Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan tehnyt vauvaa enää 43v?

Vierailija
18.09.2015 |

Onko täällä 43v äidiksi haaveilevia?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:06"]

En ole tehnyt vaan saanut:). Tai saimme! Eka lapsi 41-vuotiaaana ja toinen 44-vuotiaana. Ihania muksuja! Nyt he ovat pieniä koululaisia.

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

Koska teit 2 lasta silloin kun olit selkeästi jo riskisynnyttäjä. Onnea tietenkin siitä että ovat terveitä.

[/quote]

Nuorillakin on riskiraskauksia. Pitäisikö esim. diabeetikoiden jättää lapset kokonaan väliin?

Vierailija
42/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 42v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:20"]

Mä olen itse 41v enkä ole enää 10 vuoteen ajatellut lasta tekeväni, ja voin sanoa ettei sellaista nelikymppistä ole joka raskaus- ja vauva-ajan jaksaa. Moni niin väittää, mutta luonnolle ei ajatus mitään voi, nelikymppisen, viittäkymppiä käyvän, on oikeasti parasta jättää kaikenlaiset vauvajutut selkeästi nuoremmille.

[/quote]Eli olet ajatellut olevasi liian vanha lasten tekoon jo 31 vuotiaana? Onneksi en itse ymmärtänyt noin ajatella. Esikoinen syntyi 33v ja kuopus 39v. Siinä välissä kaksi muuta. En mulle raskausajat koskaan olleet vaikeita ja olin terve kuin pukki. Terve olen vieläkin, lapsista osa jo aikuisia. Vanhaksi kyllä tunsin itseni, kun lapseni alkoi seurustelemaan(20v) ja poikaystävän  äiti oli vasta juuri 40 täyttänyt. Itse olen siis jo 55v. 

Vierailija
44/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:11"]Ei kai nyt kukaan toisen miehen kakaraa riesakseen halua, jos vaihtoehtoja on, oli ikä mitä vaan. Itselleni naisena ainakin todella vastenmielinen ajatus.

[/quote]

Sinä taas olet jäänyt lapseksi ajatustesi osalta.

Minä ottaisin toisen naisen lapsen silmää räpäyttämättä. Se vaihtoehto on paljon houkuttelevampi kuin oma biologinen lapsi.
[/quote]
Minäkin ottaisin, jos lapsen huoltajuus olisi minulla. Toisen naisen ilmaiseksi lapsenvahdiksi en kuitenkaan ryhdy, se on koiran virka, jossa joutuu nielemään kaiken paskan. En myöskään halua, että lapsi on syntynyt mieheni seksisuhteesta, aivan liian pervoa paapoa miehen seksimuistoa omassa kodissaan.

Vierailija
45/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:11"]Ei kai nyt kukaan toisen miehen kakaraa riesakseen halua, jos vaihtoehtoja on, oli ikä mitä vaan. Itselleni naisena ainakin todella vastenmielinen ajatus.

[/quote]

Oma mieheni otti, 2 eri lastani ( vielä eri miehille, omiksi lapsikaeen eli on huoltaja) sekä vielä meidän 2 yhteistä. Onneksi löytyy fiksujakin ihmisiä tässä maailmassa!

Vierailija
46/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:29"]

Miksei "saisi" tehdä lapsia enää nelikymppisenä? Onhan se erilaista, mutta jokainen arvioikoon tilanteensa omakohtaisesti. Ei riipu iästä onko hyvä äiti, enkä usko että nelikymppinen olisi missään määrin sopimattomampi äidiksi kuin 20v tai 30v. Totuus on, että pidemmälle kouluttautuvat tekevät lapset usein myöhemmin. Monella on talouskunnossa ja tuossa iässä monilla myös parisuhde vakailla kantimilla, kun nuoruuden höpötykset on jääneet taakse. Omassa ikäluokassani oli tavallista enemmän teiniäitejä, osa epäonnistui, suurinosa onnistui opinnoissa ja lapsen kasvattajana. Ikä ei sinänsä merkitse mitään, vaan elämäntilanne ja tukiverkosto, millainen ihminen on.

[/quote]Tämä,ettei saisi tehdä lapsia yli 40vuotiaana on varmaan enemmän sitä,että lapsille ja vanhemmille tulee paljon ikäeroa. Ei niinkään sitä,etteikö yli 40v voisi olla hyvä äiti. Itse en ainakaan epäile hetkeäkään,etteikö vanhempi äiti olisi äitinä hyvä. Mutta lähinnä ajattelen sitä,että kun lapset ovat tieni-iässä vanhemmat ovat jo lähempänä kuuttakymmentä. Itsekin olen tehnyt lapset vanhempana ja kuopuksen sain 6kk ennen kun täytin 40v. Mieheni on 5v vanhempi kuin minä ja olen huomannut,että muiden lasten papat ovat saman ikäisiä kuin meidän kuopuksen isä.

Vierailija
47/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:11"]Ei kai nyt kukaan toisen miehen kakaraa riesakseen halua, jos vaihtoehtoja on, oli ikä mitä vaan. Itselleni naisena ainakin todella vastenmielinen ajatus.

[/quote]

Oma mieheni otti, 2 eri lastani ( vielä eri miehille, omiksi lapsikaeen eli on huoltaja) sekä vielä meidän 2 yhteistä. Onneksi löytyy fiksujakin ihmisiä tässä maailmassa!
[/quote]
Hyväksikäyttöön alistuvia hölmöjä, sanoisin. Minusta on aina surullista, jos ihminen tyytyy itseään heikompitasoiseen kumppaniin, mutta joillekin yksinolo on sitten varmaan niin vaikeaa, että tyytyy vaikka siihen koko kylän polkemaan kiertopalkintoon. Toivottavasti miehesi on fiksu ja tekee joku päivä paskaiset sinulle ja äpäröille, sen te verenimijät olette ansainneet..

Vierailija
48/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:40"]

En ole tehnyt vaan saanut:). Tai saimme! Eka lapsi 41-vuotiaaana ja toinen 44-vuotiaana. Ihania muksuja! Nyt he ovat pieniä koululaisia.

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

Koska teit 2 lasta silloin kun olit selkeästi jo riskisynnyttäjä. Onnea tietenkin siitä että ovat terveitä.

[/quote]

Nuorillakin on riskiraskauksia. Pitäisikö esim. diabeetikoiden jättää lapset kokonaan väliin?

[/quote]

Jos hoitotasapaino ok, ei ainakaan silloin, tietenkään.  Ensinäkin, nyt puhuttiin iästä. Siihen voi vaikuttaa aika paljon itse. Ykköstyypin diabetekseen ei niinkään, paitsi huolehtimalla hoidosta.

Vierailija
49/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin toivon ja ajattelin että se oli nyt siinä. Olin pitkän aikaa halunnut vauvan, mieheni ei niinkään mutta minä halusin. Tulin raskaaksi 43 v ja 44 v sain vauvan. Voi sitä onnen ja ilon päivää. En ollut tiennytkään kuinka mahtavaa on olla raskaana ja saada vauva. Kaikki meni hyvin ja terve vauva tuli.

Vierailija
50/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 17:10"]

Kun opiskelin TKK:lla teknillistä fysiikkaa, niin opiskelukavereiden joukossa oli yllättävän monta sellaista, jotka olivat syntyneet äidin ollessa noin 45-vuotias. Osa heistä oli sukunsa ensimmäisiä ylioppilaita tai ainakin yliopisto-opiskelijoita. Puolitosissani mietin, synnyttävätkö vanhat äidit keskimääräistä useammin matemaattisesti lahjakkaita lapsia.

[/quote]Tai kasvattavatko vanhemmat lapsensa paremmin?

[/quote]

Tai sitten näiden vanhemmat ovat opiskelleet pitkään ja ovat korkeakoulutettuja itsekin ja luoneet uraa, malli sitten tulee sieltä 

Vierailija
51/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:38"]

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Sepä se. Jos tässä ikä olisi vaihdettu diabeetekseen, niin mitä olisit vastannut?

Vierailija
52/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:01"]

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos hoitotasapaino ok, ei ainakaan silloin, tietenkään.  Ensinäkin, nyt puhuttiin iästä. Siihen voi vaikuttaa aika paljon itse. Ykköstyypin diabetekseen ei niinkään, paitsi huolehtimalla hoidosta.

[/quote]

Kas kun kaikille ei osu nuorena eteen loistavaa isäehdokasta tai ole muuten olosuhteet äitiyteen valmiina. Arvostele sinä heitä vaan. Olisin voinut toki tehdä lapsen nuorena. Mies ei olisi siihen edes sanonut ei, ja oli siis mies. Jäin nuorena leskeksi, isättömäksi olisivat ne nuorena tehdyt lapset jääneet. 

Vierailija
53/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:15"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:06"] En ole tehnyt vaan saanut:). Tai saimme! Eka lapsi 41-vuotiaaana ja toinen 44-vuotiaana. Ihania muksuja! Nyt he ovat pieniä koululaisia. [/quote] Miksi alapeukut? [/quote] Koska teit 2 lasta silloin kun olit selkeästi jo riskisynnyttäjä. Onnea tietenkin siitä että ovat terveitä. [/quote] Nuorillakin on riskiraskauksia. Pitäisikö esim. diabeetikoiden jättää lapset kokonaan väliin? [/quote] Sepä se. Jos tässä ikä olisi vaihdettu diabeetekseen, niin mitä olisit vastannut?

[/quote]

Vastasin.

Vierailija
54/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:13"]

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kas kun kaikille ei osu nuorena eteen loistavaa isäehdokasta tai ole muuten olosuhteet äitiyteen valmiina. Arvostele sinä heitä vaan. Olisin voinut toki tehdä lapsen nuorena. Mies ei olisi siihen edes sanonut ei, ja oli siis mies. Jäin nuorena leskeksi, isättömäksi olisivat ne nuorena tehdyt lapset jääneet. 

[/quote]

Ei osu ei. Se ei muuta sitä asiaa, että korkea ikä on riski raskaudelle ja lapsen terveydelle.

Vierailija
55/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:36"]

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei osu ei. Se ei muuta sitä asiaa, että korkea ikä on riski raskaudelle ja lapsen terveydelle.

[/quote]

Elämä on riski. Sä et varmaan uskalla katuakaan ylittää, kun siinä on se riski, että jää auton alle tai vaikka liukastuu ja teloo nilkkansa. 

Vierailija
56/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mihin tämä liittyi? Pahoittelut miehesi kuolemasta, mutta tässä keskustelussa ihan turha kommentti "jos olisin tehnyt sen miehen kanssa lapsia isättömiksi olisivat jääneet".. no sitä ei kukaan voi ennalta tietää. Siinäkin tietysti suurempi riski jos ikää paljon.

Vierailija
57/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:36"]

[/quote]

Miksi alapeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Elämä on riski. Sä et varmaan uskalla katuakaan ylittää, kun siinä on se riski, että jää auton alle tai vaikka liukastuu ja teloo nilkkansa. 

[/quote]

Melko typerää. Keksi jotain vähän järkevämpää.

Vierailija
58/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:11"]Ei kai nyt kukaan toisen miehen kakaraa riesakseen halua, jos vaihtoehtoja on, oli ikä mitä vaan. Itselleni naisena ainakin todella vastenmielinen ajatus. [/quote] Oma mieheni otti, 2 eri lastani ( vielä eri miehille, omiksi lapsikaeen eli on huoltaja) sekä vielä meidän 2 yhteistä. Onneksi löytyy fiksujakin ihmisiä tässä maailmassa! [/quote] Hyväksikäyttöön alistuvia hölmöjä, sanoisin. Minusta on aina surullista, jos ihminen tyytyy itseään heikompitasoiseen kumppaniin, mutta joillekin yksinolo on sitten varmaan niin vaikeaa, että tyytyy vaikka siihen koko kylän polkemaan kiertopalkintoon. Toivottavasti miehesi on fiksu ja tekee joku päivä paskaiset sinulle ja äpäröille, sen te verenimijät olette ansainneet..

[/quote]Ymmärrät varmaan,että tätäkin äitiä on "polkenut" ehkä vain kolme eri miestä. Montako miestä sinua on "polkenut"? Olen ymmärtänyt,että nykyään ei missään nimessä saa tyytyä vain siihen yhteen seksikumppaniin vaan niitä täytyy olla monta. Säälitään jos on vain yhden kanssa elämänsä nyhjännyt.

Vierailija
59/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskit saada kehitysvammainen lapsi on jo todella suuri, ja lisäksi toki myös riskit että lapsi sairas kohonneet. Mutta biologia on vahva, tiedän. Kannattaa kuitenkin miettiä se, onko valmis ja jaksaako vaikeasti vammaista lasta. Ei ole mukava miettiä tällaisia mutta tarpeellista.

Vierailija
60/73 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 19:59"]

Riskit saada kehitysvammainen lapsi on jo todella suuri, ja lisäksi toki myös riskit että lapsi sairas kohonneet. Mutta biologia on vahva, tiedän. Kannattaa kuitenkin miettiä se, onko valmis ja jaksaako vaikeasti vammaista lasta. Ei ole mukava miettiä tällaisia mutta tarpeellista.

[/quote]

Ei pidä vain miettiä jaksaako itse. Vaan miettiä onko oikeutta hankkia maailmaan sairas lapsi koska "minä haluan vielä vauvan". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme