Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen ihan sekaisin, jos joku on selvästi vihamielinen tai ilkeä itseä kohtaan

Ap
01.04.2022 |

Tilanteissa, joissa joku toinen on selvästi ilkeä tai vihamielinen, on esim kateellinen tai vihainen jostain, meen ihan sekaisin ja alan käyttäytyä siten, että häpäisen itseni tekemällä jotain todella noloa tai käyttäytymällä niin, että sen seurauksena tunnen häpeää ja muut kummastelee ja naureskelee mulle ja mun käytökselle. Tulen tosi epävarmaksi ja ahdistuneeksi ja sen seurauksena en jotenkin soaa olla oma itseni.

Mistä tässä voi olla kyse?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKU ON ILKEÄ Y H Y Y Y Y Y😫😩😭

Vierailija
22/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille! Ihania olette varmasti kaikki!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse usein vain liukenen paikalta ja vasta kotona mietin, että ois voinu sanoa tai tehdä jotain. Inhoan potentiaalisia konfliktitilanteita ja erimielisyyksiä, joista voi pahimmillaan eskaloitua meheviä riitoja.

Samoin. Olen siis tuo vastailija edellä. Olen pelännyt konflikteja yli kaiken. On ollut oppimisen paikka laittaa rajat. Olen ehkä lähinnä pelännyt omia reaktioitani. Mutta rajathan voi laittaa niin, ettei eskaloidu. Riitaan tarvitaan aina kaksi. Ei ole pakko mennä mukaan toisen tunnekuohuun.

Vierailija
24/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vierailija
25/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin hyvä esimerkki ikävästä tyypistä 😉. Mutta eipä noista tarvitse välittää. Olkoot omissa liemissään.

Vierailija
26/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan suht herkkä ihminen eli sulla on herkempi hermosto ja tällaset asiat vaikuttaa suhun enemmän kuin keskivertoihmiseen.

Herkkyydessä ei oo mitään pahaa. Jos maailmassa olisi vain herkkiä, maailma olisi todennäköisesti kivempi paikka.

Herkkyys kuitenkin usein aiheuttaa epävarmuutta, koska tosiaan huomaat enemmän asiota kuin muut, kuormitut nopeammin ja oot ehkä keskivertoa hermostuneempi jännittävissä tilanteissa. Tätä epävarmuutta voi hoitaa terapiassa.

Kannattaa myös pyrkiä välttämään ilkeitä ihmisiä. Itse en ota lähipiiriini sellaisia ollenkaan ja olen katkaissut välejä ystäviin siksi. Voin paremmin, kun vietän aikaa vain kilttien ihmisten kanssa.

Vierailija
27/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi realistinen käsitys itsestäsi ja muista, tietäisit että sussa on sekä hyviä että huonoja piirteitä, kuten kaikissa muissakin. Silloin pystyisit arvioimaan tarkemmin, onko ilkeän ihmisen puheissa perää, eli onko sulla syytä itsekritiikkiin vai onko kyse sittenkin enemmän sen ilkeän ihmisen psykologisesta tarpeesta käydä kenen tahansa kimppuun eli kiusaamisesta.

Jos kyse on osuvasta ja asiallisesta kritiikistä, silloin hoidat asian olemalla rehellinen ja suora, ottamalla vastuun.

Jos taas kyseessä on inha kiusaaja, silloin sun pitää puolustaa itseäsi eikä ottaa ilkeitä sanoja itseesi vaan ymmärtää että kyse on kiusaajan tarpeesta kiusata, eikä asia liity sinuun mitenkään.

Luulisin myös että kiusaajat etsivät juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä uhreiksi, koska sinut saa ihan sekaisin pienillä sanoilla. Sun pitäisi nyt saada se oma itsetuntosi kuntoon ja pääsi pysymään kylmänä, että pystyt puolustamaan itseäsi etkä hajoa kuin marie-keksi noissa tilanteissa.

Vierailija
28/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hullut lässytys.

Vierailija
29/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyt olemaan täällä? Täällähän koko ajan ollaan ilkeitä ja vihamielisiä.

Ei kaikki ole ja voi jättää typerät ja vihamieliset kommentit omaan arvoonsa. Ja pääseehän täältä aina pois kun ei enää jaksa lukea näitä juttuja.

Vierailija
30/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa lisätään hiljentämällä sisäinen kriitikko. Tää vaatii yleensä ihan terapiaa.

Ja tosiaan välttele ilkeitä ihmisiä. Niillä ei oo mitään annettavaa kenellekään.

Vierailija
31/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan suht herkkä ihminen eli sulla on herkempi hermosto ja tällaset asiat vaikuttaa suhun enemmän kuin keskivertoihmiseen.

Herkkyydessä ei oo mitään pahaa. Jos maailmassa olisi vain herkkiä, maailma olisi todennäköisesti kivempi paikka.

Herkkyys kuitenkin usein aiheuttaa epävarmuutta, koska tosiaan huomaat enemmän asiota kuin muut, kuormitut nopeammin ja oot ehkä keskivertoa hermostuneempi jännittävissä tilanteissa. Tätä epävarmuutta voi hoitaa terapiassa.

Kannattaa myös pyrkiä välttämään ilkeitä ihmisiä. Itse en ota lähipiiriini sellaisia ollenkaan ja olen katkaissut välejä ystäviin siksi. Voin paremmin, kun vietän aikaa vain kilttien ihmisten kanssa.

Herkkyydessä ei ole mitään vikaa ja onneksi voi itse valita seuransa. Junttien ja ikävien ihmisten kanssa ei tarvitse seurustella.

Vierailija
32/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki ei oo niin ihania 😂😂😂. Ei vaan jaksa käyttää energiaansa niihin.

Vierailija
33/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin hyvä esimerkki ikävästä tyypistä 😉. Mutta eipä noista tarvitse välittää. Olkoot omissa liemissään.

Ajattelin kanssa kun näitä kommentteja luin, että juuri tällainen vihamielinen suhtautuminen saa minut tuntemaan ahdistusta, epävarmuutta ja häpeää. Joten sinänsä hyvä oppimisympäristö. Onkohan se sitten niin, että rajoissa se ongelma piilee, että jotenkin ottaa vastuuta omasta asenteestaan ja sanomistaan aj tekemisistään, kun joku suhtautuu näin. Vaikka tässä voi tarkastella vähän objektiivisemmin ja aika kärjistetystikin tällaista tilannetta ja todeta, että olemme erilaisia ihmisiä ja jotkut on kauhean vihaisia ihmisiä ja se näkyy näin. Ahdistavaa silti. 

Ap

Vierailija
34/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on vihamielinen minua kohtaan, se itse et voi olla sinä.

Vierailija
35/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olisi realistinen käsitys itsestäsi ja muista, tietäisit että sussa on sekä hyviä että huonoja piirteitä, kuten kaikissa muissakin. Silloin pystyisit arvioimaan tarkemmin, onko ilkeän ihmisen puheissa perää, eli onko sulla syytä itsekritiikkiin vai onko kyse sittenkin enemmän sen ilkeän ihmisen psykologisesta tarpeesta käydä kenen tahansa kimppuun eli kiusaamisesta.

Jos kyse on osuvasta ja asiallisesta kritiikistä, silloin hoidat asian olemalla rehellinen ja suora, ottamalla vastuun.

Jos taas kyseessä on inha kiusaaja, silloin sun pitää puolustaa itseäsi eikä ottaa ilkeitä sanoja itseesi vaan ymmärtää että kyse on kiusaajan tarpeesta kiusata, eikä asia liity sinuun mitenkään.

Luulisin myös että kiusaajat etsivät juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä uhreiksi, koska sinut saa ihan sekaisin pienillä sanoilla. Sun pitäisi nyt saada se oma itsetuntosi kuntoon ja pääsi pysymään kylmänä, että pystyt puolustamaan itseäsi etkä hajoa kuin marie-keksi noissa tilanteissa.

Hyvä kommentti. Käsitys itsestä ei varmaankaan ole kovin realistinen, vaan tunnen tosi helposti häpeää. 

Ap

Vierailija
36/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on vihamielinen minua kohtaan, se itse et voi olla sinä.

Juu, näinhän se on ja hyvä että sait sanottua.

Vierailija
37/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa alkaa menemään siihen että jos on asiasta eri mieltä ON ILKEÄ VIHA PUHUJA. HYVÄSSÄ LYKYSSÄ VIELÄPÄ RASISTI.

Vierailija
38/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kanssa kun näitä kommentteja luin, että juuri tällainen vihamielinen suhtautuminen saa minut tuntemaan ahdistusta, epävarmuutta ja häpeää. Joten sinänsä hyvä oppimisympäristö. Onkohan se sitten niin, että rajoissa se ongelma piilee, että jotenkin ottaa vastuuta omasta asenteestaan ja sanomistaan aj tekemisistään, kun joku suhtautuu näin. Vaikka tässä voi tarkastella vähän objektiivisemmin ja aika kärjistetystikin tällaista tilannetta ja todeta, että olemme erilaisia ihmisiä ja jotkut on kauhean vihaisia ihmisiä ja se näkyy näin. Ahdistavaa silti. 

Ap

Juuri siksi sellaisten ihmisten kanssa ei halua olla tekemisissä muuta kuin sen minimin, mikä on välttämätöntä. Huono fiilis ja ahdistus tarttuu kyllä. Ajattele itses ja näiden väliin näkymätön seinä. Ja sun ei tarvitse olla ystävällinen tai hyysätä sellaisten ihmisten tunteita, jotka ei vastavuoroisesti ole sulle ystävällisiä.

Jos joku on mäntti, se on sen ihmisen oma ongelma. Opi välttämään myrkyllisiä ihmisiä.

Vierailija
39/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekoat, jos joku on ilkeä itseään kohtaan? Eihän se sinulle kuulu, jos joku haluaa olla itselleen ilkeä.

Kirjoitin epäselvästi. Tarkoitin, että jos joku on ilkeä minulle.

Ap

Vierailija
40/86 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NARSISTIT LOUKAANTUVAT kirjoitti:

suomessa alkaa menemään siihen että jos on asiasta eri mieltä ON ILKEÄ VIHA PUHUJA. HYVÄSSÄ LYKYSSÄ VIELÄPÄ RASISTI.

Sinäkö olet nyt se narsisti, joka loukkaantui? Mä en nyt kässää yhtään. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi