Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku kertoa paljon se hoitajan palkka nykyisin on?

Vierailija
31.03.2022 |

Paljon? Googlaamalla tulee niin laaja hajonta

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta-ala on jo nyt talousahdingossa. Palkankorotukset kiihdyttävät inflaatiota, jolloin hinnat nousevat. Veroja on pakko nostaa kaikilta. Palkankorotukset valuvat pois. Järkevintä olisi ollut korottaa ylityökorvauksia ja muita lisiä. Lisäksi hoivatyön organisointia pitäisi parantaa, tarvitaan kurssitettuja hoiva-avustajia perushoitotyöhön kuten kylvetykset ja ruokailuavustaja sekä kodinhoitaja. Koro813nahoitajat voisi erikseen palkita tehoilta.

Vierailija
42/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruspalkka noin 2600 euroa. Teen vuorotyötä. Työkokemusta tällä hetkellä 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ba1193f-f474-4bf5-987d-ff9ec070d789

Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan.

Ehkä noille s-hoitajille pitäisi olla jotain talouskoulutusta, jos tuolla rahalla ei elä. Enkä ymmärrä miksi koko ajan vertaavat palkkaansa insinöörin palkkaa. Olisivat opiskelleet insinööriksi.

Edelleen: mulla jää insinöörityöstä suunnitteluhommissa suunnilleen sama, ehkä hieman vähemmän käteen.

Buhuu.

Mulla jää reilu 3000€/kk käteen plus verottomat korvaukset.

Jokainen inssi vastaa omasta palkastaan, turha naukua.

T. Tuta ins amk

Hei pelle, mä en ole mitään naukunut, tämä palkka riittää mulle varsin hyvin. Ihmettelen vain noiden hoitajien naukumista palkastaan. 

Hei, en ole pelle, nimeni on Bertil.

Lasken tuollaisen "edelleen"- jankkaamisen kyllä naukumiseksi. Hamekangasta sulle tässä kappa, ole hyvä.

T. Tuta ins amk

Vierailija
44/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta-ala on jo nyt talousahdingossa. Palkankorotukset kiihdyttävät inflaatiota, jolloin hinnat nousevat. Veroja on pakko nostaa kaikilta. Palkankorotukset valuvat pois. Järkevintä olisi ollut korottaa ylityökorvauksia ja muita lisiä. Lisäksi hoivatyön organisointia pitäisi parantaa, tarvitaan kurssitettuja hoiva-avustajia perushoitotyöhön kuten kylvetykset ja ruokailuavustaja sekä kodinhoitaja. Koro813nahoitajat voisi erikseen palkita tehoilta.

Lisääkö ylitöiden ja muiden haittatöiden tekeminen hoitajien jaksamista?

Kyllä ihmisen tulisi tulla toimeen sillä alle 8h/pvä palkalla.

Vierailija
45/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, en ole pelle, nimeni on Bertil.

Lasken tuollaisen "edelleen"- jankkaamisen kyllä naukumiseksi. Hamekangasta sulle tässä kappa, ole hyvä.

T. Tuta ins amk

Ei mua kiinnosta paskaakaan minkä sinä lasket "naukumiseksi". Kissat naukuu, ja näköjään Bärttil. 

Vierailija
46/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhkea palkka lisineen jo nyt ja hoitotyössä lisät ovat iso kiinteä osa palkkaa, joka ei näy.

Tässäkin ketjussa moni hoitaja yrittaa että saan vaan 1800 e /kk, kun hoituri itse tietää että pörssiin kilahtaa lähes 3000 e/kk.

Ja palkkaa pitäisi korottaa joka vuosi yli 3 % mutta nyt se ei riitä vaan halutaan vielä lisää.

Ei yhtään rahaa heille, vaan terveydenhuolto yksityiseksi ja otetaan tällaiset luulot pois ihmisiltä, joilla ei ole älyä ajatella muuta kuin mulle lisää kaikkea...

Äly hoi...

Vierailija
47/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40k / v.

Vierailija
48/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan.

Ehkä noille s-hoitajille pitäisi olla jotain talouskoulutusta, jos tuolla rahalla ei elä. Enkä ymmärrä miksi koko ajan vertaavat palkkaansa insinöörin palkkaa. Olisivat opiskelleet insinööriksi.

Olisit opiskellut sairaanhoitajaksi.

Vierailija
49/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhkea palkka lisineen jo nyt ja hoitotyössä lisät ovat iso kiinteä osa palkkaa, joka ei näy.

Tässäkin ketjussa moni hoitaja yrittaa että saan vaan 1800 e /kk, kun hoituri itse tietää että pörssiin kilahtaa lähes 3000 e/kk.

Ja palkkaa pitäisi korottaa joka vuosi yli 3 % mutta nyt se ei riitä vaan halutaan vielä lisää.

Ei yhtään rahaa heille, vaan terveydenhuolto yksityiseksi ja otetaan tällaiset luulot pois ihmisiltä, joilla ei ole älyä ajatella muuta kuin mulle lisää kaikkea...

Äly hoi...

Voiko enää vääremmässä olla. 🤣 Äly hoi vaan. 🤣

Vierailija
50/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: mulla jää insinöörityöstä suunnitteluhommissa suunnilleen sama, ehkä hieman vähemmän käteen.

Buhuu.

T. Tuta ins amk

Miksi esiinnyt insinöörinä täällä vaikka todellisuudessa olet työtön? Suorita nyt edes peruskoulu loppuun.

Vierailija
51/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työrytmi voi helposti olla vapaalta aamuvuoroon, sit iltaan, taas pari aamua, ja iltaan ja jäät illasta yhdelle vapaapäivälle. Onhan se siistiä! Juu ei...

Älkää ainakaan vaihtako kaupanmyyjäksi! Samanlaiset vuorot, mutta pienemmällä palkalla.

Vierailija
52/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buhuu.

T. Tuta ins amk

Hei pelle, mä en ole mitään naukunut, tämä palkka riittää mulle varsin hyvin. Ihmettelen vain noiden hoitajien naukumista palkastaan. 

Hei pelle, miksi hoitajat ei saisi tienata enemmän kuin joku höpöhöpö-insinööri?

Vierailija
53/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka 2500. Lisiä jos on vuorotyössä. Pyhät on ihan jees palkan lisää. Puhun nyt ammattikorkean käyneiden hoitajien palkoista.

Millään muulla alalla ei ole pakko rokottautua, millään muulla alalla sinua ei voida vain määrätä töihin, lomat perutaan jos tarve on, vapaat perutaan jos tarve on. Jäät pitkään vuoroon, jos tarve on.

Röntgenissä laitteita osaa käyttää vain perhdytetty henkilöstö, sinne ei sijaisia pystymetsästä voi ottaa. Me olemme säteilynkäytön asiantuntijoita. Päivystykseen, teholle, toimenpiteisiin tms. ei myöskään voida ketätahansa napata sijaistamaan. Joten meidän tulee joustaa. Millä muulla alalla sinut velvoitetaan jäämään, kun muuta ei voi. Myös laillisen työtaistelun aikana olet velvoitettu menemään töihin.

Itsekästä vaatia tästä asiantuntijuudesta parempaa peruspalkkaa kuin tuo 2500?

Itsekästä vaatia muiden pohjoismaiden kanssa samaa palkkaa alalta, jossa itsemääräämisoikeuteesi kajotaan ja jossa olet aina osin työnantajan omaisuutta?

Työnantajalla on valta lopettaa lakko, jolloin hoitojonot eivät kasva, eikä kenenkään terveys vaarannu.

Se on totta, että koskaan ei ole hyvä aika hoitajien lakolle, nyt se meidän tarpeellisuus huomataan ja ollaan huolissaan. Huolissaan on oltu jo pitkään.

Vierailija
54/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja, ei mahdollisuutta vuoro- tai yötyöhön. Brutto 2100e.

Vierailija
55/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan keskipalkka on 3200€, kun lisät lasketaan. Peruspalkka noin 2400€.

Kovat on palkat, itsellä paljon raskaampi työ ja paljon heikompi palkka, hoitajat ei ansaitse mitään korotuksia.

Vierailija
56/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat on palkat, itsellä paljon raskaampi työ ja paljon heikompi palkka, hoitajat ei ansaitse mitään korotuksia.

Saatko lähteä kotiin kun virallinen työaika päättyy? Oletko tekemisissä eritteiden ja tartuntatautien kanssa? Voidaanko sinun lomiasi, vapaa-aikaasi mielivaltaisesti rajoittaa ilmoituksella, että nyt töihin. Oletko palkatta ns. "Varalla" jatkuvasti? Pitääköö sinun rokottautua, vaikka et sitä haluaisi?

Muistellaan vielä kikyä, jolloin lomarahaakin leikattiin ja työaika piteni?

Vierailija
57/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinä kuukausina, jolloin ei makseta työvuorolisiä (ilta-, yö- ja viikonlopputyön lisät) peruspalkkani on pari euroa päälle 3000€ brutto (ennen veroja), tämä sisältää kuukausittain maksettavan kielenkäyttölisän (puhun sujuvasti ruotsia), henkilökohtaisen lisän (laaja-alainen eritysosaaminen), saatavuuslisän (erityisen vaativa työskentely-yksikkö) sekä ikälisän (työkokemusta alalta 27v). Ilman näitä peruspalkkani olisi 2634€ brutto (ennen veroja), joka olisi siis vastavalmistuneen hoitajan palkka.

Nettopalkka tuolla kuukausipalkalla (hieman yli 3000€) on kohdallani 2100€. Vastavalmistuneen kohdalla 23% veroprosentilla tämä tarkoittaa aika tasan 2000€/kk.

Niinä kuukausina jolloin maksetaan noita työvuorolisiä, saan käteen noin 2600-2700€ (Nettopalkka) riippuen siitä miten paljon olen tehnyt ilta-, yö- ja viikonlopputöitä.

Oma työyksikköni on akuuttia erikoissairaanhoitoa ja sieltä haastavimmista päästä osastoja. Siksi meillä maksetaan hieman korotettua palkkaa.

Vierailija
58/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvettäjät takaisin amen kirjoitti:

Muutkin ammattiryhmän tekee vuorotyötä paljon pienemmällä palkalla ei hoitajat pärjää ilman siivoojia välinehuoltoa keittiö työläisiä pesulaa huoltomiehiä te olette vaan itsekkäitä myös toimisto työ palkan laskenta kuljetukset vie valtion rahoja ette ole ainoita työntekijöitä sairaaloissa. Ne on yhteisiä rahoja ja nämä pärjää puolet pienemmällä palkalla kuin te.

Mahtaa sulla olla rankka elämä tuon katkeruuden kanssa.

Vierailija
59/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä hakemaan faktatietoa esim. KVTESistä palkkaluokittelusta. Ei kun, eiks näillä hoitajilla ole joku oma sopimus nyt...

No, mielestäni KVTESistä jotain faktaa kuitenkin löytyy...

Vierailija
60/75 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko lähteä kotiin kun virallinen työaika päättyy? Oletko tekemisissä eritteiden ja tartuntatautien kanssa? Voidaanko sinun lomiasi, vapaa-aikaasi mielivaltaisesti rajoittaa ilmoituksella, että nyt töihin. Oletko palkatta ns. "Varalla" jatkuvasti? Pitääköö sinun rokottautua, vaikka et sitä haluaisi?

Muistellaan vielä kikyä, jolloin lomarahaakin leikattiin ja työaika piteni?

Nuo ei ole mitään perusteita palkan korotukselle.