Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat vaativat 4300 €/kk keskimääräistä kokonaisansiota

vitsi pliis
01.04.2022 |

Olen lääkäri kunnalla. Kuukausipalkkani on 4200e. Noin 300e voi tulla toimenpidepalkkioita per kuukausi jos olen sellaista työtä tehnyt. Virka-ajan ulkopuolista päivystystä en tee. Olen myös ollut muilla aloilla töissä, monet yliopistotason vastuullisessa asiantuntijatyössä olevat ihmiset eivät saa monissa paikoissa edes sitä 3300, joka nyt on hoitajien keskiansio. Saatika yli 4000e per kuukausi.

Mielestäni hoitajien palkkatoiveet ovat täysin utopistisia. Suurin osa meistä kokee, että oma työ on vaativaa ja raskasta vähintään silloin tällöin ellei koko ajan. Jos se on liian vaativaa, vaihda työpaikkaa tai alaa. Suomessa on ilmainen koulutus, ei muuta kuin kouluun hakemaan.

Kommentit (495)

Vierailija
81/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He voivat vaatia, mutta toivottavasti kuntatyönantaja ei ole niin tyhmä että tuohon alkaisi suostua.

Siis mitä nää sairaanhoitajat tekevät, mikä on se erityinen osaaminen mitä niillä nyt on? Samaa työtä tekevät kuin ennenkin, mikään ei ole muuttunut. Joten eipä ole tarvetta tonnikaupalla palkkaa nostaa, tosin nehän ovat kai vaatimassa sitä nostoa vähissä erin tapahtuvaksi.

Se niitten amk-koulutus ei ole mitään sellaista että noin suurta palkkaa pitäisi maksaa. 

Siellä ne vaan lääkkeitä annostelevat ja jakavat ja haavoja hoitavat. So what? Siitäkö aletaan maksaa 4500 e /kk. Ja vastuunkantamista ei ole.

No jo oli täysin tietämätöntä paskaa jauhettu.Kylläpäs vaan hallituskin nyt pakkolakia koittaa vääntää kun on paskat kohta housuissa.Ihmeellisiä nuo muka palkat en tiedä kuka noin paljon muka saa.Aina on ala mikä hyvänsä lyödään suuria määriä jota kukaan todellisuudessa ei tienaa vaikka otettaisiin siitä verotkin pois.

Niin, mitä sinä nyt halusit kertoa? Selkeytäpä vähän!

Totta kai pitää suojata ihmisten henki ja terveys. Katsos tehy ja super ovat sitä mieltä, että ei se heitä liikuta, he vaan menevät lakkoon!

Yleinen mielipidehän näyttää olevan se, ettei hoitajia edes tarvita mihinkään kun LÄÄKÄRIT tekevät kaiken ja vastaavat kaikesta. Mitä siis haittaa vaikka hoitajat lakkoilisivat ikuisesti?

No, itkepä sinä nyt yksinäsi sitä. Toisaalta hoitajatkaan yksinään eivät pitkälle tätä terveyssektoria hoida.

Missä muka hoitajat niin on koskaan väittäneetkään?

Vierailija
82/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien työtä vähättelemättä tosiasia on, että he eivät ole asiantuntijoita eivätkä etenkään lääkäreitä, vaan työhön on melko helppo kouluttautua ja se on aika yksinkertaista. Joten palkkavaatimus ei ole missään suhteessa työhön, kun sitä verrataan muihin saman palkkatason töihin.

Olipas asenteellinen kommentti. En näe järkeä titteleillä kilpailussa. Jokainen kouluttautunut ihminen tekee arvokasta työtä, josta on maksettava ainakin kohtuullinen korvaus tässä maailmassa. Ihmisen mitta on hänen tekojensa summa.

Toisten työtä vähättelemättä vähättelen tässä toisten työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sos tt:kin 4000 euroa palkkaa. Pari kertaa vuodessa soittaa asiakasperheelle ja vuosittain tapaa lasta, jos muistaa. En tiedä missä luuraa lopun vuotta. Meidän sos tt ei jaksa lukea lasteni kirjauksia ja HAO:ssa menee satuilut läpi joka tapauksessa.

Vierailija
84/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiseksi menee nämä keskustelut.

Kaikki tuntuvat olevan kovasti sitä mieltä, että toisen työ ei ole niin vaativaa kuin oma työ, ja siksi toisen palkka ja vaatimukset ovat kohtuuttomia.

Oma homma on toki äärimmäisen vaativaa ja vastuullista, ja reilu palkankorotus olisi ihan paikallaan.

Maailman onnellisin maa, onnellisimmat ihmiset?

Vierailija
85/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien vaatimuksessa on ainakin tonni liikaa!

Vierailija
86/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen liikaa vvativat. 100 - 200 e pitää riittää.

Vierailija
87/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.

No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.

Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.

Teitä on vähän ja työnne pitkälti automatisoitua. Palkkakustannukset tulevat yksityiseltä sektorilta, eivät muiden maksamista veroista kiristäen siten yksityisen sektorin työelämää koska verotus kiristää muiden toimeentuloa.

Vierailija
88/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan luokanopettajana 2750 euroa kuussa. Ei ikälisiä eikä ylitunteja. Oaj saisi vaatia 2000e lisää palkkaa, jos amk-hpitajat vaatii tonnia.

Vierailija
89/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.

Minä olen aivokirurgi. Sivuhommina suunnittelen raketteja NASA:lle ja hiukkasenkiihdyttimiä CERN:ille.

Kaiken tämän teen pro bono, vapaaehtoistyönä.

Leipätyökseni kasvatan sipuleita Siilinjärvellä.  Tai sipulityökseni,,, hekoheko.

Usot sie? Et sie uso vai? No siehän vasta sälli oot!

90/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että hoitajien palkat tulevat nousemaan 200-300€/kk bruttona

Vierailija
91/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minulla on liian kiire töissä, niin en halua lisää palkkaa vaan enemmän työntekijöitä/vähemmän kiirettä. T. siivooja 2000 euroa brutto.

Vierailija
92/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.

Tienasin yli 20v sitten 5200 kk.

Vierailija
93/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minulla on liian kiire töissä, niin en halua lisää palkkaa vaan enemmän työntekijöitä/vähemmän kiirettä. T. siivooja 2000 euroa brutto.

Ja tulijoita tungokseen asti.

Vierailija
94/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan luokanopettajana 2750 euroa kuussa. Ei ikälisiä eikä ylitunteja. Oaj saisi vaatia 2000e lisää palkkaa, jos amk-hpitajat vaatii tonnia.

Oho.

Mieheni on lukiossa opena ja saa käteen yli 3200€/kk.

Näköjään isoja eroja teillä.

Vierailija
95/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ihminen ansaitsee omasta mielestään palkankorotuksen, kysytään sitten duunarilta tai kansanedustajalta. MIelestäni insinöörin tai paperiukon ja sh:n palkkoja on yhtä turha verrata keskenään, työt ovat täysin erilaisia.

Esim. polilla tai kotihoidossa sh tienaa usein vain peruspalkkansa, joka voi olla sen 2500. Korkeaan keskiansioon vaikuttaa ylitöiden teko. Niistä sentään maksetaan tällä alalla. Erilaisia lisä- ja ylitöitä (hälytysrahojen ym. kanssa tai ilman) on hoitajille runsaasti tarjolla joka paikassa, joko omassa tai "sisaryksiköissä". Osa tekee niitä euron kuvat silmistä ja palkkakuitti on muhkea. Osa tekee niitä puolipakolla vaikkei haluaisi, koska muuten olisi huono omatunto kollegoiden tai asiakkaiden/potilaiden puolesta (mielestäni yksi meidän hoitajien heikkouksista).

Palkankorotus ei paranna työmotivaatiota kuin hetkeksi. Kuormittavaa on myös, kun kokee ettei ehdi tehdä työtään niin hyvin kuin kuuluisi. Yritetään tehdä enemmän kuin resurssien puolesta olisi mahdollista ja nipistetään omista ruokatauoista (edelleen heikkous). Jaksaminen ja motivaatio heikkenevät edelleen.

Mielestäni tarvitaan lisää hoitajia, vakituisia sijaisia ja parempaa johtamista, jotta työ pyörisi sujuvammin ja työntekijät jaksaisivat paremmin. Uudet hoitajat eivät pysy töissä 3000e palkalla, jos ovat heti alusta ylikuormittuneita. Palkan pitäisi olla luokkaa "lapset taksilla harrastuksiin ja kodinhoitaja kotiin", että jaksaisi elää arkea painaen aina 110% lasissa töissä.

Lisäksi vielä mielipiteeni, jota en voi sanoa töissä ääneen: KAIKESSA HOITOTYÖSSÄ EI OLLA AKTIIVISESTI VASTUUSSA IHMISHENGESTÄ. Esimerkiksi synnytyssalin kätilö ja teho-osastolla hemodynaamisesti epästabiilia potilasta hoitava sh ovat. Bussikuski ja kokkikin saavat ruumiita aikaan, jos eivät tee työtään asiantuntevasti.

t. esh sh, peruspalkka bruttona 2600, lisien kanssa keskiansio n.3700. Teen lähinnä iltaa, yötä ja vkl. Ei lisätöitä.

Sairaanhoitaja, joka myöntää, että palkkansa on 3700.

Meillä tuo on arkkitehdin palkka. Ei näköjään kannata kouluttautua.

Vierailija
96/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten Tehy jaksaakin aina olla vaatimassa suureen ääneen lisää rahaa hoitajille. Kouluohjaajia/ koulunkäyntiavustajia on myös Tehyssä.  Mitä Tehy on koskaan tehnyt heidän hyväkseen? Ei mielestäni yhtään mitään. 

Vierailija
97/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse välttämättä ihan tommosia palkkoja vaatisi, mutta kyllä peruspalkan pitäisi vähintään se 3000e tai vähän päälle olla. Nythän se ei sitä ole, peruspalkka on joku 2500e joka on aivan liian vähän hoitoalan hommista esim. Erikoissairaanhoidossa ja monessa muussakin paikassa.

Huono palkka ja siksi itsekin olen suunnittelemassa lähtöä alalta, vaikka valmistuin vasta viime vuonna. Alkuunsa jo kyllästynyt.

Vierailija
98/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse välttämättä ihan tommosia palkkoja vaatisi, mutta kyllä peruspalkan pitäisi vähintään se 3000e tai vähän päälle olla. Nythän se ei sitä ole, peruspalkka on joku 2500e joka on aivan liian vähän hoitoalan hommista esim. Erikoissairaanhoidossa ja monessa muussakin paikassa.

Huono palkka ja siksi itsekin olen suunnittelemassa lähtöä alalta, vaikka valmistuin vasta viime vuonna. Alkuunsa jo kyllästynyt.

Niin ja lakon ymmärrän hyvinkin. Hoitoalan ongelmille on tehtävä jotain, se on ihan kaikkien etu niin myös potilaiden. Palkan nostaminen olisi myös omasta mielestäni tärkein asia, se motivoi heti hakemaan alalle ja pysymään alalla. Ihmiset käy töissä rahan takia.

Vierailija
99/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, näin on. Arvatkaapa mitä on poliisien palkat.

Keskipalkka 2400-2800 + lisät 500. Oman henkensä uhalla ihmisiä turvaavat ja puukkojunkkareiden kanssa painivat. Työtilat homeessa ja työolot surkeat, lähdettävä on oli sää mikä tahansa. Kiitoksia ei satele heille, toisin kuin hoitajille.

Vierailija
100/495 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaatia mahdollisimman paljon, sillä saa vähän enemmän kuin pienellä pyynnöllä. Itselleni riittäisi lh:na 2800€ / Brutto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän