.Miksi kukaan ei halua kissanpentuja?
Mulla on ilmotuksia useessakin paikassa netissä ja vain yksi kysely tuli, ja sekään ei johtanu yhtään mihinkään.
Kissat on ihania ja maalla aivan välttämättömiä
Kommentit (32)
Jos pennut on Turun lähellä, kiinnostaa!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:20"]
Sijainti. En itse lähtisi kissaa toiselta puolelta Suomea hakemaan, en varsinkaan maatiaisia, joista on aina ylitarjontaa. Haluan myös leikatun kissan ja luonteeltaan sellaisen, joka ei kissakaveria kaipaa vaan viihtyy ainoana kissana. Myös madotukset ja rokotukset pitää olla kunnossa.
[/quote]Kissoja ei leikata kovin nuorena joten yleensä pentukissaa ei ole leikattu.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:04"]Mistä te päättelette, että myynti-ilmoituksessa olisi kirjoitusvirheitä? Ei ole tapana av:lle kirjoitella kirjakielellä.
Myynti-ilmoitus on tasan tarkkaan oikeinkirjoitettu ja mukana on myös kuvat pennuista.
Taidanpa sekoittaa soppaa ja mainita, että olen akateeminen...BTW
Hah....
[/quote]
No voi hyvänen aika. Keskustelut elää, puhutaan asiasta ja sen vierestä. Joku kommentoi, ettei kissat mene kaupaksi, koska et osaa kirjoittaa. Kysyit, onko sillä oikeasti väliä. Selitin, mitä väliä kirjoitustyylillä/oikeinkirjoituksella tässä tilanteessa on. Mistä hitosta me tiedettäisiin, mistä kiikastaa, kun ei ilmoitustakaan olla nähty? Veikkauksia nämä kaikki on, aivan yhtälailla syyksi voi ehdottaa huonoa ilmoitusta kuin ylitarjontaa, sijaintia tms.
Täytyykö itse akateemisuudelle vääntää vielä enemmän rautalangasta, vai oliko kyse vain siitä että sinuun kohdistuva arvostelu tai edes mokan epäilys oli kova paikka?
Millaisista pennuista olisi kyse ja mistä päin?
T. Yksi kiinnostunut
Ootko käynnistänyt puskaradion? Tutut, tutuntutut? Ihmiset kuitenkin kokemukseni mukaan ottavat kissan mieluiten joltain puolitutulta, jotta voivat olla melko varmoja kaiken olevan hoidettu asianmukaisesti (madotukset, rokotukset). Mun siskon kaksi kissanpentua suorastaan revittiin käsistä, ottajia olisi ollut yli kymmenen halukasta. Pääsevät ensi viikolla keskenään samaan kotiin isolle tontille esikaupunkialueelle. Sijainti varmaan vaikuttaa myös, jos asut maaseudulla, maatiaisista ylitarjontaa. Kaupungeissa kysyntä saattaa jopa ylittää tarjonnan.
Ap täällä taas!
Pennut on madotettu, ja nimenomaan eläinlääkärin matolääkkeillä. Eläinlääkärimme on sitä mieltä, että apteekin Mirrixeillä ym. ei juurikaan ole arvoa (muuta kuin aivan pienten pentujen madotukseen), joten olen ostanut matolääkkeet suoraan eläinlääkäriltä (S..hold on matolääkkeen nimi, jota annamme yli kuusiviikkoisille pennuille).
Rokottaahan voi vast yli kolmikuukautisen pennun, joten asiat ovat tiedossa, ja niistä huolehditaan...Kuten varmasti tiedätte, madottaminen ja rokottaminen ei ole ilmaista, joten pentuja ei voi ilmaiseksi antaa.
Pennut ovat Keski-Suomessa. Tarkemmin en viitsi sijaintia sanoa, koska tämä keskustelu herätti näinkin paljon negatiivista kommentointia.
Siksi, että ihmiset haluavat hyvin hoidettuja, vähintään madotettuja, terveitä sekä luovutusikäisiä kissanpentuja.
Onko sulla kriteereinä ei sinkulle, ei alle 30-vuotiaille, ei alle 50-neliöiseen taloon, ei ainoaksi kissaksi, ei sisäkissaksi? Aika useilla on ihan järkyttävät kriteerit, niin ei ihmekään, ettei tule viestejä.
Kissanpennuille ei ole kysyntää siksi, että niin monet ovat vastuuttomia ja jättävät narttukissansa leikkaamatta rahaa säästääkseen. Kissanpennuista on siis ylitarjontaa.
Tuskin se nyt pisteen paikasta on kii, haluuko joku kissan vai ei !!!
No itse etsin koko kesän kissanpentua, tyttö ehdottomasti, että tulee toimeen meidän isomman kissan kanssa (tyttö myöskin, poikapennun kanssa ei tullut toimeen). Mutta ongelma oli se että niistä pyydettiin ihan järjettömiä hintoja! Ei kukaan halua maksaa maatiaiskissasta yli 40€, se on ihan maksimi minkä hyväksyy, että se kattaa about madotus- ja ruokakulut.