Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex vaatii tapaamista

Vierailija
20.09.2015 |

Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 20:58"]Tämä ketju on todella outo.  minä olen tavannut mieheni eksän ohimennen, kadulla. Se ei muuttanut kenenkään elämää mitenkään. Hänen tekemisensä ei kuulu minulle. Minun tekemiseni eivät kuulu hänelle.  Minua ei kiinnosta tavata lasteni isän nyksää. Olen kyllä tavannut, rippijuhlissa. Ei se muuttanut mitään. Mies on puolisonsa valinnut, eikä tämä kuulu minulle. summa summarum: eksien tapaaminen ei tuo lisäarvoa, eikä vaikuta mihinkään millään tavalla. Eikä heidän tapaamatta jättäminen sitä tee. Jokainen ihminen on omanlaisensa, ja jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämäänsä omalla tavallaan. Evvk kuka tapaa kenenkin. [/quote] No kyllähän se lapsille tuo lisäarvoa, että ne eksät ja nyksät tulee toimeen! Ettekö te koskaan voi ajatella niitä?

[/quote]

MITEN se tuo lapsille lisäarvoa? 

Ymmärrän kyllä, että jos ihmiset haukkuu toisiaan, niin se on lapsille hankalaa. Ja ymmärrän, että jos kaikki eksät ja nyksät ovat big happy family, niin se on lapsista kivaa. Mutta en ymmärrä, että tunteminen tai juttelu tai neutraali asennoituminen toisi mitään lisäarvoa. 

[/quote]Tottakai se tuo lisäarvoa, että toimitaan luontevasti niin kuin aikuiset ihmiset, eikä sännätä komeroon, jos exä on oven takana.

[/quote]

ei se lapsi sitä tajua, mistä on kyse, jos vain toinen käy ovella ja toinen on toisessa huoneessa. Lapsi sopeutuu omaan elämäänsä eikä koskaan kyseenalaista, voisko tilanteessa olla jotain outoa. Kaikki käyttäyyminen on lapsen silmissä normaalia.

[/quote]Pitätkö lapsia ihan tyhminä? Kyllä lapset vaistoaa tällaiset asiat. Ei ehkä heti ja jos se vältteleminenkin käy luontevasti (esim pitkät välimatkat), mutta jos se on tuollaista pakkomielteistä kuten ap:lla tuntuu olevan, niin kyllä se jotenkin välittyy.

Vierailija
142/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:24"]

Mikä niissä exissä sitten niin kaihertaa? Hyvänen aika, aikuiset ihmiset. Ihmisiä ne exätkin vain ovat.

[/quote]

se selän takana puhuminen. Kaikki kaverit ja työkaverit ja kaikki aina haukkuvat eksänsä uusia naisia, tai säälivät heitä. En halua olla säälin kohteena. 

Ja tunnustan sääliväni oman eksäni nykyistä puolisoa...

[/quote]Ja tämä ongelma poistuu sillä, ettei tapaa exää? Sehän antaa vain lisää vettä myllyyn.

Ja mistä ihmeestä te voitte kaikista maailman existä tietää, juoruavatko he vai eivät? Tämä nimenomaan tuntuu olevankin ongelma, että valmiiksi kuvitellaan se ex jo naispaholaiseksi, vaikkei edes suostuta tapaamaan. Ja sitten ihmetellään, mitä haittaa voisi lapsille olla. Niin mitähän haittaa siitä olisi, että nyxä elää ennakkoluulojensa kanssa ja vihaa exää, vaikkei tätä ole koskaan edes tavannut..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tavata lapseni päiväkodin hoitajat ja opet. Myös vuoroviikoin lasteni kodissa asuvan henkilön. 

Vierailija
144/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:43"]

Mä haluan tavata lapseni päiväkodin hoitajat ja opet. Myös vuoroviikoin lasteni kodissa asuvan henkilön. 

[/quote]

minä en halua tavata heistä ketään. En käy vanhempainillassa. Otan yhteyttä, jos tulee asiaa. Toistaiseksi ei ole tullut. 

Vierailija
145/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:44"]

[/quote]

minä en halua tavata heistä ketään. En käy vanhempainillassa. Otan yhteyttä, jos tulee asiaa. Toistaiseksi ei ole tullut. 

[/quote]Tässä alkaa pikkuhiljaa valkenemaan, miksi jotkut lapset ovat ihan tuuliajolla..

Vierailija
146/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

E[/quote]

Haluatko luoda itsellesi illuusion, että olet ainoa aikuinen lastesi elämässä vai eikö lapsesi asiat vaan kiinnosta?

Vierailija
147/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta tavata mieheni exää, hän on ollut ja mennyt. Yhteiset lapset heillä on mutta eivät he ole enää perhe eivätkä sukua. En näe mitään tarvetta tavata vaikka tämä exä on kovasti kysellyt. Mieheni on sanonut exälleen suoraan ettei minua kiinnosta tavata.

En osallistu lasten kasvatukseen, mieheni hoitaa sen mainiosti ilman minua. Osallistun toki heidän kanssa olemiseen ja viihdymme yhdessä ihan hyvin. Mutta en ota kasvatusvastuuta, heillä on isänsä ja äitinsä.

Vierailija
148/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on ollut hyödyllinen. Minun eksäni vaihtoi minut lennosta toiseen vuosia sitten, ja ensimmäisen kahden vuoden ajan hän syyllisti minua siitä, etten halunnut tavata tätä toista naista, jonka hän muutti luokseen melkein saman tien. En halunnut tavata, koska se olisi tuntunut liian pahalta. Enkä koskaan tajunnut, miksi eksä halusi minun tulevan heilleen, eli minun vanhaan kotiini. 

Tämän ketjun myötä tajuan. Toisille ihmisille tämä tapaaminen näyttää olevan tärkeää henkeen ja vereen. 

Vierailija
149/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:47"]

[/quote]

E[/quote]

Haluatko luoda itsellesi illuusion, että olet ainoa aikuinen lastesi elämässä vai eikö lapsesi asiat vaan kiinnosta?

[/quote]

luotan, että jokainen hoitaa hommansa. Luotan opettajiin ja heidän reiluutensa, luotan ekaääni isänä, luotan eksän nyksän ystävällisyyteen. 

Vierailija
150/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:48"]

Ei minua kiinnosta tavata mieheni exää, hän on ollut ja mennyt. Yhteiset lapset heillä on mutta eivät he ole enää perhe eivätkä sukua. En näe mitään tarvetta tavata vaikka tämä exä on kovasti kysellyt. Mieheni on sanonut exälleen suoraan ettei minua kiinnosta tavata. En osallistu lasten kasvatukseen, mieheni hoitaa sen mainiosti ilman minua. Osallistun toki heidän kanssa olemiseen ja viihdymme yhdessä ihan hyvin. Mutta en ota kasvatusvastuuta, heillä on isänsä ja äitinsä.

[/quote]Eli kun ei vaan sinua ei kiinnosta, se tarkoittaa, että voit olla epäkohtelias? Entäs ne miehen sukulaiset? Eikö kukaan nyt viitsi tähän vastata?

Vierailija
151/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:50"]

[/quote]

E[/quote]

[/quote]

luotan, että jokainen hoitaa hommansa. Luotan opettajiin ja heidän reiluutensa, luotan ekaääni isänä, luotan eksän nyksän ystävällisyyteen. 

[/quote]

Kaikki ei paina päivästä toiseen laput silmillä daadirlandaata hyräillen. Sallinethan muille kiinnostuksen oman lapsensa asioihin sokean luottamuksen sijaan?

Vierailija
152/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:50"]

[/quote]

E[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikki ei paina päivästä toiseen laput silmillä daadirlandaata hyräillen. Sallinethan muille kiinnostuksen oman lapsensa asioihin sokean luottamuksen sijaan?

[/quote]

toki sallin, mutta salli sinä myös minulle se, etten halua sinua tavata.

Vierailija
153/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:47"]

[/quote]

E[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ei kiinnosta yhtään esim lasten luokkakavereiden vanhempia nähdä? Ette järkkää koskaan lapsille synttäreitä joihin kutsutaan luokkakavereita? Näetkö lastesi muiden kavereiden vanhempia koskaan? Oletko erakko? Onko lapsellasi ystäviä?

Vierailija
154/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:47"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:43"] Mä haluan tavata lapseni päiväkodin hoitajat ja opet. Myös vuoroviikoin lasteni kodissa asuvan henkilön.  [/quote] minä en halua tavata heistä ketään. En käy vanhempainillassa. Otan yhteyttä, jos tulee asiaa. Toistaiseksi ei ole tullut.  E[/quote] Haluatko luoda itsellesi illuusion, että olet ainoa aikuinen lastesi elämässä vai eikö lapsesi asiat vaan kiinnosta? [/quote] luotan, että jokainen hoitaa hommansa. Luotan opettajiin ja heidän reiluutensa, luotan ekaääni isänä, luotan eksän nyksän ystävällisyyteen.  [/quote] Ei kiinnosta yhtään esim lasten luokkakavereiden vanhempia nähdä? Ette järkkää koskaan lapsille synttäreitä joihin kutsutaan luokkakavereita? Näetkö lastesi muiden kavereiden vanhempia koskaan? Oletko erakko? Onko lapsellasi ystäviä?

[/quote]

lapseni ovat jo teinejä, mutta kyllä meillä aikanaan oli synttäreitä. Näin vanhemmat joulu/kevätjuhlissa. En koskaan nähnyt muualla. Lapsilla on aina ollut ystäviä. 

Ei, en suinkaan ole erakko:-), mutta kieltämättä viihdyn hyvin kotona. Olen opettaja. Kaipaan omaa aikaa sen jälkeen.

Vierailija
155/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittää, että otan mieheni lapset huomioon, olen heille ystävällinen ja oikeudenmukainen. Miehen sukulaisia tapaan silloin tällöin, sisaruksia ja vanhempia enemmän. En näe tarvetta tavata miehen exää mutta ei siinä ole mitään tarkoituksellista epäkohteliausuutta. En näe yhtään loogista syytä tavata häntä.

Ehkä asenteeni johtuu siitä, että mielestäni etäiset välit exiin toimii paremmin, ainakin suoremmin kuin, että teeskentelisin. En kiellä ihmisten menneisyyttä mutta se ei oikeastaan ole minun menneisyyteni enkä halua siihen sotkeutua. Tai kertoa miehen exälle itsestäni, ajatuksiani elämästä, suhteestamme, mitä se hänelle kuuluu? Hän kuulee suoraan lapsiltaan ja ex-mieheltään millainen minä lapsille olen ja se riittää minusta. Ei hänen tarvitse päästä minun kanssani kasvokkain muodostamaan minusta omaa mielipidettään. Se ei kiinnosta minua, kuten sanoin.

Vierailija
156/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 22:07"]

Minusta riittää, että otan mieheni lapset huomioon, olen heille ystävällinen ja oikeudenmukainen. Miehen sukulaisia tapaan silloin tällöin, sisaruksia ja vanhempia enemmän. En näe tarvetta tavata miehen exää mutta ei siinä ole mitään tarkoituksellista epäkohteliausuutta. En näe yhtään loogista syytä tavata häntä. Ehkä asenteeni johtuu siitä, että mielestäni etäiset välit exiin toimii paremmin, ainakin suoremmin kuin, että teeskentelisin. En kiellä ihmisten menneisyyttä mutta se ei oikeastaan ole minun menneisyyteni enkä halua siihen sotkeutua. Tai kertoa miehen exälle itsestäni, ajatuksiani elämästä, suhteestamme, mitä se hänelle kuuluu? Hän kuulee suoraan lapsiltaan ja ex-mieheltään millainen minä lapsille olen ja se riittää minusta. Ei hänen tarvitse päästä minun kanssani kasvokkain muodostamaan minusta omaa mielipidettään. Se ei kiinnosta minua, kuten sanoin.

[/quote]Tässähän puhutaan vain kasvokkain tapaamisesta ja esittäytymisestä, ei mistään lähemmästä tutustumisesta. Minusta on ihan omituista, että ei edes yhtä kertaa suostuta tapaamaan. Se on vielä aika kaukana läheisistä väleistä. Niitä ei kukaan ole tässä vaatinutkaan.

Vierailija
157/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:02"]

Olette miuten todella epävarmoja otsestänne ja suhteestanne. Jos kaikki olisi ok, suostuisitte tietysti tapaamiseen niin kuin normaalit ihmiset. Eikö kulissit kestä?

[/quote]

Ei siinä mistään epävarmuudesta ole kysymys jos ei halua tavata tuntemattomia ihmisiä.
[/quote]

Miten sinä sitten tunnet yhtään ketään? Kaikkihan on tuntemattomia ennen kuin tapaa ensimmäisen kerran.

Vierailija
158/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt:t vauhdissa:D epävarmat kiukuttelijat, minä, minä, minun, minun, draaaaaamaaaaa!! Pakko saada draaaamaaaaa!!

Vierailija
159/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo lähtöasetelma "ex vaatii tapaamista" kertoo jo paljon mistä on kysymys. Jos lapsia haettaessa nähdään jossain kohtaa luonnollisesti ja esittäydytään niin se on normaalia kanssakäymistä. Jos oikein vaaditaan tapaamista niin minä sanoisin, että pidä tunkkisi.

Vierailija
160/196 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO sitten kun mun eksällä on nyksä, niin todellakin haluan tavata hänet siksi, että ehdottomasti haluan tietää, millaisen ihmisen kanssa lapseni viettävät joka toisen viikon. Ja ikävä kyllä en voi todellakaan luottaa mieheni arvostelukykyyn pätkääkään (ainoa hänen onnistunut vetonsa naisasioissa on ollut liitto minun kanssani :) - kaikki muut karseita lumppuja... :)).