Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan deittailukulttuuri

Vierailija
18.09.2015 |

Kamala avioero takana pari vuotta sitten ja olen vasta nyt uskaltautunut ajattelemaan uutta suhdetta. Olen yrittänyt nettideittailla aikani ja vihdoin eteen tuli fiksuntuntuinen mies. Viestejä vaihdettiin puolin ja toisin, sitten hiljeni miehen puolelta kokonaan ja siellähän se päivystää onlinessa.

Ilmeisesti nykyään toimitaan näin, että yhteydenpito vain lopetetaan suurin piirtein kesken keskustelun. Luotto miehiin oli nollassa avioeron jälkeen, ex-mieheni oli katoamistemppujen mestari, ja näyttää siltä että samanlaisia sutkeja ovat kaikki kaksilahkeiset.

Miten ihmeessä ihmiset tutustuvat nykyään toisiinsa, jos deittailu on näin lyhytjännitteistä? Taidan olen aivan liian herkkä ja sinisilmäinen näihin peleihin. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:20"]Omakohtaisesti kolmosen esittämistä jutuista on tullut todettua pari, nyt sitten tämä katoamistemppu vuorossa. 

Ilmeisesti kunnollisia miehiä ei enää ole : (

ap
[/quote]

No onneksi saatte joka päivä 900 irakilaista kunnon miestä tänne. Vuodessa asia siis viimeistään korjaantuu.

Vierailija
22/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä sitten määrittelet sen kiinnostavuuden?! Ammatti, koulutus, vai mistä,  jos et viitsi ottaa edes selvää kirjoittamalla mitä joku on miehiään. Pitäisikö sinun pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko itsessäkin jotain vikaa. Deittailu on kuitenkin kahden kauppa.

[/quote]

Miksi kirjoittelisin miehelle, jonka profiilista käy ilmi ettei meillä ole mitään yhteistä? Esim. mies etsii itseään kaksikymmentä vuotta nuorempaa seksilelua, minä vakavaa parisuhdetta, eipä siinä paljon tarvitse kirjoitella huomatakseen ettemme ole samalla asialla. 

Ja olen todella yrittänyt välttää profiilitekstien perusteella "playereita", mutta ilmeisesti jokainen, vakavaa parisuhdettakin etsivä mies tosielämässä on sellainen. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetan keskustelun kun seinään, jos huomaan että naista ei selkeästi kiinnosta keskustelu. Tämän huomaa siitä että naisen vastaukset ovat lyhyitä, yksitoikkoisia tai nimenomaan pelkkiä vastauksia, eikä siis yritettykään muotoilla niin että keskustelu voisi jatkua.

Yksipuolinen keskustelu on perseestä ja naiset harvoin kääntävät keskustelua suuntaan tai toiseen mikäli nykyinen aihe ei miellytä, vaan jättää sen miehen itse tajuttavaksi ja korjattavaksi.

Miksi minun pelkästää täytyisi yrittää pitää keskustelua yllä ja etsiä yksin se molempia kiinnostava aihe? Sellainen ei naiset ole keskustelemista, että jokaiseen miehen sanomaan asiaan vastataan tyyliin: "Haha :D", "Joo näin on", tai pelkällä hymiöllä tms.

Olisin kovin yllättynyt jos edes joskus nainen viitsisi heittää minulle ihan vaikka suoraan että "en tiedä aiheesta mitään / tylsä aihe, mutta " - se olisi mahtavaa!

Vierailija
24/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:25"]

- miehet odottavat, että tapailu johtaa seksiin jo hyvin aikaisessa vaiheessa (3 treffiä ja jos ei tipu mies olettaa, että naista ei kiinnosta)

[/quote]

Kaikenlaiset olettamukset ovat aivan typeriä, mutta jos kykyä keskusteluun ei ole, niin minkäs teet.

Vierailija
25/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun käyttäytyminen Tinderissä miehenä on että yksi mätsi kerrallaan. Laitan viestin, odotan pari vuorokautta, että vastaako. Jos vastaa, laitan discoveryn päältä pois. Ja kyllä naisetkin niitä keskusteluja katkoo.... Sen verran kuitenkin haluaisin elää ihan vuodess 2015, että sitä seksiä saisi olla viimeistään n. neljännellä tapaamisella.

Vierailija
26/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:54"]

Itse lopetan keskustelun kun seinään, jos huomaan että naista ei selkeästi kiinnosta keskustelu. Tämän huomaa siitä että naisen vastaukset ovat lyhyitä, yksitoikkoisia tai nimenomaan pelkkiä vastauksia, eikä siis yritettykään muotoilla niin että keskustelu voisi jatkua.

Yksipuolinen keskustelu on perseestä ja naiset harvoin kääntävät keskustelua suuntaan tai toiseen mikäli nykyinen aihe ei miellytä, vaan jättää sen miehen itse tajuttavaksi ja korjattavaksi.

Miksi minun pelkästää täytyisi yrittää pitää keskustelua yllä ja etsiä yksin se molempia kiinnostava aihe? Sellainen ei naiset ole keskustelemista, että jokaiseen miehen sanomaan asiaan vastataan tyyliin: "Haha :D", "Joo näin on", tai pelkällä hymiöllä tms.

Olisin kovin yllättynyt jos edes joskus nainen viitsisi heittää minulle ihan vaikka suoraan että "en tiedä aiheesta mitään / tylsä aihe, mutta " - se olisi mahtavaa!

[/quote]

Allekirjoitan. :D Huomaahan sen jo tällä palstallakin mikä on joidenkin naisten keskustelun taso. Jos ei osata tuoda keskusteluun mitään uutta aiemmin sanottuun niin mennää ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
27/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:47"]

Edelleen; jos jahtaat playeria. Tavallista miestä ei kiinnosta useiden naisten samanaikainen pyörittäminen.

[/quote]Ai ei vai?
[/quote]

Nope. Yksi riittää aivan hyvin.

Vierailija
28/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:47"]  Edelleen; jos jahtaat playeria. Tavallista miestä ei kiinnosta useiden naisten samanaikainen pyörittäminen. [/quote]Ai ei vai? [/quote] Nope. Yksi riittää aivan hyvin.

[/quote]

Komppaan!

Vierailija
29/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"]

Kyllä mun käyttäytyminen Tinderissä miehenä on että yksi mätsi kerrallaan. Laitan viestin, odotan pari vuorokautta, että vastaako. Jos vastaa, laitan discoveryn päältä pois. Ja kyllä naisetkin niitä keskusteluja katkoo.... Sen verran kuitenkin haluaisin elää ihan vuodess 2015, että sitä seksiä saisi olla viimeistään n. neljännellä tapaamisella.

[/quote]

Ja juuri sun kaltaiset miehet on se syy miksi sinkkunaisena ei nykydeittailu nappaa. En hyppää sänkyyn tuntemattomien miesten kanssa, joten ajatus siitä että mies olettaa harrastavansa seksiä jo noin nopeasti on vain luotaantyöntävää.

Vierailija
30/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Allekirjoitan. :D Huomaahan sen jo tällä palstallakin mikä on joidenkin naisten keskustelun taso. Jos ei osata tuoda keskusteluun mitään uutta aiemmin sanottuun niin mennää ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin.

[/quote]

Olen kyllä pyrkinyt pitämään keskustelua yllä, eikä tapoihini kuulu vastata pelkällä hymiöllä, tms. 

Se kai tässä hämääkin eniten, että keskustelu nimenomaan on ollut luontevantuntuista ja vilkasta - ja sitten vastausta ei kuulukaan enää. Huomaan kyllä itsekin jos viestien vaihtaminen on väkinäistä eikä yhteistä säveltä tunnu syntyvän. 

Mutta joo, kai se vika on sitten täällä päässä. 

ap

Vierailija
31/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:47"]

Edelleen; jos jahtaat playeria. Tavallista miestä ei kiinnosta useiden naisten samanaikainen pyörittäminen.

[/quote]

Missä pahvilaatikossa sinä elät?! Ja määrittele tavallinen mies.
[/quote]

Tulot alle 50k vuodessa, pituutta alle 185 cm, yli 8% rasvat, ei julkkis eikä ammattiurheilija, tylsä tavallinen ammatti/koulutus jne. Jos sä jahtaat jotain bile-dania niin ymmärrä nyt hyvä ihminen, että sellaisten tarkoitus on kaataa mahdollisimman monta naista. Tavallisella miehellä on ihan eri motiivit.

Vierailija
32/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"]

[/quote]

Ja juuri sun kaltaiset miehet on se syy miksi sinkkunaisena ei nykydeittailu nappaa. En hyppää sänkyyn tuntemattomien miesten kanssa, joten ajatus siitä että mies olettaa harrastavansa seksiä jo noin nopeasti on vain luotaantyöntävää.
[/quote]

Eli väh. 95÷ miehistä näin nykyaikana... En minä sitä kynnyskysymyksenä pidä, että viimeistään neljänsillä treffeillä. Mutta tulkitsen sitten että nainen ei halua seksiä kanssani. Tosin ei kyllä vielä kertaakaan tullut tätä tilannetta vastaan, jos ob ekojen treffien jälkeen nähty, niin aina on ollut seksiä joko toisilla tai kolmansilla treffeillä. Ekoilla ei koskaan.

Vierailija
33/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet etsivät aina parempaa ja parempaa. Usein tämä "parempi" tarkoittaa miehille nuorta ja kaunista naista. Näin käyny pari kertaa itselleni ikäisteni miesten kanssa: tapailusuhde kestänyt jo pidemmän aikaan ja kaikinpuolin synkkaa hyvin, mutta mies ei halua sitoutua. Sitten aivan kuin puun takaa ilmoitetaan, että on löytynyt toinen sopivampi nainen. Ei liene yllätys, että nuorempi ja kauniimpi. Ei siinä mitään, onnea vaan sitten. Mutta tässä toisessa tapauksessa deittini iski tyttö jonka motiivina oli vain viedä multa mies ja sitten lempata ukko. Ja niinhän siinä kävikin. Mies yritti saada minut takaisin, mutta millainen itseään kunnioittava aikuinen nainen niin tekisi? Niinpä. Pariutuminen on kyllä vaikeeta naiselle kuin naiselle, mutta etenkin sen tietyn iän ylittäneille naisille. Joskus mietin onko jopa hulluutta jatkaa yrittämistä?

Vierailija
34/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]

Eli väh. 95÷ miehistä näin nykyaikana... En minä sitä kynnyskysymyksenä pidä, että viimeistään neljänsillä treffeillä. Mutta tulkitsen sitten että nainen ei halua seksiä kanssani. Tosin ei kyllä vielä kertaakaan tullut tätä tilannetta vastaan, jos ob ekojen treffien jälkeen nähty, niin aina on ollut seksiä joko toisilla tai kolmansilla treffeillä. Ekoilla ei koskaan.
[/quote]

Ja en ole koskaan ymmärtänyt tätä joidenkin naisten asennetta, että se olisi jotenkin väärin haluta seksiä naisen kanssa. Kiinnostuksen merkkihän se on....

Vierailija
35/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:47"]

[/quote]

Missä pahvilaatikossa sinä elät?! Ja määrittele tavallinen mies.
[/quote]

Tulot alle 50k vuodessa, pituutta alle 185 cm, yli 8% rasvat, ei julkkis eikä ammattiurheilija, tylsä tavallinen ammatti/koulutus jne. Jos sä jahtaat jotain bile-dania niin ymmärrä nyt hyvä ihminen, että sellaisten tarkoitus on kaataa mahdollisimman monta naista. Tavallisella miehellä on ihan eri motiivit.
[/quote]

Naiset viehättyvät narsisteista ja sitten ulottaa tuollaisen koskemaan kaikkia miehiä.

Vierailija
36/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:06"]Miehet etsivät aina parempaa ja parempaa. Usein tämä "parempi" tarkoittaa miehille nuorta ja kaunista naista. Näin käyny pari kertaa itselleni ikäisteni miesten kanssa: tapailusuhde kestänyt jo pidemmän aikaan ja kaikinpuolin synkkaa hyvin, mutta mies ei halua sitoutua. Sitten aivan kuin puun takaa ilmoitetaan, että on löytynyt toinen sopivampi nainen. Ei liene yllätys, että nuorempi ja kauniimpi. Ei siinä mitään, onnea vaan sitten. Mutta tässä toisessa tapauksessa deittini iski tyttö jonka motiivina oli vain viedä multa mies ja sitten lempata ukko. Ja niinhän siinä kävikin. Mies yritti saada minut takaisin, mutta millainen itseään kunnioittava aikuinen nainen niin tekisi? Niinpä. Pariutuminen on kyllä vaikeeta naiselle kuin naiselle, mutta etenkin sen tietyn iän ylittäneille naisille. Joskus mietin onko jopa hulluutta jatkaa yrittämistä?
[/quote]

Jaa että pariutuminen on vaikeaa naisille? Siis verrattuna miehiin. Pään sisäistä huutonaurua.

Olet vain tavannut vääriä miehiä.

Vierailija
37/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"] Kyllä mun käyttäytyminen Tinderissä miehenä on että yksi mätsi kerrallaan. Laitan viestin, odotan pari vuorokautta, että vastaako. Jos vastaa, laitan discoveryn päältä pois. Ja kyllä naisetkin niitä keskusteluja katkoo.... Sen verran kuitenkin haluaisin elää ihan vuodess 2015, että sitä seksiä saisi olla viimeistään n. neljännellä tapaamisella. [/quote] Ja juuri sun kaltaiset miehet on se syy miksi sinkkunaisena ei nykydeittailu nappaa. En hyppää sänkyyn tuntemattomien miesten kanssa, joten ajatus siitä että mies olettaa harrastavansa seksiä jo noin nopeasti on vain luotaantyöntävää. [/quote] Eli väh. 95÷ miehistä näin nykyaikana... En minä sitä kynnyskysymyksenä pidä, että viimeistään neljänsillä treffeillä. Mutta tulkitsen sitten että nainen ei halua seksiä kanssani. Tosin ei kyllä vielä kertaakaan tullut tätä tilannetta vastaan, jos ob ekojen treffien jälkeen nähty, niin aina on ollut seksiä joko toisilla tai kolmansilla treffeillä. Ekoilla ei koskaan. [/quote] Ja en ole koskaan ymmärtänyt tätä joidenkin naisten asennetta, että se olisi jotenkin väärin haluta seksiä naisen kanssa. Kiinnostuksen merkkihän se on....

[/quote]

Sama kuin aiempi: en kritisoinut miehen halua harrastaa seksiä kanssani, vaan se oletus, että olisi pakko harrastaa 3. tai 4. treffeillä eli aikaisessa vaiheessa = luotaantyöntävää.

Onneksi olen aikuinen ja täten ollut kykenevä sanomaan miehille, että olet musta tosi kiinnostava ja kuuma, mutta haluan tutustua vähän kauemmin ennen seksiä. Osalle asia on ollut ok, toisille ei. Jokainen määrittelee omat rajansa ja jos ei toinen näitä kunnioita on velvollisuus siirtyä toisiin ihmisiin.

Vierailija
38/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"] Kyllä mun käyttäytyminen Tinderissä miehenä on että yksi mätsi kerrallaan. Laitan viestin, odotan pari vuorokautta, että vastaako. Jos vastaa, laitan discoveryn päältä pois. Ja kyllä naisetkin niitä keskusteluja katkoo.... Sen verran kuitenkin haluaisin elää ihan vuodess 2015, että sitä seksiä saisi olla viimeistään n. neljännellä tapaamisella. [/quote] Ja juuri sun kaltaiset miehet on se syy miksi sinkkunaisena ei nykydeittailu nappaa. En hyppää sänkyyn tuntemattomien miesten kanssa, joten ajatus siitä että mies olettaa harrastavansa seksiä jo noin nopeasti on vain luotaantyöntävää. [/quote] Eli väh. 95÷ miehistä näin nykyaikana... En minä sitä kynnyskysymyksenä pidä, että viimeistään neljänsillä treffeillä. Mutta tulkitsen sitten että nainen ei halua seksiä kanssani. Tosin ei kyllä vielä kertaakaan tullut tätä tilannetta vastaan, jos ob ekojen treffien jälkeen nähty, niin aina on ollut seksiä joko toisilla tai kolmansilla treffeillä. Ekoilla ei koskaan. [/quote] Ja en ole koskaan ymmärtänyt tätä joidenkin naisten asennetta, että se olisi jotenkin väärin haluta seksiä naisen kanssa. Kiinnostuksen merkkihän se on....

[/quote]

Sama kuin aiempi: en kritisoinut miehen halua harrastaa seksiä kanssani, vaan se oletus, että olisi pakko harrastaa 3. tai 4. treffeillä eli aikaisessa vaiheessa = luotaantyöntävää.

Onneksi olen aikuinen ja täten ollut kykenevä sanomaan miehille, että olet musta tosi kiinnostava ja kuuma, mutta haluan tutustua vähän kauemmin ennen seksiä. Osalle asia on ollut ok, toisille ei. Jokainen määrittelee omat rajansa ja jos ei toinen näitä kunnioita on velvollisuus siirtyä toisiin ihmisiin.
[/quote]

Tämä olisi OK. En odota tai vaadi mitään. Toivon toki ja ei se väärin ole.

Vierailija
39/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten oli tasokkaassa Regina-lehdessä vinkkejä, missä tavata miehiä. Esim raveissa ( hevos-), jääkiekko-otteluissa, ja tää on paras: putkan edustalla sunnuntaiaamuisin...

Vierailija
40/79 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]

Minä taas odotan että deittailukumppanissa on vetoa ja kipinää, että meillä on kemiaa. Jos on kunnon kemia niin ei siinä neljää treffiä mene sen odottamiseen. Toisaalta taas jos mies pyrkii läheisempään kanssakäymiseen, ilman että sanoo että tapailee nyt vain minua, niin kiinnostus loppuu siihen.

Miehet joilta tulee viestiksi vain "olet herkun näköinen, nähtäisiinkö", ei kiinnosta minua koska odotan jotain yhteisiä mielenkiinnon aiheita, ja kunnollista keskustelukykyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän