Voisiko joku kertoa paljon se hoitajan palkka nykyisin on?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ba1193f-f474-4bf5-987d-ff9ec070d789
Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan.
Ehkä noille s-hoitajille pitäisi olla jotain talouskoulutusta, jos tuolla rahalla ei elä. Enkä ymmärrä miksi koko ajan vertaavat palkkaansa insinöörin palkkaa. Olisivat opiskelleet insinööriksi.
Edelleen: mulla jää insinöörityöstä suunnitteluhommissa suunnilleen sama, ehkä hieman vähemmän käteen.
Hyvät tulot niillä on ja tuet jos lapsia. Auttamistyö on muutenkin kutsumustyötä auttamiseen. Meitä on hoidettava vauvasta vaariin synnyttämisestä kuolemaan ja siinä välillä meitä paikataan. Olemme särkyviä olentoja.
Helsingissä HUS, amk tutkinto, hoitaja, samalla työnantajalla 10v.
Palkka 2580€/kk sisältäen kaikki kokemus ym lisät.
Työaika virka-aikana 8-15.45 välillä.
T. Kliininen fyssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan.
Ehkä noille s-hoitajille pitäisi olla jotain talouskoulutusta, jos tuolla rahalla ei elä. Enkä ymmärrä miksi koko ajan vertaavat palkkaansa insinöörin palkkaa. Olisivat opiskelleet insinööriksi.
Edelleen: mulla jää insinöörityöstä suunnitteluhommissa suunnilleen sama, ehkä hieman vähemmän käteen.
Buhuu.
Mulla jää reilu 3000€/kk käteen plus verottomat korvaukset.
Jokainen inssi vastaa omasta palkastaan, turha naukua.
T. Tuta ins amk
Muutkin ammattiryhmän tekee vuorotyötä paljon pienemmällä palkalla ei hoitajat pärjää ilman siivoojia välinehuoltoa keittiö työläisiä pesulaa huoltomiehiä te olette vaan itsekkäitä myös toimisto työ palkan laskenta kuljetukset vie valtion rahoja ette ole ainoita työntekijöitä sairaaloissa. Ne on yhteisiä rahoja ja nämä pärjää puolet pienemmällä palkalla kuin te.
Lähihoitaja 8v kokemus. Käteen 1600-1700€/kk. Työ erittäin raskasta. Joka vuorosta puuttuu työkaveri. Näin jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun psykiatri vaatii et menen töihin josta saisin noin 1000 euroa kuukaudessa palkkaa käteen ja samalla itse menee lakkoon kun 3000 ei riitä. Sellattis...
Psykiatrit ovat lääkäreitä, eivät hoitajia. Hauskan tarinan keksit.
Saa sellaisen käsityksen että heillä on kohtuullisen hyvät palkat jos tässä ketjussa kerrottu totuus. Jokainen tietää että työssä on viikonloppu- ja vuorotyötä jatkuvasti, siitä kuitenkin maksetaan paremmin. Nyt pyydetyt korotukset liian suuria. Työmoraali kaipaa kohotusta.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja 8v kokemus. Käteen 1600-1700€/kk. Työ erittäin raskasta. Joka vuorosta puuttuu työkaveri. Näin jo monta vuotta.
Eli saat about saman rahan käteen mitä korkeakoulun käynyt sairanhoitaja.
Good for you.
Peruspalkka 2701 päivätyö, 15 vuotta työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buhuu.
Mulla jää reilu 3000€/kk käteen plus verottomat korvaukset.
Jokainen inssi vastaa omasta palkastaan, turha naukua.T. Tuta ins amk
Hei pelle, mä en ole mitään naukunut, tämä palkka riittää mulle varsin hyvin. Ihmettelen vain noiden hoitajien naukumista palkastaan.
Keksipalkka sairaanhoitajilla 3300. Tarkoittaa, että jokaista "saan vain 2500e kuussa" kohden jossain on joku, joka tienaa yli 3300.
Vierailija kirjoitti:
Itselle jää polilla työskentelevänä sh:na verojen jälkeen ~2100. En saa mitään lisiä.
Tämä on hyvä palkka, jos on netto.
Vaatikaa korjausta työmäärään, ei palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattijärjestön kanta hallituksen esitykseen suojeluvelvoitteen laajentamiseen oli aivan käsittämätön. Jos sairaanhoitajia ei kiinnosta hengen- ja terveyden suojelu niin ei ole mitään syytä uskoa siihen, että se kiinnostus palaa edes palkkojen tarkistuksen jälkeen.
Minusta on myös jännää, että myös vastuuseen nähden hyvin pienipalkkaiset poliisit eivät ole rettelöineet viimeistä 20-vuotta palkkojensa vuoksi jatkuvasti ja leimanneet työtään paskatyöksi vaan sieltä suunnalta kommentoidaan: ammatinvalintakysymys.
Veljeni on alle 40-vuotias työtön poliisi; hänen puolestaan kävin 2014 Helsingissä marssimassa SPJL:n mielenilmauksessa. Heidän teemansa oli "Meitä on liian vähän", ei "meillä on liian pieni liksa työmme kuormittavuuteen nähden"
Vierailija kirjoitti:
Sairaanjoitajalla 3200, nettona 2300.
Lähihoitajasta en tiedä.
Eihän näitä voi vertailla: bruttopalkkani on xxxx euroa, nettopalkkani on xxx euroa.
Nettohan riippuu veroprosentista. Mulla esim. on ollut perus-% n. 20 viimeiset parikymmentä vuotta. Jos työmatkani 120 km per päivä olisi vaikkapa vain 10 km, vero-% olisi huomattavasti suurempi.
Autamme toisiamme kirjoitti:
Hyvät tulot niillä on ja tuet jos lapsia. Auttamistyö on muutenkin kutsumustyötä auttamiseen. Meitä on hoidettava vauvasta vaariin synnyttämisestä kuolemaan ja siinä välillä meitä paikataan. Olemme särkyviä olentoja.
Ei ole kutsumustyötä sen enempää kuin mikään muukaan suorittava työ.
Kyllä on taas akat toistensa kimpussa! Säälittävää räksytystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle jää polilla työskentelevänä sh:na verojen jälkeen ~2100. En saa mitään lisiä.
Lisiä saavilla on vielä isompi nettopalkka. Tuo on oikeasti hyvä nettopalkka.
Mulla on tuon verran nettopalkka tehtaan varastomiehenä. En oo tajunnu että se on hyvä palkka.
Vankilan työmestari-käteen 1700 euroa/ kk
Palkasta en tiedä, mutta miten hoitajien jaksaminen siitä kohentuu, jos palkka nousee? Eikö pikemminkin pitäisi lisätä hoitajien määrää?