Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 3-vuotiaan laittaminen päivähoitoon vahingoittaa lapsen kehitystä

Vierailija
21.09.2015 |

Sen ikäinen lapsi ahdistuu erossa äidistään (vanhemmistaan) ja ylikuormittuu kehitysasteelleen liian suurissa ryhmissä. Suuri osa nuoruus- ja aikuisiän masennuksesta ja kiintymisvaikeuksista johtuu siitä, ettei lapsi saanut olla kodin lämmössä kasvamassa 3:een ikävuoteen asti. Tämä ei ole mutuilua, vaan tutkimusta on runsaasti. Lukekaa esimerkiksi Keltikankaan kirjoja. Hän toistelee näitä tosiasioita paljon, vaikka varookin nykyisessä ilmapiirissä tuomitsemasta. Mutta tosiasiat eivät siitä muutu. On suuri vääryys lasta kohtaan, ja lapsen kehitykselle keskimäärin hyvin haitallista laittaa lapsi alle 3-vuotiaana päivähoitoon.

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan samaa mieltä. Isot ryhmäkoot ovat haitallisia alle 3-vuotiaille jotka tarvitsevat vielä paljon turvaa ja syliä, jota ei hoitohenkilökunta kerkeä antamaan tarpeeksi.

Itse jouduin laittamaan vuoden ikäisen lapseni hoitoon, mutta olin onnekas(tavallaan) ja sain hoitopaikan pph:lta. Hoitajalla on kolme lasta ja omani on ainoa alle 3v. Uskoisin että kerkeää antaa syliä.

Terv. Lastenhoitaja ja äiti

Vierailija
142/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:51"]Sen ikäinen lapsi ahdistuu erossa äidistään (vanhemmistaan) ja ylikuormittuu kehitysasteelleen liian suurissa ryhmissä. Suuri osa nuoruus- ja aikuisiän masennuksesta ja kiintymisvaikeuksista johtuu siitä, ettei lapsi saanut olla kodin lämmössä kasvamassa 3:een ikävuoteen asti. Tämä ei ole mutuilua, vaan tutkimusta on runsaasti. Lukekaa esimerkiksi Keltikankaan kirjoja. Hän toistelee näitä tosiasioita paljon, vaikka varookin nykyisessä ilmapiirissä tuomitsemasta. Mutta tosiasiat eivät siitä muutu. On suuri vääryys lasta kohtaan, ja lapsen kehitykselle keskimäärin hyvin haitallista laittaa lapsi alle 3-vuotiaana päivähoitoon.
[/quote]
No mun kehityshäiriöisen lapsen kehitys lähti etenemään kohti ikätasoaan vasta kun aloitti päiväkodissa 1,5- vuotiaana. Repikää keltinkangas-äiditpoistöistähellanjanyrkinväliin-tyyppi ja sinä siitä.
[/quote]

Hyvä. Sinä ja sinun lapsesi olitte selvästi päiväkodin tarpeessa. Olit varmasti melko ahdistunut kotona kehityshäiriöisen lapsesi kanssa, joten lapsen varmasti vaikeaa kehittyä ja oppia. Terve lapsi ja äiti ei päiväkodista juuri hyödy.
[/quote]
Tuliko parempi mieli nyt? Minun kehityshäiriöisellä on kaksi vuotta vanhempi, normaalisti kehittynyt isovelikin. Ei johdu mitenkään kotioloista senkin idiootti.
[/quote]

En sitä tarkoittanutkaan, että kehityshäiriö johtuisi kotioloista. Vaan se kehittymisen edistymättömyys.
[/quote]
Mutta kun tuokaan ei pidä paikkaansa. Toki jos olisin vääntänyt kymmenkunta lasta niin olisi lapseni kehitys lähtenyt kotonakin etenemään nopeammin.

Miksi kommentoit, kun et neurologisista häiriöistä tiedä? Kotioloissa ei lapsilla ole mitään häiriöitä jos vanhempi osaa hommansa? Toistan vielä, että olet todellakin idiootti.
[/quote]

Et taida haluta tajuta. Olet kyllä todella aggressiivisen oloinen idiootti itse. En yhtään ihmettele lapsesi tilannetta... Hyvä, että on päiväkodissa.
[/quote]

Kyllä kehityshäiriöisen lapsen oppimista on mahdollista avittaa ja saada etenemään ihan kotioloissakin, mikäli äidillä on halua ja jaksamista siihen. Sitä lasta voi myös kotoa viedä muiden lasten luokse ottamaan mallia. On kerhoja, muskareita, leikkipuistoja jne. Se, mikä onnistuu päiväkodissa, on mahdollista onnistua kotonakin. Ei ne työntekijät mitään jumalia tai ydinfyysikoita ole :D Nyt vähän itsevarmuutta peliin vanhemmat.
[/quote]

No voi. Luulin jo olevani maailman parantaja.

-lastenhoitaja

(Sarkasmi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:51"]Sen ikäinen lapsi ahdistuu erossa äidistään (vanhemmistaan) ja ylikuormittuu kehitysasteelleen liian suurissa ryhmissä. Suuri osa nuoruus- ja aikuisiän masennuksesta ja kiintymisvaikeuksista johtuu siitä, ettei lapsi saanut olla kodin lämmössä kasvamassa 3:een ikävuoteen asti. Tämä ei ole mutuilua, vaan tutkimusta on runsaasti. Lukekaa esimerkiksi Keltikankaan kirjoja. Hän toistelee näitä tosiasioita paljon, vaikka varookin nykyisessä ilmapiirissä tuomitsemasta. Mutta tosiasiat eivät siitä muutu. On suuri vääryys lasta kohtaan, ja lapsen kehitykselle keskimäärin hyvin haitallista laittaa lapsi alle 3-vuotiaana päivähoitoon.
[/quote]
No mun kehityshäiriöisen lapsen kehitys lähti etenemään kohti ikätasoaan vasta kun aloitti päiväkodissa 1,5- vuotiaana. Repikää keltinkangas-äiditpoistöistähellanjanyrkinväliin-tyyppi ja sinä siitä.
[/quote]

Hyvä. Sinä ja sinun lapsesi olitte selvästi päiväkodin tarpeessa. Olit varmasti melko ahdistunut kotona kehityshäiriöisen lapsesi kanssa, joten lapsen varmasti vaikeaa kehittyä ja oppia. Terve lapsi ja äiti ei päiväkodista juuri hyödy.
[/quote]
Tuliko parempi mieli nyt? Minun kehityshäiriöisellä on kaksi vuotta vanhempi, normaalisti kehittynyt isovelikin. Ei johdu mitenkään kotioloista senkin idiootti.
[/quote]

En sitä tarkoittanutkaan, että kehityshäiriö johtuisi kotioloista. Vaan se kehittymisen edistymättömyys.
[/quote]
Mutta kun tuokaan ei pidä paikkaansa. Toki jos olisin vääntänyt kymmenkunta lasta niin olisi lapseni kehitys lähtenyt kotonakin etenemään nopeammin.

Miksi kommentoit, kun et neurologisista häiriöistä tiedä? Kotioloissa ei lapsilla ole mitään häiriöitä jos vanhempi osaa hommansa? Toistan vielä, että olet todellakin idiootti.
[/quote]

Et taida haluta tajuta. Olet kyllä todella aggressiivisen oloinen idiootti itse. En yhtään ihmettele lapsesi tilannetta... Hyvä, että on päiväkodissa.
[/quote]
Tajuta mitä? Ja mikä on lapseni tilanne? Aliarvioin sut kyllä siinä, ettei tuo idiootti sanana riitä sua kuvaamaan.

Vierailija
144/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:51"]Sen ikäinen lapsi ahdistuu erossa äidistään (vanhemmistaan) ja ylikuormittuu kehitysasteelleen liian suurissa ryhmissä. Suuri osa nuoruus- ja aikuisiän masennuksesta ja kiintymisvaikeuksista johtuu siitä, ettei lapsi saanut olla kodin lämmössä kasvamassa 3:een ikävuoteen asti. Tämä ei ole mutuilua, vaan tutkimusta on runsaasti. Lukekaa esimerkiksi Keltikankaan kirjoja. Hän toistelee näitä tosiasioita paljon, vaikka varookin nykyisessä ilmapiirissä tuomitsemasta. Mutta tosiasiat eivät siitä muutu. On suuri vääryys lasta kohtaan, ja lapsen kehitykselle keskimäärin hyvin haitallista laittaa lapsi alle 3-vuotiaana päivähoitoon.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Tajuta mitä? Ja mikä on lapseni tilanne? Aliarvioin sut kyllä siinä, ettei tuo idiootti sanana riitä sua kuvaamaan.
[/quote]

Hah hah :D

Vierailija
145/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanattomaksi vetää tuollainen idiootiksi haukkuminen ym. Noin pahoinvoivan aikuisen kodissa lapsista tuskin normaaleja kasvaakaan.

Vierailija
146/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:51"]Sen ikäinen lapsi ahdistuu erossa äidistään (vanhemmistaan) ja ylikuormittuu kehitysasteelleen liian suurissa ryhmissä. Suuri osa nuoruus- ja aikuisiän masennuksesta ja kiintymisvaikeuksista johtuu siitä, ettei lapsi saanut olla kodin lämmössä kasvamassa 3:een ikävuoteen asti. Tämä ei ole mutuilua, vaan tutkimusta on runsaasti. Lukekaa esimerkiksi Keltikankaan kirjoja. Hän toistelee näitä tosiasioita paljon, vaikka varookin nykyisessä ilmapiirissä tuomitsemasta. Mutta tosiasiat eivät siitä muutu. On suuri vääryys lasta kohtaan, ja lapsen kehitykselle keskimäärin hyvin haitallista laittaa lapsi alle 3-vuotiaana päivähoitoon.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä kehityshäiriöisen lapsen oppimista on mahdollista avittaa ja saada etenemään ihan kotioloissakin, mikäli äidillä on halua ja jaksamista siihen. Sitä lasta voi myös kotoa viedä muiden lasten luokse ottamaan mallia. On kerhoja, muskareita, leikkipuistoja jne. Se, mikä onnistuu päiväkodissa, on mahdollista onnistua kotonakin. Ei ne työntekijät mitään jumalia tai ydinfyysikoita ole :D Nyt vähän itsevarmuutta peliin vanhemmat.
[/quote]
Kehityshäiriöitä on monenlaisia, ei tuo mikään yhtenäinen ryhmä ole. Eli älkää enää tästä jauhako kun ette asiasta mitään tiedä. Vai tietääkö wt-kotiäiti todellakin jotain enemmän näistä asioista kuin lasten neurologi?? Sallikaa mun nauraa... :D

Vierailija
147/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se oma ura menee lapsen hyvinvoinnin edelle?

Vierailija
148/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tietää, mikäli on itse ammattilainen tai kokemusta asiasta oman lapsen kautta. Osaatko muuta kuin haukkua ja halventaa toisia? Mikä on oma diagnoosisi? :D

Vierailija
149/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:12"]Sanattomaksi vetää tuollainen idiootiksi haukkuminen ym. Noin pahoinvoivan aikuisen kodissa lapsista tuskin normaaleja kasvaakaan.
[/quote]
Vain idiootit heittelee tuollaisia kommentteja, ei mikään muu sana tule mieleen. En voi pahoin, olemme mieheni kanssa onnellisesti naimisissa, elän muutenkin onnellista elämää kun saan tehdä mitä haluan ja siitä vieläpä maksetaan, rutkasti. Ja ihan korkeakoulututkinto suoritettu. Idiootti on silti ihminen, joka alkaa syyttelemään tällaisilla palstoilla tuntematonta äitiä lapsensa kehityshäiriöstä.

