Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."

Vierailija
01.04.2022 |

Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".

"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."

Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.

Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...

Kommentit (2121)

Vierailija
1481/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulikohan hoitajat, että 2200 netto on huono palkka. Eivät taida tietää muiden alojen palkoista ja raskaudesta yhtään mitään.Itse yllätyin hoitajien hyvästä palkasta. Työn kuormittavuudesta en tiedä mitään.  

Tosiaan se on huono palkka uransa huipulla olevalle, ensiavussa työskentelevälle organisoivalle sairaanhoitajalle. Akuuttia työtä, erittäin vaativaa ja vastuullista. Työ on iltaa, viikonloppua, yötä. Joskus voi olla arkena aamuvuoro, harvinaista kylläkin, koska ensiapu keskittyy niihin aikoihin, jolloin oma terveysasema ei ole auki.

Häh? Ei se hoitsu yksin pyöritä sitä ensiapua. Suoritatko ortopedisia leikkauksia tai sydänleikkauksia? Tulkitset aivokuvia ja päätät lääkityksen? Etkös ole lähinnä lääkärin apukäsinä? Kertokaa nyt esimerkki niistä huiman vaativista elämiä pelastavista työtehtävistä. Eikös elvytyskin hoideta porukalla ja usein aloiteta jo lanssissa, eikä hoitaja ole edes potilaasta viimesijaisessa vastuussa?

Vierailija
1482/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalla ei ole enempää vastuuta kuin muillakaan duunareilla. Normaali vastuu omasta työstä on kaikilla työntekijöillä alasta Riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli sairaanhoitaja. Meillä on aina ollut etäiset välit eikä olla oltu tekemisissä toistemme kanssa. Hän ei juuri minua noteerannut, olin vajaa 2kk vanhasta muilla hoidossa. Kerran, teini-iässä, tuo äiti-henkilö puhui minullekin ja kysyi, olenko ajatellut tulevaisuuden koulutusvalintoja. Kuuntelematta vastaustani tokaisi perään, ota mitä vain muuta, älä valitse sairaan- tai vanhustenhoidon alaa.

En sitten valinnut sitä. Tosin siksi, etten halunnut mitään yhteyttä ja yhdistävää tekijää ko. ihmiseen. Ehkä hänellä oli ollut sama motiivi sanoa asiansa.

Ei ole kaduttanut. Ainakaan minua.

Vierailija
1484/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat pilaavat maineensa. Tämän jälkeen ei ainakaan ala houkuttele enemmän. Päin vastoin aloin inhoamaan hoitoalaa kun luin hoitajien kirjoittamia kommentteja. Olette typeriä ja pilaatte oman arvostuksenne ihan itse.

Vierailija
1485/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kadonnut todellisuuden taju. Olette ihan pihalla maailman menosta ja vielä kehtaatte lakkoilla siihen päälle.

Vierailija
1486/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ei ole mitään käsitystä muiden alojen vaativuudesta, raskaudesta ja palkkauksesta. Ovat erittäin hyvässä asemassa ilman palkankorotuksiakin. Herätkää!

Lisäksi työllistyminen on varmaa. Tiedän monia, jotka on tehneet duunia ravintola- ja siivousalalla ja hakeutuvat hoitoalalle paremman palkan ja varman työllistymisen vuoksi.

Jokaisen ihmisen kannattaa mitoittaa se elämänsä sellaiseksi että 2200 euron nettotuloilla tulee toimeen. Valintoja, valintoja...

En lähtisi 2200 eurolla edes kolmivuorotyöhön takapuolia pesemään, saati että jonnekin akuuttiin hoitoon ensiapuun. Hyvä että joku kuitenkin haluaa tehdä sitäkin työtä tuolla palkalla.

Minulla on nettona noin 2300€ kuussa, mutta saan tehdä päivätyötä eikä tarvitse verisiä haavoja katsella, elvyttää tai seurata, pysyykö joku tajuissaan. Yötyöhön tuskin edes kykenisin, kun on sydämessä rytmihäiriöitä. Oman lapseni sairauden vuoksi olen ollut aina kiitollinen hyvästä hoidosta ja siitä, että oma työ on mahdollistanut jouston.

Minusta tuntuu, että palkoista eivät ymmärrä ne, jotka itse ovat hyvin vähän apua tarvinneet.

Vierailija
1487/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulikohan hoitajat, että 2200 netto on huono palkka. Eivät taida tietää muiden alojen palkoista ja raskaudesta yhtään mitään.Itse yllätyin hoitajien hyvästä palkasta. Työn kuormittavuudesta en tiedä mitään.  

Tosiaan se on huono palkka uransa huipulla olevalle, ensiavussa työskentelevälle organisoivalle sairaanhoitajalle. Akuuttia työtä, erittäin vaativaa ja vastuullista. Työ on iltaa, viikonloppua, yötä. Joskus voi olla arkena aamuvuoro, harvinaista kylläkin, koska ensiapu keskittyy niihin aikoihin, jolloin oma terveysasema ei ole auki.

Häh? Ei se hoitsu yksin pyöritä sitä ensiapua. Suoritatko ortopedisia leikkauksia tai sydänleikkauksia? Tulkitset aivokuvia ja päätät lääkityksen? Etkös ole lähinnä lääkärin apukäsinä? Kertokaa nyt esimerkki niistä huiman vaativista elämiä pelastavista työtehtävistä. Eikös elvytyskin hoideta porukalla ja usein aloiteta jo lanssissa, eikä hoitaja ole edes potilaasta viimesijaisessa vastuussa?

En todellakaan ota mitään aivokuvia. Kirjoitin ensiavun hoitajien työstä! Ymmärrys hoi.

Vierailija
1488/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko sulla kaksi pientä lasta?

Mulla on, myös 6v yliopistotutkinto ja 10v työkokemusta vaativassa asiantuntijatehtävässä. Minäkään en ymmärrä miten tuo on pieni palkka. Meidän työpaikan pienipalkkaisilla tuo on brutto, ja heillä on tekninen tutkinto.

-eri

Teepäs omaa hommaasi 38,25 tuntia viikossa keskeytymättömässä kolmivuorotyössä. Veikkaan että ajattelutapa muuttuisi.

Vierailija
1489/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ei ole mitään käsitystä muiden alojen vaativuudesta, raskaudesta ja palkkauksesta. Ovat erittäin hyvässä asemassa ilman palkankorotuksiakin. Herätkää!

Lisäksi työllistyminen on varmaa. Tiedän monia, jotka on tehneet duunia ravintola- ja siivousalalla ja hakeutuvat hoitoalalle paremman palkan ja varman työllistymisen vuoksi.

Jokaisen ihmisen kannattaa mitoittaa se elämänsä sellaiseksi että 2200 euron nettotuloilla tulee toimeen. Valintoja, valintoja...

En lähtisi 2200 eurolla edes kolmivuorotyöhön takapuolia pesemään, saati että jonnekin akuuttiin hoitoon ensiapuun. Hyvä että joku kuitenkin haluaa tehdä sitäkin työtä tuolla palkalla.

Minulla on nettona noin 2300€ kuussa, mutta saan tehdä päivätyötä eikä tarvitse verisiä haavoja katsella, elvyttää tai seurata, pysyykö joku tajuissaan. Yötyöhön tuskin edes kykenisin, kun on sydämessä rytmihäiriöitä. Oman lapseni sairauden vuoksi olen ollut aina kiitollinen hyvästä hoidosta ja siitä, että oma työ on mahdollistanut jouston.

Minusta tuntuu, että palkoista eivät ymmärrä ne, jotka itse ovat hyvin vähän apua tarvinneet.

Ei nää hoitsut takapuolia pese.

Vierailija
1490/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buahaha. Siis luuleeko joku, että ensiavussa tehdään sydänleikkauksia tai ortopedisiä operaatioita? Kai sinä joskus elämässäsi olet ollut ensiavussa? Leikeltiinkö siellä sydämiä? Nämä kommentit menee oman ymmärryksen yli, vaikken ole edes hoitoalalla.

Vierailija
1491/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset täällä haukkuu. 

Meillä nettotulot on reilu 6000€ /kk ja niukin naukin riittää. Eläminen maksaa varsinkin kun on lapsia joilla harrastuksia.

Kyllä. Eläminen maksaa, tai pikemminkin on helvetin kallista, kun yli 6000 euron nettotulot kuukaudessa riittää niukin naukin.

Monta suuta ruokittavana ja millaiset harrastukset lapsilla?

Vierailija
1492/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nää hoitsut takapuolia pese.

Just. Kukahan ne vanhusten takapuolet pesee? Suomi on täynnä ikääntyneiden hoitokoteja ja käsittääkseni hoitajat toistaiseksi pesevät myös takapuolia. Minun isovanhempani ovat olleet hoidettavana, joten eiköhän minulla ole aika hyvä kuva siitä, millaisia hoitotyöt siellä ovat. Syöttämistä, pesemistä, pukemista, liikkumisessa avustamista ja lääkehoitoa.

Vierailija
1493/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä hoitaja joka olet lakossa hävettääkö??

Syöpähoitoja siirretään. Hävettääkö?

Ihmisiä kuolee kun et tee työtäsi, Hävettääkö?

Vierailija
1494/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE SELLAISTA KUIN NETTOTULO!

Netto riippuu jakaisen omasta toiminnasta ja henkilökohtaisesta veroprosentista. Verotus voi vaihdella suurestikin eri henkilöiden kesken.

Vierailija
1495/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buahaha. Siis luuleeko joku, että ensiavussa tehdään sydänleikkauksia tai ortopedisiä operaatioita? Kai sinä joskus elämässäsi olet ollut ensiavussa? Leikeltiinkö siellä sydämiä? Nämä kommentit menee oman ymmärryksen yli, vaikken ole edes hoitoalalla.

No jos joku saa sydänkohtauksen tai murtaa jotain pahasti, kai se laitetaan eteenpäin hoidettavaksi. Kysymys olikin, että mitä konkreettista sinä teet siellä. Ymmärrykseni ehkä laajentuisi, jos joku vastaisi niihin moniin kysymyksiin, mitä täällä on esitetty.

Vierailija
1496/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun BRUTTO palkkani ihan kokoaikatyöstä on 1769e/kk. 

En ole eläessäni saanut edes bruttona yli kahta tonnia. 

Ja olen käynyt monta koulutusta.

Nyt loppui minun arvostukseni hoitajiin. Ahneita mokomat. 

Ongelma ei ole palkassa, vaan siinä, että työntekijöitä on liian vähän heillä.

Mihin se työnkuormitus ja ylityöt muka loppuu pelkästään palkankorotuksella?

Vierailija
1497/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. 

Kannustaisin ja ymmärtäisin, jos vaatisivat alalle paljon lisää työntekijöitä palkattavaksi. 

Se olisi oikein kaikkia kohtaan, niin hoitajia, potilaita, kuin työttömiäkin jne. 

Se, että valitetaan olosuhteista, mutta halutaan ratkaista ongelmat lakkoilemalla, jotta saadaan mittava palkankorotus, on jotain ihan absurdia.

Vierailija
1498/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun asun aasian maassa jossa keskipalkka 300€ ja minimipalkka 70€. Itse tosin tienaan hieman enemmän (600€) osa-aikatöistä ja riittää täydellisesti asuntoon (200€), ruokaan, tekokynseihin sun muihin. Olen ulkomailla asuessani oppinut että suomessa ihmiset valittaa ihan turhuuksista..

Vierailija
1499/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hoitajat palkan päälle verotuksessa työkengät? Vaatteet ilmaiseksi? ei edes omaa pesemistä kun sekin talon puolesta? Iso helpotus toikin.

Vierailija
1500/2121 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko sulla kaksi pientä lasta?

Monella on, vaikka bruttotulot ovat 2200 € luokkaa tai pienemmän.

Lasten teko ei ole mikään ihmisoikeus. Ihmeen hyvin sitä vähemmänkin tienaavat pärjäävät lasten kanssa. Se on sitä järkevää taloudenpitoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi