Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on teidän pikameikki?

Vierailija
17.09.2015 |

Kysymys otsikossa. Alkoi kiinnostamaan katsoessani erään bloggaajan pikameikki-videota, jossa pelkkään meikkipohjaan tuli niin paljon tuotteita että hirvitti. Aikaa meni nopeutetulla videolla 15 minuuttia, todellisuudessa varmaan ainakin se puoli tuntia. Saati vielä sitten kun hiukset ja vaatteetkin pitää olla vimosen päälle, huh.

Itselläni sellainen pikainen perusarkimeikki koostuu kulmaväristä/-geelistä, ripsiväristä, CC-voiteesta ja irtopuuterista. Kestää 5-10 minuuttia. Villeinä päivinä lisäksi huulipunaa ja sisäluomelle valoa antava rajaus, mihin ei montaa minuuttia kulu.

En oikein ole perehtynyt noihin korostusväreihin ja muuhun, tosin, ei taida olla tarviskaan..? Menisi vaan lisää rahaa ja aikaa. Pidän viikossa myös ihan meikittömiä päiviä mutta tunnen oloni itsevarmemmaksi "pikameikissä".

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voide(kuten cc), kevyt puuteri, vaaleaa luomiin ja ripsari. Alle 5min. Kulmat on luonnostaan todella tummat ja hyvänmuotoiset. Siistin veitsellä irralliset muutaman kerran viikossa

Vierailija
22/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garnierin BB , kulmakynä, valokynä, poskipuna. pari minuuttia tuohon... Näytän vain vanhalta raskaammassa meikissä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bb- tai meikkivoide, peitevoide silmänalusille, irtopuuteri, ripsari ja kulmageeli. Aikaa menee viitisen minuuttia. Poskipuna olis hyvä, mutta usein en muista sitä laittaa. 

Vierailija
24/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kaikki ei käytä edes ripsiväriä. Itse laitan aina, oon ihan valju ilman. Pikameikkiin kuuluu ripsari, pohjustus (mineraali), poskipuna, kulmakynä, peiteaine ja valorajaus kulmien alle. Tässä menee 10min, koska ripsiväri on niin hidas laitettava. Oon tosi tarkka miten ripset ovat ja mulla ne on niin pitkät, että suttuisina ne näkyy niin rumasti.

Vierailija
25/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen CC-voidetta sipaisu naamalle, Lumenen kulmakynää vaaleille hapsuilleni joita kulmakarvoiksikin sanotaan ja sitten taivutan ripset, en tykkää käyttää ripsaria, se kutittaa enkä tunne oloani luonnolliseksi sen kanssa, kun pitää varoa koskemasta silmien alueelle.

Vierailija
26/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:59"]Lumenen CC-voidetta sipaisu naamalle, Lumenen kulmakynää vaaleille hapsuilleni joita kulmakarvoiksikin sanotaan ja sitten taivutan ripset, en tykkää käyttää ripsaria, se kutittaa enkä tunne oloani luonnolliseksi sen kanssa, kun pitää varoa koskemasta silmien alueelle.
[/quote] Ja tosiaan varmaan minuutti menee.

Vierailija
27/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisu peiliin ennen ulosmenoa. Välillä unohtuu sekin.

Vierailija
28/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikameikki mulla on Meikkivoide, aurinkopuuteri, puuteri, ripsari, rajaukset yläluomiin, kulmaväri ja kulmakynä + huulirasva. Huono iho ja kulmakarvatkaan ei tahdo kasvaa.... Huoh. Jos ei olisi tuota ongelmaa en oikeastaan tarvitsisi lähes yhtään meikkiä.

Vierailija
29/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:59"]

Hmm kaikki ei käytä edes ripsiväriä. Itse laitan aina, oon ihan valju ilman. Pikameikkiin kuuluu ripsari, pohjustus (mineraali), poskipuna, kulmakynä, peiteaine ja valorajaus kulmien alle. Tässä menee 10min, koska ripsiväri on niin hidas laitettava. Oon tosi tarkka miten ripset ovat ja mulla ne on niin pitkät, että suttuisina ne näkyy niin rumasti.

[/quote]

Mulla ripsari on ihan turha tuote, koska on mustat ripset muutenkin. Saahan sillä ripsarilla toki silti juhlaan lisänäyttävyyttä kun ripset pitenee, mutta arkeen riittää nämä omatkin, kun on tummat ja tiheät sentään.

Vierailija
30/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan se pienin mahdollisin, että voi lähtee ulos? Meikkipohja (mineraali), poskipunaa, huulipunaa ja yläripsiin ripsaria. Aikaa menee ehkä just minuutti.

Vierailija
31/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:59"]

[/quote]

Mulla ripsari on ihan turha tuote, koska on mustat ripset muutenkin. Saahan sillä ripsarilla toki silti juhlaan lisänäyttävyyttä kun ripset pitenee, mutta arkeen riittää nämä omatkin, kun on tummat ja tiheät sentään.
[/quote] No juu, tuo olisikin ihanaa jos on luonnostaan tummat ja tuuheat ripset. Onnittelut kauniista ripsistä :) Itsellä on vaan pitkät, ei kovin tummat tai erityisen tuuheat.

Vierailija
32/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhässä -pikameikki: Kevyesti peittävä meikkivoide kasvojen keskiosaan sutaistuna ja vähän sinne päin kohti hiusrajaa ja kaulaa häivytettynä, suurinpiirtein ihon sävyinen luomiväri koko luomelle, ripsari sekä kulmakynä. Sitten kun on ehtinyt perille sinne, mistä oli myöhässä, voi vähän puuteroida ja laittaa huulirasvaa.

Arkena meikkaan yleensä pitemmän kaavan kautta samalla kun heräilen, mutta yksinkertaisimmillaan se on meikkivoide, puuteri, kulmakynä, luomen sävyä tasoittava luomiväri koko luomelle, rajaukset ja jokin huulituote. Jos on aikaa, niin sitten lisään siipimäistä rajausta ja/tai käytän useampaa luomivärisävyä. Aikaa menee n. 15-20 minuuttia, vähän pitempään, jos innostun liikaa tai teen virheen, joka pitää korjata.

Vierailija
33/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikki cc-voide, puuteri, poskipuna, vaaleaa luomelle, eyeliner, kulmat ja ripsiväri

pikameikissä jätän rajauksen ja luomivärin pois

Vierailija
34/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikki meikkivoidetta, puuteria, ja peitepuikkoa jos näppyjä, tavallisesti myös huultenrajauskynää ja huulipunaa. Aikaa kolmesta viiteen minuuttia. Juhlaan sama, mutta vähän hitaammin ja huolellisemmin ja joskus vähän kulmakynää kulmiin ja silmäluomiin. En oikeastaan juuri osaa meikata arkimeikkiäni pitemmälle, ja kun ripset on luonnostaan tummat ja suht tuuheat, en ole niin kokenut tarvetta opetella silmämeikkausta.

Vierailija
35/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikkinä lancomen kevyt meikkivoide, silmänalusten peitevoide (perintönä tummat silmänaluset..) ja puuteri. Silmiin rajaukset ja kahta-kolmea luomiväriä sekä ripsari. Aikaa kuluu ehkä 5-10 minuuttia. Juhlameikkiin laitan vielä primerin luomille, jotta meikistä tulee pysyvämpi sekä alarajaukset. Eli juhlameikkiin kestää korkeintaan 10-15 min.

Vierailija
36/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikameikkiin kuuluu ripsiväri. Jos on vähän enemmän aikaa, niin cc-voide, valokynää hieman ja ripsien taivutus ennen ripsaria, ehkä puuteria aavistus. Kulmakarvat pyrin pitämään aina kuosissa ja värissä kestovärjäyksellä. Aikaa menee 1-4 minuuttia. N41