Vierailija
150/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:12"]Sanattomaksi vetää tuollainen idiootiksi haukkuminen ym. Noin pahoinvoivan aikuisen kodissa lapsista tuskin normaaleja kasvaakaan.
[/quote]
Vain idiootit heittelee tuollaisia kommentteja, ei mikään muu sana tule mieleen. En voi pahoin, olemme mieheni kanssa onnellisesti naimisissa, elän muutenkin onnellista elämää kun saan tehdä mitä haluan ja siitä vieläpä maksetaan, rutkasti. Ja ihan korkeakoulututkinto suoritettu. Idiootti on silti ihminen, joka alkaa syyttelemään tällaisilla palstoilla tuntematonta äitiä lapsensa kehityshäiriöstä.
[/quote]

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
151/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:16"]

Miksi se oma ura menee lapsen hyvinvoinnin edelle?

[/quote]

Toisille ura on tärkeämpi kuin toisille. Toiset arvostavat työntekoa enemmän kuin toiset. Ihmiset ovat erilaisia. Minä kuulun niihin, joille ura on tärkeää ja lapseni tulevat hyvin nuorina menemään hoitoon. Vaikka satatuhatta ihmistä sanoisi minulle päin naamaa, että olen sen vuoksi paha ihminen ja lapseni tulee kärsimään, en vielä silloinkaan pystyisi sitä uskomaan. Ei se muuta minun elämänkatsomustani ja sitä, miten minä näen maailman. Aivan kuin jonkun toisen elämänkatsomusta ei muuta se, että satatuhatta ihmistä haukkuisi tämän saamattomaksi laiskaksi kotiäitiyden tähden. Minun sukuni arvoissa ura on tärkeä. Näin ollut ja näin on oleva. Rikkautta on ymmärtää ihmisten erilaisuus ja hyväksyä se, eikä pyrkiä laittamaan jokaista samaan muottiin.

Vierailija
152/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se varmasti on. Mutta käytännössä usein mahdotonta, miten kukaan pystyy olemaan kotona 3 vuotta taloudellisesti? Ehkä esikoisen kanssa voi päästä lähelle jos syntyy toinen lapsi vuoden parin sisään. Mutta sitten nuorimmainen joutuu helposti hoitoon paljon aikaisemmin. En minäkään kannata alle vuosikkaiden täysipäiväistä hoitoa mutta ehkä joku 1.5 -2 vuotta olisi hyvä kompromissi :)

Vierailija
153/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 19:32"]No ilmankos me nelikymppiset ja sitä vanhemmat ollaan kaikki psykopaatteja
[/quote]

Hyvin sanottu, koska niinhän te usein tunnutte olevan. Kuten myös viisi- ja kuusikymppisetkin. Jos ei nyt ihan psykopaatteja, mutta hyvin tunnekylmiä ja itsekkäitä.
[/quote]
Minkäs ikäinen sinä olet? En ole nimittäin kuullut kenenkään nimittelevän toisia tunnekylmiksi ja itsekkäiksi. Ja jotta noin kykenee tekemään, olisi syytä vilkaista peiliin.

Vierailija
154/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas kotiäidin hännän nostais, jollei kotiäiti itse... ;)

Vierailija
155/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:12"]Sanattomaksi vetää tuollainen idiootiksi haukkuminen ym. Noin pahoinvoivan aikuisen kodissa lapsista tuskin normaaleja kasvaakaan. [/quote] Vain idiootit heittelee tuollaisia kommentteja, ei mikään muu sana tule mieleen. En voi pahoin, olemme mieheni kanssa onnellisesti naimisissa, elän muutenkin onnellista elämää kun saan tehdä mitä haluan ja siitä vieläpä maksetaan, rutkasti. Ja ihan korkeakoulututkinto suoritettu. Idiootti on silti ihminen, joka alkaa syyttelemään tällaisilla palstoilla tuntematonta äitiä lapsensa kehityshäiriöstä.

[/quote]

No, tärkeintä että lapsesi saa edes jostain tarvitsemaansa apua. Osa aikuisuutta ja vanhemmuutta on se ettei enää aina saakaan tehdä sitä mitä haluaa, vaan pitää ottaa muidenkin, erityisesti lasten, tarpeet huomioon. 

Vierailija
156/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:05"]

Noinhan se on, muttei saa ääneen sanoa, ettei äideille vaan tule paha mieli ja huono omatunto. Viis lapsista.

[/quote]

Isejäkö ei kiinnosta lasten traumatisoituminen?
[/quote]

Ei näytä, ikävä kyllä, paljoa kiinnostavan. Harva isä jää pois töistä hoitaakseen lapsensa kotona.
[/quote]

Saatanan rasisti.

Vierailija
157/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:12"]Sanattomaksi vetää tuollainen idiootiksi haukkuminen ym. Noin pahoinvoivan aikuisen kodissa lapsista tuskin normaaleja kasvaakaan. [/quote] Vain idiootit heittelee tuollaisia kommentteja, ei mikään muu sana tule mieleen. En voi pahoin, olemme mieheni kanssa onnellisesti naimisissa, elän muutenkin onnellista elämää kun saan tehdä mitä haluan ja siitä vieläpä maksetaan, rutkasti. Ja ihan korkeakoulututkinto suoritettu. Idiootti on silti ihminen, joka alkaa syyttelemään tällaisilla palstoilla tuntematonta äitiä lapsensa kehityshäiriöstä.

[/quote]

No, tärkeintä että lapsesi saa edes jostain tarvitsemaansa apua. Osa aikuisuutta ja vanhemmuutta on se ettei enää aina saakaan tehdä sitä mitä haluaa, vaan pitää ottaa muidenkin, erityisesti lasten, tarpeet huomioon. 
[/quote]
Nyt tulee kyllä niin syvällistä schaissea, että oli jo pakko näyttää miehellenikin. Ihmettelee, miten jaksan vängätä vatipäiden kanssa... En tiedä kyllä itsekään. Yksi keino purkaa paineita on kyllä sunlaisten juttujen ihmettely :D

Vierailija
158/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yhdellä haukkujaäidillä on selvästi tosi paha olla :( Oletko se sinä, joka multipeukuttaa ja pyytää joidenkin, ihan asiallisten viestien poistoa, jotka eivät vastaa mielipidettäsi?

Vierailija
159/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:41"]

Olen huomannut saman. Väkivaltaisimmat ja huonoimmin käyttäyvät lapset ovat lähes aina tarhakasvatteja. Mistähän johtuu?

[/quote]

TÄSMÄLLEEN päinvastainen kokemus... Näillä äidin valtakunnassa kasvaneilla valtijoilla on suuria ongelmia sopeutua ryhmään, kunnioittaa toisia lapsia, noudattaa sääntöjä. Epäkohtelijaita, herkkiä, itsehillintään kykenemättömiä pahantuulisia villikkoja. 

Vierailija
160/183 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 14:41"]

Olen huomannut saman. Väkivaltaisimmat ja huonoimmin käyttäyvät lapset ovat lähes aina tarhakasvatteja. Mistähän johtuu?

[/quote]

TÄSMÄLLEEN päinvastainen kokemus... Näillä äidin valtakunnassa kasvaneilla valtijoilla on suuria ongelmia sopeutua ryhmään, kunnioittaa toisia lapsia, noudattaa sääntöjä. Epäkohtelijaita, herkkiä, itsehillintään kykenemättömiä pahantuulisia villikkoja. 
[/quote]

Ja vähän multipeukutusta taas :D Otetaanko kisa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän