Kätilöille tiedoksi nuoren lakimiehen tuntipalkka yksityisellä
Lasketaanpas.
Bruttopalkka 4000 euroa , 5-6 vuoden koulutus, 3 vuotta työkokemusta.
Työtunteja viikossa n. 60, arkisin klo 8-18, viikonloppuisin ja iltaisin lisäksi 10 tuntia.
Ei ylityökorvauksia eikä viikonloppulisiä, kaikki sisältyy kk-palkkaan.
60*4=240 tuntia kuussa
4000/240 = tuntipalkka n. 16,7 euroa
Käykö kateeksi?
Kommentit (172)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:50"]
Ja 22 vielä jatkaa: 17 vuoden työkokemuksella tienaan saman verran kuin sairaanhoitaja lisineen. Että näin. Silti emme opettajat nouse barrikadeille, vaikka ehkä syytä todella olisi!
[/quote]
No mutta justhan olitte viime perjantaina lakossa?
[/quote]
Koulut oli auki perjantaina ihan normaalisti. Ei ollut mielenilmauksessa ainakaan meidän kunnan opeja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:23"]
47, minä en saa koskaan sunnuntailisiä. Palkkani samanlainen kuin sairaanhoitajilla.
T. Yliopistossa kouluttautunut asiantuntija
[/quote]
Et saa sunnuntailisiä, kun et tee töitä sunnuntaisin. Valot päälle.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:10"]
Ihan turha jonkun 8-16 puurtavan valittaa että ei tule mitään lisiä palkan päälle.
[/quote]
Kuka täällä on puhunut 8-16 puurtavista?
Nyt on puhuttu ihmisistä jotka istuvat töissä säännöllisesti 12 tunnin päiviä, ja tekevät töitä ilman mitään lisiä myös viikonloppuisin.
[/quote]
Itse olen tällaisessa hyväpalkkaisessa 8-16 työssä.
Tässä esimerkkiä tältä viikolta. Ma 05-01, Ti 10-16, Ke 8-18, To 8-16, Pe 7-20 ja nyt pitää valmistautua muutama tunti ensi viikkoa varten.
Minulle maksetaan vain kuukausipalkka, ei mitään ylityö- tai ilta/yö/pyhälisiä. Vuosilomaa 5 viikkoa. Tuloni ovat kyllä ihan hyvät, mutta ei perustuntipalkaksi ihan mahdottomia jäisi, jos laskettaisiin monen duunarin saamat lisät pois.
Ei ole yhdeltäkään duunarien tai julkisten liitolta löytynyt solidaarisuutta tukea meidän liittoa, jotta ko. lisät saataisiin myös meille. Tilaisuuksia on ollut useasti. En näe yhtään syytä miksi minun tai meidän liiton pitäisi olla nyt huolissaan näiden lisien leikkauksista.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:41"]
47, minä en saa koskaan sunnuntailisiä. Palkkani samanlainen kuin sairaanhoitajilla.
[/quote]
[/quote]
Mistä päättelit ettei tee sunnuntaina töitä?
Jos työntekijä saa lauantai-iltana esimieheltään sähköpostin että hoidapa tämä, tämä ja tämä pakettiin maanantaiaamuksi niin sunnuntainahan niitä sitten pakerretaan. Joko toimistolla, tai etänä kotona. Palkatta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:45"]
Jos työntekijä saa lauantai-iltana esimieheltään sähköpostin että hoidapa tämä, tämä ja tämä pakettiin maanantaiaamuksi niin sunnuntainahan niitä sitten pakerretaan. Joko toimistolla, tai etänä kotona. Palkatta.
[/quote]
En vain käsitä, miksi niin monen näihin ketjuihin kirjoittavan mielestä tällainen on ihan luonnollista, asiaankuuluvaa ja hyväksyttävää. Pitäisitte tekin oikeuksistanne kiinni.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä olet vain hyväksikäytettävä, annat itsesi olla. Sille ei sairaanhoitajat voi mitään
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:50"]
[/quote]
En vain käsitä, miksi niin monen näihin ketjuihin kirjoittavan mielestä tällainen on ihan luonnollista, asiaankuuluvaa ja hyväksyttävää. Pitäisitte tekin oikeuksistanne kiinni.
[/quote]Ja olisi myös mielenkiintoista tietää, mitä nämä työt ovat, joita tehdään aamuviidestä yhteen asti yöllä pienellä palkalla ilman mitään etuja.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:10"]
Ihan turha jonkun 8-16 puurtavan valittaa että ei tule mitään lisiä palkan päälle.
[/quote]
Kuka täällä on puhunut 8-16 puurtavista?
Nyt on puhuttu ihmisistä jotka istuvat töissä säännöllisesti 12 tunnin päiviä, ja tekevät töitä ilman mitään lisiä myös viikonloppuisin.
[/quote]
Itse olen tällaisessa hyväpalkkaisessa 8-16 työssä.
Tässä esimerkkiä tältä viikolta. Ma 05-01, Ti 10-16, Ke 8-18, To 8-16, Pe 7-20 ja nyt pitää valmistautua muutama tunti ensi viikkoa varten.
Minulle maksetaan vain kuukausipalkka, ei mitään ylityö- tai ilta/yö/pyhälisiä. Vuosilomaa 5 viikkoa. Tuloni ovat kyllä ihan hyvät, mutta ei perustuntipalkaksi ihan mahdottomia jäisi, jos laskettaisiin monen duunarin saamat lisät pois.
Ei ole yhdeltäkään duunarien tai julkisten liitolta löytynyt solidaarisuutta tukea meidän liittoa, jotta ko. lisät saataisiin myös meille. Tilaisuuksia on ollut useasti. En näe yhtään syytä miksi minun tai meidän liiton pitäisi olla nyt huolissaan näiden lisien leikkauksista.
[/quote]
Miksi ihmeessä teet 21 tunnin työpäiviä ilman mitään korvausta? Oletko korvaamaton työssäsi? Saatko kirkkaamman kruunun?
Tällä palstalla on hyvä liioitella ylitöitä ja kyllä ne ylityöt saa vapaina. Ammattikorkeakoulussa tuskin ollaan jatkuvasti viikonloppuina töissä. Että ihan kaikkea paskaa en minäkään uskon ilman näyttöä. Pelkkä sana ei riitä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa vinkua. Sinä et herää sunnuntaisin aamulla klo 4.40 ja ole töissä klo 6.40 työvaatteissa vastaanottamassa raporttia. Seuraavat kahdeksan tuntia et ole jalkojesi päällä, vastuussa muiden hengestä, ehkä kymmenen minuuttia ruokatauolla. Et tee palkatta työpaikallasi töitä 8h päivässä, tähän matkat 2h julkisilla. Se on hieman eri asia katsella niitä papruja kotona sämgyssä tai kahvikupposen äärellä. Usein se on myös ensi viikon töistä pois. Ja jos ei ole, sinulla on ongelma, joka sinun tulee selvittää työnantajasi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa vinkua. Sinä et herää sunnuntaisin aamulla klo 4.40 ja ole töissä klo 6.40 työvaatteissa vastaanottamassa raporttia. Seuraavat kahdeksan tuntia et ole jalkojesi päällä, vastuussa muiden hengestä, ehkä kymmenen minuuttia ruokatauolla. Et tee palkatta työpaikallasi töitä 8h päivässä, tähän matkat 2h julkisilla. Se on hieman eri asia katsella niitä papruja kotona sämgyssä tai kahvikupposen äärellä. Usein se on myös ensi viikon töistä pois. Ja jos ei ole, sinulla on ongelma, joka sinun tulee selvittää työnantajasi kanssa.
[/quote]
Kerro minulle se työ, jossa työnantaja odottaa jatkuvasti ilman korvausta, että päivystät lauantai-iltana e-mailiasi ja toteutat annetut työtehtävät sunnuntaina? Ilman korvausta? Jatkuvasti?
Netissä on aikaa lorvia ja lasten kanssa kotona vaikka ämmät on aina muka illat töissä ja viikonloput myös. Missään työssä ei tarvi ilmaiseksi töitä tehdä.
Kautta aikojen on saanut lukea hyvätuloisista av- mammoista niin missä ne nyt on? 67
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin, siinä on täysin turha lähteä kyselemään sunnuntailisien perään. Toisaalta työ täytyy hoitaakin.
Miksei sairaanhoitajillakin voisi olla kuukausipalkka ilman lisiä? Sehän olisi vain reilua, kun niin monet muutkin tuntuvat sunnuntaitöitä ilman lisiä tekevän.
Mua alkaa jo suunnattomasti ärsyttää aina, kun näen hoitajat paasaamassa sitä marttyyrishittiä telkkarissa. Käännän kyllä aika äkkiä kanavan. Tajutkaa nyt jo, ettei tuollaisella meiningillä itselleen sitä sympatiaa saa.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:03"]
Tällä palstalla on hyvä liioitella ylitöitä ja kyllä ne ylityöt saa vapaina. Ammattikorkeakoulussa tuskin ollaan jatkuvasti viikonloppuina töissä. Että ihan kaikkea paskaa en minäkään uskon ilman näyttöä. Pelkkä sana ei riitä.
[/quote] Miten ylityöt saa vapaana? Ehkä sellaisissa duuneissa joissa työajoista pidetään kirjaa esim. Kellokorteilla. Muualla ei.
Sanokaa nyt mitä nämä työt ovat, joissa pitää olla joka päivä iltaan asti kyttäämässä sähköpostia, eikä tästä saa mitään ylimääräistä korvausta. Mikä ala ja tes?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:29"] En usko että mikään ammattiryhmä tienaa niin hyvin kuin sairaanhoitajat ja kätilöt samoilla työtunneilla. Keskimääräinen nainen tienaa puolta vähemmän. [/quote] Millä muulla ammattiryhmällä on noin alhaisella palkalla samanlainen vastuu? [/quote]Mikä vastuu? Ymmärtää ottaa yhteys lääkäriin tarvittaessa vai mitä tarkoitat?
[/quote]
Muista kertoa sairaalaan menessäsi, että jos ajaudut elvytykseen, hoitaja ottaa vain yhteyttä lääkäriin ja odottelee lääkäriä paikalle eikä missään nimessä aloita elvytystäsi. Sama juttu verenvuodossa, odotathan, että lääkäri tulee sen hoitamaan heti kun hoitaja on soittanut lääkärille :-D
[/quote]Meistä jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, myös sinulla sairaanhoitajalla.
Toivottavasti mun synnytyksen hoitaa kätilö eikä lakimies....
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:50"]
[/quote]
[/quote] Ehkä näillä ihmisillä onkin vain korkea työmoraali ja ovat ahkeria? Siksi varmaan etenevätkin urallaan.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:12"]
Sanokaa nyt mitä nämä työt ovat, joissa pitää olla joka päivä iltaan asti kyttäämässä sähköpostia, eikä tästä saa mitään ylimääräistä korvausta. Mikä ala ja tes?
[/quote]
Veikkaan, että et tule saamaan vastausta kysymykseesi. Anonyymilla nettipalstalla on helppo liioitella omaa taakkaansa ja pönkittää samalla itsetuntoaan, kun voi kuvitella olevansa tärkeämpi kuin oikeasti onkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 13:50"]
Ja 22 vielä jatkaa: 17 vuoden työkokemuksella tienaan saman verran kuin sairaanhoitaja lisineen. Että näin. Silti emme opettajat nouse barrikadeille, vaikka ehkä syytä todella olisi!
[/quote]
No mutta justhan olitte viime perjantaina lakossa?