Nykyajan deittailukulttuuri
Kamala avioero takana pari vuotta sitten ja olen vasta nyt uskaltautunut ajattelemaan uutta suhdetta. Olen yrittänyt nettideittailla aikani ja vihdoin eteen tuli fiksuntuntuinen mies. Viestejä vaihdettiin puolin ja toisin, sitten hiljeni miehen puolelta kokonaan ja siellähän se päivystää onlinessa.
Ilmeisesti nykyään toimitaan näin, että yhteydenpito vain lopetetaan suurin piirtein kesken keskustelun. Luotto miehiin oli nollassa avioeron jälkeen, ex-mieheni oli katoamistemppujen mestari, ja näyttää siltä että samanlaisia sutkeja ovat kaikki kaksilahkeiset.
Miten ihmeessä ihmiset tutustuvat nykyään toisiinsa, jos deittailu on näin lyhytjännitteistä? Taidan olen aivan liian herkkä ja sinisilmäinen näihin peleihin.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:05"]Mutta tulkitsen sitten että nainen ei halua seksiä kanssani.
[/quote]
Miksi sinä"tulkitset" asioita ihan vaan siellä omassa pääkopassasi? Siksikö, että luulet tietäväsi kaiken kaikkien naisten mielipiteistä ja toiminnasta?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:06"]Miehet etsivät aina parempaa ja parempaa. Usein tämä "parempi" tarkoittaa miehille nuorta ja kaunista naista. Näin käyny pari kertaa itselleni ikäisteni miesten kanssa: tapailusuhde kestänyt jo pidemmän aikaan ja kaikinpuolin synkkaa hyvin, mutta mies ei halua sitoutua. Sitten aivan kuin puun takaa ilmoitetaan, että on löytynyt toinen sopivampi nainen. Ei liene yllätys, että nuorempi ja kauniimpi. Ei siinä mitään, onnea vaan sitten. Mutta tässä toisessa tapauksessa deittini iski tyttö jonka motiivina oli vain viedä multa mies ja sitten lempata ukko. Ja niinhän siinä kävikin. Mies yritti saada minut takaisin, mutta millainen itseään kunnioittava aikuinen nainen niin tekisi? Niinpä. Pariutuminen on kyllä vaikeeta naiselle kuin naiselle, mutta etenkin sen tietyn iän ylittäneille naisille. Joskus mietin onko jopa hulluutta jatkaa yrittämistä?
[/quote]
Jaa että pariutuminen on vaikeaa naisille? Siis verrattuna miehiin. Pään sisäistä huutonaurua.
Olet vain tavannut vääriä miehiä.
[/quote]
Miehet etsivät loputtomasti seksiä, mutta nainen ensikädessä parisuhdetta. Seksin osalta valta on naisella, mutta parisuhteen osalta valta on miehellä. Siksi naisen on vaikeampi löytää parisuhde. Ja vielä kun ottaa markkina-arvon huomioon, niin vanhempi nainen on aika heikoilla siinä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:20"]
Omakohtaisesti kolmosen esittämistä jutuista on tullut todettua pari, nyt sitten tämä katoamistemppu vuorossa.
Ilmeisesti kunnollisia miehiä ei enää ole : (
ap
Kyllä on.. Me ei vain harrasteta tuollaista "deittailua" Etsit väärästä paikasta..
Mies 77
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:26"]
Omakohtaisesti kolmosen esittämistä jutuista on tullut todettua pari, nyt sitten tämä katoamistemppu vuorossa.
ap
Kyllä on.. Me ei vain harrasteta tuollaista "deittailua" Etsit väärästä paikasta..
Mies 77
[/quote]
[/quote]
Haluaisitko paljastaa mistä kannattaisi etsiä?
ap
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:34"]
Sukupuolten välinen ero taitaa olla siinä, että nainen on uskollinen jo ekan viestin jälkeen ja keskityy siihen yhteen ja miehet sitten taas kirjoittelevat useamman kanssa kerrallaan ja tiputtaa niitä epäkiinostavia pikkuhiljaa pois naisen jääden linjoille roikkumaa odotellen sitä viestiä, kun voisi itse tehdä sitä ihan samaa eikä tarkertua siihen ekaan kiinnostavaan.
