Erosin juuri kirkosta, järki voitti.
Muita jotka tehneet saman ratkaisun? Miten päädyit ratkaisuun?
Kommentit (18)
Minusta se oli mitä luontevin ratkaisu ihmiselle, joka ei usko kristinuskon sanomaan. Jos uskoisin, olisin aivan varmasti seurakunnan jäsen. Mutta nyt jäsenyys olisi yhtä outo juttu kuin kuuluminen johonkin puolueeseen, jota en kannata.
Erosin jo vuosia sitten siksi,että minusta työpaikoilla ei saa syrjiä ikään,sukupuoleen tai mihinkään muuhunkaan perustuen.Oulussa annettiin joidenkin miespappien syrjiä naispappeja,eivät suostuneet työskentelemäön heidön kanssaan.Lisäksi sain tarpeeksini pedofiilien yms piilottelusta.Näitä juttuja kun alkoi kuulla liian monelta riparitarinoina yms.Jos kuuluisin kirkkoon niin viimeistään kun kuulin että ev. Lut kirkko osallistuu suurmoskeija hankkeeseen oliain eronnut.Tämä nykyhetken muslimisaatio ja paapominen taas on jo niin helvetistä että en voi ymmärtää miten kukaan kristitty tähän osallistuu.
Ajat sitten erottu.
Miksi kuulua kun en satuihin usko?
Olispa nyt mahdollisimman moni yhtä viisas ja eroaisi. Vanhempani eivät aikoinaan pakkoliittäneet mua siihen ja hyvä niin
En ole eronnut. Tunnen tarvetta jonkinlaiseen "yhteyteen ja turvapaikaan", vaikka en olekaan uskovainen. En ole kuitenkaan yhtään selvillä mikä hengellinen katsomukseni tulee olemaan loppuelämän aikana. Ei se ainakaan kärsi luterilaiseen kirkkoon kuulumisesta.
Kirkkoon liittyy paljon perinteitä, joita halua yhä noudattaa. On se ja diakoniatyö myös jotakin, johon voi turvata mahdollisessa suuressakin hätätilanteessa, jopa rahallisesti. Lisäksi tuntisin itseni jotenkin vieraammaksi kirkon tiloissa ja tilaisuuksissa, jos en kuulusi kirkkoon. Esiinnyn (laulan) sellaisissa.
Olen eronnnut jo aikoja sitten. Muistan kun porukat silloin luuli, että erosin homo juttujen takia. :D Kerroin ettei ole huolta, ihan normaali olen, mutta en vain usko taruolentoihin. Nykyäänhän tuo eroaminen on ihan normaali ja järkevä juttu. Tuleekohan Muslimeista joskus valtauskonto Suomessa kun valtaväestö ei enää ole kiinnostunut uskonnoista?
Eihän Muslimi ole mikään uskonto :O
Yleissivistyksellä taas loistetaan.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:37"]
Eihän Muslimi ole mikään uskonto :O
Yleissivistyksellä taas loistetaan.
[/quote]No mä en tiedä edes mikä se mun oma uskonto oli. Joku evlut papereissa luki, mutta olen itse sitä mieltä ettei insinöörin tarvitse ollakaan sivistynyt. Riittää kunhan ymmärtää tekniikkaa ja on ahkera. Kirjoittaakaan en osaa.
Älä huoli. Tänäkin eroaa n 400 ihmistä. Yli 4000 on eronnut tässä kuussa ja yli 20000 tänä vuonna. Et siis ole ainoa lajissasi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:28"]Erosin jo kauan sitten, kun luin Raamattua ja huomasin miten kirkko sitä vääristelee.
[/quote]
Aivan! Erosin itsekin, kun tajusin, että kirkossa ei esim. kunnioiteta Vanhan testamentin lakeja, kuten ruokasäännöksiä, pukeutumissääntöjä jne.
Ap jatkaa:
Itse olen ollut lähellä eroamista jo kauan. Mielestäni ihmiset uskovat lähinnä siksi, että pelkäävät kuolemaa. Mikä tahansa uskonto hälventää tätä pelkoa. Toisin sanoen, psykologia selittää paljon.
Tieteellinen maailmankuvani ei myöskään ole mennyt yhteen raamatun kanssa. Jos miettii, millä tolalla yleinen ymmärrys maailmasta oli kirkon synnyn aikoihin, ei ole vaikea ymmärtää esimerkiksi kertomuksia vedenpaisumuksista. Ainakin itse pidän mahdollisena tsunamia, jonka syntymekanismia ei tuona aikana osattu tieteellisesti hahmottaa -> Jumala oli siis helppo selitys.
Mä olen harkinnut eroamista, mutten ole varma päätöksestä. En itse osallistu mihinkään seurakunnan tilaisuuksiin mutta mites esim lasten leirit, voivatko osallistua jos vanhemmat eronneet kirkosta?
minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon kun viisaat vanhempani eivät minua sinne 70-luvulla liittäneet. En ole kyllä kirkon palveluita kaivannut koskaan vaan aina inhonnut kirkkoa ja sen toimintaa. Senttiäkään en ole kirkolle antanut enkä anna.
Minä olisin halunnut jo nuorena, mutta vanhempani eivät antaneet vaan pakottivat jeesuskerhoihin ja riparille yms. Heti kun täytin 18 erosin kirkosta, enkä ole nyt 6 vuoteen kaivannut mitään hengellisyyttä.
Erosin 16v sitten, kun totesin ettei ole mitään järkeä kuulua yhteisöön jonka perusjuttuihin en usko, olen siis ateisti (Raamatun lukeminen läpi muuten vahvisti etten todellakaan voi uskoa siihen). Hyväntekeväisyyttä tuen muulla tavalla.
Taisin erotessani muuten hiukan järkyttää nuorta kesätyöntekijäpoikaa, joka yritti ylipuhua ja oli jo passittamassa pastorin puheille :) Vanhempi rouva toimistossa sitten neuvoi ettei se ole tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:45"]
Mä olen harkinnut eroamista, mutten ole varma päätöksestä. En itse osallistu mihinkään seurakunnan tilaisuuksiin mutta mites esim lasten leirit, voivatko osallistua jos vanhemmat eronneet kirkosta?
[/quote]
Miksi sä haluaisit lastasi uskonnollisen yhteisön leirille, jos et itse edes usko kyseiseen uskontoon etkä kuulu seurakuntaan?
Erosin jo kauan sitten, kun luin Raamattua ja huomasin miten kirkko sitä vääristelee.