Kukaan tehnyt vauvaa enää 43v?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:59"]Käsittäkää jo oikeasti ettei vauvojen tekeminen ole +35 naisille tarkoitettu juttu.
Tällä palstalla kiviä sataa niskaan, mutta antaa tulla.
[/quote]
Onpa luonto sitten suunnitellut asian huonosti. Kummallista tämä nykyaika, kun luonnollisesta yritetään tehdä väkipakolla luonnotonta.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:59"]
Käsittäkää jo oikeasti ettei vauvojen tekeminen ole +35 naisille tarkoitettu juttu.
[/quote]Oletko itse yli vai alle tuon +35v?
[/quote]
Yli
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:13"]
Käsittäkää jo oikeasti ettei vauvojen tekeminen ole +35 naisille tarkoitettu juttu.
[/quote]
Jätä sinä sitten metä fiksumpana tekemättä kun olet päälle 35.
[/quote]
Ehdottomasti (olen jo).
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 17:10"]
Kun opiskelin TKK:lla teknillistä fysiikkaa, niin opiskelukavereiden joukossa oli yllättävän monta sellaista, jotka olivat syntyneet äidin ollessa noin 45-vuotias. Osa heistä oli sukunsa ensimmäisiä ylioppilaita tai ainakin yliopisto-opiskelijoita. Puolitosissani mietin, synnyttävätkö vanhat äidit keskimääräistä useammin matemaattisesti lahjakkaita lapsia.
[/quote]Tai kasvattavatko vanhemmat lapsensa paremmin?
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:06"]
En ole tehnyt vaan saanut:). Tai saimme! Eka lapsi 41-vuotiaaana ja toinen 44-vuotiaana. Ihania muksuja! Nyt he ovat pieniä koululaisia.
[/quote]
Miksi alapeukut?
Olin 43-vuotias ensisynnyttäjä, ja hienosti meni.
Mä olen itse 41v enkä ole enää 10 vuoteen ajatellut lasta tekeväni, ja voin sanoa ettei sellaista nelikymppistä ole joka raskaus- ja vauva-ajan jaksaa. Moni niin väittää, mutta luonnolle ei ajatus mitään voi, nelikymppisen, viittäkymppiä käyvän, on oikeasti parasta jättää kaikenlaiset vauvajutut selkeästi nuoremmille.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:59"]Käsittäkää jo oikeasti ettei vauvojen tekeminen ole +35 naisille tarkoitettu juttu. Tällä palstalla kiviä sataa niskaan, mutta antaa tulla. [/quote] Onpa luonto sitten suunnitellut asian huonosti. Kummallista tämä nykyaika, kun luonnollisesta yritetään tehdä väkipakolla luonnotonta.
[/quote]
Nimenomaan. lähemmäs 40v naiset juoksevat hedelmöityshoidoissa, se ei ole luonnollista.
Viisi kuukautta aikaisemmin olin täyttänyt 45 vuotta, kun ainokaiseni syntyi. Nyt hän on 21.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:20"]
Mä olen itse 41v enkä ole enää 10 vuoteen ajatellut lasta tekeväni, ja voin sanoa ettei sellaista nelikymppistä ole joka raskaus- ja vauva-ajan jaksaa. Moni niin väittää, mutta luonnolle ei ajatus mitään voi, nelikymppisen, viittäkymppiä käyvän, on oikeasti parasta jättää kaikenlaiset vauvajutut selkeästi nuoremmille.
[/quote]
Juuri tänä aamuna miehen kanssa muisteltiin, että olin elämäni kunnossa raskausaikana (esim. jumppasin viimeiseen asti ryhmätunneilla), eikä vauva-ajassakaan ollut mitään ongelmaa jaksamisessa. En ymmärrä tuollaista puhetta ollenkaan. terv. 43-vuotias ensisynnyttäjä.
[/quote]
Niin jotkut vanhenee aikaisin. Sain esikoiseni 42 -vuotiaana. Raskaus meni kivuitta, olin elämäni kunnossa, ei edes ollut pahoinvointia. Lapsi on ihana, terve ja helppo. On nukkunut kaksikuukautisesta asti täydet yöunet. Ei ole väsyttänyt. Mies osallistuu 50/50 lapsenhoitoon ja on onnellinen 40+ isukki.
37 jatkaa vielä, että ihan luomusti neitiseni sai alkunsa eikä millään hoidoilla.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:11"]Ei kai nyt kukaan toisen miehen kakaraa riesakseen halua, jos vaihtoehtoja on, oli ikä mitä vaan. Itselleni naisena ainakin todella vastenmielinen ajatus.
[/quote]
Sinä taas olet jäänyt lapseksi ajatustesi osalta.
Minä ottaisin toisen naisen lapsen silmää räpäyttämättä. Se vaihtoehto on paljon houkuttelevampi kuin oma biologinen lapsi.
[/quote]
Höpöhöpö. Suosittelen, olen se joka lapset sai lapset yli nelikymppisenä. Nyt ovat jo koululaisia. Minä puhun omasta puolestani, sinä omastasi. Mutta mä kunnioitan kaikkien mielipidettä. Luonnolle voi:)
Miksei "saisi" tehdä lapsia enää nelikymppisenä? Onhan se erilaista, mutta jokainen arvioikoon tilanteensa omakohtaisesti. Ei riipu iästä onko hyvä äiti, enkä usko että nelikymppinen olisi missään määrin sopimattomampi äidiksi kuin 20v tai 30v. Totuus on, että pidemmälle kouluttautuvat tekevät lapset usein myöhemmin. Monella on talouskunnossa ja tuossa iässä monilla myös parisuhde vakailla kantimilla, kun nuoruuden höpötykset on jääneet taakse. Omassa ikäluokassani oli tavallista enemmän teiniäitejä, osa epäonnistui, suurinosa onnistui opinnoissa ja lapsen kasvattajana. Ikä ei sinänsä merkitse mitään, vaan elämäntilanne ja tukiverkosto, millainen ihminen on.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:26"]
37 jatkaa vielä, että ihan luomusti neitiseni sai alkunsa eikä millään hoidoilla.
[/quote]
Myös 43-v. ensisynnyttäjällä.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:01"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:59"]Käsittäkää jo oikeasti ettei vauvojen tekeminen ole +35 naisille tarkoitettu juttu. Tällä palstalla kiviä sataa niskaan, mutta antaa tulla. [/quote] Miksi 35+ nainen tulee sitten raskaaksi? [/quote] Miksi murrosikäinen tyttö tulee raskaaksi? Yhtä järkevä kysymys. [/quote] Teinin on turvallisempaa tulla raskaaksi kuin nelikymppisen.
[/quote]
Mutta nelikymppinen pystyy luomaan paremmat taloudelliset puitteet ja on kypsempi äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 18:06"]
En ole tehnyt vaan saanut:). Tai saimme! Eka lapsi 41-vuotiaaana ja toinen 44-vuotiaana. Ihania muksuja! Nyt he ovat pieniä koululaisia.
[/quote]
Miksi alapeukut?
[/quote]
Koska teit 2 lasta silloin kun olit selkeästi jo riskisynnyttäjä. Onnea tietenkin siitä että ovat terveitä.
[/quote]
Jätä sinä sitten metä fiksumpana tekemättä kun olet päälle 35.