Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen."

Vierailija
01.04.2022 |

Näin kommentoi eräs hoitaja IL:n jutussa hoitajien liian matalia palkkoja. Hoitajalla on kaksi pientä lasta ja "hän haluaisi mahdollistaa lapsilleen harrastuksia, matkustelua ja mahdollisimman hyvän tulevaisuuden".

"Siitä ei ole kysymys, ettenkö myös pitäisi työstäni. Mutta kyllä minä siellä loppupeleissä puhtaasti rahan takia käyn."

Siis oikeasti 2200 e kuussa ei riitä ja kehtaa vielä valittaa palkan pienuudesta? Ei tuo mikään pieni palkka ole, moni tienaa paljon vähemmän. Ja jos on lapsia, niin saa lapsilisää ja jos on yksinhuoltaja, niin yksinhuoltajan korotukset ja muut. Minulla on takana 5 v yliopisto-opintoja, maisterintutkinto ja en saa noinkaan paljon käteen verojen jälkeen. Silti riittää elämiseen raha ja jää säästöönkin, en valita. Ei tietenkään elämäntyyli ole sellainen, että voisin ostella kaikkea, matkustella usein jne, mutta ei tällä tulotasolla kuulukaan.

Että ärsyttää tuollaisesta palkasta valittajat, jotka vielä sanovat käyvänsä rahan takia töissä. Olisiko kannattanut lukea insinööriksi, jos haluaa paksumman tilipussin...

Kommentit (2121)

Vierailija
1/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa tuo 2200 eurosta nillittäminen aprillipila, mutta ei.

Vierailija
2/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko sulla kaksi pientä lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko nelihenkisen perheen nettotulot on 2000e.

Hyvin on varaa ostaa vaatteita.

Vierailija
4/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää verojen jälkeen 300 euroa vähemmän kuin tuolle hoitajalle. Kyllä sillä on pitänyt pärjätä.

Vierailija
5/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuo "elämä" on aina niin suhteellinen käsite...

Vierailija
6/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta 1 vauva, hoitovapaalla olen ja hoitoraha nyt n. 300 e kuussa. Tullaan silti toimeen, kun on säästöjä.

Ap

Vierailija
7/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan aikuisista ei töissä?

Vierailija
8/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ei makseta sen mukaan, kuinka monta lasta on!

Vierailija
9/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on, myös 6v yliopistotutkinto ja 10v työkokemusta vaativassa asiantuntijatehtävässä. Minäkään en ymmärrä miten tuo on pieni palkka. Meidän työpaikan pienipalkkaisilla tuo on brutto, ja heillä on tekninen tutkinto.

-eri

Vierailija
10/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pienipalkkaisena, pienten lasten äiti, sittemmin teinien äiti ja myöhemmin aikuisten, vielä kotona asuvien äiti. Aina on raha riittänyt siihen, mitä on tarvittukin. Olemme eläneet sen mukaan, kun on ollut varaa.

Vierailija
11/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen 1800 € kuussa. Kaksi lasta. Pienellä harkinnalla ostosten kanssa tuo riittää, jää jopa säästöön.

Miksi sairaanhoitajalla pitäisi olla niin iso palkka, että voi reissata ja shoppailla määrättömästi?

Ihan ovat raukat irti todellisuudesta.

Vierailija
12/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa asua Pk-seudulla, jossa asumiskulut voivat olla yli puolet tuosta palkasta.

Vierailija
13/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap on "yksinhuoltajan korotukset ja muut"?

Vierailija
14/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkohan Elina luulee, että mahdollisen korotuksen jälkeen jää käteen? 2300? 2400?

Vierailija
15/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on, myös 6v yliopistotutkinto ja 10v työkokemusta vaativassa asiantuntijatehtävässä. Minäkään en ymmärrä miten tuo on pieni palkka. Meidän työpaikan pienipalkkaisilla tuo on brutto, ja heillä on tekninen tutkinto.

-eri

Mitä ihmeen työtä teet? Minä olen duunari 2 viikon koulutuksella alalle ja käteen jää 2400e kk.

Vierailija
16/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tekee pitkää päivää joka päivä, minä pari kertaa viikossa.

Vierailija
17/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää 2500 € ja pystyn säästämään tuhansia euroja vuodessa.

Vierailija
18/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap on "yksinhuoltajan korotukset ja muut"?

Yh korotus lapsilisään 63e lapsi, elatustuki minimi 167e lapsi. Asumistukea saa myös helposti lasten kanssa tuonkin palkan päälle.

Vierailija
19/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tekee pitkää päivää joka päivä, minä pari kertaa viikossa.

Kuinka vähän oikein tienaatte…..?

Vierailija
20/2121 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo liksa on ihan kurantti 3,5 vuoden opinnoilla. Nuo korotusvaatimukset on ihan kohtuuttomia. Ymmärrän, että elämä pääkaupunkiseudulla on kallista. Jos on järjestänyt perhe-elämänsä sellaiseksi, ettei tuolla palkalla pärjää, kannattaa muuttaa maakuntiin, kun olla alalla, että voi peräti työpaikkansa valita. Ystäväni lapsi on sairaanhoitaja, no nuori vielä ja jaksaa hyvin, ja nettoaa paljon paremmin kuin toisella asteella opettava kaikilla palvelulisillä työskentelevä äitinsä, jolla on huomattavasti pidempi ja korkeampi koulutus.