Kuinka hyvin vaistoat ihmisessä "pahan"
Siis muutama hetki ja tietää, että joku on "paha". Pahalla tarkoitan, että on ilkeä, epärehellinen, manipuloiva yms.
mietin myös, että joku voi olla ilkeä toiselle ilman mitään syytä tai syy voi olla, että joku ominaisuus ihmisessä ärsyttää. Ilkeä voi olla tai riitaa jos asioita selvitettävänä.
Kommentit (6)
Tosi huonosti. Pahimmat nilkit on läpäisseet seulani yllättävän pitkään. Tuttavapiirin hirviöperheenisät olivat ne, joista itsestään ei voinut huomata mitään vikaa. Tosin heidän perheensä oireili mystisesti, kunnes totuus tuli julki. Tuntemani kriminaalitkin ovat olleet tavattoman herttaisia, niin kauan kuin asiat menevät heidän toivomallaan tavalla.
Sä et ole tainnut tavata oikeasti pahoja ihmisiä. Eihän siihen mitään vaistoa tarvita, sen huomaa ihan niiden puheestakin. Ei pahuus ole mitään mystiikkaa. Kyllä ihmisestä äkkiä huomaa onko se hyvis vai pahis.
Ei pahat ihmiset ikinä tule tekemään mulle mitään, kun oon Jeesuksen suojeluksessa.
En tiedä onko kyseessä "paha" mutta usein tapahtuu, että näkee jo naamasta kenen kanssa menee sukset ristiin. Kyse ei ole siitä, että tunteeni heijastuisi minun käytökseeni vaan näillä ihmisillä on jokin käsijarru päällä. Mitään heidän kanssaan ei voi selvittää, keskustelemisesta ei tule mitään. Ihan kuin heillä olisi jotain salattavaa. Siis tiedättekö sen käytöksen joku on päättänyt, että tota inhoan ja kenellekään ei koskaan selviä miksi.
Minusta kaikki ovat sekä hyviä että pahoja. Ei ole vain pahaa ihmistä. Olen nähnyt työssäni paljon pahoja asioita tehneitä ihmisiä. Eivät he ole pahoja.
Mutta ilkeyden ja pahantahtoisuuden vaistoa nopeasti. Tarkoitan sitä ihmisten tavanomaista luonnetta, joka näkyy pahanpuhumisena ym. En halua olla sellaisten ihmisten lähellä vapaa-ajalla
Kahdesti oon vaistonnut. Toinen mies oli tappanut kirveellä ihmisen, en tiedä mitä se toinen oli tehnyt, mutta sen katse oli hyytävä.