Tekisitkö eläinsuojeluilmoituksen ystäväsi lemmikistä? 😢Tosi vaikea paikka minulle, mutta koiran tilanne kauhistuttaa. 🍔🍕🍟🍪🥤🍬🍨🥺
Siis tämä on mulle tosi vaikeaa ja olen miettinyt asiaa jo kolme viikkoa. Toivottavasti joku osaa auttaa.
Ystäväni mies otti ja lähti. Koira jäi ystävälleni, joka siis on hyvin hyvin isokokoinen naisihminen. Vaikean ylipainon takia hän on väsynyt eikä voi eikä tykkää liikkua ja siksi hän ei juuri koskaan poistu asunnostaan. Sen seurauksena koirakaan ei saa liikuntaa.
Kun sanoin asiasta ystävälleni, hän sanoi että koira pääsee joka päivä aitaukseen (kerrostalon ensimmäisen kerroksen parvekkeen kokoinen piha). Itse hän ei voi muka sinne mennä, koska on liukasta, tai kuuma tai sataa vettä tai joku paikka kipeänä ja koira osaa itse. No se pieni pläntti on ihan täynnä koiran kakkaa. Ja yksi selitys on, että "koirakaan ei tykkää liikkua, kun ei ole mikään hikipinko niin kuin en minäkään."
Toinen asia on koiran syöttäminen. Ystäväni sanoo aina syödessään ja napostellessaan, että "katso kun silläkin on nälkä" ja nakkelee koiralle wolttaamiaan rasvaisia makkaroita ja lihoja hirvittäviä määriä. Hän sanoo että hänen koira on kuin hän eli hyvän ruoan hyvä ystävä. No tottakai labbis syö kaiken mitä eteensä saa!!!
Mutta sitten SE juttu: Ystäväni koirakin on sairaalloisen lihava. En ole ikinä nähnyt noin lihavaa koiraa!! Ihan valtavan iso läskikasa, joka läähättää jatkuvasti. Koiran on oikeasti vaikea liikkua enkä ainakaan minä saanut sitä käymään kadulla kuin ehkä 10 metriä ja minua hävetti.
Kun sanoin tästä koiran vaarallisesta ylipainosta, ystäväni suuttui ja alkoi väittämään, ettei heitä hyväksytä heidän koon takia ja että kehorauha kuuluu koirallekin ja tää on just se syy miksi ruoka tuntuu olevan ainoa ystävä tässä maailmassa... No mitäs tuohon sanomaan.
Mutta annako koiran kärsiä vai teenkö ilmoituksen? Ilmoitus tietäisi ystävyyden loppumista. 😢
Kommentit (37)
Tuskinpa se ilmoitus mihinkään johtaa. Mielummin uhkaus ystävälle että teet ilmon jos asiat ei muutu.
Teet ilmoituksen. Koira ei voi tilanteelleen mitään. On tosiystävyyttä huolehtia ystävän koirasta silloin kun hän ei itse pysty.
Tällainen provo tänään. Ainakin olet poissa muusta pahanteosta kun jaksat noin pitkiä sepustuksia kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se ilmoitus mihinkään johtaa. Mielummin uhkaus ystävälle että teet ilmon jos asiat ei muutu.
Kyllä johtaa.Tuossa oli parikin asiaa, joihin reagoidaan
Tottakai tekisin. Vähemmän hymiöitä enemmän tekoja, ok?
Tilaa eläinlääkäri sen akan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo emojit tekee otsikossa?
Sama kehopositiivisia haukkuva kuin muissa vastaavien emojen aloituksissa.
Emojit otsikossa paljastaa koko jutun saduksi. Kovasti on nähty vaivaa...
Mukavaa päivää kaikille, jätetään aloittaja keksimään jotain parempaa.
Tee ilmoitus, vaikka ystävyys päättyisi.
Erityisen kauheaa tuo, että koira joutuu olemaan saastaisessa aitauksessa.
En usko, että ystäväsi muuttaa käytöstään. Hänen mielestään viranomainenkin on väärässä. Tuollaista ajatusmallia vaikea muuttaa.
Hyvä puoli on se, ettei koiran tarvitse olla talvisin kopissa ulkona, lapset eivät repele koiraa, se ei joudu olemaan liikaa yksin, todennäköisesti sitä ei pahoinpidellä.
Ajattele koiran parasta ja tee se ilmotus. Ja muutenkin, jos sen tekee, niin ei ilmoituksen tekijää ilmoiteta lemmikin omistajalle
Elsu ja ilmo myös taloyhtiöön.
Koiran paskat pois haisemasta asunnon pihalta.
Puuppa se jaksaa olla huolissaan kuvitelluista vaimoistaan, miehistään ja lihavista naisista.
Olen ajatellut, että on harmiton, mutta nykyään ei tyydy enää normispämmiin, vaan on alkanut viljellä myös naisvihaa, väkivaltafanrasioita, vanhusvihaa, eläinvihaa ja homofoobiaa.
Kauanko poliisilla menee selvittää tämä.tapaus?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo emojit tekee otsikossa?
Konalan uusi viritys.
Vierailija kirjoitti:
Emojit otsikossa paljastaa koko jutun saduksi. Kovasti on nähty vaivaa...
Mukavaa päivää kaikille, jätetään aloittaja keksimään jotain parempaa.
Mitä sä olet tänne koskaan laittanut? Vaan turhaa mölinää. Olet paranoidinen, kun pidät kaikkea provona, ja saman kirjoittajan kirjoittamana.
On läskissä koirassa enemmän rakastettavaa
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus. Mitä ihmettä sinä tuollaisella ystävällä tekisit?
Amen ja peesaan ihan täpöllä. Miksi kukaan pitäisi ystävää, joka on epärehellinen sekä itselleen että muille ja vieläpä eläinrääkkääjä?
Koira tarvitsee rodusta ja koosta riippumatta vähintään reilun tunnin lenkin päivässä, useimmat rodut merkittävästi enemmän. Isokaan aidattu piha ei tätä lenkkeilyn tarvetta poista, ei, vaikka olisi toinen koira leikkikaverina koska koira tarvitsee myös niitä virikkeitä, mitä se saa kun lenkillä nuuskuttelee.
Koiralle ne rasvaiset makkarat on erityisen pahasta, koska ne kestää huononlaisesti suolaa. Pieniä määriä toki, yksittäinen grillimakkara silloin tällöin ei lapukan kokoista koiraa pilaisi. Mutta itsellä meni yhdeltä koiralta munuaiset hetkeksi sekaisin, kun se varasti pekonia. Onneksi saatiin kuntoon.
En ymmärrä, mitä pelkäämistä ystävyyden loppumisessa on, kun ystävä selvästikään ei ole sellainen ihminen, jota kukaan täysjärkinen tahtoisi laskea edes tuttavapiiriinsä. Kuinka yksinäisiä te ihmiset oikein olette, kun mikä hyvänsä kelpaa?
Tee ilmoitus. Mitä ihmettä sinä tuollaisella ystävällä tekisit?