Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei jaksakaan työtä ja perhe-elämää?

Vierailija
21.09.2015 |

Miehen työttömyyden vuoksi ei ollut mahdollista jatkaa hoitovapaalle vanhempainvapaan jälkeen. Työ on liian uuvuttavaa, ja vauva heräilee yhä öisin. Mies on hoitanut yöt, mutta herään vauvan ääniin, töissä olen kuin sumussa. Mitään en muista ja tämä on kamalaa. Mitä ihmettä teen? En ole sairas, joten sairausloma ei tule kyseeseen. Mies ei ole löytänyt töitä, ja hoitoraha ei riitä. Umpikujassa ollaan...

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös miehiä, jotka eivät herää vauvan ääniin ollenkaan. Tästä esimerkkinä lapseni isä...

Vierailija
62/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko miesten kokevan asiaa samalla tavalla. Olen kuitenkin valvonut lapsen kanssa lähes vuoden, imettänyt ja hoivannut, ja nyt pitää olla valmis erossa oloon. En ole, eikä ole vauvakaan, joka roikkuu työpäivän jälkeen illan minussa kiinni ja itkee, jos koitan mennä vaikka vessaan. Minä itken, vauva itkee ja mies koittaa vaan jaksaa. Ihan älytöntä tämä elämä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kyllä sinä voit hakea sairaslomaa uupumuksen vuoksi. Parempi levätä välillä kunnolla koska jatkuvasti väsyneenä voit helposti seirastuakin pidemmäksi aikaa. Kannattaa käydä työterveyslääkärillä juttelemasssa asiasta.

Vierailija
64/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:00"]Hei,

kyllä sinä voit hakea sairaslomaa uupumuksen vuoksi. Parempi levätä välillä kunnolla koska jatkuvasti väsyneenä voit helposti seirastuakin pidemmäksi aikaa. Kannattaa käydä työterveyslääkärillä juttelemasssa asiasta.
[/quote] kiitos! Se vain tuntuu "väärältä", kun muutkin jaksaa, tai ainakin "pitäisi". Kai tähänkin tottuu.

Vierailija
65/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet sinä ja muut on muita... Älä tee sitä virhettä minkä itse tein, että vertaat itseäsi muihin... Minulla täysin eri tilanne elämässäni kuin sinulla. Minulla on iso erityislapsi ja terveet lapset päälle sekä työ joka ei jäänytkään työpaikalle...
Vuosia taistelin "kun muutkin selviää" ja sitten olinkin täysin pohjalla ja pitkällä sairauslomalla joka taas söi tuloja sievoisesti.

Vierailija
66/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 17:41"]

Siirrä nukkumapaikkasi vaikka keittiöön mahdollisimman kauas vauvasta.

[/quote]Ei sovi aloittajalle. Yhteiskunnan tytyy maksaa hänen kotonaolonsa, koska nukkuminen (katkonaisesti) miehen vieressä on hänelle tärkeämpää kuin hyvien yöunien saaminen.

Neuvoni aloittajalle: olisit ottanut rikkaamman miehen, jos et halua töissä käydä.

Vierailija
67/67 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pureudutaan ihan siihen oikeaan ongelmaan eli vauvan yöheräilyyn. Minkä ikäinen? Miten kauan yöheräilyt ovat jatkuneet? Mitä teette, kun vauva herää?

Kaikilla vauvoilla tulee hetkiä, jolloin heräilevät esim. kuukauden ajan joka yö. Meidän jokainen lapsi on valvottanut tuollaisen pätkän n. vuoden iässä, kun kävelemään oppiminen tuli uniin. En sylittele, silittele tai tuudittele lasta, vaan lykkään tutin suuhun ja poistun huoneesta. Jos/kun jatkaa huutamista, annan hetken huutaa ennen kuin menen taas laittamaan lapselle tutin suuhun ja lasken hänet makuuasentoon. Jos totutatte siihen, että heti pienimmästä itkusta reagoidaan tai että itkemällä öisin pääsee syliin, niin hyppäätte siellä lapsen huoneessa hamaan tulevaisuuteen asti. Muitakin tapoja varmasti löytyy, tämä ei ole ainoa. Neuvolasta saat varmasti muitakin vinkkejä miten lapsen saa nukkumaan yönsä paremmin. Tsemppiä ja jaksamista!

P.S. Jos haet uupumukseen sairaslomaa, Kela ei korvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän