Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkiehkäisystä

Vierailija
20.09.2015 |

Miten usein norlevoa voi ottaa? Mitä se käytännössä pidemmän päälle voi aiheuttaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:36"]Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä?
[/quote]

Ei taida kukaan pystyä kontrolloimaan...

Vierailija
2/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:36"]Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä? [/quote] Ei taida kukaan pystyä kontrolloimaan...

[/quote]

Kun sitä hakee, pitää näyttää kela-kortti. Eli apteekkien järjestelmään jää merkintä. Voihan sitä tietty lainailla kaverienkin kela-korttia, mut eikö ois vaan helpompi käyttää kortsua? Ku ne jälkkäripilsut aiheuttaa kuitenkin ihan fyysisiäkin oireita ja kipuja muutamaks päiväks... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:36"]Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä? [/quote] Ei taida kukaan pystyä kontrolloimaan...

[/quote]

Kun sitä hakee, pitää näyttää kela-kortti. Eli apteekkien järjestelmään jää merkintä. Voihan sitä tietty lainailla kaverienkin kela-korttia, mut eikö ois vaan helpompi käyttää kortsua? Ku ne jälkkäripilsut aiheuttaa kuitenkin ihan fyysisiäkin oireita ja kipuja muutamaks päiväks... 
[/quote]

Niin ja kortsu voi hajota. Kela-korttia ei ole koskaan kysytty multa.

Vierailija
4/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:59"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:36"]Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä? [/quote] Ei taida kukaan pystyä kontrolloimaan... [/quote] Kun sitä hakee, pitää näyttää kela-kortti. Eli apteekkien järjestelmään jää merkintä. Voihan sitä tietty lainailla kaverienkin kela-korttia, mut eikö ois vaan helpompi käyttää kortsua? Ku ne jälkkäripilsut aiheuttaa kuitenkin ihan fyysisiäkin oireita ja kipuja muutamaks päiväks...  [/quote] Niin ja kortsu voi hajota. Kela-korttia ei ole koskaan kysytty multa.

[/quote]

Mä en ymmärrä, miten kortsu voi hajota. Olen viimeiset 15 vuotta käyttänyt vain ja ainoastaan kortsua ehkäisynä (hormonit ei sovi), eikä mulla oo koskaan, kenenkään kanssa tai missään tilanteessa hajonnut kumi. Mä en vaan tajua, miten pitää turata, et kumi menee rikki. Ja jos se menee jatkuvasti rikki, ni ei se vika kyllä oo kumissa vaan käyttäjissä. 

Vierailija
5/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:59"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 15:36"]Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä? [/quote] Ei taida kukaan pystyä kontrolloimaan... [/quote] Kun sitä hakee, pitää näyttää kela-kortti. Eli apteekkien järjestelmään jää merkintä. Voihan sitä tietty lainailla kaverienkin kela-korttia, mut eikö ois vaan helpompi käyttää kortsua? Ku ne jälkkäripilsut aiheuttaa kuitenkin ihan fyysisiäkin oireita ja kipuja muutamaks päiväks...  [/quote] Niin ja kortsu voi hajota. Kela-korttia ei ole koskaan kysytty multa.

[/quote]

Mä en ymmärrä, miten kortsu voi hajota. Olen viimeiset 15 vuotta käyttänyt vain ja ainoastaan kortsua ehkäisynä (hormonit ei sovi), eikä mulla oo koskaan, kenenkään kanssa tai missään tilanteessa hajonnut kumi. Mä en vaan tajua, miten pitää turata, et kumi menee rikki. Ja jos se menee jatkuvasti rikki, ni ei se vika kyllä oo kumissa vaan käyttäjissä. 

[/quote]

Sama juttu, vaikka mua nussittu esim. kuukupin ollessa sisällä. Kun malttaa käyttää hetken aikaa kondomin huolelliseen asettamiseen, se kestää kyllä kovaakin menoa. Luultavasti valtaosa mokaa sen niin, ettei purista "orpokodista" ilmoja pois.

Vierailija
6/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi pitää olla ilkeä asiallisen kysymyksen esittäjälle.
En itsekään käytä mitään hormonaalista ehkäisyä (kuparikierukka) mutta en saa mitään tyydytystä siitä että tulisin tänne pätemään ja ilkeilemään muille.

Vierailija
7/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:37"]

En tajua, miksi pitää olla ilkeä asiallisen kysymyksen esittäjälle. En itsekään käytä mitään hormonaalista ehkäisyä (kuparikierukka) mutta en saa mitään tyydytystä siitä että tulisin tänne pätemään ja ilkeilemään muille.

[/quote]

Koska mua ihan oikeasti surettaa ajatus siitä, että noin hölmöt ihmiset saattavat tulla raskaaksi. En kannata holhoamista muuten, mutta vajakeille saisi laittaa valtion puolesta jonkun ehkäisyn, jossa käyttäjävirheen riski on pieni. Tällä säästyisi paljon lastensuojelun kuluja, puhumattakaan näille vahinkolapsille aiheutuneesta inhimillisestä kärsimyksestä.

Vierailija
8/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:37"]

En tajua, miksi pitää olla ilkeä asiallisen kysymyksen esittäjälle. En itsekään käytä mitään hormonaalista ehkäisyä (kuparikierukka) mutta en saa mitään tyydytystä siitä että tulisin tänne pätemään ja ilkeilemään muille.

[/quote]

Koska mua ihan oikeasti surettaa ajatus siitä, että noin hölmöt ihmiset saattavat tulla raskaaksi. En kannata holhoamista muuten, mutta vajakeille saisi laittaa valtion puolesta jonkun ehkäisyn, jossa käyttäjävirheen riski on pieni. Tällä säästyisi paljon lastensuojelun kuluja, puhumattakaan näille vahinkolapsille aiheutuneesta inhimillisestä kärsimyksestä.
[/quote]

No eipä sitten muuta kuin ilkeilemään. Onhan täällä jo todettu että minkäänlaisia vahinkoja ei satu kuin hölmöille ja tunareille. Ja se kondomi. Se voi ihan oikeasti hajota oikein käytettynäkin. Vaikkei sitä just sulle olisi sattunut.

Vierailija
9/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä oo joku raja montako kertaa sitä ylipäänsä saa vuoden aikana reseptittä?

Vierailija
10/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help?

Vierailija
11/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
12/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan voi asentaa myös jälkiehkäisyksi. Kierukka on muutenkin hyvä tuollaisille tunareille, joiden tarvitsee edes kysellä tällaisia.

Vierailija
13/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:02"]Kierukan voi asentaa myös jälkiehkäisyksi. Kierukka on muutenkin hyvä tuollaisille tunareille, joiden tarvitsee edes kysellä tällaisia.
[/quote]

Kiitos. Terveyskeskuksessako kierukoita laitetaan?

Vierailija
14/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:02"]Kierukan voi asentaa myös jälkiehkäisyksi. Kierukka on muutenkin hyvä tuollaisille tunareille, joiden tarvitsee edes kysellä tällaisia. [/quote] Kiitos. Terveyskeskuksessako kierukoita laitetaan?

[/quote]

No soita nyt vaikka sinne.

Vierailija
15/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku mulle miten jälkiehkäistään? Käsittääkseni ehkäisy tarkoittaa etukäteen suoritettua toimintaa. Onko tarkoitus hämärtää käsitteitä ja saada asia jotenkin hyväksyttävämmäksi?

Vierailija
16/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:39"]

Kertokaa joku mulle miten jälkiehkäistään? Käsittääkseni ehkäisy tarkoittaa etukäteen suoritettua toimintaa. Onko tarkoitus hämärtää käsitteitä ja saada asia jotenkin hyväksyttävämmäksi?

[/quote]

Painu helvettiin siitä, senkin hihhuli.

Vierailija
17/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:39"]Kertokaa joku mulle miten jälkiehkäistään? Käsittääkseni ehkäisy tarkoittaa etukäteen suoritettua toimintaa. Onko tarkoitus hämärtää käsitteitä ja saada asia jotenkin hyväksyttävämmäksi?
[/quote]
Onhan tää provo o.o

Mutta selitän nyt kuitenkin ettei mun tarvii hävetä sua yhtää enempää.
Jälkiehkäsy on seksin jälkeen otettava pilleri, joka estää hedelmöittymisen. Pilleri pitää ottaa kolmen vuorokauden sisällä yhdynnästä.

Sillä voi olla isojakin sivuvaikutuksia, eikä suositella usein otettavaksi, koska kyseessä on hormonivalmiste.

Vierailija
18/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 14:39"]Kertokaa joku mulle miten jälkiehkäistään? Käsittääkseni ehkäisy tarkoittaa etukäteen suoritettua toimintaa. Onko tarkoitus hämärtää käsitteitä ja saada asia jotenkin hyväksyttävämmäksi?
[/quote]

Wtf?

Vierailija
19/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ennaltaehkäisy on etukäteen ehkäisemistä.

Vierailija
20/20 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiehkäisyn jatkuvasti käyttäminen on huonoksi terveydelle, ja lisäksi epävarmaa verrattuna muihin ehkäisyvälineisiin. Soitapa lääkärille ja keskustele hänen kanssaan, mikä ehkäisymenetelmä sopisi sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi