Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusatuksi tuleminen todellinen muoti-ilmiö

Vierailija
21.09.2015 |

Kuuntelin jonkin aikaa kahta n. kymmenvuotiasta pikkupoikaa bussipysäkillä. Oli kova kisa siitä, kumpi on enemmän kiusattu. 

-mä olin kiusattu heti ekalla.. siinä oli Joni ja Jesse ja ne koko ajan haukku mua

-hei, mä olin kiusattu jo päiviksessä, koko ajan kiusattiin ja mun äiskä meni sinne sit puhumaan

Heh, heh... 

Bussini tuli ja en tiedä päätyivätkö kohtukiusaamiseen asti. Tai peräti olivat jo siittiöinä kiusattuja :D

Mutta selvähän se, että jokaisen pitää nykyään olla koulukiusattu. Löytyy harvoin julkkishaastattelua, jossa ei mainittaisi tämä synkkä tausta kiusattuna. Tämän perusteella kiusatuksi tuleminen on tavoiteltava asia. Pääsee näes julkkikseksi. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti mitään kiusaamista ei ole. On vain normaaleja ihmisten välisiä konflikteja ja erimielisyyksiä. Toinen vastaava on masennus; se paranisi menemällä töihin, olemalla positiivinen ja ulkoilemalla.

Vierailija
22/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat lasten kieleen tuoda käsitteen kiusattu. Minun lapsuudessa sitä ei ollut. Nykykäsityksen mukaan myös minua kuitenkin kiusattiin koulussa ja minä kiusasin muita. Se oli lasten elämää. Pahoja kiusaamiskierteitä ei ollut vaan aina jonkin ajan päästä kiusaajat ja kuisatut alkoivat leikkiä yhdessä normaalisti.

Tällainen kiusatuksi tituleeraaminen voi siis syventää kierrettä kun kiusaamisen kohde alkaa vetää kiusattu roolia ja vetää sitä vielä työelämässäkin.5245

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 13:18"]Oikeasti mitään kiusaamista ei ole. On vain normaaleja ihmisten välisiä konflikteja ja erimielisyyksiä. Toinen vastaava on masennus; se paranisi menemällä töihin, olemalla positiivinen ja ulkoilemalla.
[/quote] ok, eli mua ei oo kiusattu, muuten vaan syötettiin ruoho, uin pää vessanpöntössä jne. Hyvä tietää! T 22

Vierailija
24/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vain että pystytään tunnustamaan ilman häpeää, että on tultu väärinkohdelluiksi. Ei tarvitse sitten myöskään ehkä kierrättää toisilla omia kokemuksiaan, kuten muutamat kuitenkin tekevät.

Vierailija
25/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinityttö on kouukiusattu, ei muodin takia, vaan ihan aidosti. Tyttö joutuu käymään terapiassa, koska pari viimeistä vuotta alakoulussa meni koko luokan joko kiusatessa tai syrjiessä häntä. Hänellä ei ollut yhtä ainutta kaveria; viimeisetkin kaverit menivät kiusaajien puolelle, varmaankin siinä pelossa, että joutuvat itse kiusatuksi, jos puolustavat tyttöämme. Nämä samat kiusaajat jatkavat toimintaansa yläkoulussa, mutta onneksi eivät ole enää samalla luokalla.

Vierailija
26/26 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi