Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämän hukkaan heittämistä jos asuu koko elämänsä samalla paikkakunnalla?

Vierailija
01.04.2022 |

Ajattelin tälläistä kun täyätn pian 30v. Olen asunut tällä paikkakunnalla nyt tuon aikaa. Alkaa kyllästyttää jo tutu t naamat ja tuntuu että kaikki on nähty

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, on se vähän. Jos paikkakunta ei nyt satu olemaan joku Lontoo.

Maiseman vaihto kehittää luonnetta ja aina voi palata myöhemmin sinne kotiseudulle jos haluaa.

Mun mielestä tämä on jännä ajatus, että jos paikkakunta on Lontoo, niin on ihan ok, mutta sitten ei olekaan, jos se on joku Juupajoki. 

En ole itse asunut koko ikääni samalla paikkakunnalla. Tämä kunta, jossa nyt asun, on 7. asuinkuntani. Kaksi asuinpaikoistani ovat olleet muualla kuin Suomessa. Mutta en todellakaan näe, että samalla paikkakunnalla asuminen olisi elämän hukkaan heittämistä tai että ihminen olisi jotenkin näköalaton pysyessään samassa paikassa. Asun maalla ja tunnen paljon maanviljelijöitä, jotka ovat viljelleet kotitilaansa aina. Se on ihan yksilöstä kiinni, millainen suhtautuminen ulkopuoliseen maailmaan ja elämään on. Ne ihmiset, jotka ovat asuneet samalla paikalla, ja joiden suku on asunut siinä samassa paikassa sukupolvien ajan, ovat myös melkoisia tietopankkeja ympäristöään koskevista asioista.

Vierailija
22/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monella paikkakunnalla ja olen siitä pelkästään hyvillään. Nyt olen palannut takaisin kotiseudulle ja parempaa paikkaa ei ole. Aina kerkeää lähteä halutessaan, eläkkeellä se on vähän vaikeampaa muttei mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis aloittajalle sanon, että jos oma ympäristö on alkanut kyllästyttää, on maisemanvaihto erittäin suotavaa.

nro 21

Vierailija
24/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet paikkakunnat ovat paljon parempia paikkoja asua kuin isot kaupungit jos on peruspalvelut lähellä ja töitä jos niitä on tehdäkseen.

Vierailija
25/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, on se vähän. Jos paikkakunta ei nyt satu olemaan joku Lontoo.

Maiseman vaihto kehittää luonnetta ja aina voi palata myöhemmin sinne kotiseudulle jos haluaa.

Jos et ole onnellinen sillä paikkakunnalla missä asut niin kyllä se silloin on elämän hukkaan heittämistä. Mä muuten asun Lontoossa ja haluan muuttaa pois täältä jonnekin luonnon läheisempään paikkaan.

Vierailija
26/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunut koko ikäni pääkaupunki seutua ja viihdyn tällä.Muualla asumisesta en voi siis tietää. Asun ihan vuokralla Helsingin kaupungin vuokra asunto.Talo jossa asun on todella rauhallinen,hyvät naapurit. Joita tervehdin en toki tunne!Mutta vuorovaikutus piha kohtelias tai portaikko jos saman aikaan siinä,jonkun asukaan kanssa..Parvekellani jos istun lukemassa kirjoja , Ilolla katselen kun lapset leikki elämää täysi päiväkodin pihalla tai matkaavat koululaiset peruskoulun. Nuorten ilo,äänet elämä kantaa vanhaakin.Ja muistot palaa oma lapsuus nuoruus.

Vierailija
27/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihtyy siellä ja on onnellinen: ei ole. Jos taas ei viihdy ja ajattelee koko ajan mitä jos-ajatuksia niin ehkä se sitten on. Riippuu ihmisestä itsestään, koska jokaisen luonne ja elämä on erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä