Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajat vaativat insinööritason peruspalkkoja, luopuvatko he samalla pitemmistä lomistaan?

Vierailija
02.04.2022 |

Merkittävä ero hoitajien ja insinöörien välillä on loman määrä. Insinööreillä lomaa tulee 30 päivää/vuosi johon lasketaan mukaan lauantait eli viisi viikkoa. Hoitajilla kokemuksen mukaan lomaa tulee 28-38 päivää/vuosi, johon lauantaita ei lasketa mukaan eli jopa melkein 8 viikkoa palkallista lomaa! Pienemmälläkin kokemuksella lomaa tulee viikko enenmmän kuin insinööreillä. Samoin insinöörit eivät välttämättä saa mitään ylityökorvausta, ilta tai yövuorolisistä puhumattamaan vaikka päivät välillä venyy ympäripyöreiksi. Lomaa julkisella on aikanaan annettu enemmän korvaukseksi pienemmistä korotuksista. Jos tätä "palkkakuoppaa" nyt kurotaan umpeen jättikorotuksilla, kai edes ylimääräisistä lomista sitten luovutaan? Tämä osaltaan helpottaisi kyllä hoitajapulaakin kun eri laskutavalla lauantaiden suhteen tulisi jo viikon verran lisää työaikaa ja tiputtamalla 38 päivää tuohon 30 pari viikkoa lisää.

Kommentit (275)

Vierailija
161/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan peruspalkka on 2500e. Koulutus on korkeakoulu tutkinto siinä missä insinööri koulutuskin palkka insinöörinä on lähelle 3500e-4500e ja voi olla parempikin. Joten jokainen saatana tolvana joka valittaa että sairaanhoitajille ei tarvitse maksaa lisää palkkaa niin ei tarvitse sitten mennä sinne sairaalaan hakemaan apua. Hoitakaa itse itsenne. Haistakaa paska

Sinä et edelleenkä ymmärrä, että insinöörien työpaikat ovat yksityisellä puolella. Yritykset maksavat insinöörien palkan, eivät veronmaksajat, kuten hoitajilla.

Entä kunnilla ja valtiolla työskentelevät insinöörit. Eikö veronmaksajat maksakaan heidän palkkojaan? Kuka sitten.

Vierailija
162/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja tajuan, että miksi insinöörit saa parempaa palkkaa. He työskentelevät yksityisillä firmoilla ja tekevät tuottavaa työtä. Hoitajien palkat maksetaan verorahoista eikä työ tuota rahallisesti mitään.

En todellakaan odota mitään tonnin lisäystä palkkaan vaan esim. 200€ lisää peruspalkkaan olisi jo hyvä lisä. Ne lisät muuten lasketaan sen peruspalkan perusteella, että pitkään töissä olleella hoitajalla on paremmat lisät kuin vastavalmistuneella. Mä olen yksityisellä töissä ja mun peruspalkka on n.200€ pienempi kuin mitä täällä kunnallisella maksetaan. Mun peruspalkka on n.2120€ yhdellä kokemuslisällä. Lisiä saan kuukaudessa vuoroista riippuen n.300-500€. Paljon olen tehnyt ylitöitä, että olen kolmena viime vuonna saanut vuosiansiot nousemaan n.38 000€. Aika väsynyt olen kyllä ollut ja lopulta oli pakko himmata tahtia.

Itse olen insinööri ja olen onnekkaassa asemassa, että markkinatalous on hoitanut asian niin, että tuottava firma voi maksaa minulle kohtalaisen hyvää palkkaa. Jos haluttaisiin, voitaisiin koko terveydenhuolto yksityistää kokonaan. Siitä tulisi täysin markkinavetoista. Eli ne joilla on varaa, saisivat hyvää hoitoa ja ne joilla ei ole varaa, saisivat heikkoa tai eivät ehkä mitään hoitoa. Tämä olisi karua ja täysin vastoin hyvinvointivaltion periaatteita, mutta näin hoitajien palkoista tulisi markkinatalouden mukaan määriteltäviä ja siten todennäköisesti korkeampia palkkoja. Siksi ymmärrän myös sen, että hoitajat ovat tyytymättömiä palkkoihinsa ja että heidän työtään pidetään "tuottamattomana". Kyllä se tuottaa terveyttä, joka on todella tärkeä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen insinöörin palkkaa verrataan. Minulla ja miehelläni huomattava palkkaero, koska eri työnantaja. itse tienaan bruttona kunnalla 2800 /kk, mutta pidän vakituisesta työpaikasta ja kiireettömyydestä yksityiseen sektoriin nähden. Mieheni brutto 4500 /kk, liukuma koko ajan tapissa, ratkoo ongelmia myös iltaisin ja viikonloppuisin ( ns. toimistotyöaika kuitenkin) ja firma haluaa tulosta. Jos tulos ei odotettu, yt: t on ovella.

Meillä toki kahden ihmisen palkka ratkaisee paljon. Muistuttaisin kuitenkin, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Jokaisessa työssä on plussat ja miinukset: ajankäyttö, palkkaus, työn vakinaisuus/ pysyvyys, stressitaso jne. Kaikkea ei voi saada, täytyy miettiä, mikä on itselle tärkeintä.

Vierailija
164/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja minulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa. Vaihdan sen mielelläni 5 viikkoon, jos palkkani (päivätyö erityisosastolla) nousee 2650€:sta.

Todella hyvä palkka. Puolisoni on esimies kaupan alalla ja saa vuorotyöstä 2400 brutto, tuossa on vuorolisät mukana, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. 4 viikkoa kesälomaa ja yksi talvilomaviikko.

Onkin ihan verrattavissa verrata vastuuta.

Sehän on ihan sama, kun valvoo, että onko pakasteosastolle tullut tarpeeksi kalapuikkoja, kuin, että hoitaa tehohoidossa olevaa potilasta joka on vaikka siellä sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Ei puolisoni ole ruokakaupassa ja hän joutuu nostelemaan painavia tavaroita sekä täytyy olla paljon tietoja tietyistä tuotteista.

Potkiiko, lyökö ja sylkeekö ne elintarvikkeet puolisoasi melkein päivittäin?

Huor**telee ja haukkuu sekä alentaa sinun ihmisarvoa? Myös asiakkaiden omaiset?

Tuleeko asiakkaat hänet keskeyttämään päivän ainoalta tauolta (jonka pituus saattaa olla 5minuuttia) jatkuvasti? Saako hän päällensä ihmisestä lähteviä eritteitä, virtsaa, paskaa ja verta ym?

Ne painavat elintarvikkeet painavat 150kg ja samalla, kun yrität nostaa tai siirtää sitä niin ne lyövät, potkivat ja sylkevät päällesi?

Suosittelen alanvaihtoa.

Olenkin jo vaihtanut alaa.

Toi suositus on sinällänsä aika kiva, koska suosittelet suurinta osaa hoitajista vaihtamaan alaa, koska edellisen työterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan 85% hoitajista koki fyysistä ja henkistä väkivaltaa työssänsä :D 

Itse vaihdoin alaa ja neljä muutakin hoitajaa on tässä minun jälkeen lähtenyt opiskelemaan täysin uutta ammattia. Nyt meidän 5 tilalle ei kuulemma ole vieläkään saatu työntekijöitä, koska hoitajia ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tarjolla tällä hetkellä. Juuri meidän alueella on tuo tarjous, että jos tulee töihin niin saa 500 euroa palkan päälle puolenvuoden ajan.

Kysytty on takaisin montakin kertaa ja tarjottu 800 euroakin edellisen palkan päälle pysyvästi mutta en aio kylläkään palata alalle vaikka nostaisivat 2000 eurolla palkkaa.

Ketään ei kiinnosta sinun valintasi. Sikäli kun edes olet hoitaja niin teitä on suomessa yli 70 000 joten mitä väliä sillä on mitä juuri sinä olet suunnitellut. 

Meitä on kuules aika monta sellaista jotka ovat tehneet saman ratkaisun, kun minä.

Vai miksi luulet, että näitä hoitajia ei ole saatavilla vaikka rekryt kuinka huutavat perään?

Tilanne tulee vielä pahenemaan tulevaisuudessa jolloin tavallisetkin ihmsiet (ne jotka ovat haukkuneet hoitajia) huomaavat, että perussairaanhoitoon ei riitä enää työntekijöitä, kun nyt pula on jo tälläkin hetkellä aika kriittinen. Osastoja on jouduttu sulkemaan viimeisen vuoden aikana hoitaja pulan vuoksi. Nyt kesä on tulossa ja esimiehet tuskailevat jo nyt, kun kesäsijaisista on jo pulaa aika monessa sairaanhoitopiirissä.

Jos nyt menisit sitten sinne uudelle alallesi siitä avautumasta. Ei kiinnosta edelleenkään jonkun exän valitukset koska noita firmaa- ja alaa vaihtaneita on muuallakin ja välillä niillä on rasittava tarve avautua siitä kaikesta mikä edellisessä firmassa oli mukamas pielessä. 

Ketä kiinostaa sinun avautumisesi idiootti? Mene muualle valittamaan hoitajien palkoista.

Sinullakin ihmeellinen rasittava tarve avautua ihan kaikesta :D

Sinähän siinä yrität nillittää siitä miten surkeaa alalla on jolla et edes ole joten suksi sinne uudelle alallesi nauttimaan äläkä valita. 

ja mikä parasta, sinä et ole edes hoitaja ja nillität täällä hoitajien liian isosta palkasta ja helpoista työoloista vaikka sinulla ei ole, kuin vauvapalstan kokemus asiasta.

Et ole sinäkään kun vaihdoit alaa joten suksi nyt jo sinne uudelle alallesi siitä valittamasta äläkä yritä keksiä lässyjä siitä mitä kuvittelet minun sanoneen tai olleen sanomatta. 

Vierailija
165/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan peruspalkka on 2500e. Koulutus on korkeakoulu tutkinto siinä missä insinööri koulutuskin palkka insinöörinä on lähelle 3500e-4500e ja voi olla parempikin. Joten jokainen saatana tolvana joka valittaa että sairaanhoitajille ei tarvitse maksaa lisää palkkaa niin ei tarvitse sitten mennä sinne sairaalaan hakemaan apua. Hoitakaa itse itsenne. Haistakaa paska

Sinä et edelleenkä ymmärrä, että insinöörien työpaikat ovat yksityisellä puolella. Yritykset maksavat insinöörien palkan, eivät veronmaksajat, kuten hoitajilla.

Entä kunnilla ja valtiolla työskentelevät insinöörit. Eikö veronmaksajat maksakaan heidän palkkojaan? Kuka sitten.

Heidän palkkansa ovatkin insinöörin mediaania matalammat.

Vierailija
166/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi amk inssin pitäisi saada sh:ta korkeampi palkka ja paremmat lomat? Koulutus ei ole sen korkeampi kuin sh:llakaan, kun siihen koulutukseenhan te aina vetoatte.

Jos se inssi tuottaa valtiolle rahaa ja hoitaja on taas pelkkä kustannus niin eikö tuo nyt ole ihan selvä juttu.[/

Niin, sairaiden tai vanhojen ihmisten hoitamisella ei voi takoa rahaa eikä muitakaan voittoja. Tai siis onhan sitä espericaret sun muut yrittäneet, seuraukset tunnetaan. Jos hoitajia ajatellaan pelkkänä kustannuseränä jonka hinnan on oltava mahdollisimman alhainen, niin en todellakaan yhtään ihmettele ettei Suomessa enää riitä ihmisiä, jotka haluavat sitä työtä tehdä. Insinöörikin saattaa tarvita sairaalahoitoa jossain vaiheessa.

Vierailija
167/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hyvät ihmiset paljastan teille sellaisen kus*tuksen, kuin hoitajien pitkät lomat.

Mieheni on töissä metallialalla ja saa joka kolmas viikko yhden pekkasen eli 8h:n vapaa päivän (suomessa pekkaset aika yleisiä).

Vuodessa niitä kertyy 15.

Vuosilomapäiviä on 28 + pekkasista tulee 15 eli 43 lomapäivää.

Minulla on 29 lomapäivää vuodessa.

Kummalla on enemmän lomapäiviä minulla vai miehelläni?

Niin ja kummalla on enemmän työaikaa vuodessa sinulla vai puolisollasi. Ei pekkaspäiviä voi verrata kunnan pitkiin vuosilomiin koska ne on saatu vastineeksi pidemmistä työpäivistä. Vai kävisikö niin että sun työaikaa pidennettäisiin 11 päivällä vuodessa = 88 tuntia lisää ? Silloin olisitte tasoissa.

Millä mittapuulla 28 päivää on pitkä kunnan vuoloma, kun kaikki muutkin saavat sen saman määrän vuodessa? Vastaa siihen niin sitten olen tyytyväinen.

Kunnalla (ja valtiolla) lasketaan viikkoon 5 päivää kun muilla lasketaan 6 päivää. Eli siis muiden 24 päivän kesäloma tekee tasan 4 viikkoa kun taas kunnalla 28 päivää tekee pikkasen alle 6 viikkoa. Lisäksi kunnalla (valtiolla) saa kokemuksen mukaan lisää päiviä eli maksimi on 38, eli yli 7 viikkoa kesälomaa. 

Onkohan meillä sitten kuntayhtymän liitoksen sopimus laiton, kun se nollasi tuon 70 luvulla tehdyn sopimuksen. Ei nouse lomat yli 38. Ja meillä loma aikaan lasketaan 7 päivää.

En tiedä teidän sopimuksestanne mutta tuo on kv-tessistä. Maksimi siis on 15 vuoden jälkeen 38 lomapäivää ja 5 päivää viikossa lasketaan lomaksi kun kaikilla muilla aloilla lasketaan 6 päivää viikossa. Seitsemästä en ole kuullutkaan mutta tutki sitä omaa sopimustanne. 

Vierailija
168/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksityisellä työskenteleviä hoitajia on myös, heidän palkkansa ja työolonsa ne vasta surkeita onkin. Muistelkaa esperi carea.

Vierailija
169/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Tästä on puhuttu jo 1000000000000000 : ne lomat on saatu kun ne on vaihdettu aikanaanpalkankorotuksiin, kun kunnilla ei ollut rahaa. Lomat on ja pysyy.

Vai sovitaanko niin, että te inssit saatte hoitajien lomat ja palkan? Suutin osa teistä tekee sitä päivätyötä,eli tällöin se on se 2500€/ kk.

Insinööritutkinto on 15 % laajempi kuin hoitajilla, joten tietenkin isompi palkka.

Vierailija
170/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri säästää rahaa veronmaksajilta. Enemmän kuin palkkansa verran.

Vierailija
171/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja minulla on lomaa 6 viikkoa vuodessa. Vaihdan sen mielelläni 5 viikkoon, jos palkkani (päivätyö erityisosastolla) nousee 2650€:sta.

Todella hyvä palkka. Puolisoni on esimies kaupan alalla ja saa vuorotyöstä 2400 brutto, tuossa on vuorolisät mukana, paljon iltaa ja joka toinen viikonloppu töissä. 4 viikkoa kesälomaa ja yksi talvilomaviikko.

Sehän on ihan sama, kun valvoo, että onko pakasteosastolle tullut tarpeeksi kalapuikkoja, kuin, että hoitaa tehohoidossa olevaa potilasta joka on vaikka siellä sydänkohtauksen tai aivoinfarktin vuoksi.

Ei puolisoni ole ruokakaupassa ja hän joutuu nostelemaan painavia tavaroita sekä täytyy olla paljon tietoja tietyistä tuotteista.

Tuleeko asiakkaat hänet keskeyttämään päivän ainoalta tauolta (jonka pituus saattaa olla 5minuuttia) jatkuvasti? Saako hän päällensä ihmisestä lähteviä eritteitä, virtsaa, paskaa ja verta ym?

Ne painavat elintarvikkeet painavat 150kg ja samalla, kun yrität nostaa tai siirtää sitä niin ne lyövät, potkivat ja sylkevät päällesi?

Suosittelen alanvaihtoa.

Toi suositus on sinällänsä aika kiva, koska suosittelet suurinta osaa hoitajista vaihtamaan alaa, koska edellisen työterveyslaitoksen tutkimuksen mukaan 85% hoitajista koki fyysistä ja henkistä väkivaltaa työssänsä :D 

Itse vaihdoin alaa ja neljä muutakin hoitajaa on tässä minun jälkeen lähtenyt opiskelemaan täysin uutta ammattia. Nyt meidän 5 tilalle ei kuulemma ole vieläkään saatu työntekijöitä, koska hoitajia ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tarjolla tällä hetkellä. Juuri meidän alueella on tuo tarjous, että jos tulee töihin niin saa 500 euroa palkan päälle puolenvuoden ajan.

Kysytty on takaisin montakin kertaa ja tarjottu 800 euroakin edellisen palkan päälle pysyvästi mutta en aio kylläkään palata alalle vaikka nostaisivat 2000 eurolla palkkaa.

Ketään ei kiinnosta sinun valintasi. Sikäli kun edes olet hoitaja niin teitä on suomessa yli 70 000 joten mitä väliä sillä on mitä juuri sinä olet suunnitellut. 

Meitä on kuules aika monta sellaista jotka ovat tehneet saman ratkaisun, kun minä.

Vai miksi luulet, että näitä hoitajia ei ole saatavilla vaikka rekryt kuinka huutavat perään?

Tilanne tulee vielä pahenemaan tulevaisuudessa jolloin tavallisetkin ihmsiet (ne jotka ovat haukkuneet hoitajia) huomaavat, että perussairaanhoitoon ei riitä enää työntekijöitä, kun nyt pula on jo tälläkin hetkellä aika kriittinen. Osastoja on jouduttu sulkemaan viimeisen vuoden aikana hoitaja pulan vuoksi. Nyt kesä on tulossa ja esimiehet tuskailevat jo nyt, kun kesäsijaisista on jo pulaa aika monessa sairaanhoitopiirissä.

Jos nyt menisit sitten sinne uudelle alallesi siitä avautumasta. Ei kiinnosta edelleenkään jonkun exän valitukset koska noita firmaa- ja alaa vaihtaneita on muuallakin ja välillä niillä on rasittava tarve avautua siitä kaikesta mikä edellisessä firmassa oli mukamas pielessä. 

Ketä kiinostaa sinun avautumisesi idiootti? Mene muualle valittamaan hoitajien palkoista.

Sinähän siinä yrität nillittää siitä miten surkeaa alalla on jolla et edes ole joten suksi sinne uudelle alallesi nauttimaan äläkä valita. 

ja mikä parasta, sinä et ole edes hoitaja ja nillität täällä hoitajien liian isosta palkasta ja helpoista työoloista vaikka sinulla ei ole, kuin vauvapalstan kokemus asiasta.

Et ole sinäkään kun vaihdoit alaa joten suksi nyt jo sinne uudelle alallesi siitä valittamasta äläkä yritä keksiä lässyjä siitä mitä kuvittelet minun sanoneen tai olleen sanomatta. 

Mutta minä olen ollut hoitaja ja tiedän mistä puhun. idiootti.

Vierailija
172/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen alanvaihtoa.

Umpi

Vierailija
173/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Tästä on puhuttu jo 1000000000000000 : ne lomat on saatu kun ne on vaihdettu aikanaanpalkankorotuksiin, kun kunnilla ei ollut rahaa. Lomat on ja pysyy.

Vai sovitaanko niin, että te inssit saatte hoitajien lomat ja palkan? Suutin osa teistä tekee sitä päivätyötä,eli tällöin se on se 2500€/ kk.

Nythän te hoitajat haluatte insinöörin palkan ja hoitajien lomat. Ja todellakin verovaroin kustannettuna.

Monet insinöörit joutuu hoitamaan työasioita lomalla. Parhaimmillaan joka päivä soitetaan.

Joo, ja korvaus siitä on aikaa muhkea. Mieheni saa 200€ jo siitä hyvästä että vastaa puhelimeen lomalta tai vapaa-ajalta. Jos pitää kaivaa kone esiin ja tehdä jotain niin lisää rahaa kilisee kirstuun...

Vierailija
174/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinöörit eivät jotenkin näytä ymmärtävän miten yhteiskunta toimii. Ovatko insinöörit ihan aidosti jotenkin rajoittuneita?

Vierailija
175/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Älä valehtele.  Ne pitkät lomat koski vain valtion työntekijöitä vuoden 1971 työneuvotteluissa jolloin valtiolla ei ollut varaa palkankorotuksiin. Kunnalla pitkät lomat on olleet iät ja ajat. Voit tarkistaa faktat kuntatyönantajien toimistolta jos et usko.

Kysynpähän edelleenkin, että mitkä hiton pitkät lomat? Olen ollut kunnallisella töissä 20 vuotta ja minulla on edelleenkin vain 28 lomapäivää? Missä mun menetety lomat on? Vaadin saada niitä jälkikäteen.

Teillä kun ei mene lauantait lomapäivistä, tuo on enemmän mitä moni tulee koskaan saamaan.

Vierailija
176/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Nythän te hoitajat haluatte insinöörin palkan ja hoitajien lomat. Ja todellakin verovaroin kustannettuna.

Monet insinöörit joutuu hoitamaan työasioita lomalla. Parhaimmillaan joka päivä soitetaan.

Joo, ja korvaus siitä on aikaa muhkea. Mieheni saa 200€ jo siitä hyvästä että vastaa puhelimeen lomalta tai vapaa-ajalta. Jos pitää kaivaa kone esiin ja tehdä jotain niin lisää rahaa kilisee kirstuun...

Joo ihan varmaan.

Vierailija
177/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen alanvaihtoa.

Mutta minä olen ollut hoitaja ja tiedän mistä puhun. idiootti.

Ja nyt et ole ja nähtyäni luonteesi ketjussa sanon potentiaalisten potilaidesi puolesta että luojalle kiitos tästäkin vähästä. Pysy poissa hoitoaloilta. 

Vierailija
178/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi amk inssin pitäisi saada sh:ta korkeampi palkka ja paremmat lomat? Koulutus ei ole sen korkeampi kuin sh:llakaan, kun siihen koulutukseenhan te aina vetoatte.

Miksi lääkärin pitäisi saada lastentarhanopettajaa suurempi palkka. Sama yliopistokoulutus.

Eihän se ole sama. Sh:n ja inssin koulutus ovat vastaavia myös pituudeltaan. Sinusta lääkärin ja lto:n koulutus ovat samalla viivalla myös pituudessa?

Sh 3,5 vuotta, inssi 4 vuotta.

Kätilö 4,5 vuotta ja kaksi AMK tutkintoa. Palkka sama kuin sairaanhoitajilla.

Vierailija
179/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se inssi tuottaa valtiolle rahaa ja hoitaja on taas pelkkä kustannus niin eikö tuo nyt ole ihan selvä juttu.

Perustele se, että miten hoitaja on pelkkä kustannus?'

Miksi nyt siis huudetaan että ihmiset kuolee kun hoitajista osa on lakossa?

Kun insinöörit menee lakkoon, paljonko ihmisiä kuolee päivässä?

Ja insinöörin työ ei ole fyysisesti raskasta, vaan siistiä sisätyötä jota voi tehdä jopa etänä kotoa tai mökiltä käsin, eikä tarvitse altistua taudeille, väkivallalle tai asiakkaiden kaikielle mahdollisille eritteille. Insinöörin työ on luksusta verrattuna hoitajan työhön.

Vertaa mieluummin poliisin työhön ja palkkaan. Ammattikorkeakoulutus heilläkin on ja kesto lähes sama kuin hoitajilla, verorahoista maksetaan palkka ja lisät, kuten hoitajillekin.

Jos poliisit menisi lakkoon, ihmisiä todennäköisesti kuolee siinäkin, typerää verrata hoitajan työtä insinööreihin.

-ohis

Vierailija
180/275 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan pöyristynyt kun siirryin hoitajan työhön tehdastyyppisestä työstä (labra). Lomaa paljon enemmän ja sama palkka! Ihmettelin sitä jopa ääneen kahvihuoneessa että miten on edes mahdollista.

Älä valehtele, vaihtaessasi työtä et saanut 38pv lomaa, tehtaassa sinulla oli lisäksi pekkaspäivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan