Sairaanhoitajat vaativat 4300 €/kk keskimääräistä kokonaisansiota
Olen lääkäri kunnalla. Kuukausipalkkani on 4200e. Noin 300e voi tulla toimenpidepalkkioita per kuukausi jos olen sellaista työtä tehnyt. Virka-ajan ulkopuolista päivystystä en tee. Olen myös ollut muilla aloilla töissä, monet yliopistotason vastuullisessa asiantuntijatyössä olevat ihmiset eivät saa monissa paikoissa edes sitä 3300, joka nyt on hoitajien keskiansio. Saatika yli 4000e per kuukausi.
Mielestäni hoitajien palkkatoiveet ovat täysin utopistisia. Suurin osa meistä kokee, että oma työ on vaativaa ja raskasta vähintään silloin tällöin ellei koko ajan. Jos se on liian vaativaa, vaihda työpaikkaa tai alaa. Suomessa on ilmainen koulutus, ei muuta kuin kouluun hakemaan.
Kommentit (495)
Vierailija kirjoitti:
Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.
Täysin samaa mieltä. Minä työssäni kannan aina sen loppuvastuun potilaasta ja minut myös raastupaan viedään, jos tulee virheitä. Väittäisin, että olen myös opiskellut enemmän alaani varten ja koko ajan pitää kouluttautua, kun hoitosuositukset muuttuvat. Sivusta seuranneena voin myös sanoa, että osalla hoitajista on hyvinkin leppoista hommaa, jota voisi usein verrata sihteerin työhön. Ja käytännössä aina konsultoidaan lääkäriä, joka kantaa sen vastuun ja hoitaja tekee kuten lääkäri ohjeistaa. On myös työpisteitä ja työpaikkoja, joissa kuormitus on varmasti iso, mutta silloin kannattaa vaihtaa työpaikkaa, en minäkään mene sellaisiin paikkoihn töihin, joissa tiedän, etten pärjää. Ei kukaan heitä töihin pakota aseella uhkaamalla, Suomessa saa valita oman työpaikkansa.
ap-
Saisko linkkiä, muuten en usko.
"Älä lausu väärää todistusta", kymmenessä käskyssä.
Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.
Jos sinä uskot tuohon hoitajien palkkaan jota lehdistössä huudellaan, niin minä googlasin lääkärin päivätyön keskiansion, joka on 6725€/kk, joten älä huoli, ei ole hoitajat vielä lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.
Täysin samaa mieltä. Minä työssäni kannan aina sen loppuvastuun potilaasta ja minut myös raastupaan viedään, jos tulee virheitä. Väittäisin, että olen myös opiskellut enemmän alaani varten ja koko ajan pitää kouluttautua, kun hoitosuositukset muuttuvat. Sivusta seuranneena voin myös sanoa, että osalla hoitajista on hyvinkin leppoista hommaa, jota voisi usein verrata sihteerin työhön. Ja käytännössä aina konsultoidaan lääkäriä, joka kantaa sen vastuun ja hoitaja tekee kuten lääkäri ohjeistaa. On myös työpisteitä ja työpaikkoja, joissa kuormitus on varmasti iso, mutta silloin kannattaa vaihtaa työpaikkaa, en minäkään mene sellaisiin paikkoihn töihin, joissa tiedän, etten pärjää. Ei kukaan heitä töihin pakota aseella uhkaamalla, Suomessa saa valita oman työpaikkansa.
ap-
Kun oliskin aina näin. Ystäväni on hoitaja isossa sairaalassa joka on kertonut monta kylmäävää juttua lääkäreistä, jotka sälyttävät vastuuta hoitajille ja pesevät kätensä milloin milläkin syyllä vastuustaan. Tai mitä sanot siitä (just pari päivää sitten), kun lääkäri olisi kotiuttanut vanhuksen vaikka serppi oli 187? Hoitajat sit joutuvat huomauttamaan, et onkohan kuule ihan hyvä juttu nyt... Heillä on käytännön tietotaitoa valtavasti ja monissa vanhemmissa lekureissa on valitettavan itseriittoista porukkaa lääkäreissä. Onneksi uusi polvi on nöyrempää ja fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.
Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.
He voivat vaatia, mutta toivottavasti kuntatyönantaja ei ole niin tyhmä että tuohon alkaisi suostua.
Siis mitä nää sairaanhoitajat tekevät, mikä on se erityinen osaaminen mitä niillä nyt on? Samaa työtä tekevät kuin ennenkin, mikään ei ole muuttunut. Joten eipä ole tarvetta tonnikaupalla palkkaa nostaa, tosin nehän ovat kai vaatimassa sitä nostoa vähissä erin tapahtuvaksi.
Se niitten amk-koulutus ei ole mitään sellaista että noin suurta palkkaa pitäisi maksaa.
Siellä ne vaan lääkkeitä annostelevat ja jakavat ja haavoja hoitavat. So what? Siitäkö aletaan maksaa 4500 e /kk. Ja vastuunkantamista ei ole.
Se on kuulkaas kysynnän ja tarjonnan laki.
Hoitajia ei ole, joten ei siinä auta kun alkaa lyömään sitä rahaa tiskiin niin kauan, että niitä saadaan. Nähtäväksi jää, mikä on se summa millä ihmisiä saadaan töihin.
Toivon, että hoitajat lakkaavat sen jatkuvan venymisen. Ei enää tuplavuoroja eikä ylitöitä. Työnantajan ongelma on miettiä mistä saadaan puuttuvat työntekijät.
Potilasturvallisuus on vaarantunut jo pitkään ja hoitajat ovat sitä koettaneet parhaansa mukaan paikata oman hyvinvointinsa uhalla.
Näin ne korona-ajan sankarit ovatkin yhtäkkiä ahneita verenimijöitä. Tosin ei tähän työtaisteluun olisi tarvittu edes lakkoa. Ylityö ja vuoronvaihtokielto muutamankin kuukauden ajan olisi riittänyt avaamaan silmät todellisuudelle, että jatkuvasti vedetään aivan äärirajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.
Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.
Onko paperimies liikkeellä provona. Sillä paperimiehillä menee nyt huonosti, kun ei tiedä mikä tehdas lakkautetaan ja on myynnissä ja tuleeko mitä myynnin jälkeen...
Paperimiehen palkka, onkohan nyt kuitenkaan tuota luokkaa, ja vaikka oliskin, niin kolmivuorotyö.
Sairaanhoitajien työtä vähättelemättä tosiasia on, että he eivät ole asiantuntijoita eivätkä etenkään lääkäreitä, vaan työhön on melko helppo kouluttautua ja se on aika yksinkertaista. Joten palkkavaatimus ei ole missään suhteessa työhön, kun sitä verrataan muihin saman palkkatason töihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.
No, siinäs nyt näette... tohtori yliopistokoulutuksella jää jälkeen asiantuntijatyötä tekevän amk-sairaanhoitajan palkoissa pian. Hahah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän paperimiesten työt ovat loppumassa Suomesta koska ay-liike on nostanut teidän palkat liian korkeiksi. Just tällä viikolla tuli taas yksi uutinen paperitehtaan lopettamisesta. Joten olette se kaikkein huonoin esimerkki - tai sitten se kirkkain esimerkki siitä, mitä saada kymmeniä tuhansia ihmisiä työttömiksi vaatimalla liian korkeita palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaas kysynnän ja tarjonnan laki.
Hoitajia ei ole, joten ei siinä auta kun alkaa lyömään sitä rahaa tiskiin niin kauan, että niitä saadaan. Nähtäväksi jää, mikä on se summa millä ihmisiä saadaan töihin.Toivon, että hoitajat lakkaavat sen jatkuvan venymisen. Ei enää tuplavuoroja eikä ylitöitä. Työnantajan ongelma on miettiä mistä saadaan puuttuvat työntekijät.
Potilasturvallisuus on vaarantunut jo pitkään ja hoitajat ovat sitä koettaneet parhaansa mukaan paikata oman hyvinvointinsa uhalla.Näin ne korona-ajan sankarit ovatkin yhtäkkiä ahneita verenimijöitä. Tosin ei tähän työtaisteluun olisi tarvittu edes lakkoa. Ylityö ja vuoronvaihtokielto muutamankin kuukauden ajan olisi riittänyt avaamaan silmät todellisuudelle, että jatkuvasti vedetään aivan äärirajoilla.
Korotettu palkka ei poista työn epäkohtia. Korona-ajan sankarit, missä ne olivat? Oliko ne niitä tehohoidon työntekijöitä? Mitä ne korona-ajan sankarit ovat? Saanko kysyä?
Kysynnän ja tarjonnan laki. No, sairaanhoitajat voivat toki lähteä ja hakeutua muihin töihin, tehkää joukkopako niin nähdään mistä niitä muita töitä revitte.
Kyllä on tosi kivuliasta tuo työnteko hoitoalalla!
Huippuosaajia! Nauraa!
Tähän huippuosaamiseen muuten, eräs alan professori on sanonut hoitotyöntekijöihin kohdistaen "teille uskotellaan että te olette hyviä, vaan kun te ette ole!"
Jos ap on lääkäri, niin minä olen ziisus.
Ja vielä pelottavampaa on, jos ap on todellakin lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap-
Kun oliskin aina näin. Ystäväni on hoitaja isossa sairaalassa joka on kertonut monta kylmäävää juttua lääkäreistä, jotka sälyttävät vastuuta hoitajille ja pesevät kätensä milloin milläkin syyllä vastuustaan. Tai mitä sanot siitä (just pari päivää sitten), kun lääkäri olisi kotiuttanut vanhuksen vaikka serppi oli 187? Hoitajat sit joutuvat huomauttamaan, et onkohan kuule ihan hyvä juttu nyt... Heillä on käytännön tietotaitoa valtavasti ja monissa vanhemmissa lekureissa on valitettavan itseriittoista porukkaa lääkäreissä. Onneksi uusi polvi on nöyrempää ja fiksumpaa.
Tuossa esimerkissäsi se on lääkärin kontolla se juridinen vastuu jos potilas vaikka kuolee, ei hoitajan. Jos lääkäri tekee hoitovirheen vastuu on lääkärillä eikä kotiuttavalla hoitajalla.
Onko lääkärinä esiintyminen Vauva-palstalla rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän paperimiesten työt ovat loppumassa Suomesta koska ay-liike on nostanut teidän palkat liian korkeiksi. Just tällä viikolla tuli taas yksi uutinen paperitehtaan lopettamisesta. Joten olette se kaikkein huonoin esimerkki - tai sitten se kirkkain esimerkki siitä, mitä saada kymmeniä tuhansia ihmisiä työttömiksi vaatimalla liian korkeita palkkoja.
Mikä paperitehdas lopetetaan? Itse huomasin vain uutisen, että paperitehdas laitetaan myyntiin, ja luvattiin kyllä, että jollei ostajaa löydy, toiminta jatkuu!
Mikä ollaan lopettamassa? Ja se myynti johtui siitä, että yritys haluaa keskittyä muuhun toiminta-alueeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paperimies liikkeellä provona. Sillä paperimiehillä menee nyt huonosti, kun ei tiedä mikä tehdas lakkautetaan ja on myynnissä ja tuleeko mitä myynnin jälkeen...
Paperimiehen palkka, onkohan nyt kuitenkaan tuota luokkaa, ja vaikka oliskin, niin kolmivuorotyö.
Kyllä on ja kolmivuorotyö on myös hoitajilla. Me tosin teemme Storalla vain kahta vuoroa ja pitkät vapaat mitä lääkäreillä ja dippainsseillä ei ole.
4300e/kk on hoitajilta hyvin nöyrä pyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä paperitehdas lopetetaan? Itse huomasin vain uutisen, että paperitehdas laitetaan myyntiin, ja luvattiin kyllä, että jollei ostajaa löydy, toiminta jatkuu!
Mikä ollaan lopettamassa? Ja se myynti johtui siitä, että yritys haluaa keskittyä muuhun toiminta-alueeseensa.
Ja tuohon, että paperimiehet ovat nostaneet palkat liian korkeiksi... No, se palkkataso on kyllä alun perin lähtöisin siitä, että paperi on mennyt kaupaksi ja yrityksillä on ollut varaa maksaa hyviä palkkoja, joten on myös saatu tehtaisiin työntekijöitä. Katsos tuossa tilanteessa näkyy se kysynnän ja tarjonnan vaikutus palkkatasoon. Kun paperi on mennyt kaupaksi, ollut suurimpia vientituotteita, niin mikäs siinä, kun on varaa maksaa, niin maksetaan!