmin ja mikä hänessä oli vikana. Olen yrittänyt miljoonasti vastata kiltisti ja ymmärtävästi, että hänessä ei ole vikaa, mutta en vain tuntenut syvemmin häntä kohtaan. Toivotan hyviä jatkoja. Sitten hetken on rauhallista, kunnes viestejä alkaa taas sataa. Onneksi ei ole sentään ovelle tullut tai muuta. Tapailumme tosiaan loppui siksi, etten tuntenut rakastuvani häneen muutaman kuukauden jälkeen, vaikka hän olikin periaatteessa mukava. Samaan aikaan tapasin kiinnostavamman miehen, jonka kanssa olen nyt ollut yhdessä puoli vuotta. Tuon aiemman miehen kanssa viestittely tuntuu ikävältä siksikin, että en minä olisi iloinen, jos mieheni viestittelisi entistensä kanssa tällä tavoin. Tietenkään tässä ei ole kyse mistään selän takana vehkeilystä, mutta mieluummin en tuota entistä enää pitäisi elämässäni mukana. Nykyiselle en ole kertonut että entinen pitää tällä tavoin yhteyttä, sillä kertomisesta ei olisi mitään iloa kenellekään. Miten tästä pääsisi eroon? Olen yrittänyt vastaamatta jättämistä, mutta viestejä sataa ja sataa kunnes hellyn. En osaa olla julma. Lisäksi vähän pelkään, että hiljaisuus minun osaltani saisi tuon miehen tulemaan kotiovelle saakka... Numeroa en vaihda samasta syystä. Mitäpä voisin tehdä? [/quote] Kasvata munat.. On meinaan melko munatonta touhua jos et lopettamaan pysty.
[/quote]
Ei asia ole vain minun käsissäni. Jos lakkaan kokonaan vastaamasta, kuka tietää kuinka kauan mies pommittaa viesteillä. Senkin voisin ehkä kestää, mutta entä jos hän alkaa soittelemaankin, tai ilmestymään oven taakse. Tavoitteeni on saada hänet lopettamaan omasta halustaan, ymmärtämään että ei kannata enää. Olen käynyt järkisyyt läpi miljoonasti, mutta ei mene jakeluun! Kyllä tämä minua ahdistaa, vaikken usko miehen olevan mitenkään vaarallinen. En tosin tunne häntä niin hyvin, että voisin olla varma mistään.
ap
Viestiä 14 ei sitten kirjoittanut ap. Kiitos vaan kuka oletkin, kun pelleilet. Ihan oikeasti haluaisin keskustella tästä asiasta, sillä olen neuvoton ja peloissani sen suhteen, että tilanne pahenee.
ap
ap
[/quote]
Onko sinun vaikea sanoa ei? Ilmoittaa että et halua hänen ottavan sinuun enää yhteyttä?
Ainoa tapa on olla vastaamatta kokonaan
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:16"]
ap
[/quote]Tässä voi olla pointtia. Kuinka moni nainen panisi pahakseen, jos saisi säännöllistä huomiota mieheltä joka pitää sitä naista jumalattarena jota tavoitella ja jota ruikuttaa treffeille, kehuu, muistaa yms. Tämä toinen on mies on vähän kuin sellainen lemmikki, joka ylistää ja hivelee sen seurustelukumppanin lisäksi
[/quote]
Lähinnä pelottava riippakivi.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:30"]
ap
[/quote]
Onko sinun vaikea sanoa ei? Ilmoittaa että et halua hänen ottavan sinuun enää yhteyttä?
[/quote]
Olen yrittänyt vastaamattomuutta ja kylmempää linjaa vastauksissa. Eniten toistuva sanomani hänelle on, että mene jo eteenpäin. Hän ei vain lopeta. Ja taustalla on oma pelkoni siitä, että tilanne pahenee.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:24"]
[/quote]Mutku en halua sanoa mitään pahaa hänelle. vastailen yleensä hymiöiden ja vinkkuhymiöiden kera hänen viesteihin, mutta pohjimmiltani haluaisin lopettaa, mutta se ei tajua lopettaa sitä viestittelyä. En halua olla tyly hänelle, niin pakko aina vastailla.
ap
[/quote]
Itse siis ylläpidät tilannetta, miksi?
Hohhoi. Jos et aio sanoa eksälle, että "tämä on viimeinen viesti jonka laitan ja toivottavasti jätät minut tästedes rauhaan" ja sen jälkeen estää numeroa, niin sitten kyse on vain siitä, että tykkäät kun saat huomiota ja sua imartelee ku sun perään ruikutetaan. Nyksälle voit ihan avoimesti kertoa, että sun eka vainoaa sua.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:27"]Viestiä 14 ei sitten kirjoittanut ap. Kiitos vaan kuka oletkin, kun pelleilet. Ihan oikeasti haluaisin keskustella tästä asiasta, sillä olen neuvoton ja peloissani sen suhteen, että tilanne pahenee.
ap
[/quote]
Mä kyllä suosittelisin, että sanot suoraan. Siis myös sen, että viestien saaminen tuntuu kurjalta ja haluat että hän lopettaa niiden lähettämisen. Että on aika päästää irti ja jatkaa eteenpäin. Ja mä kyllä kertoisin tälle nykyiselle, ihan siksi ettei synny väärinkäsityksiä jos ex päättääkin toimia - tulla käymään tai vaikka ottaa yhteyttä tähän uuteen mieheen tyyliin " tiedäthän että me ollaan pidetty koko ajan yhteyttä" tms.. Ja luulen, että omalta osaltasi ruokit tätä exän tapaa, kun vastaat, sinulta hän saa aina huomiota ja "lohdutusta". Tämä siis ihan kaikella ystävällisyydellä, tuollainen sitkeys saattaa vielä muuttua ikäväksi ( ikävämmäksi)
Estä. Vaihda numero. Sano se hänelle selvästi, jos vielä tulee viesti että kiitti riitti, hyvää loppuelämää. Jos jotain oikeasti haluaa niin sen vaan tekee, ei selittele. Et voi tän eksän hölmöilyille yhtikäs mitään, ainoastaan ruokit niitä vastaamalla hälle.
Ymmärrätkö että voit jo olla aikamoisessa 'kusessa' jos tuo ex aiheuttaa enempi ongelmia. Jonka seurauksena asia paljastuisi nykyiselle ja ettet ole kertonut.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:27"]Viestiä 14 ei sitten kirjoittanut ap. Kiitos vaan kuka oletkin, kun pelleilet. Ihan oikeasti haluaisin keskustella tästä asiasta, sillä olen neuvoton ja peloissani sen suhteen, että tilanne pahenee.
ap
[/quote]
Mä kyllä suosittelisin, että sanot suoraan. Siis myös sen, että viestien saaminen tuntuu kurjalta ja haluat että hän lopettaa niiden lähettämisen. Että on aika päästää irti ja jatkaa eteenpäin. Ja mä kyllä kertoisin tälle nykyiselle, ihan siksi ettei synny väärinkäsityksiä jos ex päättääkin toimia - tulla käymään tai vaikka ottaa yhteyttä tähän uuteen mieheen tyyliin " tiedäthän että me ollaan pidetty koko ajan yhteyttä" tms.. Ja luulen, että omalta osaltasi ruokit tätä exän tapaa, kun vastaat, sinulta hän saa aina huomiota ja "lohdutusta". Tämä siis ihan kaikella ystävällisyydellä, tuollainen sitkeys saattaa vielä muuttua ikäväksi ( ikävämmäksi)
[/quote]
Voi olla että hoidan tätä asiaa koko ajan väärin... ehkä olisi pitänyt alusta alkaen jättää vastaamatta ja heti kertoa nykyiselle miehelleni mitä on meneillään. Mutta yritin olla kiltti. Älkää silti luulko etten olisi sanonut jämäkästikin että minulla on uusi mies, ja aiemmat tapahtumat on loppuunkäsitelty. En lepertele hänelle enkä puhu mukavia, olen ainoastaan sanonut että hän löytää varmasti uuden naisen. Mutta niin paljon asia minua hävettää, etten tiedä miten siitä tässä vaiheessa enää nykyiselle miehelleni kertoisin... Haluaisin vain että tuo entinen katoaisi...
ap
Käy eliminoimassa se kaikessa hiljaisuudessa. Pääset eroon ongelmasta.
Vaihda numero. Sano nyksälle että vaihdan koska eksä taas alkoi häiriköidä viesteillä, että on tehnyt sitä ennenkin mutta luulit että lopetti jo. Et voi olla vastuussa toisen aikuisen tunteista, et vaan voi. Pakko vetää johonkin vaan se raja. Ymmärrän et on vaikee pahoittaa toisen mieltä mut se vaan pahenee ku jatkat tota. Vähän kun laastarikin, kerralla vaan repäset kunnolla!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:27"]Viestiä 14 ei sitten kirjoittanut ap. Kiitos vaan kuka oletkin, kun pelleilet. Ihan oikeasti haluaisin keskustella tästä asiasta, sillä olen neuvoton ja peloissani sen suhteen, että tilanne pahenee. ap [/quote] Mä kyllä suosittelisin, että sanot suoraan. Siis myös sen, että viestien saaminen tuntuu kurjalta ja haluat että hän lopettaa niiden lähettämisen. Että on aika päästää irti ja jatkaa eteenpäin. Ja mä kyllä kertoisin tälle nykyiselle, ihan siksi ettei synny väärinkäsityksiä jos ex päättääkin toimia - tulla käymään tai vaikka ottaa yhteyttä tähän uuteen mieheen tyyliin " tiedäthän että me ollaan pidetty koko ajan yhteyttä" tms.. Ja luulen, että omalta osaltasi ruokit tätä exän tapaa, kun vastaat, sinulta hän saa aina huomiota ja "lohdutusta". Tämä siis ihan kaikella ystävällisyydellä, tuollainen sitkeys saattaa vielä muuttua ikäväksi ( ikävämmäksi) [/quote] Voi olla että hoidan tätä asiaa koko ajan väärin... ehkä olisi pitänyt alusta alkaen jättää vastaamatta ja heti kertoa nykyiselle miehelleni mitä on meneillään. Mutta yritin olla kiltti. Älkää silti luulko etten olisi sanonut jämäkästikin että minulla on uusi mies, ja aiemmat tapahtumat on loppuunkäsitelty. En lepertele hänelle enkä puhu mukavia, olen ainoastaan sanonut että hän löytää varmasti uuden naisen. Mutta niin paljon asia minua hävettää, etten tiedä miten siitä tässä vaiheessa enää nykyiselle miehelleni kertoisin... Haluaisin vain että tuo entinen katoaisi... ap
[/quote]No mitä jos sanoisit ei ja älä laita viestiä ja että et halua viestejä, sillä seurustelet
ap