Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voin olla katkeroitumatta tässä avioliitossa?

Vierailija
22.09.2015 |

Tunnen tilanteeni epäoikeudenmukaiseksi. Miehellä on lähes koko päivä vapaa-aikaa (opiskelee ja ohjelma on hyvin helppo), niin silti tekee vähemmän meidän perheemme ja kotitöiden eteen.

Ja mitä tekee, tekee helpoimman kautta. Esim. jauhelihakastikkeeseen ei laita sipulia, porkkanaraastetta jne. Tekee lämpimän ruuan, mikä on hyvin yksipuolista. kastikkeita (esim. kana=kanapalat paistetaan ja siihen kerma. Muita lajeja; makaroonilaatikko, lihapullat. Toinen tehtävä on kaupassakäynti. Aina jotakin puuttuu, eikä tätäkään ota kokonaan vastuulleen vaan listan joudun tekemään minä. :(

Sen lisäksi harrastaa yhtä harrastusta lähes koko päivän viikonloppuisin ja esim. eilen n. 5 h. Poika on kiinnostunut ko. harrastuksesta, mutta ei kysele mukaan. Tämän lisäksi katsoo sitten lähes koko illan nettivideoita.

Erota en haluaisi, poika on hyvin herkkä. Lapset kärsivät erosta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:44"]Oletan, että olette puhuneet miehen kanssa asiasta jo ennenkuin avaudut netistä. Siis puhuneet keskenänne ja yhdessä, ei niin että sinä nalkutat, mies puolustautuu ja te molemmat huokailette ennenkuin alatte mykkäkoulun? Mitä mies on kertonut sinulle arjestaan? Onko miehen tekemä ruoka hyvää? Jos on, siitä ei ole syytä valittaa vaikka sitä ei olisikaan tehty normien mukaan.  Etenevätkö miehen opinnot suunnitellusti? Onko hän valinnut helpon ohjelman luonteensa tähden vai siksi, että on juuri tuosta alasta kiinnostunut?  Oletan, että olet itse töissä ja arkipäivät poissa kotoa. Kuinka paljon aikaa miehesi viettää herkän poikanne kanssa? Onko miehen viikonlopuuharrastaminen ja netissä roikkuminen pakoa perheestä vai teidän parisuhteestanne?  Ja mitä herkkiin lapsiin ja eroihin tulee, niin lapset vaistoavat aivan kaiken. Herkät varsinkin. Eron välttely  lapsiin vetoamalla on aikuisten henkistä ja emotionaalista laiskuutta, josta lapset kärsivät. Miten vanhempien välinen kireys on lasten etu?  [/quote] Opinnot sekä että, mutta vaikuttaa että hän ei olekaan niin kiinnostunut kuin luuli. En tiedä pakeneeko mies mitään, vai onko kyse hurahtamisesta. Sillon tällöin viettää aikaa pojan kanssa.

[/quote]

Vastauksesi niukkuudesta päättelen, että ette ole vielä kauheasti ehtineet miettiä yhdessä suhdettanne ja perhe-elämäänne. 

Et ole minulle, etkä kenellekään täällä velkaa mitään, mutta tässä muutama kysymys. Ehkä niistä on sinulle apua, vaikka ne aika arkisia ovatkin.

Sain käsityksen että sinä käyt päivittäin töissä ja miehesi on paljon kotona. Miksi isä viettää poikansa kanssa aikaa vain "silloin tällöin"?

Millainen arkenne on? Kuinka paljon työ ja opinnot vievät aikaanne? Missä lapsi on hoidossa, kuka on enemmän kotona lapsen kanssa? Kuka vie ja tuo? Missä lapsi on iltapäivisin?

Kuinka paljon valmistaudutte viikonloppuisin tulevaan viikkoon? Onko teillä pakastin? Laitatteko sinne ruokaa valmiiksi, helposti lämmitettäväksi? Voisitte kokkailla yhdessä. Lihapullien pyörittäminen yksin on aika tylsää ... :)

Kuinka usein käytte kaupassa ja kumpi käy? On tehokkaampaa ja säästää aikaa jos vain toinen käy yhdessä tehty lista kourassa, ja toinen on kotona tai ulkona lasten kanssa. 

Kuinka paljon olette kahdestaan, mitä teette kun vietätte aikaa kaksin? Onko miehesi sinusta kiinnostava ihminen? Mikä sinussa on omasta mielestäsi kiinnostavaa? 

Onko miehen harrastus sinusta kiinnostava? Mitä itse harrastat ja kuinka paljon aikaa se sinulta vie? 

Arvostatko miehesi valintoja työn ja tulevan ammatin suhteen? Tietääkö hän mitä niistä ajattelet? Tietenkin on tärkeää, että mies myös arvostaa sinun valintojasi, mutta kun avauksessa ja kommenteissa enempi valitat, tekee mieli asettua miehen puolelle, tai edes teidän väliinne. :)

Lopuksi: kirjoitit jotain nuoruuden huonosta itsetunnosta, joka johti sinut suhteeseen nyk.  miehesi kanssa. So what? Tuskin sinä nyt, aikuisena, vaimona ja äitinä, enää vetoat siihen millainen olit teininä. Siitä et voi syyttää ketään, se on vain aika tavallinen elämän tosiasia. Nuorena on pöljä. Ei siihen kuole. Miehelläsi voi olla aivan vastaava nuoruudesta aiheutunut lyhytnäköisyys, joka johti hänet yhteen sinun kanssasi. 

6

Vierailija
2/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tiedän että olisin voinut saada kunnon töitä tekevän miehen niin se lisää vielä katkeruutta. Miksi olin niin paska ja valitsin tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helpoimman kautta? Olisko niin että mies ja poika eivät tykkää rehuista soosissa.

Vierailija
4/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:32"]

Ai helpoimman kautta? Olisko niin että mies ja poika eivät tykkää rehuista soosissa.

[/quote]Kyllä tykkäävät, itse kun laitan ei mitään valittamista. Kehuvat jopa hyväksi.

Vierailija
5/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tämä miehesi käytös täytenä yllätyksenä vai onko sinua vasta nyt alkanut ärsyttämään se?

Kuulostaisi nimittäin kuvailusi perusteella siltä, että olet naimisissa laiskemman puoleisen miehen kanssa, joka on mamman helmoista muuttanut perheleikkiisi. Ei ne miehet aikuistu silmänräpäyksessä, jos kaikki on aina kannettu eteen hopeatarjottimella.

Vierailija
6/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että olette puhuneet miehen kanssa asiasta jo ennenkuin avaudut netistä. Siis puhuneet keskenänne ja yhdessä, ei niin että sinä nalkutat, mies puolustautuu ja te molemmat huokailette ennenkuin alatte mykkäkoulun? Mitä mies on kertonut sinulle arjestaan?

Onko miehen tekemä ruoka hyvää? Jos on, siitä ei ole syytä valittaa vaikka sitä ei olisikaan tehty normien mukaan. 

Etenevätkö miehen opinnot suunnitellusti? Onko hän valinnut helpon ohjelman luonteensa tähden vai siksi, että on juuri tuosta alasta kiinnostunut? 

Oletan, että olet itse töissä ja arkipäivät poissa kotoa. Kuinka paljon aikaa miehesi viettää herkän poikanne kanssa? Onko miehen viikonlopuuharrastaminen ja netissä roikkuminen pakoa perheestä vai teidän parisuhteestanne? 

Ja mitä herkkiin lapsiin ja eroihin tulee, niin lapset vaistoavat aivan kaiken. Herkät varsinkin. Eron välttely  lapsiin vetoamalla on aikuisten henkistä ja emotionaalista laiskuutta, josta lapset kärsivät. Miten vanhempien välinen kireys on lasten etu? 

Vierailija
7/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:33"]Tuliko tämä miehesi käytös täytenä yllätyksenä vai onko sinua vasta nyt alkanut ärsyttämään se?

Kuulostaisi nimittäin kuvailusi perusteella siltä, että olet naimisissa laiskemman puoleisen miehen kanssa, joka on mamman helmoista muuttanut perheleikkiisi. Ei ne miehet aikuistu silmänräpäyksessä, jos kaikki on aina kannettu eteen hopeatarjottimella.
[/quote]
Oli työelämässä kun tutustuttiin..vakihommissa. Varmaankin sit kotityöt hänen oppimassaan mallissa kuuluu vaan naiselle, kun isänsä ei niitä tehnyt. Metsätöitä, metsästystä ja kalastusta kylläkin. Nämä eivät kuulu meidän arkeen. Mies taas pitää isona juttuna ku hän tekee ruuan.

Miehen periaate lienee kaikesta on päästävä helpoimmalla.

Ap

Vierailija
8/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastikkeeseen ei todellakaan tarvitse laittaa porkkanaraastetta. Hyi.

Vierailija
9/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon otsikkoon: miten voit olla katkeroitumatta? Se on aivan omassa valinnassasi, asennekysymys. Jos keskityt omaan kärsimykseesi, miehen syyttelyyn, olet pitkävihainen, kannat kaunaa, muistat jokaisen jauhelihakastikkeeseen laittamatta jätetyn porkkanan, katkeroidut varmasti. Kyse on siis elämänasenteesta, ei parisuhteesta. 

Sinun elämänasenteesi ei asu miehesi taskussa, vaan on omasi. Ihan vastaavalla tavalla päätös jatkaa huonoa parisuhdetta ei ole lasten vastuulla, vaan aikuisten. 

6

Vierailija
10/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:44"]Oletan, että olette puhuneet miehen kanssa asiasta jo ennenkuin avaudut netistä. Siis puhuneet keskenänne ja yhdessä, ei niin että sinä nalkutat, mies puolustautuu ja te molemmat huokailette ennenkuin alatte mykkäkoulun? Mitä mies on kertonut sinulle arjestaan?

Onko miehen tekemä ruoka hyvää? Jos on, siitä ei ole syytä valittaa vaikka sitä ei olisikaan tehty normien mukaan. 

Etenevätkö miehen opinnot suunnitellusti? Onko hän valinnut helpon ohjelman luonteensa tähden vai siksi, että on juuri tuosta alasta kiinnostunut? 

Oletan, että olet itse töissä ja arkipäivät poissa kotoa. Kuinka paljon aikaa miehesi viettää herkän poikanne kanssa? Onko miehen viikonlopuuharrastaminen ja netissä roikkuminen pakoa perheestä vai teidän parisuhteestanne? 

Ja mitä herkkiin lapsiin ja eroihin tulee, niin lapset vaistoavat aivan kaiken. Herkät varsinkin. Eron välttely  lapsiin vetoamalla on aikuisten henkistä ja emotionaalista laiskuutta, josta lapset kärsivät. Miten vanhempien välinen kireys on lasten etu? 
[/quote]
Opinnot sekä että, mutta vaikuttaa että hän ei olekaan niin kiinnostunut kuin luuli.
En tiedä pakeneeko mies mitään, vai onko kyse hurahtamisesta. Sillon tällöin viettää aikaa pojan kanssa.

Vierailija
11/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuosta erosta tulee vaan mieleen, entä jos se on turha?
Asennekysymys, pitäisikö minun vaan hyväksyä että olen toimelijaampi? Ja se että joudu monestkin pyytämään.

Ärsyttää vielä sekin, että mies ajattelee tosi yksinkertaisesti esim. Pakolaisista ja afrikkalaisista.

Vierailija
12/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroitumisestasi lapsi ja lapset kärsii enemmän kuin erosta. On kuitenkin muistettava että eroamalla et vältä katkeroitumista jos haluat katkeroitua kaikesta mitä puoliso tai ex puoliso on jättänyt tekemättä tai mitä hän on tehnyt. Katkeroitumisen välttää antamalla anteeksi. http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/ala-katkeroidu-nain-anteeksiantaminen-auttaa-ennen-kaikkea-sinua-itseasi/5238260

Vierailija
13/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:58"]

Niin tuosta erosta tulee vaan mieleen, entä jos se on turha? Asennekysymys, pitäisikö minun vaan hyväksyä että olen toimelijaampi? Ja se että joudu monestkin pyytämään. Ärsyttää vielä sekin, että mies ajattelee tosi yksinkertaisesti esim. Pakolaisista ja afrikkalaisista.

[/quote]

Ero voi olla turha eikä auta siihen että katkeroidut kuitenkin.

Kyllä itsensä ja toisensa kannattaa hyväksyä. Huomattavasti helpompi on muutaa itseään kuin toista, oma motivaatio jokatapauksessa muutokseen tarvitaan.

Miksi olet valinnut yksinkertaisen puolison jos et häntä kuitenkaan sellaisena hyväksy?

Vierailija
14/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toki ero. Porkkanaraaste perusteena. Mistä helvetistä näin tyhmiä ämmiä sikiää?

Vierailija
15/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:58"]

Niin tuosta erosta tulee vaan mieleen, entä jos se on turha? Asennekysymys, pitäisikö minun vaan hyväksyä että olen toimelijaampi? Ja se että joudu monestkin pyytämään. Ärsyttää vielä sekin, että mies ajattelee tosi yksinkertaisesti esim. Pakolaisista ja afrikkalaisista.

[/quote]

Ero voi olla turha eikä auta siihen että katkeroidut kuitenkin.

Kyllä itsensä ja toisensa kannattaa hyväksyä. Huomattavasti helpompi on muutaa itseään kuin toista, oma motivaatio jokatapauksessa muutokseen tarvitaan.

Miksi olet valinnut yksinkertaisen puolison jos et häntä kuitenkaan sellaisena hyväksy?
[/quote] siksi koska pelkäsi etten saa parempaa. Nuorena itsetunto oli nollassa.

Vierailija
16/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itse teet? Luettelet vain miehesi hommia. Käytkö töissä, opiskeletko ? Mitä sun hommiin kuuluu, muukin kuin av-palstalla notkuminen?

Vierailija
17/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:09"]

Mitäs itse teet? Luettelet vain miehesi hommia. Käytkö töissä, opiskeletko ? Mitä sun hommiin kuuluu, muukin kuin av-palstalla notkuminen?

[/quote] Mieti. Ainakin 4*sen verran kuin mies.

Vierailija
18/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:09"]

[/quote] Mieti. Ainakin 4*sen verran kuin mies.

[/quote]

Kauppalapun kirjoitat? Oletpa sorrettu.

Vastaa kysymykseen

Vierailija
19/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä kovin kapeakatseinen itse (mistä syytät miestäsi). Jos mies tekee eri tavalla asiat, miksi ne ovat automaattisesti huonompia tapoja? Ehkä hänelle kastikkeen porkkanaraasteosuus ei ole niin TÄRKEÄÄ. Mihin rakastuit hänessä? Ei ihmiset ole mitään oman maun mukaan muokattavia paperinukkeja. Tulet onnettomaksi ja katkeraksi rakkaudessa ihan kenen kanssa tahansa tuolla asenteellasi.

Vierailija
20/40 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla hyvä panomies, kun sipulia ja porkkanaraastetta on varaa vaatia kastikkeeseen. Vaihtoon sitten vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan