Kuinka kauan vielä sunnuntaikorvaus?
Nyt kun poliittiset lakot kielletty. Voidaan aloittaa heikentäminen lainsäädännön osalta.
Ekana lähtee sunnuntai lisät. Kauanko menee? Onko veikkauksia.
Kommentit (84)
Hallitus päättäasian, EK toteuttaa. Lakkoilla ei voi koska politikka ja kansan mandaatti.
Se oli korvaus siitä ettei päässyt kirkkoon sunnuntaina, olisitko muuten mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Se oli korvaus siitä ettei päässyt kirkkoon sunnuntaina, olisitko muuten mennyt?
Persu logiikka.
Totta kai me halutaan vähemmän palkkaa koska ei käydä kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin kyseessä aikalaisten yritys ohjata yhteiskuntaa säädyllisempään suuntaan. Ihmisille edes yksi lepopäivä viikossa.
Nyt siitäkin pitäisi luopua.
Jäänne. Lähtee varmaan vuoden sisällä. Ja palkat laskee reippaasti paitsi johtajien.
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Ei tarvitse kehittyä, investoida tai menestyä. Katetta saa nostettua duunarin palkkaa leikkaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Kolme kuukauden karenssi sitten. Ehkä sitäkin vielä nostetaan.
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. En minäkään, vaikka vain muutaman viikonlopun vuodessa päivystän. Mutta siinä tapauksessa myös arkisin päivävuoroa voivat hyvin tehdä töitä myös viikonloppuna kun jos ei viikonlopuilla ja pyhäpäivillä ole enää mitään merkitystä. Kyllähän esim. terveydenala, kaupat, leipomot, tehtaat ja kaikki missä vuorotöitä on, ovat pulassa kun työntekijät lähtee päivätöihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mä kirjoitin lopettavani työt kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.Missä mä kirjoitin lopettavani työt kokonaan?
Saat sanella itse työaikasi? Hyvä jos saat, mutta aika harvalla sama tilanne.
100 000 uutta työpaikkaa on nyt varmempaa kuin koskaa.
Oikeistossa kun ei harrasteta unelmahöttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.Missä mä kirjoitin lopettavani työt kokonaan?
Ei vaan vaihtaisin työpaikkaa joka muutenkin suunnitelmissa kunhan saat paperit AMK:sta.
Paikallinen sopiminen alkaa, poistuu lisät välittömästi ja palkkoja tarkistetaan alaspäin. Sopii hyvin, sen jälkeen työteho laskee välittömästi saman verran. Pyhätyöt ovat sen jälkeen erityisen vahinkoriskejä täynnä. Oho miten se nyt pois pääsi putoamaan, hups kun törmäsin vahingossa ja jne.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai korvaus on toki monessa TES lapussa. Kun poistuu laista, niin helppo ottaa pois TESistä myös.
Käykö jotkut kaupan kassat lakkoon josta voi saada sakot.
TES-neuvottelujen umpikujasta aiheutuvia lakkoja ei kielletty. Sellaisia lakkoja tullaan kyllä syksyllä näkemään mikäli työnantajat yrittävät heikennyksiä uusissa työehtosopimuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vaihtaisin työpaikkaa joka muutenkin suunnitelmissa kunhan saat paperit AMK:sta.
Valitettavasti reiluilla työehdoilla ei pärjää kun vastassa on firmat jotka polkee työehtoja. Me juoksemme kilpaa pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, monella alalla on ihan sama tehdä päivätöitä, jos palkka päivätyöstä ja vuorotyöstä on sama.
Sunnuntai korvaus on toki monessa TES lapussa. Kun poistuu laista, niin helppo ottaa pois TESistä myös.
Käykö jotkut kaupan kassat lakkoon josta voi saada sakot.