Miten jotkut ihmiset löytävät niin nopeasti seurustelukumppaneita?
Miten jotkut ihmiset löytävät niin nopeasti seurustelukumppaneita? Esimerkiksi serkkuni on kahden vuoden aikana seurustellut neljän eri ihmisen kanssa, kun taas minä en yhdenkään.
Onko minulla liian korkeat standardit tai jotain, kun en löydä helposti seurustelukumppaneita? Miten on mahdollista että esimerkiksi serkullani "klikkaa" neljän eri ihmisen kanssa kahden vuoden aikana sen verran hyvin, että päättävät kokeilla seurustelua? En ymmärrä...
Kommentit (93)
Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että heidän kanssaan voi rentoutua ja päästään oman persoonallisuutensa näkymään. Minä esimerkiksi olen melko ujo ja hiljainen, pystyn keskustelemaan, mutta arastelen päästää sitä omaa persoonallisuuttani esiin niin sanotusti. Mutta jotkut ihmiset ovat sellaisia, että heidän seurassaan minäkin voin rentoutua ja uskallan olla oma itseni, kertoa vitsejä ja paljastaa sen ihmisen, joka olisin parisuhteessakin. Monihan meistä on parisuhteessa vähän höpsö ja ihan erilainen, mitä esimerkiksi töissä, jossa ollaan usein hyvin hillittyjä. Ehkä tämä serkkusi on juuri näitä ihmisiä, joiden seurassa miehet voivat vapautua. Miehet ihastuvat täten serkkuusi (ehkä hän on ihan kaunis ja sellainen runsaasti hymyilevä, puhelias nainen) ja serkkusi taas näihin miehiin, jotka ovat hänen seurassaan rentoja.
Toinen on myös, että ehkäpä serkkusi käy enemmän paikoissa, joissa uusien ihmisten tapaaminen on helppoa. Jos käy vaan töissä ja kyhnöttää kotona, käy silloin tällöin baarissa (aika surkeita deittipaikkoja), niin tuskin sitä miestä löytää. Pitää olla iso sosiaalinen piiri tai muuten vain harrastaa jotain, missä tapaa uusia potentiaalisia miehiä jatkuvasti. Jos toinen tapaa vuodessa viisi uutta ihmistä ja toinen 105, niin voi miettiä, kummalla on parempi mahdollisuus löytää uusi kumppani ;)
Olen joskus ihmetellyt, miksi aina minusta kiinnostutaan, kun olen kavereiden kanssa baarissa. Olen ihan söpö, mutta en mitenkään erityinen. No nyt miehet on viimein avanneet sanaisen arkkunsa, kaksi viikkoa sitten treffasin jo kolmannen kaverin, joka sanoi samaa kuin pari aikaisempaakin. Mies kuulemma haistaa naisen tosi hyvin, ja tuoksuin sellaiselta, josta kiinnostui - siis hyvältä. En tiedä onko tuo sitten jotain pelimiessoopaa jota sanotaan kaikille vai pitääkö paikkansa. Tuota nämä viimeiset on hokeneet - tuoksut hyvältä (en edes käytä mitään hajuvesiä).
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 19:38"]
Olen joskus ihmetellyt, miksi aina minusta kiinnostutaan, kun olen kavereiden kanssa baarissa. Olen ihan söpö, mutta en mitenkään erityinen. No nyt miehet on viimein avanneet sanaisen arkkunsa, kaksi viikkoa sitten treffasin jo kolmannen kaverin, joka sanoi samaa kuin pari aikaisempaakin. Mies kuulemma haistaa naisen tosi hyvin, ja tuoksuin sellaiselta, josta kiinnostui - siis hyvältä. En tiedä onko tuo sitten jotain pelimiessoopaa jota sanotaan kaikille vai pitääkö paikkansa. Tuota nämä viimeiset on hokeneet - tuoksut hyvältä (en edes käytä mitään hajuvesiä).
[/quote]
Varmaan totta puhuivat, tuoksulla on suuri merkitys ihmisen(kin) parinvalinnassa vaikka aika usein se kai on tiedostamatonta. Oma aviomieheni ei ollut alkuun ulkonäöllisesti omaa tyyppiäni lainkaan, mutta tuoksui niin huumaavalle, että mieleni muuttui varsin nopeasti. ;)
Olisiko kumppanin haku mielessä olevilla näkymätön signaali joka voi pelottaa miehiä tai naisia pois? Dilemma onkin se, että mitä enemmän haet kumppania, sitä heikommat mahdollisuudet on onnistua?! Elimet saa sitä mitä eniten haluat ja kun et tavoittele mitään ja olet oloosi tyytyväinen, muut alkavat kiinnostua sinusta? Onko tässä perää vai pelkkää myyttiä parinmuodostuksessa?
Asien toinen puoli on miten joillakin voi olla lukuisia lyhyitä ja pitkiä jopa 2-5 v suhteita jotka ovat päättyneet sitten eroon. Itselläni ainakin herää tuolloin kysymys onko tuolla ihmisellä mitään haluakaan sitoutua vai onko kyseessä sitten ns. vaikea ihminen.
Itsekin mietin usein, että miksi ihmeessä olen aina sinkku kunnes muistan, että olen esim. antanut kaikille minua lähestyneille miehille pakit viimeisen vuoden aikana :D En viihdy hyvin ihmisten seurassa ylipäänsä oman epävarmuuden takia, josta johtuen kavereitakin on vähän.
Sosiaalinen ja positiivinen löytää aina seuraa. En sanoisi sinkkuuden johtuvan ulkonäöstä, rumia ja kauniita kun on tasaisesti kummassakin ryhmässä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 21:13"]
Asien toinen puoli on miten joillakin voi olla lukuisia lyhyitä ja pitkiä jopa 2-5 v suhteita jotka ovat päättyneet sitten eroon. Itselläni ainakin herää tuolloin kysymys onko tuolla ihmisellä mitään haluakaan sitoutua vai onko kyseessä sitten ns. vaikea ihminen.
[/quote]
Pikemminkin syinä lyhyisiin suhteisiin on kaksi: 1) vaikeus olla yksin, 2) ei osaa valita oikeaa kumppania itselleen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:19"]
Toisilla on parempi onni. Myös mitä tavallisempi ihminen olet, sen useamman kanssa sovit olemaan ja päinvastoin. Pariutumista ja lapsia tapahtuu suurimmalla todennäköisyydellä, jos olet aika "perustyyppi" etkä mieti kumppanin ulkonäköä kovinkaan paljon.
[/quote]
Tuossa voi olla perää, sillä serkkuni on mielestäni aika tavallinen ihminen. Oikeastaan erittäin tavallinen nyt kun miettii. Harrastaa säännöllisesti liikuntaa, käy koulussa, käy töissä, syö normiruokaa ja tekee kaikin puolin normaaleita asioita, kuten kattoo viikonloppuisin koko perheen viihdeohjelmia tai leipoo kavereidensa kanssa.
Itse taidan olla ihan toistan maata. En ole esimerkiksi katsonut telkkaria vuosiin. Minua kiinnostaa tiede, kahvi, viini ja hyvä ruoka, sekä vaikka nettisarjat.
[/quote]
Voi luoja. :'D No oletpas kyllä oikein uniikki kukkanen, oman elämäsi kirkkain tähti. Ei vaan, huvitti vaan tää.. :'D
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:19"] Toisilla on parempi onni. Myös mitä tavallisempi ihminen olet, sen useamman kanssa sovit olemaan ja päinvastoin. Pariutumista ja lapsia tapahtuu suurimmalla todennäköisyydellä, jos olet aika "perustyyppi" etkä mieti kumppanin ulkonäköä kovinkaan paljon. [/quote] Tuossa voi olla perää, sillä serkkuni on mielestäni aika tavallinen ihminen. Oikeastaan erittäin tavallinen nyt kun miettii. Harrastaa säännöllisesti liikuntaa, käy koulussa, käy töissä, syö normiruokaa ja tekee kaikin puolin normaaleita asioita, kuten kattoo viikonloppuisin koko perheen viihdeohjelmia tai leipoo kavereidensa kanssa. Itse taidan olla ihan toistan maata. En ole esimerkiksi katsonut telkkaria vuosiin. Minua kiinnostaa tiede, kahvi, viini ja hyvä ruoka, sekä vaikka nettisarjat. [/quote] Haha, kylläpäs olet kummajainen! Kukaan tavallinen ihminenhän ei pidä tieteestä, kahvista, viinistä, hyvästä ruoasta ja nettisarjoista :)
[/quote]
Minähän sanoin vain että verrattuna serkkuuni olemme ihan toistan maata. Mistä te keksitte että väitän olevani erityinen?
[/quote]
Juurihan sanoit serkkusi olevan oikein tavantallaajan ruumiillistuma, kun taas itse olet aivan 'toista maata'. Tietääkseeni tavallinen ja erikoinen ovat toistensa vastakohtia joten lopputulema on se, että verratessa itseäsi tavalliseen serkkuun olet itse se erityinen serkku.
Tätä samaa olen miettinyt usein mamma-ryhmissä kun eronneet äidit ovat löytäneet jonkun uuden itselleen joko jo raskaana ollessa tai viimeistään vauvavuoden aikana. Itsekin parhaillaan eroa teen ja masentaa jo valmiiksi. Missä pikkuvauvan äiti muka tapaisi ketään kun on melkein aina lapsen kanssa liikenteessä, tapailumahdollisuudet aikataulujen suhteen vähäiset ja huonoon aikaan päivästä. Sen lisäksi suurin osa varmaan arvelee olevan suhteessa kun lapset on niin pieniä. Lisäksi tarvitsee olla jo todella rakastunut ettei lapset oikeasti haittaa.
Sosiaalinen luonne? Laaja mies-/naismaku? Itse olen ollut oikeastaan aina 16-vuotiaasta asti parisuhteessa, ja naimisiinkin menin jo nuorena. Eri miehet ovat sanoneet, että olen jotenkin helposti lähestyttävä ja puhelias, joten mun kanssa on helppo olla. Ulkonäöltäni olen keskiverto, normaalipainoinen ja perusnätti. Minulla ei ole ollut ikinä mitään tarkkoja kriteereitä miehille, ainoa kriteeri on ollut se että kolahtaa. Ulkonäöltäänkin hyvin erinäköiset miehet viehättää. Voin sanoa suorilta käsin jo vaikka pelkästään työpaikalta 10 miestä joita voisin yrittää ellen olisi onnellisesti naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:27"]Itse taidan olla ihan toistan maata. En ole esimerkiksi katsonut telkkaria vuosiin. Minua kiinnostaa tiede, kahvi, viini ja hyvä ruoka, sekä vaikka nettisarjat.
[/quote]
Hei! Mistä sut löytää? Onko nettiprofiilia jossain palvelussa? Kuullostat tosi kiinnostavalta..
T: Miäs
[/quote]
Tässä pitää tietää että olen mies :D t. ap
Tiedä mistä lanka on keksinyt että olisin nainen, mutta onpahan nuo kirjoitusistani johtaneet kaikkea muutakin :D
Kuin olisin itse kirjoittanut!