Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämän hukkaan heittämistä jos asuu koko elämänsä samalla paikkakunnalla?

Vierailija
01.04.2022 |

Ajattelin tälläistä kun täyätn pian 30v. Olen asunut tällä paikkakunnalla nyt tuon aikaa. Alkaa kyllästyttää jo tutu t naamat ja tuntuu että kaikki on nähty

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on se vähän. Jos paikkakunta ei nyt satu olemaan joku Lontoo.

Maiseman vaihto kehittää luonnetta ja aina voi palata myöhemmin sinne kotiseudulle jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, jääkö pelosta vai rakkaudesta.

Vierailija
4/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Nuorena en tätä tajunnut, kun muutin miehen perässä paikkakunnalle, jossa miehellä on hyvä ja rahakas työ. Itse teen paskaduunia tessin minimillä ja olen tästä lievästi katkera. Lapseni suorastaan pakotin isoihin kaupunkeihin opiskelemaan ja todella toivon, että jäävät sinne.

Vierailija
5/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, jos jää johonkin tuppukylään.

Vierailija
6/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos kerran kyllästyttää. Elämä on liian pitkä elää kyllästyneenä!

Vierailija
7/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki kuolee kuitenkin.

Vierailija
8/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos siellä viihtyy.

Vierailija
9/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään mietin ihan samaa. Koko elämä rakennettu tänne perähikiälle missä minulle ei ole mitään. Miehellä hyvä työ ja vanhemmalla lapsella jo paljon kavereita kun koulussa on. Kaduttaa etten nuorempana lähtenyt katselemaan maailmaa vaan jämähdin tänne ja nyt tuntuu, että myöhäistä on enää lähteä.

Vierailija
10/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut usealla paikkakunnalla, mutta pienempään kaupunkiin piti asettua lasten peruskoulun ajaksi ja sukua lähellä apuna.. itsellä ei ole ollut kunnon töitä kahteen vuoteen. Vaihtoehdot vähissä eikä voi perheen vuoksi matkustaa muuallekaan töihin esim, pk-seudulle 3h päivässä menisi. Sitten, kun lapset isoja niin osaako sitä enää edes lähteä.

Vierailija
11/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä kotoaan pitäisi lähteä?

Vierailija
12/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kukin eläää elämänsä justi niin miten itselle parhaiten sopii.

Vierailija
13/27 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jatkuva muuttaminen voi aiheuttaa myös juurettomuuden tunnetta. Itse varmaan ahdistuisin jos joutuisin asumaan samalla paikkakunnalla koko elämäni. Aspergerista huolimatta mussa on myös jonkinlaista seikkailunjanoa ja haluan kokeilla kaikkea uutta ja jännittävää. Mun äidin puolen mummo on asunut koko elämänsä samassa pikkukaupungissa ja on tunnettu täällä eri kerhojen kautta. Itse oon asunut tähän asti 6 eri paikkakunnalla ja tunnen kyllä ehkä vähän pientä juurettomuutta, vaikka sukujuureni on syvällä Savon mullassa.

T: M28

Vierailija
14/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut koko ikäni eli 41v pikkukylässä.

Mihin mun pitäis lähteä ku mulla on täällä kaikki.

Vierailija
15/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa se ainakin on.

Vierailija
16/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olo helpotti kun pääsin nimenomaan niistä tutuista naamoista eroon.

Vierailija
17/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sinkku niin ehkä vähän outoa jos ei halua edes kokeilla eri paikkakuntaa, varsinkin jos ei erityisesti rakasta sitä nykyistä. Vuosi, pari eri kaupungissa olisi helppo järjestää.

Vierailija
18/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu täysin siitä kuinka henkilö itse kokee asian. Aloituksestasi päätellen sinun kannattaa harkita muuttoa, koska toteat itsekin paikan jo tympivän.

Minä olen asunut samalla pikkupaikkakunnalla koko ikäni (36 vuotta), enkä koe missään määrin, että olisin heittänyt elämäni hukkaan. Palkkani riitti mukavasti omakotitaloon, josta olen rakentanut "linnani" ja rakastan kotona olemista. Teen töitä pääsääntöisesti kotoa käsin, mutta viikkoon mahtuu pari reissupäivää joko Helsinkiin tai Turkuun, joten pääsen myös nauttimaan kaupungin vilinästä säännöllisesti. Samalle paikkakunnalle "jämähtäminen" kun ei tarkoita jatkuvaa kotona kyhjöttämistä.

Vierailija
19/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos tykkää asua siellä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että sinä et enää tykkää. Silloin kannattaa miettiä, mistä sitten tykkäisi.

Vierailija
20/27 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ok, jos on mielessä avaruutta sen verran, että tajuaa muuallakin voitavan elää ihan kelpo elämää.

Mua ottaa päähän, kun eräät maalaissukulaiset mökillä kesäisin vähän aikaa oltua tulevat suoraan surkuttelemaan, että eikö se ole aina ikävä lähteä täältä sinne N-paikkakunnalle.

N:ssä on rakas kotimme ja koko elämämme. Yhteismökki on vähän kiusallinen juuri siksi, että se "yhteisöllisyys".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä