Mikä ehkäisykeino ei sopinut sinulle
Kommentit (25)
E-pillerit. 3 eri merkkiä kokeiltu riittävän pitkillä aloilla.
Selibaatti, on liian tuskallista.
Sinkkumies
E-pillerit. Seksihalut meni ja aloin itkeä ja raivota ihan käsittämättömistä pikkuasioista. Kunnon drama queen meininkiä, joka ei siis ollut aiemmin minulle ominaista. Parisuhde meinasi kaatua, mutta onneksi luin jonkun samanlaisia kokemuksia ja älysin jättää pillerit kokeeksi pois. Olo normalisoitui hyvin nopeasti, mutta seksielämän saaminen taas toimivaksi vei kauemmin.
Olen joskus miettinyt näitä stereotypioita tyhjästä kilahtavista naisista, miten se jotenkin muka "kuuluu asiaan" ja miettinyt kuinka monen kohdalla on kyse hormoneista.
Nuvaring. Aiheutti jatkuvia bakteeritulehduksia, ei meinannut pysyä sisällä (en ole löysä, ennemminkin tuntui että se ei mahtunut kunnolla sisään ja puristui aina ulos tai jotain), seksihalut katosivat... Kaiken hyvän lisäksi kun lopetin sen niin sain järkyttävän aknen.
Kondomit myös lateksittomat= limakalvot rikki
E-pillerit= 6 eri merkkiä kokeilin kaikista tuli jotain oireita
Kuparikierukka= kohtutulehdus
Hormonikierukka= vuotoa kokoajan
Minipillerit= vuotoa kokoajan
Tavalliset e-pillerit, koska minulla on aurallinen migreeni. Nykyisin minulla on kapseli.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 18:26"]Ja miksi?
[/quote]
E-pillerit aiheutti migreenin, minipillerit päänsäryn ja kierukka vuotohäiriöt.
E-pillerit aiheuttivat ihan järkyttäviä sivuoireita (kokeilin pariakin eri merkkiä).
Kuparikierukka sai vuotamaan solkenaan.
Hormonikierukka selvästikään ei.
Ekat puoli vuotta vuoti, se nyt kuuluu jo "perusoireisiin" joten ihan ok. Sitten tuli hervottomat alavatsakivut, kuin jälkisupistukset jotka säteilivät poltteluna ja vihlontana koko lantioon ja reisiin ja vuotoa riitti kuin meressä vettä. Jahas, kohtutulehdus. Antibioottien myötä oireet helpottui, mutta pian vuoto jatkui taas - olipahan sellaiset kolmen viikon menkat, päivä taukoa ja taas viikon menkat. Sen jälkeen vuoto loppui, alavatsalle tuli toispuoleisesti taas kipua joka säteili saman puolen reiteen ja lantioon.
Lähteköön mäkeen koko kapistus, nyt riitti :D
E-pillerit nimeltä gestinyl (kirjoitettiinkohan noin). Minusta tuli aivan hirveä,kokoajan itkua kiukkua ym. niin etten edes tunnistanut enää itseäni. Lisäksi limakalvojen kuivuminen ja haluttomuus. Se haluttomuuskin oli jotain aivan käsittämätöntä,en voinut sietää jos mies koski minuun tai yritti jotain seksiä,minua lähinnä ällötti koko mies ja olin vain vihainen.
Femoden nimiset pillerit olivat hyvät. Silloin olin ihan "normaali".
E-pillerit (myos mini-pillerit): Alkoi suhteellisen hyvin, mutta sitten tuli nama yllamainitutkin "mielenhairiot" (kunnon pms meininkia lapi kuukauden, suututti, itketti, ahdisti, masensi, olin mustasukkainen ja epavarma, seksi ei maistunut). Mielessa onkin kaynyt, onko osa e-pillereiden ehkaisytehoa siina, etta naisen ei tee mieli seksia ja miehenkaan ei tee mieli kyseisen naisen kanssa, koska nainen on ihan hullu...
E-pillereistä 3 merkkiä kokeiltu ja hermot ei kestänyt. Minipillerit oli ihan kamalat, kokeilin vain kk kun oli niin hirveää. Kumit hinkkaa ikävästi, varmaan 10merkkiä niistäkin kokeiltu. Nyt menossa hormonikierukka toista kuukautta ja vuoto kesti kk, sitten tuli ajallaan menkat minkä jälkeen kaikki välivuotelu loppui. Katsotaan tuleeko mitä seuraavaksi. Akne on hieman pahentunut ja hermot myös tosi kireällä joten katsotaan meneekö alun jälkeen ohi vai poistatanko joskus.
Hei kuivapillut! Käyttäkää liukkaria sen kumin kanssa, jos on noin vaikeeta.
E-pillerit (pari eri merkkiä, vuosien käyttö molempia): muutuin raivohulluksi, masentuneeksi ja haluttomaksi ämmäksi. Limakalvot kuivuivat niin, että oli jatkuvasti kirvelyä ja hiivatulehduksia. Aikanaan gynekologi oli sitä mieltä, ettei oireet johdu pillereistä, mutta kummasti tilanne helpotti, kun jätin ne pois. Näin jälkikäteen ajateltuna pilasin monta vuotta elämästäni pillereitä syömällä. Taisi siinä yksi avoliittokin kaatua hulluuteeni. Jos minulla olisi tytär, en antaisi hänen käyttää e-pillereitä, mikäli asia olisi minun vaikutusvallassani.
Kondomit. Ällöttävät kumilörtsyt. Menee halut.
Mikään hormonaalinen ei sopinut joko vuodin kuin seula+ tulehduksia tai aurallinen migreeni esti. Nyt on sterilisaatio tehty ja en vois tyytyväisempi olla!
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:33"]E-pillerit nimeltä gestinyl (kirjoitettiinkohan noin). Minusta tuli aivan hirveä,kokoajan itkua kiukkua ym. niin etten edes tunnistanut enää itseäni. Lisäksi limakalvojen kuivuminen ja haluttomuus. Se haluttomuuskin oli jotain aivan käsittämätöntä,en voinut sietää jos mies koski minuun tai yritti jotain seksiä,minua lähinnä ällötti koko mies ja olin vain vihainen.
Femoden nimiset pillerit olivat hyvät. Silloin olin ihan "normaali".
[/quote]
Aika jännää että femoden sopi koska se sisältää samaa hormonia(gestodeniä) jota myös gestinyl sisältää. Toki femodenissä taitaa olla estrogeeniä 30mikrogrammaa ja gestinylissä vähemmän estrogeeniä. Molemmat sisältää saman määrän gestodeeniä.
Selibaatti ei sopinut paksuna jo 12 vuotiaana
t NeitsytMaria
Anyone