[/quote]
Ei ole mikään sukupuolten välinen ero. Olen nainen ja kirjoittelen monen kanssa samaan aikaan. Jos lakkaa kiinnostamasta, en viitsi siitä erikseen ilmoittaa jos ei muuta ole tehty kuin vaihdettu pari-kolme viestiä. Ja on ihan OK että minulle tehdään samoin. Mitä järkeä olisi keskittyä vain yhteen ihmiseen jota ei koskaan ole edes tavannut?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:54"]
Itse lopetan keskustelun kun seinään, jos huomaan että naista ei selkeästi kiinnosta keskustelu. Tämän huomaa siitä että naisen vastaukset ovat lyhyitä, yksitoikkoisia tai nimenomaan pelkkiä vastauksia, eikä siis yritettykään muotoilla niin että keskustelu voisi jatkua.
Yksipuolinen keskustelu on perseestä ja naiset harvoin kääntävät keskustelua suuntaan tai toiseen mikäli nykyinen aihe ei miellytä, vaan jättää sen miehen itse tajuttavaksi ja korjattavaksi.
Miksi minun pelkästää täytyisi yrittää pitää keskustelua yllä ja etsiä yksin se molempia kiinnostava aihe? Sellainen ei naiset ole keskustelemista, että jokaiseen miehen sanomaan asiaan vastataan tyyliin: "Haha :D", "Joo näin on", tai pelkällä hymiöllä tms.
Olisin kovin yllättynyt jos edes joskus nainen viitsisi heittää minulle ihan vaikka suoraan että "en tiedä aiheesta mitään / tylsä aihe, mutta " - se olisi mahtavaa!
[/quote]
No eiköhän naisella ole tuossa juuri tarkoituksenakin että keskustelu loppuisi kuin seinään?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:39"]
Itse lopetan keskustelun kun seinään, jos huomaan että naista ei selkeästi kiinnosta keskustelu. Tämän huomaa siitä että naisen vastaukset ovat lyhyitä, yksitoikkoisia tai nimenomaan pelkkiä vastauksia, eikä siis yritettykään muotoilla niin että keskustelu voisi jatkua.
Yksipuolinen keskustelu on perseestä ja naiset harvoin kääntävät keskustelua suuntaan tai toiseen mikäli nykyinen aihe ei miellytä, vaan jättää sen miehen itse tajuttavaksi ja korjattavaksi.
Miksi minun pelkästää täytyisi yrittää pitää keskustelua yllä ja etsiä yksin se molempia kiinnostava aihe? Sellainen ei naiset ole keskustelemista, että jokaiseen miehen sanomaan asiaan vastataan tyyliin: "Haha :D", "Joo näin on", tai pelkällä hymiöllä tms.
Olisin kovin yllättynyt jos edes joskus nainen viitsisi heittää minulle ihan vaikka suoraan että "en tiedä aiheesta mitään / tylsä aihe, mutta " - se olisi mahtavaa!
[/quote]
No eiköhän naisella ole tuossa juuri tarkoituksenakin että keskustelu loppuisi kuin seinään?
[/quote]
No jos asian noin kääntää niin kai minä olen sitten vaan niin paskaa keskusteluseuraa, että jokainen nainen haluaa lopettaa keskustelun kanssani niin nopeasti kuin mahdollista. Kaipa se asia voi tietysti noinkin päin olla, mutta sitten ei mielestäni kannata alkaa valittamaan kun ei keskustelevia miehiä löydy mistään.
Nykyään ohareiden tekeminen näyttää olevan todella laajasti hyväksytty ja käytetty tapa hoitaa niin yksityisiä suhteita kuin liike-elämän kontakteja. Ihan alkeellisten käytöstapojen puutettahan se kyllä on, siksi en itse harrasta. Eipä mulla muuta.
[/quote]
Myönnän vastaavani tylsästi ja siten, ettei keskustelussa pääse eteenpäin tilanteissa, joissa ehkä pitäisi sanoa suoraan, että minunlla tällä hetkellä toinen mielenkiintoisempi keskustelu kesken enkä ole sellainen, joka jaksaa/pystyy monen miehen kanssa samaan aikaan pitämään yllä mielenkiintoista keskustelua. En ole small talk ihminen.
Mutta on siihen syykin, etten viitsi suoraan sanoa, että ei kiinnosta. Jos nimittäin se mielenkiintoinen keskustelu syystä tai toisesta tyssää - on esim. tavattu ja huomattu, ettei sittenkään olla yhtään kiinnostuneita toisistamme, tai se mies laittaa jonkun kommentin (esim. rasistisen) jonka jälkeen ei enää yhtään enää kiinnosta juttele sen kanssa - niin mielellään voisin jatkaa keskustelua sen toisen kanssa ja katsoa, muuttuisiko se mielenkiintoisemmaksi. Ikävä kyllä keskustelu on usein siinä vaiheessa jo tyrehtynyt, mies tajunnut etten ole kiinnostunut, enkä itse ole kehdannut palata asiaan. Koska tottahan se on, että ei kai kukaan tahdo olla se "kakkonen", vaikka oikeasti netissä ei niin pitäisi ajatella, eihän siellä vielä tunneta toista ollenakaan ja siten se, kenen kanssa sattuu se kiinnostava keskustelua alkamaan on ihan sattuman kauppaa, ajoituskysymys lähinnä.
Ei taida Tinder olla oikea paikka tällaiselle, joka ei small talkia osaa, mutta roikun nyt siellä aikani kuluksi, en mitenkään erityisen innokkaasti miestä edes etsi, kunahan ajattelin että jos joku kiva nyt sattuisi vastaan. Eikä niitä IRL kovati vastaan tule, kun lähinnä töissä ja kotona aikani vietän....
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:24"]Miehet etsivät loputtomasti seksiä, mutta nainen ensikädessä parisuhdetta. Seksin osalta valta on naisella, mutta parisuhteen osalta valta on miehellä. Siksi naisen on vaikeampi löytää parisuhde. Ja vielä kun ottaa markkina-arvon huomioon, niin vanhempi nainen on aika heikoilla siinä asiassa.
[/quote]
Vain seksin etsimisessä ei ole ongelmaa, mutta useimmiten seksiä saadakseen miehet joutuvat valehtelemaan etsivänsä parisuhdetta, mikä taas vaikuttaa vääjäämättä siihen miten nainen kokee koko deittikulttuurin.
Onko yllätys, että paljon netissä aikaa viettävillä on sosiaaliset taidot vähän hukassa :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:39"]
[/quote]
[/quote]
No jos asian noin kääntää niin kai minä olen sitten vaan niin paskaa keskusteluseuraa, että jokainen nainen haluaa lopettaa keskustelun kanssani niin nopeasti kuin mahdollista. Kaipa se asia voi tietysti noinkin päin olla, mutta sitten ei mielestäni kannata alkaa valittamaan kun ei keskustelevia miehiä löydy mistään.
[/quote]
Minä en ainakaan ole valittanut ja löydän kyllä keskustelukykyisiä miehiä. Paljon on niitäkin jotka eivät osaa keskustella ja heille sitten vastailenkin lyhyesti.
Ruokakaupoista löytyy usein kiinnostavia miehiä- tarjoutuvat kantamaan kassit autoon tai antavat käyntikortin!
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:18"]
Kamala avioero takana pari vuotta sitten ja olen vasta nyt uskaltautunut ajattelemaan uutta suhdetta. Olen yrittänyt nettideittailla aikani ja vihdoin eteen tuli fiksuntuntuinen mies. Viestejä vaihdettiin puolin ja toisin, sitten hiljeni miehen puolelta kokonaan ja siellähän se päivystää onlinessa.
Ilmeisesti nykyään toimitaan näin, että yhteydenpito vain lopetetaan suurin piirtein kesken keskustelun. Luotto miehiin oli nollassa avioeron jälkeen, ex-mieheni oli katoamistemppujen mestari, ja näyttää siltä että samanlaisia sutkeja ovat kaikki kaksilahkeiset.
Miten ihmeessä ihmiset tutustuvat nykyään toisiinsa, jos deittailu on näin lyhytjännitteistä? Taidan olen aivan liian herkkä ja sinisilmäinen näihin peleihin.
[/quote]Tavallisin tapahtuma nettideittailussa on se, että mies lähettää viestin sadalle naiselle ja vain yksi vastaa. Sekään ei välttämättä johda treffeihin tai nainen voi tehdä katoamistempun.
-Mies 29v + 1v-
Ei muutama viesti tyyliin "mitä kuuluu" ja "tykkäätkö käydä lenkillä" ole vielä suurta sitoutumista, se on vain sitä small talkia. Koska netissä kaikki lähettelee tällaisia kymmenen päivässä, ei kenenkään pitäisi olla järin järkyttynyt jos tuollainen viestittely katkeaa ilman sen kummempia. Pyri sopimaan kahvit tms. mahdollisimman pian, niin että näette onko oikeasti mitään puhuttavaa - tai enemmän.
Ehkä minä olen enemmän tottunut kaikenlaiseen flirttailuun mikä ei tarkoita vielä mitään, olen muutenkin small talk ihminen. Minä en kokenut nettijutustelua ahdistavana enkä kokenut tarvetta sitoutua satunnaisiin juttukumppaneihin. Kahveja saatoin hyvin sopia muutaman päivän välein eri miesten kanssa. Ensitapaamisen jälkeen voi hyvin viestittää, että kiitos vaan oli mukavaa, mutta ihan kaverina. Sitten kun oikeasti kolahtaa niin tietysti pidän parhaana että molemmat sanoo sen heti eikä viestittele enää muille.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:18"]
[/quote]Tavallisin tapahtuma nettideittailussa on se, että mies lähettää viestin sadalle naiselle ja vain yksi vastaa. Sekään ei välttämättä johda treffeihin tai nainen voi tehdä katoamistempun.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Sadassa viestissä ei taida juurikaan olla enää mitään henkilökohtaista, ja kyllähän nainen sen huomaa että tässä vain kalastellaan eikä varsinaisesti olla juuri minusta kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:26"]
ap
Mies 77
[/quote]
[/quote]
Haluaisitko paljastaa mistä kannattaisi etsiä?
ap
[/quote]
Hmm.. Hieman hankala kysymys koska en tunne sinua lainkaan. Lähtökohtaisesti unohtaisin nämä "deitti" jutut sillä siellä liikkunee turhan paljon näitä pelimiehiä jotka järjestään jättävät särkyneen sydämen jälkeensä.
Suosittelen ihan etsimään sieltä missä elämääsi noin yleensäkin vietät. Se miten ja missä vietät elämääsi on paikka josta helpoiten löydät samankaltaista seuraa.. Ei kannata varsinaisesti etsiä kumppania vaan tutustua ihmisiin. Kyllä se sieltä tulee vastaan jos on tullakseen. Jyvät kannattaa eroitella akanoista. Helpoin keino tähän on mitata kärsivällisyys. Playboy/pelimies porukalla ei ole kärsivällisyyttä. Pistä kaveri odottamaan, jollei odota on kyseessä playboy jolla et tee yhtään mitään vakavassa suhteessa.
Mies 77
Nirsot treffisivujen naiset yhteen ääneen haukkumassa miehiä niistä vioista joita heissä itsessään on. Hohhoijaa..
Sellainen tieto teille naisille jotka kirjoittelevat että miehet yrittävät vain päästä panemaan mahdollisimman montaa naista ja sen takia pyörittävät useita naisia yhtä aikaa.
Todellisuudessa homma menee niin että koska naisille riittää miehen hylkäämiseen mikä tahansa syy, esimerkiksi huonon huumorin viljely kohdassa joka ei naista huvittanutkaan, väärien sanojen käyttö ym niin miehillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää mahdollisimman monta yhtä aikaa koska pakkeja satelee enemmin tai myöhemmin 95% ajasta. Tämän lisäksi moni nainen on myös vain hakemassa huomiota deittisaiteilta, ja olisi yksinkertaisesti ajan tuhlausta yrittää omistautua vain yhdelle naiselle internetissä. Kyse on ihan yksinkertaisesti onnistumisen ja parisuhteen löytämisen todennäköisyyden maksimoinnista.
Kemiaa ja vetovoimaa voi ja pitääkin olla jo ilman ja ennen mitään seksuaalista toimintaa.
Kyllähän esim. halaus, suuteleminen tai muuten lähekkäin oleminen kertoo jo aikalailla perusteellisesti itselleni ainakin sen, että onko mies hyvänoloinen ja haluanko harrastaa seksiä. Esim. jos miehen kanssa suuteleminen on kamalaa niin takuuvarma on, että seksiä en tule harrastamaan.