Sairaanhoitajat vaativat 4300 €/kk keskimääräistä kokonaisansiota
Olen lääkäri kunnalla. Kuukausipalkkani on 4200e. Noin 300e voi tulla toimenpidepalkkioita per kuukausi jos olen sellaista työtä tehnyt. Virka-ajan ulkopuolista päivystystä en tee. Olen myös ollut muilla aloilla töissä, monet yliopistotason vastuullisessa asiantuntijatyössä olevat ihmiset eivät saa monissa paikoissa edes sitä 3300, joka nyt on hoitajien keskiansio. Saatika yli 4000e per kuukausi.
Mielestäni hoitajien palkkatoiveet ovat täysin utopistisia. Suurin osa meistä kokee, että oma työ on vaativaa ja raskasta vähintään silloin tällöin ellei koko ajan. Jos se on liian vaativaa, vaihda työpaikkaa tai alaa. Suomessa on ilmainen koulutus, ei muuta kuin kouluun hakemaan.
Kommentit (495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.
No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.
Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.
Onko paperimies liikkeellä provona. Sillä paperimiehillä menee nyt huonosti, kun ei tiedä mikä tehdas lakkautetaan ja on myynnissä ja tuleeko mitä myynnin jälkeen...
Paperimiehen palkka, onkohan nyt kuitenkaan tuota luokkaa, ja vaikka oliskin, niin kolmivuorotyö.
Kyllä on ja kolmivuorotyö on myös hoitajilla. Me tosin teemme Storalla vain kahta vuoroa ja pitkät vapaat mitä lääkäreillä ja dippainsseillä ei ole.
4300e/kk on hoitajilta hyvin nöyrä pyyntö.
Hyvin harva hoitaja tekee kolmivuorotyötä. Pääosin päivätyötä. Ja niistä vuoroista tulee lisät, ja pyhä- ja lauantaikorvaukset, joten. Ja itse ovat ammattinsa valinneet, kuvitelleet saavansa glooria siitä hyväntekijän roolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen DI teollisuudessa brutto 4400 €/kk. Hoitajilta on nyt karannut mopo käsistä.
No voi voi, itse olen paperimies ja tienaan 5300/kk. Teillä dippainsseillä ja lääkäreillä on huonot palkat.
Hoitajien palkkavaatimus on täysin kohtuullinen jopa nöyrä. Hoitajalle voisi maksaa hyvin saman kuin meille paperimiehillekkin, meidän työ on lepoa heidän työhönsä verrattuna.
Teidän paperimiesten työt ovat loppumassa Suomesta koska ay-liike on nostanut teidän palkat liian korkeiksi. Just tällä viikolla tuli taas yksi uutinen paperitehtaan lopettamisesta. Joten olette se kaikkein huonoin esimerkki - tai sitten se kirkkain esimerkki siitä, mitä saada kymmeniä tuhansia ihmisiä työttömiksi vaatimalla liian korkeita palkkoja.
Eivät ole ja vaatimus palkkojen alentamisesta on naurettava:D Emme me suostu senttiäkään periksi antamaan. Ja teemme nestepakkauskartonkia täällä Storalla, emme paperia.
Paperialalla on perinteisesti olleet kovat palkat, eikä sitä lähdetä muuttamaan. Yhtiöt tekevät niin kovaa voitto, että hyvin on varaa maksaa.
Hoitajien palkankorotukset taas saadaan karsimalla sosiaalipummien kelatukia.
Se on hauska tämä some, kun jokainen voi väittää olevansa ihan mitä tahansa.
Heh, pari päivää täällä on hoettu, ettei hoitajilla voi olla lääkärin palkkaa, vaikkeivat sitä vaadikaan. Sitten tulee lääkäri, joka tienaa reilusti alle keskiarvon kertomaan, että hoitajien palkkavaatimus on kohtuuton.
Tämän lisäksi kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä on useamman vuoden palkkaohjelma. Kenenkään muun palkkahan ei nousisi tänä samana aikana.
Kas kun ei muuteta palkkja vielä markoiksi ja kerrota miten vähän presidentti tienasi Kekkosen aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.
Täällä toinen, vähän lisiä tulee päälle. Mutta kerta kaikkiaan jos hoitajat kokevat työnsä raskaaksi suhteessa palkkaan, niin silloin heidän pitäisi vaatia parannuksia työoloihin. Sitä kautta saisi enemmän ymmärrystä, ja jos työoloja ei koko ajan kuvattaisi niin hiuksianostattaviksi, niin ehkä alalle saataisiin enemmän tekijöitäkin. Itse en lähtisi hoitoalalle, ellei se olisi ainoa mahdollisuus, ja syynä ei ole todellakaan palkka vaan alan työoloista syntynyt mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen FT ja työskentelen vaativassa asiantuntijatyössä, palkka 3600.
Mitä voimme tästä päätellä; kouluttautuminen ei kannata! Vain kaksi, kolme vuotta ja se on siinä. No, eipähän mene paras aika elämästä opiskellessa, vain aikaa riittää vaikka mihin mukavampaan,
Kyllähän se on naurettavaa että hoitaja saisi lähes yhtä paljon palkkaa kuin lääkäri, kun eivät ole potilaista juridisessa vastuussa, eivät uhraa aivotoimintaansa sen selvittämiseksi mikä potilasta todella vaivaa ja miten sitä hoidetaan ja konsultoivat aina lääkäreitä ongelman tullen.
Vierailija kirjoitti:
He voivat vaatia, mutta toivottavasti kuntatyönantaja ei ole niin tyhmä että tuohon alkaisi suostua.
Siis mitä nää sairaanhoitajat tekevät, mikä on se erityinen osaaminen mitä niillä nyt on? Samaa työtä tekevät kuin ennenkin, mikään ei ole muuttunut. Joten eipä ole tarvetta tonnikaupalla palkkaa nostaa, tosin nehän ovat kai vaatimassa sitä nostoa vähissä erin tapahtuvaksi.
Se niitten amk-koulutus ei ole mitään sellaista että noin suurta palkkaa pitäisi maksaa.
Siellä ne vaan lääkkeitä annostelevat ja jakavat ja haavoja hoitavat. So what? Siitäkö aletaan maksaa 4500 e /kk. Ja vastuunkantamista ei ole.
No jo oli täysin tietämätöntä paskaa jauhettu.Kylläpäs vaan hallituskin nyt pakkolakia koittaa vääntää kun on paskat kohta housuissa.Ihmeellisiä nuo muka palkat en tiedä kuka noin paljon muka saa.Aina on ala mikä hyvänsä lyödään suuria määriä jota kukaan todellisuudessa ei tienaa vaikka otettaisiin siitä verotkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän paperimiesten työt ovat loppumassa Suomesta koska ay-liike on nostanut teidän palkat liian korkeiksi. Just tällä viikolla tuli taas yksi uutinen paperitehtaan lopettamisesta. Joten olette se kaikkein huonoin esimerkki - tai sitten se kirkkain esimerkki siitä, mitä saada kymmeniä tuhansia ihmisiä työttömiksi vaatimalla liian korkeita palkkoja.
Eivät ole ja vaatimus palkkojen alentamisesta on naurettava:D Emme me suostu senttiäkään periksi antamaan. Ja teemme nestepakkauskartonkia täällä Storalla, emme paperia.
Paperialalla on perinteisesti olleet kovat palkat, eikä sitä lähdetä muuttamaan. Yhtiöt tekevät niin kovaa voitto, että hyvin on varaa maksaa.
Eikö Stora Ensolla ole paperitehtaita lainkaan? Älä nyt. Eikös se ollut UPM jolla on nyt pitkä lakko menossa, ja siellä syynä se, että työsuhteen ehtoja oltaisiin muuttamassa, niin että työaika kasvaa vaan palkka ei.
Mitä? Mitä kaikkea tässä paperiteollisuudessakin on meneillään.. voi voi, oonko jäänyt uutisista jälkeen................................................
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon joutavia lääkäreitä, dippainssejä ja tohtoreita palstalla keskellä päivää.
Paperimiehillä on toki vuorotyö, joten heidän osallistumisensa palstalla kyllä ymmärtää.
Työt loppui jo. FT
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien työtä vähättelemättä tosiasia on, että he eivät ole asiantuntijoita eivätkä etenkään lääkäreitä, vaan työhön on melko helppo kouluttautua ja se on aika yksinkertaista. Joten palkkavaatimus ei ole missään suhteessa työhön, kun sitä verrataan muihin saman palkkatason töihin.
Olipas asenteellinen kommentti. En näe järkeä titteleillä kilpailussa. Jokainen kouluttautunut ihminen tekee arvokasta työtä, josta on maksettava ainakin kohtuullinen korvaus tässä maailmassa. Ihmisen mitta on hänen tekojensa summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He voivat vaatia, mutta toivottavasti kuntatyönantaja ei ole niin tyhmä että tuohon alkaisi suostua.
Siis mitä nää sairaanhoitajat tekevät, mikä on se erityinen osaaminen mitä niillä nyt on? Samaa työtä tekevät kuin ennenkin, mikään ei ole muuttunut. Joten eipä ole tarvetta tonnikaupalla palkkaa nostaa, tosin nehän ovat kai vaatimassa sitä nostoa vähissä erin tapahtuvaksi.
Se niitten amk-koulutus ei ole mitään sellaista että noin suurta palkkaa pitäisi maksaa.
Siellä ne vaan lääkkeitä annostelevat ja jakavat ja haavoja hoitavat. So what? Siitäkö aletaan maksaa 4500 e /kk. Ja vastuunkantamista ei ole.
No jo oli täysin tietämätöntä paskaa jauhettu.Kylläpäs vaan hallituskin nyt pakkolakia koittaa vääntää kun on paskat kohta housuissa.Ihmeellisiä nuo muka palkat en tiedä kuka noin paljon muka saa.Aina on ala mikä hyvänsä lyödään suuria määriä jota kukaan todellisuudessa ei tienaa vaikka otettaisiin siitä verotkin pois.
Niin, mitä sinä nyt halusit kertoa? Selkeytäpä vähän!
Totta kai pitää suojata ihmisten henki ja terveys. Katsos tehy ja super ovat sitä mieltä, että ei se heitä liikuta, he vaan menevät lakkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperiteollisuus on vauhdikkaasti loppumassa Suomesta, miksihän?
Tyypeillä ei ole mitään tajua palkkojensa suuruudesta vuorolisien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Minä työssäni kannan aina sen loppuvastuun potilaasta ja minut myös raastupaan viedään, jos tulee virheitä. Väittäisin, että olen myös opiskellut enemmän alaani varten ja koko ajan pitää kouluttautua, kun hoitosuositukset muuttuvat. Sivusta seuranneena voin myös sanoa, että osalla hoitajista on hyvinkin leppoista hommaa, jota voisi usein verrata sihteerin työhön. Ja käytännössä aina konsultoidaan lääkäriä, joka kantaa sen vastuun ja hoitaja tekee kuten lääkäri ohjeistaa. On myös työpisteitä ja työpaikkoja, joissa kuormitus on varmasti iso, mutta silloin kannattaa vaihtaa työpaikkaa, en minäkään mene sellaisiin paikkoihn töihin, joissa tiedän, etten pärjää. Ei kukaan heitä töihin pakota aseella uhkaamalla, Suomessa saa valita oman työpaikkansa.
ap-
Et taida oikeasti olla lääkäri. Jos olisit, niin aivan varmasti tietäisit että ihan samalla tavalla hoitajakin vastaa oikeuden edessä jos virheitä tulee. Tietäisit myös että sairaanhoitajilla on ihan yhtälailla velvollisuus ylläpitää ammattitaitoaan kouluttautumalla jatkuvasti. Joten trolli olet! Ryömi koloosi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Stora Ensolla ole paperitehtaita lainkaan? Älä nyt. Eikös se ollut UPM jolla on nyt pitkä lakko menossa, ja siellä syynä se, että työsuhteen ehtoja oltaisiin muuttamassa, niin että työaika kasvaa vaan palkka ei.
Mitä? Mitä kaikkea tässä paperiteollisuudessakin on meneillään.. voi voi, oonko jäänyt uutisista jälkeen................................................
Stora Enson liikevaihdosta enää alle 20% tulee paperista. UMP yrittää muuttaa työehtoja, mutta lakko on ja pysyy niin kaunan kunnes UPM luopuu joka ikisestä heikennysvaatimuksestaan ja antautuu ehdoitta.
Ja kateellisille tiedoksi, paperiliitto on myös muiden alojen puolesta taistelussa tällä hetkellä, vaikka ne paperimiesten palkat niin hiertävätkin. Jos vähennykset menevät läpi paperialalla niitä aletaan sen jälkeen ajaa muillekkin aloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien työtä vähättelemättä tosiasia on, että he eivät ole asiantuntijoita eivätkä etenkään lääkäreitä, vaan työhön on melko helppo kouluttautua ja se on aika yksinkertaista. Joten palkkavaatimus ei ole missään suhteessa työhön, kun sitä verrataan muihin saman palkkatason töihin.
Olipas asenteellinen kommentti. En näe järkeä titteleillä kilpailussa. Jokainen kouluttautunut ihminen tekee arvokasta työtä, josta on maksettava ainakin kohtuullinen korvaus tässä maailmassa. Ihmisen mitta on hänen tekojensa summa.
Juu, tämän olen kuullut (vaikka en siis olekaan tuo jolle kommentti on osoitettu) tämä ihmisen mitan tekojen summana ilmaistuna näin: Hän on saanut elämässään paljon aikaan. Ja hän josta puhuttiin oli labrahoitajasta itsensä lääkäriksi lukenut ihminen, joka työskentelee ylilääkärinä terveyskeskuksessa, eli oli saanut paljon aikaan elämässään edennyt ihan ylilääkäriksi asti. Niin, että mitäs hyvää toisten eteen se on saanut! Ja juu, tuo oli myös hänen arvonsa tässä yhteiskunnassa, katsos ihmisiä kohdellaan heidän ihmisarvonsa mukaan.... MUKAAN!
Ap taitaa olla sekä lääkäri, DI, FT ja paperimies.
Tyyli sama. Näitä provosoijia riittää täällä Vauva-palstalla.
Heidän harrasteensa on sepitellä juttuja, ja ruokkia omia avauksiaan omilla kommenteillaan.
Nautinto tulee ilmeisesti siitä, kun porukka lähtee mukaan. Vielä parempi, jos joku polttaa päreensä.
Kuntalääkärin palkkaan vaikuttaa sijainti todella paljon. Pikkukunnassa saisit 6 000€.
Oon ex-hoitaja ja voin tehdä paluun takaisin hoitoalalle, jos palkkavaatimukset menee läpi! 4000€/kk kelpaa.
Aika paljon joutavia lääkäreitä, dippainssejä ja tohtoreita palstalla keskellä päivää.
Paperimiehillä on toki vuorotyö, joten heidän osallistumisensa palstalla kyllä ymmärtää.