Voisiko joku mies selittää, miksi (jotkut) miehet haluaa lapsia mutta eivät sitten hoidakaan niitä?
Lähtötilanne siis tämä (ja ei koske kaikkia miehiä, vaan joitakin, joista haluan ymmärtää mistä on kyse): mies haluaa perheen ja lapsia, lupaa osallistua vauvan/lapsen hoitoon, lupaa tasavertaista vanhemmuutta jne.
No lopputulos: ei suostu vaihtamaan vaippoja, ei suostu hoitamaan yöheräämisiä (antamaan pullosta maitoa), ei suostu heräämään aikaisin lasten kanssa antaakseen heille aamupalaa, ei vie leikkipuistoon, ei suostu hoitamaan osaa päiväkotikuskauksista jne. Ei osallistu, ei hoida, vaikka lapsen halusi.
Ja kyseessä siis tilanteet, joissa nainen haluaa miehen osallistuvan eikä välitä pätkääkään siitä pukeeko mies lapselle vihreän vai keltaisen paidan tai onko se paita vaikka nurinpäin päällä, kunhan se on päällä.
Selittäkää.
Kommentit (970)
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mua huvittaa ne lapsettomat nelikymppiset miehet, jotka sanovat, että "haluavat joskus oman lapsen". Että nelikymppisenä jaksaisi sopeutua pikkulapsiarkeen ja vauvan yöheräilyihin, kun on siihen saakka saanut elää kuten itse haluaa..
Otatko kaiken aina kirjaimellisesti? Kaikki miehet tietää mitä tuo tarkoittaa, eikö naiset muka?
Mitä tarkoitat?
Haluan joskus lapsia = ei kakarat kiinnosta mutta jos sanon sen ääneen vaikutan lapsivihaajalta eikä se ole naisten mielestä ok.
Tai sitten vaan voisi sanoa just noin. Että ei ole haaveissa hankkia lapsia. En minä ainakaan pidä lähipiirini veloja lapsivihaajina, eivätkä nämä sitä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen monesti ohjaa ja painostaavmiestä siihen että hän vastentahoisesti päätyy isäksi ja lupaa hoitaa lasta. Jos kieltäydyt tai olet rehellinen niin haarat ei enää välttämättä aukea ja ero.
Eikö rehellisyys olisi reilumpaa kaikkia kohtaan? Tällöin mies ei päätyisi vasten tahtoaan isäksi ja naisella olisi mahdollisuus etsiä ihminen, jonka kanssa perustaa perheen.
Kyllä mutta harvalla miehellä on naisia jonossa. Moni joutuu olemaan sellaisen naisen kanssa joka ei häntä edes viehätä.
Ei ole mikään pakko. Sinkkuna on parempi mitä huonossa parisuhteessa.
Näin on. Miksi siis olette miehen kanssa joka "painostaa tekemään lapsia" ?
Itse suostuin sen takia, että uskoin miehen pitävän lupauksensa ja osallistuvan tasapuolisesti lasten hoitoon. Nykyään olenkin mieluummin sinkkuna.
Hitto mikä tyhmä ämmä
Onhan se hemmetin tyhmää luottaa puolisoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen monesti ohjaa ja painostaavmiestä siihen että hän vastentahoisesti päätyy isäksi ja lupaa hoitaa lasta. Jos kieltäydyt tai olet rehellinen niin haarat ei enää välttämättä aukea ja ero.
No kertokaahan nyt alapeukuttajat että annetaanko miehelle koskaan mahdollisuutta olla rehellinen. Kieltävästä vastauksesta alkaa lähes poikkeuksetta lähtölaskenta tai ainakin särö suhteeseen.
Lapsikysymys on mielestäni niin iso varsinkin, jos lapsia ei vielä ole, että joskus eri teille lähteminen on aivan varteenotettava vaihtoehto. Näin kumpikaan ei tee vastentahtoaan ratkaisua, joka katkeroittaa ja kaduttaa loppu elämän.
Sinun mielestäsikö todella on parempi
A) Ryhtyä vanhemmaksi vasten tahtoaan
B) Katkeroitua loppuelämänsäkuin etsiä kumppani, joka haluaa samaa kuin sinä?
Oletus että kaikki ihmiset ovat järkeviä ja ajattelevia. Jos mies on jopa valmis vahingoittamaan kumppaniaan eron lähestyessä niin valehtelu on ihan "pala kakkua"
Toisaalta, tehdäänkö lapset pelkästään miehen halusta ja mikseivät naiset ole enää valmiita hoitamaan lapsia vaan sysäisivät senkin miehelle? Turha jauhaa, että naiset ovat aina tehneet sen, eivät nämä nykyajan naiset ole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mua huvittaa ne lapsettomat nelikymppiset miehet, jotka sanovat, että "haluavat joskus oman lapsen". Että nelikymppisenä jaksaisi sopeutua pikkulapsiarkeen ja vauvan yöheräilyihin, kun on siihen saakka saanut elää kuten itse haluaa..
Otatko kaiken aina kirjaimellisesti? Kaikki miehet tietää mitä tuo tarkoittaa, eikö naiset muka?
Mitä tarkoitat?
Haluan joskus lapsia = ei kakarat kiinnosta mutta jos sanon sen ääneen vaikutan lapsivihaajalta eikä se ole naisten mielestä ok.
Tai sitten vaan voisi sanoa just noin. Että ei ole haaveissa hankkia lapsia. En minä ainakaan pidä lähipiirini veloja lapsivihaajina, eivätkä nämä sitä olekaan.
Edelleen: ihmisillä on taipumus siloitella asioita. Sanotko sinä kaikki asiat päin naamaa raa'an rehellisesti?
Olet varmasti kaikkien suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisia syytellään kun eivät tahdo näille ukoille synnyttää lapsia.
Jep, joka viikko uutisissa päivitellään, kun naiset eivät halua lapsia. Johtuisikohan siitä, että nykynaiset eivät halua hoitaa lapsia yksin? Jos mieskin haluaa lapsia, miehen PITÄÄ osallistua lasten hoitamiseen
Naiset eivät päätä mätä miehen PITÄÄ tehdä.
Yhteinenhän se perhe on. Lapsi kun ei ole mikään nukke, joka laitetaan syrjään silloin kun väsyttää, ei huvita ja olisi mukavampi mennä vaikka Peran kanssa kaljalle.
Ja jos mies kuitenkaan ei hoida omaa osuuttaan, niin eihän naisella ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö rehellisyys olisi reilumpaa kaikkia kohtaan? Tällöin mies ei päätyisi vasten tahtoaan isäksi ja naisella olisi mahdollisuus etsiä ihminen, jonka kanssa perustaa perheen.
Kyllä mutta harvalla miehellä on naisia jonossa. Moni joutuu olemaan sellaisen naisen kanssa joka ei häntä edes viehätä.
Itse suostuin sen takia, että uskoin miehen pitävän lupauksensa ja osallistuvan tasapuolisesti lasten hoitoon. Nykyään olenkin mieluummin sinkkuna.
Hitto mikä tyhmä ämmä
Tyhmää on tehdä lapset sillä perusteella että vain toinen haluaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, joka viikko uutisissa päivitellään, kun naiset eivät halua lapsia. Johtuisikohan siitä, että nykynaiset eivät halua hoitaa lapsia yksin? Jos mieskin haluaa lapsia, miehen PITÄÄ osallistua lasten hoitamiseen
Yhteinenhän se perhe on. Lapsi kun ei ole mikään nukke, joka laitetaan syrjään silloin kun väsyttää, ei huvita ja olisi mukavampi mennä vaikka Peran kanssa kaljalle.
Ja jos mies kuitenkaan ei hoida omaa osuuttaan, niin eihän naisella ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa.
Eiks mene jakeluun? Nainen ei päätä mikä on miehen osuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä tyhmä ämmä
Tarkoitatko, että edes oman aviomiehen puheisiin ei voi luottaa vaan mies aina valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä tyhmä ämmä
Sinusta nyt ei ole kuin toisten ihmisten haukkumiseen. Joten mitä teet tässä ketjussa? Tuskin sinulla on lapsia tai edes parisuhdetta.
-eri
Mies ei yksinkertaisesti välitä vauvastanne.
Jos hän välittäisi, hän hoitaisi vauvaa.
Älä katso miehen sanoja, vaan tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks mene jakeluun? Nainen ei päätä mikä on miehen osuus.
Kyllä päättää. Jos mies ei niitä haluamiaan lapsia hoida, niin sitten se päätös on, että miehelle näytetään ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Edelleen: ihmisillä on taipumus siloitella asioita. Sanotko sinä kaikki asiat päin naamaa raa'an rehellisesti?
Olet varmasti kaikkien suosiossa.
Tuo on kyllä asia, mikä pitäisi kyetä sanomaan toiselle niin kuin se on. Ei tarvitse sanoa rumasti eikä raa'an rehellisesti, mutta mikä estää sanomasta, että ei ole haaveissa?
En ymmärrä oikein ajatusta siitä, että asiat pitää joko töksäyttää toiselle rumasti tai valehdella. Välimuotojakin riittää.
Tapailin kerran ihmisen kanssa, joka haaveili muutosta ulkomaille. Oli jo suunnitellut ajankohdan, ja olisi halunnut minut mukaansa. Kerroin, että ulkomaille muutto ei ole haaveissa. Minulla oli oma elämäni ja omat projektini täällä.
No, harmittihan se tilanne meitä molempia, mutta molemmat ovat onnensa löytäneet myöhemmin. Tuo toinen sieltä minne aikanaan lähti, ja minä taholtani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaahan nyt alapeukuttajat että annetaanko miehelle koskaan mahdollisuutta olla rehellinen. Kieltävästä vastauksesta alkaa lähes poikkeuksetta lähtölaskenta tai ainakin särö suhteeseen.
Onhan niitä paljon vela-naisia.
"Paljon"?
Viidesosa naisista jää lapsettomiksi ja heistäkin iso osa vasten tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä tyhmä ämmä
Tarkoitatko, että edes oman aviomiehen puheisiin ei voi luottaa vaan mies aina valehtelee?
Tietysti mies valehtelee, kuten nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä tyhmä ämmä
Tyhmää on tehdä lapset sillä perusteella että vain toinen haluaa niitä.
Mies tässä oli se, joka niitä enemmän halusi, mutta itseänikin miellytti ajatus perheestä, jossa vastuu kannetaan yhdessä. Niin paljon en ole lapsia koskaan halunnut, että olisin alkanut hommaan sinkkuna tai jonain 50-luvun kotiäitinä, jonka elämä pyörii lasten ympärillä miehen pörrätessä omissa menoissaan kodin ulkopuolella.
Tästä aiheesta on selvästi paljon kokemusta. Silläkin uhalla on pakko synnyttä lisää liikakansoituksen keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, tehdäänkö lapset pelkästään miehen halusta ja mikseivät naiset ole enää valmiita hoitamaan lapsia vaan sysäisivät senkin miehelle? Turha jauhaa, että naiset ovat aina tehneet sen, eivät nämä nykyajan naiset ole..
Jos on 10h päivästä kotona hoitamassa jälkikasvuaan, ei pitäisi olla kovinkaan suuri vaatimus että toinen ottaisi koppia asioista kotiin tullessaan. Ja näinhän normaali, perheestään välittävä mies kyllä tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
Useamman lapsen isänä väitän että vika on äidissä.
Lasta kun tehdään, silloin ollaan mielinkielin ja otetaan siementä sisään ravintolan vessassa, anoppilassa, autossa, uimahallissa jnejne.
Lapsen saatuaan äidistä tulee hermonsa menettänyt piiloaggressiivinen vttuilija. Tyytymätön kaikkeen, erityisesti muiden panokseen.
Synnytyksien jälkeen olen jatkuvasti saanut kuulla olevani huono, väärässä, sitäsuntätä. En osaa laittaa sukkia jalkaan ja vedenkin keitän väärin.
Tämän kahden vuoden aikana olen saanut enemmän haukkuja kuin koko elämäni aikana yhteensä.
Asiasta jos mainitsen, nainen kieltää ongelman olemassaolon täysin. Kuulema haastan riitaa, olen marttyyri ja tekopyhä. No, taas saatiin uusi mollaus saldoon, kun yritin asiasta keskustella. Enää en keskustele.
Vaimon ollessa kotona lasten kanssa, minä luonnollisesti maksan kaiken. Asunnot, ruuat, autot, harrastukset, kaiken. Tästä huolimatta työnikin teen väärin, lähden sinne väärään aikaan, tulen väärään aikaan pois, kuulema työtehtäviini ei kuulu kuin kahvin juonti, lounastaminen ja paskanjauhanta. Hänkin voisi suoriutua siitä (eritysasiantuntijatyö erittäin kapealla sektorilla), vaikkei alalla ole ollut päivääkään.
Eihän tämä mikään syy ole, mutta väkisinkin äidin negatiivinen asenne minua kohtaan vaikuttaa motivaatiooni lasten ja kodin hoidossa.
Miksi tehdä mitään, kun se on kuitenkin väärin?
Lisätään nyt tähän vielä se, että tämä käyttäytymismalli ilmaantuu aina lastensaannin yhteydessä. Katoaa ehkä parin vuoden päästä, jos vanhat merkit paikkansa pitävät.
M40
Sä et selvästi ole ymmärtänyt, mitä se lapsen hoito vaatii.
Kuten?