Miehen ex vaatii tapaamista
Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
Kommentit (196)
Mun miehellä on lapsi toisen kanssa vuosien takaa. Oli jo kun tutustuimme.
Olemme tavanneet monta kertaa, koska se lapsi on mieheni ja tämän naisen lapsi. Omieni sisarpuoli. Ihan kiva mimmihän tuo on. Helpottaa ihan valtavasti elämää kun ollaan väleissä.
Mä en ymmärrä miksei voisi tutustua miehensä lasten äitiin, onhan ne tavallaan apn lapsia kun samassa taloudessa asuu. Omituinen asenne, taitaa olla vähän ruuvi löysällä ja kompleksit kasautuneita tällä aplla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:20"]
Täällä oli hiljattain ihan vastaava ketju, jossa sanoin saman kuin nytkin. Jos kyse on siitä, ettei halua tavata yhtään ketään outoa ihmistä, niin ei kai siihen voi ketään pakottaa, mutta aika hankalaa luulisi olevan, jos ei halua tavata esimerkiksi miehen sukulaisia, kavereita, naapureita jne. Jos taas on kyse pelkästään tästä exästä, tulee mieleen, onko jotain epävarmuutta tai pelkoa tätä exää kohtaan. Kyseessähän on vieras ihminen, joten ei voi tietää pitääkö tästä ihmisestä vai ei. Aikuiset ihmiset kuitenkin yleensä kestävät sen lyhyen tapaamisen, ei mitään iltaa yhdessä kuitenkaan tarvitse viettää.
[/quote]
Miksi ihmeessä se ex pitäisi tavata? Yhtään järkevää syytä ei ole tullut.
[/quote]Koska aikuiset ihmiset tekevät niin. Koska sinä vietät aikaa hänen lapsiensa kanssa.
[/quote]
aikuiset ihmiset eivät kaikki tee niin. Jokainen saa itse päättää, miten elämänsä elää.
miten muka lapset liittyvät siihen??? Ei lasta kiinnosta se, kuka on tavannut kenenkin.
[/quote]No, kuten sanoin, aika vaikealta kuulostaa. Elä elämääsi toki, miten elät. Eihän sinua voi kukaan pakottaa. Aika usein kuitenkin aikuiset joutuvat tapaamaan vieraita ihmisiä tahtomattaan. En tiedä, miten sinä olet pystynyt tähän asti siltä välttymään.
Et vastannut vieläkään aiotko tavata miehen sukulaisiakaan?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:29"]
Suurin osa näistä existä ei ole päässyt yli erosta ja haaveilee pääsevänsä lasten kautta pomottamaan exäänsä ja arvostelemaan tämän nykyistä. Nämä on niin nähty.
[/quote]Höpöhöpö. Minä en huolisi exää takaisin mistään hinnasta, eikä minua kiinnosta pätkääkään ketä hän tapailee, mutta jos lasten elämään tulee uusi ihminen silloin kyllä haluan tietää missä mennään. Katsos kun ne lapsetkin voivat joskus olla tilanteesta ymmällään ja heidän kanssaan pitää puhua asioista, joten kyllä mahdollisimman avoimet välit exän kanssa helpottavat aika paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:32"]
Täällä oli hiljattain ihan vastaava ketju, jossa sanoin saman kuin nytkin. Jos kyse on siitä, ettei halua tavata yhtään ketään outoa ihmistä, niin ei kai siihen voi ketään pakottaa, mutta aika hankalaa luulisi olevan, jos ei halua tavata esimerkiksi miehen sukulaisia, kavereita, naapureita jne. Jos taas on kyse pelkästään tästä exästä, tulee mieleen, onko jotain epävarmuutta tai pelkoa tätä exää kohtaan. Kyseessähän on vieras ihminen, joten ei voi tietää pitääkö tästä ihmisestä vai ei. Aikuiset ihmiset kuitenkin yleensä kestävät sen lyhyen tapaamisen, ei mitään iltaa yhdessä kuitenkaan tarvitse viettää.
[/quote]
[/quote]Koska aikuiset ihmiset tekevät niin. Koska sinä vietät aikaa hänen lapsiensa kanssa.
[/quote]
aikuiset ihmiset eivät kaikki tee niin. Jokainen saa itse päättää, miten elämänsä elää.
miten muka lapset liittyvät siihen??? Ei lasta kiinnosta se, kuka on tavannut kenenkin.
[/quote]No, kuten sanoin, aika vaikealta kuulostaa. Elä elämääsi toki, miten elät. Eihän sinua voi kukaan pakottaa. Aika usein kuitenkin aikuiset joutuvat tapaamaan vieraita ihmisiä tahtomattaan. En tiedä, miten sinä olet pystynyt tähän asti siltä välttymään.
[/quote]
en ole aiemmin ollut tässä ketjussa.
Minä olen ammatiltani aikuiskouluttaja. Tapaan paljonkin vieraita ihmisiä. Olen tavannut miehen sukulaiset, mutta vain harvakseltaan, enkä koskaan ole ollut heidän luona ns kylässä. Olen sosiaalinen, mutta minulla onnperiaate: exiä enkä exän nyksiä ala tapaamaan (tietty rippijuhliin menen)
Tiedäthän, että esimies ei saa alkaa kaveeraamaan alaistensa kanssa, eikä vuokranantaja vuokralaisen kanssa. Helpoimmalla pääsee, kun välit ovat etäiset. Sama juttu on exien kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:20"]Muutimme miehen kanssa yhteen ja miehen lapsi vierailee isänsä luona säännöllisesti. Nyt miehen ex on alkanut vaatia minun tapaamistani. En ajatellut suostua, sillä mies osannee itse päättää kenen kanssa asuu ja kuka on lapsen kanssa tekemisissä (oletan että tämä on liittyvinään lapseen). Minulla ei ole mitään kiinnostusta tavata kyseistä ihmistä, enkä koe sitä velvollisuudekseni. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Oletteko tavanneet, ja mitä hyötyä siitä oli? Vaatisitko itse tapaamista exän uuden kumppanin kanssa? Itselleni ei tulisi mieleenkään.
[/quote]
En ymmärrä kyllä, miksi exäni ottaisi sellaisen ihmisen lastemme elämään, joka ei haluaisi olla mun kanssani missään tekemisissä. Eipä onneksi tarvi tuollaista koskaan edes vaatia, fiksu mies kun on. Sama toisinpäin; kunhan joskus uuden miehen tapaan, sellaisen siis jonka lapsilleni esittelen, esittelen hänet kyllä myös exälleni. Onhan exä mun perhettä aina lasten kautta :)
[/quote]
No huh huh. Päästä jo irti miesparasta, maanvaiva.
[/quote]
On teillä mahtavat erot takana, lapsia ne käy sääliksi. Meillä he ovat onnellisia kun vanhemmat tulevat toimeen ja voidaan eron jälkeenki vielä tehdä yhdessäkin juttuja. Käytiinpä kesälläkin yhdessä reissu tekemässä. Ja sovittu on, ettei sellaisia uusia puolisoita oteta, jotka ei meidän ystävyyttä hyväksy. Onko teillä koskaan tullut mieleen kysyä, mitä lapset haluaa?
[/quote]
Sä olet sairas, jos kuvittelet voivasi määrätä millaisen naisen kanssa exäsi alkaa seurustella. Olet itse asiassa aika pelottava. Tai sitten et ole exästäsi yli.
[/quote]
Yhdessä näistä on puhuttu ja molemmat ollaan samaa mieltä. Emme halua lapsille sellaista elämää, ettei vanhemmat mahdu saman katon alle esim. rippijuhlissa tmv. lapsille tärkeissä tilaisuuksissa. Tuohon kuuluu se, että tulevat puolisot tulee meidän molempien kanssa toimeen. Lasten ehdoilla mennään. Ja ei ole vielä tullut sellaista ihmistä vastaan, jonka kanssa en toimeen tulisi. :)
[/quote]
Siis onko teillä kummallakaan uutta vai kuvittelette että näin se tulee sitten aikanaan menemään?
[/quote]
Ei ole vielä uusia vakisuhteita, eli lapsille ei olla vielä esitelty ketään. Tapailtu on pariakin tyyppiä kumpainenkin, mutta ei ole edenneet vielä kummemmiksi. Tiedetään mitä halutaan eikä kumpikaan sellaista hullua ottais, joka ei lasten toista vanhempaa haluaisi koskaan tavata :)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:20"] Täällä oli hiljattain ihan vastaava ketju, jossa sanoin saman kuin nytkin. Jos kyse on siitä, ettei halua tavata yhtään ketään outoa ihmistä, niin ei kai siihen voi ketään pakottaa, mutta aika hankalaa luulisi olevan, jos ei halua tavata esimerkiksi miehen sukulaisia, kavereita, naapureita jne. Jos taas on kyse pelkästään tästä exästä, tulee mieleen, onko jotain epävarmuutta tai pelkoa tätä exää kohtaan. Kyseessähän on vieras ihminen, joten ei voi tietää pitääkö tästä ihmisestä vai ei. Aikuiset ihmiset kuitenkin yleensä kestävät sen lyhyen tapaamisen, ei mitään iltaa yhdessä kuitenkaan tarvitse viettää. [/quote] Miksi ihmeessä se ex pitäisi tavata? Yhtään järkevää syytä ei ole tullut. [/quote] Koska se.kuuluu normaalien ihmisten käytöstapoihin. Annat todella tyhmän kuvan itsestäsi. Mitäs valtaa sä sitten tässä käytät ettet voi tavata lasten äitiä joille sä olet äitipuoli.
[/quote]
Exien tapaaminen ei todellakaan kuulu mihinkään normaaleihin käytöstapoihin :D Harmittaako kun et pääse kyttäämään ja päsmäröimään?
[/quote]
Kyllä kuuluu, mutta vain sivistyneistön kesken. Juntit ja tyhmät vihaa exiä ja anoppeja koska luule, että se kuuluu asiaan. Säälittävää.
Onko ehdottanut tapaamista kerran vai jankuttaa viikoittain asiasta? Tee mitä teet mutta ymmärrä että olet ihan vieras ihminen hänen lapsien elämässä ja kyllä äitiä luonnollisesti tietää minkälainen ihminen siellä pyörii, ihan ilman kyttäystarkoitusta kun näitä kamalia esimerkkejä on suomikin pullollaan juuri näistä tapauksista.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:20"] Täällä oli hiljattain ihan vastaava ketju, jossa sanoin saman kuin nytkin. Jos kyse on siitä, ettei halua tavata yhtään ketään outoa ihmistä, niin ei kai siihen voi ketään pakottaa, mutta aika hankalaa luulisi olevan, jos ei halua tavata esimerkiksi miehen sukulaisia, kavereita, naapureita jne. Jos taas on kyse pelkästään tästä exästä, tulee mieleen, onko jotain epävarmuutta tai pelkoa tätä exää kohtaan. Kyseessähän on vieras ihminen, joten ei voi tietää pitääkö tästä ihmisestä vai ei. Aikuiset ihmiset kuitenkin yleensä kestävät sen lyhyen tapaamisen, ei mitään iltaa yhdessä kuitenkaan tarvitse viettää. [/quote] Miksi ihmeessä se ex pitäisi tavata? Yhtään järkevää syytä ei ole tullut. [/quote] Koska se.kuuluu normaalien ihmisten käytöstapoihin. Annat todella tyhmän kuvan itsestäsi. Mitäs valtaa sä sitten tässä käytät ettet voi tavata lasten äitiä joille sä olet äitipuoli.
[/quote]
Exien tapaaminen ei todellakaan kuulu mihinkään normaaleihin käytöstapoihin :D Harmittaako kun et pääse kyttäämään ja päsmäröimään?
[/quote]
No kyllä ne nyt vaan kuuluu kun on lapsia kuvioissa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:25"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä ne nyt vaan kuuluu kun on lapsia kuvioissa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:30"]
Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä.
[/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä olen ammatiltani aikuiskouluttaja. Tapaan paljonkin vieraita ihmisiä. Olen tavannut miehen sukulaiset, mutta vain harvakseltaan, enkä koskaan ole ollut heidän luona ns kylässä. Olen sosiaalinen, mutta minulla onnperiaate: exiä enkä exän nyksiä ala tapaamaan (tietty rippijuhliin menen)
Tiedäthän, että esimies ei saa alkaa kaveeraamaan alaistensa kanssa, eikä vuokranantaja vuokralaisen kanssa. Helpoimmalla pääsee, kun välit ovat etäiset. Sama juttu on exien kohdalla.
[/quote]
Kaivappas pykälä mikä kieltää tuon kaveeraamisen. Sulla on kyllä jossain vaiheessa iso kasvun paikka edessä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:25"]Samaa mieltä kakkosen kanssa, ei ole mitään oikeaa syytä, etteivät mies ja eksän nyksä (?) voisi tulla mukaan. Kaikki vastuulliset aikuiset koolle vaan!
Mun miehen ex ei ole mikään maailman paras äiti. Sitäkin suurempaa vastuuta koen näistä lapsista. He ovat rakastamani miehen lapsia, pidän sen kirkkaana mielessä, kun jotain hankaluutta tulee.
[/quote]
Huh Huh. Kyllä pitää ihmetellä, miten joku takertuu noin epätoivoisesti kiertoon pistettyyn paskahousuun, itseäni ei kiinnostaisi sen paremmin mies kuin vahingonlaukaukset, moinen paskasakki kannattaisi kiertää kaukaa.
[/quote]
Takerrun? Miten niin takerrun? Kyseessä on elämäni mies, niin uskon. Ja kun hänet otin, otin tosiaan koko paketin. Ihania lapsia nämä ovat. Koen, että saan enemmän kuin annan. Vaikeita hetkiä on ollut, totta kai, mutta se on elämää, vain elämää. Ja rakastan elämää.
Ap on kyllä ihan pentu vielä. Parempi kun lähet lätkimään ja opettelemaan käytöstapoja takaisin äitisi helmoihin. Ja hanki vaikka se ammattikin ennen kuin alat perhettä leikkiä.
[/quote]
Etkö enää muuta keksinyt? Oikeaa argumentaation juhlaa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Ymmärrätkö mitä eroa on tapaamisella/esittäytymisellä ja kaveeraamisella?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:25"]
[/quote]
[/quote]
Eikö sinun exäsi uusi kumpani suostunut pompotteluusi vai mikä hiertää?
Kyllä kuuluu, mutta vain sivistyneistön kesken. Juntit ja tyhmät vihaa exiä ja anoppeja koska luule, että se kuuluu asiaan. Säälittävää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:41"]
[/quote]Näin on. Ap ei suostunut ikäänsäkään sanomaan, varmaan se on siis jotakin 24 vuotta. Huokaus. Toivon todella, että mies tajuaisi minkälaisen virheen on tekemässä jos ap kerran on noin itsepäinen, ihmispelkoinen ja ajattelee, että exä haluaisi jotenkin kytätä ja arvioida hänen ulkonäköään. Exä on huolissaan ja ei syyttä todellakaan, ap:lla ei ole selkeästi puhtaat jauhot pussissaan ja kaikki pään sisällä kunnossa jos noin toisen ihmisen tapaamista pelkää. Pelottavaa.
[/quote]
Pelkää? Jos ei kiinnosta tavata exiä niin sitten ei kiinnosta. Ex saa hypätä vaikka kolmiloikkaa mutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia mitään. Ennemmin exällä on vikaa päässä kun pitää yrittää tunkea tuntemattomien ihmisten elämään.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:29"]
Suurin osa näistä existä ei ole päässyt yli erosta ja haaveilee pääsevänsä lasten kautta pomottamaan exäänsä ja arvostelemaan tämän nykyistä. Nämä on niin nähty.
[/quote]
Nimenomaan tästä on kysymys.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:25"]Samaa mieltä kakkosen kanssa, ei ole mitään oikeaa syytä, etteivät mies ja eksän nyksä (?) voisi tulla mukaan. Kaikki vastuulliset aikuiset koolle vaan!
Mun miehen ex ei ole mikään maailman paras äiti. Sitäkin suurempaa vastuuta koen näistä lapsista. He ovat rakastamani miehen lapsia, pidän sen kirkkaana mielessä, kun jotain hankaluutta tulee.
[/quote]
Huh Huh. Kyllä pitää ihmetellä, miten joku takertuu noin epätoivoisesti kiertoon pistettyyn paskahousuun, itseäni ei kiinnostaisi sen paremmin mies kuin vahingonlaukaukset, moinen paskasakki kannattaisi kiertää kaukaa.
[/quote]
Takerrun? Miten niin takerrun? Kyseessä on elämäni mies, niin uskon. Ja kun hänet otin, otin tosiaan koko paketin. Ihania lapsia nämä ovat. Koen, että saan enemmän kuin annan. Vaikeita hetkiä on ollut, totta kai, mutta se on elämää, vain elämää. Ja rakastan elämää.
[/quote]
...niin ja miestä ei pistetty kiertoon. Hän pisti exänsä kiertoon, erittäin hyvillä perusteilla.
Saahan sitä vaatia vaikka ja mitä - pakko ei ole kuitenkaan suostua. Kohteliasta olisi kyllä esittäytyä, mutta toisaalta on myös epäkohteliasta _vaatia_ tapaamista, ehdottaminen puolestaan on ihan normaalia.
Ehkä asiaa helpottaa, jos ajattelet "eksää" lapsen/lasten äitinä, ilman mitään sen kummempia rasitteita ( = miehen kertomuksia suhteesta tm.)
Minä olen tälläinen "nyksä", miehen lapsen äidin tapasin kun oli niin huolissaan minun sopivuudestani. Mitään ei tosin sitten sanonut tai kysynyt. Yhtään "nyksäänsä" ei itse ole lapsensa isälle esitellyt - hänen ei kuulemma tarvitse. ;)