Miten raivata koti tavarasta?
Kommentit (24)
Tosihordaaja kyllä säilyttää rikkinäisetkin, esim. askartelua varten tai varaosiksi. Mätä enemmin tarpeettomaksi epäilemääsi tavaraa muovisäkkiin tai pahvilaatikkoon ja se laatikko pois silmistä esim. 6 kk ajaksi. Jos et sitten enää muista, mitä siellä on, niin koko säkki kiertoon katsomatta sisälle. Ei harmita tai jää mietityttämään, kun on todistettu, että niille kamoille mitään käyttöä ollut.
Pakkaa aivan kaikki laatikoihin. Sitä mukaan kun jotain tarvitset käyt sen laatikosta ja käytön jälkeen viet oikealle paikalleen. Vuoden jälkeen heitä kaikki vielä laatikoissa olevat tavarat menemään, sillä jos et ole niitä vuoteen tarvinnut niin tuskin tarvitset jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa aivan kaikki laatikoihin. Sitä mukaan kun jotain tarvitset käyt sen laatikosta ja käytön jälkeen viet oikealle paikalleen. Vuoden jälkeen heitä kaikki vielä laatikoissa olevat tavarat menemään, sillä jos et ole niitä vuoteen tarvinnut niin tuskin tarvitset jatkossakaan.
Onpa taas hyvä neuvo. En mäkään ole katsellut esim. Valokuvia tai lasten piirustuksia yli vuoteen, mutta en todellakaan halua niitä hävittää.
Tarkoittaako aloitus miten järjestää tavarat vai miten luopua ylimääräisestä tavarasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas hyvä neuvo. En mäkään ole katsellut esim. Valokuvia tai lasten piirustuksia yli vuoteen, mutta en todellakaan halua niitä hävittää.
Katso ne siinä vuoden aikana läpi eikä niitä tarvitse hävittää.
Vierailija kirjoitti:
Konmari. Lue kirja ajatuksella ja toimi sen mukaan.
Konmari on aika huono kirjastosta joku muu minimalismia ja järjestelyä koskeva kirja lainaan. Sitten alkaa vaan siivoamaan järjestämään roinia ja heittämään hiljakseen pois.
Mä olen just käynyt läpi vaatehuoneen ja sieltä lähti 8 jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Loput sain järjestettyä siististi ja nyt on todella hyvä ja huojentunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Konmarin keksijä lopetti konmarittamisen saatuaan lapsia, koska ei enää voinut elää sillä elämäntyylillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konmarin keksijä lopetti konmarittamisen saatuaan lapsia, koska ei enää voinut elää sillä elämäntyylillä
Niin? Silti se on kaikkein paras metodi käydä omaisuutensa läpi ja säilyttää vain mieluisat. Minä olen entisenä kaaosihmisenä kokeillut niitä kaikkia ja konmari oli ainoa, jolla sain pysyviä tuloksia. Kohta kymmenen vuotta on ollut koti järjestyksessä eikä tee enää mieli edes hankkia mitään.
Jos joku on ollut kaapissa esimerkiksi vuoden etkä ole sitä tarvinnut, et tarvitse jatkossakaan. Siitä se lähtee, itsellä oli kaapit täynnä ja aloitin 10 minuuttia päivässä niitä poistamaan, paljon lähti tarpeetonta tavaraa ja vaatetta. Vaatteet on sen jälkeen lähteneet tuolla keinoin, on ihan uusiakin lähtenyt kun tarpeeksi kauan kaapissa ovat hintalapun kanssa, tuskin olisi tullut pidettyä
Tavarat kertovat eletystä elämästä ja ovat rikkautta, myös lapset tykkäävät käydä paikassa jossa on paljon tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Mä olen just käynyt läpi vaatehuoneen ja sieltä lähti 8 jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Loput sain järjestettyä siististi ja nyt on todella hyvä ja huojentunut olo.
Minkä ihmeen takia laitoit nuo roskiin?? Älkää nyt roskiin laittako, jos tavara on käyttökelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia laitoit nuo roskiin?? Älkää nyt roskiin laittako, jos tavara on käyttökelpoista.
Aika usein ne on käyttökelvottomia, kengät ainakin elleivät ole uusia tai korkeintaan pari kertaa käytettyjä. Trikoolumppua on jo kirpputorit pullollaan.
Älkää nyt hyvät ihmiset hyvää tavaraa heittäkö pois. Itse ainakin saan voimaa tavaroista, kiva katsella tauluja ja muitakin keräilyesineitä ja rahapulan iskiessä voi myydä tavaraa pois.
Jos pakko hävittää jotain, myy pois, vaikka osto ja myyntiliikkeeseen tai naapurille.
Osa kellariin, joita käyttää vähemmän? Suojatut laatikot. Jos ei kaipaa jotain, tietää että antaa mennä.
Jaa, no hajota vahingossa sitten. Rikkinäisiä ei ainakaan tuu säilytettyä.