Onko oikeutettua pettää jos suhteessa ei (tarpeeksi) seksiä??
Niin miten on? Onko mielestäsi oikeutettua hakea seksiä muualta, jos omassa suhteessa sitä on vain joskus ja jouluna? pariskunnan seksuaaliset tarpeet ovat kovin erilaiset jne? Itse en onneksi ole tällaisissa tilanteessa, mutta moni tuntuu olevan ja silloinkin mahdollista pettämistä pidetään pahana. Itse ymmärrän pettämisen tuollaisessa tilanteessa täysin ja olen miehelle sanonutkin, että jos seksi loppuu tai muuttuu huonoksi pitkäaikaisesti, niin aivan varmasti etsin sivusuhteen rinnalle.
Kommentit (96)
Mutta jos muu suhteessa toimii paitsi seksi? Tai lasten takia ei halua erota? Siltikö pitää vaan tyytyä siihen, että seksiä ei ole? Mun mielestä seksi on niin perustarve terveellä ihmisellä, että jos puoliso pihtaa kotona jatkuvasti, on seksi oikeus hakea muualta.
Ei pettäminen ole oikeutettua missään tilanteessa. Jos suhteessa menee huonosti, niin asiasta keskustellaan ja yritetään löytää ratkaisu. Eli tässä tapauksessa esim. avoin suhde. Jos se ei ole ratkaisu, niin sitten joko erotaan tai yritetään kestää nykyistä tilannetta ja odotellaan, että seksielämä paranisi.
Mutta EI petetä selän takana!
Ei. Se ongelma suhteessa on syytä ratkoa, jotta seksiä taas olisi tai sitten voi erota ennen kuin lähtee muualle jakamaan. Avoin suhde erikseen jos se on molemmille ok. Pettäjä kaivaa vaan omaa kuoppaansa.
Nyt alkoi ihan kiinnostaa tämä Pihtarin näkökulma asiaan; jos suhde toimii muuten, mutta itse ei halua seksiä kuin max kuukauden, parin välein, niin saako puoliso hakea seksin muualta vai pitääkö vaan kärsiä?
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos suhde muuten toimii ja on pienet lapsetkin, on tarpeetonta repiä perhettä hajalle pelkän seksin takia. Mitä se haittaa tässä tilanteessa ketään, että seksuaalisia tarpeita omaava hakee seksissä muualta ja perhe-elämä jatkuu. Pirkko Pihtari voi edelleen istua koivet ristissä telkan edessä
Aloittama tästä toisen gallupin ;) -Ap
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:36"]Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos suhde muuten toimii ja on pienet lapsetkin, on tarpeetonta repiä perhettä hajalle pelkän seksin takia. Mitä se haittaa tässä tilanteessa ketään, että seksuaalisia tarpeita omaava hakee seksissä muualta ja perhe-elämä jatkuu. Pirkko Pihtari voi edelleen istua koivet ristissä telkan edessä
[/quote]
Se haittaa, että Seppo Seksipeto on pettänyt totaalisesti kumppaninsa luottamuksen ja kertomatta jättämällä ja valehtelemalla pitää kulisseja pystyssä. Eria asia jos lupa vieraisiin on tullut puolisolta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:36"]Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos suhde muuten toimii ja on pienet lapsetkin, on tarpeetonta repiä perhettä hajalle pelkän seksin takia. Mitä se haittaa tässä tilanteessa ketään, että seksuaalisia tarpeita omaava hakee seksissä muualta ja perhe-elämä jatkuu. Pirkko Pihtari voi edelleen istua koivet ristissä telkan edessä
[/quote]No vois se Pirkko Pihtarin mieskin kattoo peiliin ja miettiä miks Pirkko ei halua seksiä.Mulla meni kaikki halut ex-miehen kans kun se aina haukkui mua.Nykyisessä suhteessa haluan usein koska nykyinen mieheni on positiivinen ja kannustava ja meillä on muutenkin kivaa yhdessä.
Ei kai Seppokaan ole antanut lupaa pihtailuun? Jos ei kotona saa seksiä ollenkaan, niin mielestäni on silloin Pirkko Pihtarin vika että Seppo on eksynyt toiseen sänkyyn.
Kysy puolisoltasi. Sillähän se selviää.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:44"]Ei kai Seppokaan ole antanut lupaa pihtailuun? Jos ei kotona saa seksiä ollenkaan, niin mielestäni on silloin Pirkko Pihtarin vika että Seppo on eksynyt toiseen sänkyyn.
[/quote]
Onnea sille joka sinun moraalin omaavan on saanut omakseen.
Ei ole oikein pettää. Ja pettäminen tarkoittaa, että toisen selän takana käy vieraissa. Jos on tuollainen tilanne, niin siitä täytyy keskustella ennen kuin lähtee vieraisiin. Itsekin olen ollut suhteessa, jossa jouduin sanomaan miehelle, että jos ei tilanne muutu ja seksiä irtoa, niin sitten haen sitä muualta. Yritettiin käydä useiden keskusteluyritysten ja erouhkailujen jälkeen pariterapiassakin, mutta ei saatu enää suhdetta toimimaa. En pettänyt, koska en halua elää mitään kaksoinelämää ja hankalaakin se olisi ollut kun meillä oli kuitenkin jo lapsikin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:44"]Ei kai Seppokaan ole antanut lupaa pihtailuun? Jos ei kotona saa seksiä ollenkaan, niin mielestäni on silloin Pirkko Pihtarin vika että Seppo on eksynyt toiseen sänkyyn.
[/quote]
Haluttomuus on pahimmillaan asia, jolle ei todellakaan ole itse valittu ja se voi kieliä niin monesta asia (fyysistä tai henkistä häikkää, ongelmat parisuhteessa, stressaava elämäntilanne). Jos Seppoa ei kiinnosta nähdä vaivaa parisuhteen eteen ja puolison voi pettää mitä ikävimmällä tavalla, voi Seppo suosiolla ottaa eron. Ainakaan Sepon on turha ihmetellä, jos Pirkko ei halua moista jäädä katselemaaan Sepon narahtaessa housut kintussa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:32"]Mutta jos muu suhteessa toimii paitsi seksi? Tai lasten takia ei halua erota? Siltikö pitää vaan tyytyä siihen, että seksiä ei ole? Mun mielestä seksi on niin perustarve terveellä ihmisellä, että jos puoliso pihtaa kotona jatkuvasti, on seksi oikeus hakea muualta.
[/quote] silti ero on oikea ratkaisu, ei pettäminen, tulee se ero kuitenkin kun kiinni jäät!
Jos seksi ei ole Pirkolle niin tärkeää, että sitä viitsisi harrastaa useammiN kuin pari kertaa vuodessa, niin miksi se muuttuu yhtäkkiä todella merkittäväksi asiaksi jos Seppo hakee sen muualta?
Siihen on aina syynsa, ettei seksi maistu, mutta pettaminen ei ole ok. Eroa ensin ja etsi sitten uusi partneri.
On jotenkin tosi raukkamaista jäädä suhteeseen jossa ei ole tyytyväinen jos seksi on niin tärkeää ja pettää. Itse olen vahvana, rehellisenä naisena pystynyt tuollaisessa tilanteessa lähtemään suhteesta vaikka se muutoin hyvä olikin, sen sijaan että loukkaisin ketään niin syvästi että pyörittäisin sekä ihanaa parisuhdetta että rakastajiakin salassa samaan aikaan. En toki ole kaksinaamainen ihminen muutenkaan joten... Kyllä, on väärin muttasuurin osa ihmisistä nyt vaan sattuu olemaan huonoja ressukoita eipä sille mitään mahda :)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:58"]Jos seksi ei ole Pirkolle niin tärkeää, että sitä viitsisi harrastaa useammiN kuin pari kertaa vuodessa, niin miksi se muuttuu yhtäkkiä todella merkittäväksi asiaksi jos Seppo hakee sen muualta?
[/quote]
Jos Seppo on tiennyt Pirkon seksintarpeen alusta asti niin Seppo voi syyttää vain itseään. Jos tilanne on muuttunut merkittävästi on syytä miettiä miksi niin on päässyt käymään.
Luojan kiitos, itselläni erittäin toimiva seksielämä ja seksi myös tärkeä asia itselle. En pystyisi elämään seksittömässä liitossa, vaan silloin hakisin seksin muualta. Onneksi ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla tässä
Ei ole oikein! Ensin pitää erota edellisestä suhteesta ja etsiä sopivampi kumppani!