Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex vaatii tapaamista

Vierailija
20.09.2015 |

Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"]

Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä.

[/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa.

[/quote]

Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään.
[/quote]
Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä.

Vierailija
102/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:01"]Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä - pakko ei ole kuitenkaan suostua. Kohteliasta olisi kyllä esittäytyä, mutta toisaalta on myös epäkohteliasta _vaatia_ tapaamista, ehdottaminen puolestaan on ihan normaalia.

Ehkä asiaa helpottaa, jos ajattelet "eksää" lapsen/lasten äitinä, ilman mitään sen kummempia rasitteita ( = miehen kertomuksia suhteesta tm.)

Minä olen tälläinen "nyksä", miehen lapsen äidin tapasin kun oli niin huolissaan minun sopivuudestani. Mitään ei tosin sitten sanonut tai kysynyt. Yhtään "nyksäänsä" ei itse ole lapsensa isälle esitellyt - hänen ei kuulemma tarvitse. ;)
[/quote]
Tämä. Todella usein ex vaatii mieheltä ja uudelta rakkaudeltaan vaikka mitä, mutta häneen ei sitten samoja sääntöjä voikaan soveltaa.

Hyvä esimerkki tästä ovat facessa julkaistut kuvat lapsista. Äiti nostaa äläkän, jos häneltä ei ole kysytty lupaa, muttei koskaan itse kysy miehen lupas, kun kuvia julkaisee.
.
Samat säännöt kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:01"]Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä - pakko ei ole kuitenkaan suostua. Kohteliasta olisi kyllä esittäytyä, mutta toisaalta on myös epäkohteliasta _vaatia_ tapaamista, ehdottaminen puolestaan on ihan normaalia.

Ehkä asiaa helpottaa, jos ajattelet "eksää" lapsen/lasten äitinä, ilman mitään sen kummempia rasitteita ( = miehen kertomuksia suhteesta tm.)

Minä olen tälläinen "nyksä", miehen lapsen äidin tapasin kun oli niin huolissaan minun sopivuudestani. Mitään ei tosin sitten sanonut tai kysynyt. Yhtään "nyksäänsä" ei itse ole lapsensa isälle esitellyt - hänen ei kuulemma tarvitse. ;)
[/quote]
Tämä. Todella usein ex vaatii mieheltä ja uudelta rakkaudeltaan vaikka mitä, mutta häneen ei sitten samoja sääntöjä voikaan soveltaa.

Hyvä esimerkki tästä ovat facessa julkaistut kuvat lapsista. Äiti nostaa äläkän, jos häneltä ei ole kysytty lupaa, muttei koskaan itse kysy miehen lupas, kun kuvia julkaisee.
.
Samat säännöt kaikille!
[/quote]
Missä te näihin törmäätte? Olisiko aika katsoa peiliin? Miksi otatte sellaisia miehiä, jotka on tehneet lapsia sekopäiden kanssa?

Voisitteko te nyt tajuta kasvaa aikuiseksi ennen lasten hankkimista elämäänne? Lapsilla on yleensä kaksi vanhempaa, jotka ovat molemmat tiiviisti lasten elämässä mukana. Näin siis normaalien ihmisten keskuudessa. Normaalit vanhemmat tulevat toimeen eron jälkeenkin ja haluavat lapsilleen parasta. Se paras on muuten se vanhempien tuleminen toimeen: tutkittu juttu. Mitään kyttäystä ei ole, jos haluaa esittäytyä lasten elämään tulevalle uudelle aikuiselle. Itseasiassa jos mun tulevalla miehellä on lapsia, pitäisin sitä enemmänkin outona jos hänen eksä EI halua koskaan mua tavata.

Hiffaatteko mun pointin? On normaaleja, aikuisia vanhempia, myös meissä eronneissa. Normaalilla linjalla voi jatkaa eron jälkeenkin. Vainoharhaiset ei kannata uusperhekuvioihin pyrkiä.

Vierailija
104/196 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 07:21"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:56"] Ja pointti oli siis se, että nämä perusteet exän tapaamattomuudelle ovat tässä ketjussa olleet 1) ei ole pakko tavata ketään, jota ei halua 2) ei tarvita exän lupaa seurusteluun 3) ei haluta, että kukaan kyylää 4) ai halua tutustua vieraisiin ihmisiin. Kaikki nämä pätevät myös äitiin tai veljeen. Jos tosiaan on niin erakkoluontoinen ihminen, niin miksi kukaan ei nillitä niistä sukulaisista tai vaikka työkavereista. Ainoa syy, joka minulle tulee mieleen on se, että exä koetaan uhaksi. Kun se aikuisten käsipäivää ei nyt mikään mahdoton uhraus kenenkään puolelta ole. [/quote]   Mitä asiaa sillä exällä on tunkeilla pariskunnan elämään? [/quote]Sitä asiaa, että siinä pariskunnan elämässä on mukana hänen lapsena. Onko se moikkaaminen nyt niin kauheaa tunkeilemista? Kyllä te pienistä koette olonne uhatuksi. [/quote] Taitaa miehet näillä tapauksilla haikailla vielä exän perää .. ;) muuten en ymmärrä, miksi joku kokee exän uhaksi.

[/quote]Minä ainakin sanoin tuolla jo ihan alussa, että minulle on ihan sama, ketä mieheni tapailee silloin kun lapset ovat minulla. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta silloin, kun lapset ovat hänen luonaan, minua todellakin kiinnostaa, keitä siellä majailee. Ja kun he isänsä luota tulevat, minä jopa kyselen, mitä lapset ovat siellä tehneet ja leikkineet. Olen luullut, että omien lapsien asioista kiinnostuminen on ihan normaalia, mutta ei, minähän olenkin kyylä. :D

[/quote]

Mikä siinä kiinnostaa? Et voi kuitenkaan tehdä asialle yhtään mitään, tykkäsit muista majailijoista tai et.

Vierailija
105/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"] Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä. [/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa. [/quote]   Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään. [/quote] Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä.

[/quote]

Siltikään sinulla ei ole oikeutta vaatia. Haluta saa mutta mitään velvollisuutta ei njykyisellä ole suostua.

Vierailija
106/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään kukaan ei ole vastannut, onko esim miehen äidin tapaaminen yhtä vastenmielistä? Eikö se ole kamalaa, kun äiti vaatii saada tavata poikansa uuden naisystävän? Miksi äidin pitäisi saada päättää, ketä poika tapailee?

Vierailija
107/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"] Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä. [/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa. [/quote]   Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään. [/quote] Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä.

[/quote]

Siltikään sinulla ei ole oikeutta vaatia. Haluta saa mutta mitään velvollisuutta ei njykyisellä ole suostua.
[/quote]
En voi kuvitella tuollaista tilannetta. En tunne noin hulluja naisia kuin ap on, eikä eksäni ottaisi sellaista joka ei haluaisi koskaan mua nähdä. Kun väkisinhän sitä tullaan näkemään, juhlissa nyt ainakin. Ei kai me nyt kaksia juhlia aleta järkkäämään kun tähänkin asti pärjätty yksillä eron jälkeenkin :)

Vierailija
108/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on täysin normaalia haluta tavata henkilö joka tulee viettämään aikaa omien lasten kanssa paljon. Bestikseksi ei tarvi alkaa, mutta toimeen pitäisi yrittää tulla, käyttäytymään siis kuin järkevät aikuiset. Itse olen naimisissa, en tiedä uusperhekuvioista kuin mieheni ja ystävieni kautta, mutta selväksi on tullut se, että ikinä en ottaisi miestä joka ei hyväksy mun lapsia. Jos ero tulisi ja uudella puolisollani olisi lapsia, niin totta ihmeessä kasvattaisin, huolehtisin ja olisin läsnä kuten omille lapsilleni. Jos en siihen pystyis, niin silloin ei kannata ottaa miestä jolla ennestään lapsia.

Miehen eronneet vanhemmat ovat keskenään hyvissä väleissä, helppoa ei ole ollut sovittaa neljän toisistaan erilaisen ihmisen ajatuksia kasvatukseta joskus on räiskynytkin, mutta niin, ettei lapset kuitenkaan ole kärsineet. Asiat ja mielipide-erot on selvitetty. Olivat mm. sulassa sovussa pienissä vihkiäiissämme ja käyneet yhtä aikaa lastemme juhlissa ilman ongelmia.

Ystävälläni on taas eron jälkeen kokemuksia siitä kuinka asioiden hoitaminen on muuttunut vaikeaksi exän nyksän tultua kuvioihin. Mies puhuu nyksän suulla ja on kuin eri mies ikinä, oma näkemys on ainoa oikea, asioista ei pystytä keskustelemaan kun toinen ei kuuntele. Lapset vuoro viikoin vanhemmilla ja isän luona kaikki näennäisesti hyvin, mutta lapset eivät uskalla kertoa todellisia fiiliksiään isälleen, eikä tämä jouda kuuntelemaankaan. Purkavat turhautumistaan sitten äidilleen, joka ei voi/ halua ottaa asioita exän kanssa esille koska siitä tulee vain riitaa. En voi ymmärtää tätä että molemmat antavat mielummin lasten kärsiä tilanteesta.

Lasten kannalta kaikkien niiden aikuisten jotka lapsen kanssa asuvat pitäisi pystyä tulemaan toimeen keskenään. Mua kuvottaa lausahdus " kyllä lapset sopeutuu"kun koko maailma revitään hajalle. Liian usein oma hyvinvointi on vanhemmille ja nyksille tärkeämpää kuin lasten.

Vierailija
109/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:01"]Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä - pakko ei ole kuitenkaan suostua. Kohteliasta olisi kyllä esittäytyä, mutta toisaalta on myös epäkohteliasta _vaatia_ tapaamista, ehdottaminen puolestaan on ihan normaalia.

[/quote]

.
Samat säännöt kaikille!
[/quote]
Missä te näihin törmäätte? Olisiko aika katsoa peiliin? Miksi otatte sellaisia miehiä, jotka on tehneet lapsia sekopäiden kanssa?

Voisitteko te nyt tajuta kasvaa aikuiseksi ennen lasten hankkimista elämäänne? Lapsilla on yleensä kaksi vanhempaa, jotka ovat molemmat tiiviisti lasten elämässä mukana. Näin siis normaalien ihmisten keskuudessa. Normaalit vanhemmat tulevat toimeen eron jälkeenkin ja haluavat lapsilleen parasta. Se paras on muuten se vanhempien tuleminen toimeen: tutkittu juttu. Mitään kyttäystä ei ole, jos haluaa esittäytyä lasten elämään tulevalle uudelle aikuiselle. Itseasiassa jos mun tulevalla miehellä on lapsia, pitäisin sitä enemmänkin outona jos hänen eksä EI halua koskaan mua tavata.

Hiffaatteko mun pointin? On normaaleja, aikuisia vanhempia, myös meissä eronneissa. Normaalilla linjalla voi jatkaa eron jälkeenkin. Vainoharhaiset ei kannata uusperhekuvioihin pyrkiä.
[/quote]

Tuota... Sinä puhut vainoharhaisesta ja leimaat samalla mieheni lapsen äidin sekopääksi - yhden viestin ja yhden asian perusteella. Ja jopa täysin perusteetta, kyseinen henkilö on ihan tavallinen ihminen, ollaan ookoo väleissä ja koulun juhlissa ym. voidaan olla tekemisissä. Jokaisessa ihmisessä on omat virheensä, niin myös mieheni eksällä. Kaksinaismoralismi saattaa olla yksi näistä, mutta se ei tee ihmisestä sekopäätä.

Mitäpä jos sinä kaiken tuon tuomitsemisen ja kritisoinnin sijaan koettaisit omia neuvojasi?
Ja kun sinua kerran kiinnosti: miehen tapasin ystäväpiirini kautta. Vaikuttaako se johonkin?

Vierailija
110/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:01"]Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä - pakko ei ole kuitenkaan suostua. Kohteliasta olisi kyllä esittäytyä, mutta toisaalta on myös epäkohteliasta _vaatia_ tapaamista, ehdottaminen puolestaan on ihan normaalia.

[/quote]

.
Samat säännöt kaikille!
[/quote]

[/quote]

Tuota... Sinä puhut vainoharhaisesta ja leimaat samalla mieheni lapsen äidin sekopääksi - yhden viestin ja yhden asian perusteella. Ja jopa täysin perusteetta, kyseinen henkilö on ihan tavallinen ihminen, ollaan ookoo väleissä ja koulun juhlissa ym. voidaan olla tekemisissä. Jokaisessa ihmisessä on omat virheensä, niin myös mieheni eksällä. Kaksinaismoralismi saattaa olla yksi näistä, mutta se ei tee ihmisestä sekopäätä.

Mitäpä jos sinä kaiken tuon tuomitsemisen ja kritisoinnin sijaan koettaisit omia neuvojasi?
Ja kun sinua kerran kiinnosti: miehen tapasin ystäväpiirini kautta. Vaikuttaako se johonkin?
[/quote]
Vastasin yleisellä tasolla niputtaen oudot eksät yhteen. Itse en koe olevani outo jos haluan joskus tavata eksäni uuden kumppanin. Outoa mielestäni olisi, jos en haluaisi häntä ikinä nähdä. Kertoisi siitä, ettei eksä ole vielä poissa mielestä.

Vierailija
111/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin tietää, kenen kanssa lapseni elää ja on.

Ilman minkään tason kiinnostusta tai uteliaisuutta muussa mielessä kys. ihmistä kohtaan.

Vierailija
112/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:07"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"] Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä. [/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa. [/quote]   Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään. [/quote] Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä. [/quote]   Siltikään sinulla ei ole oikeutta vaatia. Haluta saa mutta mitään velvollisuutta ei njykyisellä ole suostua. [/quote] En voi kuvitella tuollaista tilannetta. En tunne noin hulluja naisia kuin ap on, eikä eksäni ottaisi sellaista joka ei haluaisi koskaan mua nähdä. Kun väkisinhän sitä tullaan näkemään, juhlissa nyt ainakin. Ei kai me nyt kaksia juhlia aleta järkkäämään kun tähänkin asti pärjätty yksillä eron jälkeenkin :)

[/quote]

aika ylimielistä ajatella, että eksä ei ottaisi sellaista naista, joka ei sinua haluaisi tavata... Toivottavasti eksän elämä ei pyöri sinun ympärilläsi enää...

Vierailija
113/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:20"]Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
[/quote]
En ymmärrä kyllä, miksi exäni ottaisi sellaisen ihmisen lastemme elämään, joka ei haluaisi olla mun kanssani missään tekemisissä. Eipä onneksi tarvi tuollaista koskaan edes vaatia, fiksu mies kun on. Sama toisinpäin; kunhan joskus uuden miehen tapaan, sellaisen siis jonka lapsilleni esittelen, esittelen hänet kyllä myös exälleni. Onhan exä mun perhettä aina lasten kautta :)
[/quote]
Ex-akka helvetistä. Sääliksi käy se nainen, joka exääsi sekaantuu, sinä rassukka kun et osaa päästää irti. Ex ei todellakaan ole perhettäsi kuin harhaisessa päässäsi, ei kai teille olisi eroa tullut, jos olisitte kyenneet perheenä elämään.
[/quote]
No kyllä tuo perheeseen kuuluu, tulee jouluksikin ex-anoppilaansa eli mun vanhemmille sitä viettämään kun lasten kanssa sinne matkustetaan. Mutta me olemmekin niitä fiksuja vanhempia, jotka tekee kaikkensa ettei lapset kasva eron jälkeen ihan kieroon. Vanhemmat kun voivat olla ystäviä eron jälkeenkin ja sehän se lasten kannalta paras tilanne onkin.
[/quote]

No tuo on jo outoa! Missä se nyksä viettää joulut kun ukko on eksän kanssa? Ja miksi lasten pitää aina olla sun vanhemmilla?

Vierailija
114/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:07"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"] Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä. [/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa. [/quote]   Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään. [/quote] Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä. [/quote]   Siltikään sinulla ei ole oikeutta vaatia. Haluta saa mutta mitään velvollisuutta ei njykyisellä ole suostua. [/quote] En voi kuvitella tuollaista tilannetta. En tunne noin hulluja naisia kuin ap on, eikä eksäni ottaisi sellaista joka ei haluaisi koskaan mua nähdä. Kun väkisinhän sitä tullaan näkemään, juhlissa nyt ainakin. Ei kai me nyt kaksia juhlia aleta järkkäämään kun tähänkin asti pärjätty yksillä eron jälkeenkin :)

[/quote]

aika ylimielistä ajatella, että eksä ei ottaisi sellaista naista, joka ei sinua haluaisi tavata... Toivottavasti eksän elämä ei pyöri sinun ympärilläsi enää...
[/quote]
Mitä ylimielistä siinä on? Silloin toki olisikin, jos ei olisi yhteisiä lapsia mutta kun on, niin mun mielestä olis kummallista jos mies ottaisi sellaisen joka ei tule ihmisten kanssa toimeen.

Vierailija
115/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:25"]Samaa mieltä kakkosen kanssa, ei ole mitään oikeaa syytä, etteivät mies ja eksän nyksä (?) voisi tulla mukaan. Kaikki vastuulliset aikuiset koolle vaan!

Mun miehen ex ei ole mikään maailman paras äiti. Sitäkin suurempaa vastuuta koen näistä lapsista. He ovat rakastamani miehen lapsia, pidän sen kirkkaana mielessä, kun jotain hankaluutta tulee.
[/quote]

Mikä sä olet sanomaan kuka on hyvä äiti?

Vierailija
116/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

109, ahaa, ajattelin vain kun viestini oli toinen lainatuista. Mutta kuten itsekin kirjoitin, pidän tapaamisen ehdottamista normaalina. Vaatiminen puolestaan on epäkohteliasta.

Mutta ihmettelen kyllä, jos joku ei koskaan tapaa "nyksää" tai "eksää" uusiokuviossa. Tulee kuitenkin joulu- ja kevätjuhlia, rippijuhlia, valmistumisia, häitä, lapsia haetaan ja viedään, kyllä siinä yleensä edes moikataan.

Vierailija
117/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:20"]Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
[/quote]
En ymmärrä kyllä, miksi exäni ottaisi sellaisen ihmisen lastemme elämään, joka ei haluaisi olla mun kanssani missään tekemisissä. Eipä onneksi tarvi tuollaista koskaan edes vaatia, fiksu mies kun on. Sama toisinpäin; kunhan joskus uuden miehen tapaan, sellaisen siis jonka lapsilleni esittelen, esittelen hänet kyllä myös exälleni. Onhan exä mun perhettä aina lasten kautta :)
[/quote]
Ex-akka helvetistä. Sääliksi käy se nainen, joka exääsi sekaantuu, sinä rassukka kun et osaa päästää irti. Ex ei todellakaan ole perhettäsi kuin harhaisessa päässäsi, ei kai teille olisi eroa tullut, jos olisitte kyenneet perheenä elämään.
[/quote]
No kyllä tuo perheeseen kuuluu, tulee jouluksikin ex-anoppilaansa eli mun vanhemmille sitä viettämään kun lasten kanssa sinne matkustetaan. Mutta me olemmekin niitä fiksuja vanhempia, jotka tekee kaikkensa ettei lapset kasva eron jälkeen ihan kieroon. Vanhemmat kun voivat olla ystäviä eron jälkeenkin ja sehän se lasten kannalta paras tilanne onkin.
[/quote]

No tuo on jo outoa! Missä se nyksä viettää joulut kun ukko on eksän kanssa? Ja miksi lasten pitää aina olla sun vanhemmilla?
[/quote]
Nyksiä ei ole vielä kummallakaan, sitten kun tulee niin anoppilajoulut varmaan jää. Sitä ennen ollaan vuorovuosin toisen vanhemmilla, molemmat vanhemmat kun järjestää sukujouluja ja niin on tehty tähänkin asti. Muuten ei voitaisi nähdä lapsia jouluaattona sitten ollenkaan eikä siihen ole tarvetta, välimatkat mummoloiden välissä ovat niin pitkät. Ei tämä mitään epätavallista ole, on meitä normaaleja muitakin.

Vierailija
118/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on todella outo. 

minä olen tavannut mieheni eksän ohimennen, kadulla. Se ei muuttanut kenenkään elämää mitenkään. Hänen tekemisensä ei kuulu minulle. Minun tekemiseni eivät kuulu hänelle. 

Minua ei kiinnosta tavata lasteni isän nyksää. Olen kyllä tavannut, rippijuhlissa. Ei se muuttanut mitään. Mies on puolisonsa valinnut, eikä tämä kuulu minulle.

summa summarum: eksien tapaaminen ei tuo lisäarvoa, eikä vaikuta mihinkään millään tavalla. Eikä heidän tapaamatta jättäminen sitä tee. Jokainen ihminen on omanlaisensa, ja jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämäänsä omalla tavallaan. Evvk kuka tapaa kenenkin.

Vierailija
119/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:07"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"] Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä. [/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa. [/quote]   Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään. [/quote] Omien lasten ystävät ei ainakaan mulle tule jäämään tuntemattomiksi. Edes ne aikuiset. Samaa mieltä on lasteni isä. [/quote]   Siltikään sinulla ei ole oikeutta vaatia. Haluta saa mutta mitään velvollisuutta ei njykyisellä ole suostua. [/quote] En voi kuvitella tuollaista tilannetta. En tunne noin hulluja naisia kuin ap on, eikä eksäni ottaisi sellaista joka ei haluaisi koskaan mua nähdä. Kun väkisinhän sitä tullaan näkemään, juhlissa nyt ainakin. Ei kai me nyt kaksia juhlia aleta järkkäämään kun tähänkin asti pärjätty yksillä eron jälkeenkin :) [/quote] aika ylimielistä ajatella, että eksä ei ottaisi sellaista naista, joka ei sinua haluaisi tavata... Toivottavasti eksän elämä ei pyöri sinun ympärilläsi enää... [/quote] Mitä ylimielistä siinä on? Silloin toki olisikin, jos ei olisi yhteisiä lapsia mutta kun on, niin mun mielestä olis kummallista jos mies ottaisi sellaisen joka ei tule ihmisten kanssa toimeen.

[/quote]

ei tässä keskustelussa olekaan kyse siitä, tuleeko toimeen ihmisten kanssa. Minä ja mies olemme molemmat sitä mieltä, ettei välitettäisi tavata (olemme kyllä pakosta tavanneet), ja molemmat olemme sosiaalisia.

Vierailija
120/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:20"]

Täällä oli hiljattain ihan vastaava ketju, jossa sanoin saman kuin nytkin. Jos kyse on siitä, ettei halua tavata yhtään ketään outoa ihmistä, niin ei kai siihen voi ketään pakottaa, mutta aika hankalaa luulisi olevan, jos ei halua tavata esimerkiksi miehen sukulaisia, kavereita, naapureita jne. Jos taas on kyse pelkästään tästä exästä, tulee mieleen, onko jotain epävarmuutta tai pelkoa tätä exää kohtaan. Kyseessähän on vieras ihminen, joten ei voi tietää pitääkö tästä ihmisestä vai ei. Aikuiset ihmiset kuitenkin yleensä kestävät sen lyhyen tapaamisen, ei mitään iltaa yhdessä kuitenkaan tarvitse viettää.

[/quote]

Miksi ihmeessä se ex pitäisi tavata? Yhtään järkevää syytä ei ole tullut.
[/quote]
Koska se.kuuluu normaalien ihmisten käytöstapoihin. Annat todella tyhmän kuvan itsestäsi. Mitäs valtaa sä sitten tässä käytät ettet voi tavata lasten äitiä joille sä olet äitipuoli.
[/quote]

Äitipuoli oli tuhkimossa, ei oikeissa perheissä.