Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on teidän pikameikki?

Vierailija
17.09.2015 |

Kysymys otsikossa. Alkoi kiinnostamaan katsoessani erään bloggaajan pikameikki-videota, jossa pelkkään meikkipohjaan tuli niin paljon tuotteita että hirvitti. Aikaa meni nopeutetulla videolla 15 minuuttia, todellisuudessa varmaan ainakin se puoli tuntia. Saati vielä sitten kun hiukset ja vaatteetkin pitää olla vimosen päälle, huh.

Itselläni sellainen pikainen perusarkimeikki koostuu kulmaväristä/-geelistä, ripsiväristä, CC-voiteesta ja irtopuuterista. Kestää 5-10 minuuttia. Villeinä päivinä lisäksi huulipunaa ja sisäluomelle valoa antava rajaus, mihin ei montaa minuuttia kulu.

En oikein ole perehtynyt noihin korostusväreihin ja muuhun, tosin, ei taida olla tarviskaan..? Menisi vaan lisää rahaa ja aikaa. Pidän viikossa myös ihan meikittömiä päiviä mutta tunnen oloni itsevarmemmaksi "pikameikissä".

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:59"]

Hmm kaikki ei käytä edes ripsiväriä. Itse laitan aina, oon ihan valju ilman. Pikameikkiin kuuluu ripsari, pohjustus (mineraali), poskipuna, kulmakynä, peiteaine ja valorajaus kulmien alle. Tässä menee 10min, koska ripsiväri on niin hidas laitettava. Oon tosi tarkka miten ripset ovat ja mulla ne on niin pitkät, että suttuisina ne näkyy niin rumasti.

[/quote]

3 tässä, oon blondi niin pakko laittaa ripsaria. Muuten ne ois ihan "näkymättömät", kuten kulmatkin :) ei aina muista mennä sinne värjäykseen... Onneksi iho on hyvä, niin näillä pärjää.

Vierailija
2/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitepuikkoa pari töpsäisyä pahimpia sävyeroja tasoittamaan, päälle puuteria, taivutan yläripset ja vetäisen niihin jotain laadukasta ripsiväriä. Aikaa menee max. 5min. Se on minun työmeikki. Juhlameikkiinkään ei minulla kyllä mene kuin max. 15min aikaa. Silloin laitan poskipunat, alaripset sekä huulet ja luomivärit kuosiin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt meikkivoide (tai bb tai cc, mikä ikinä tuntuu parhaalta sinäaamuna), puuteri, ohut rajaus, kulmakynä, ripsari ja värillinen huulirasva. Joskus lähen ulos meikittä, joskus pelkällä ripsarilla ja kulmakynällä ja joskus kunnon pakkeleilla tai sopivina päivinä halloween-tyyppisillä maskeerauksilla :)

Vierailija
4/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllä sen aika monen naamasta näkeekin, että ne CC-voiteet ja rajaukset on sudittu vähän sinnepäin aikaan 1-3 minuuttia :D

Mulla menee pelkän pohjan tekoon n. 10 minuuttia eli meikkivoide, valokynä, puuteri ja aurinkopuuteri/poskipuna. Sitten kulmat, ripsien taivutus ja silmämeikki vaalealla ja tummalla sävyllä. Sen jälkeen ripsiväri. Kulmien ja silmien meikkaamiseen menee toiset 10 minuuttia. Huulet on helpoin osuus, niihin tulee lopuksi kosteuttava huulipuna.

Tuossa siis arkimeikki. Juhlameikkiin lisään varjostuksia ja silmämeikkiin tulee lisäksi rajaukset.

Jos olisi pakko selvitä meikkauksesta 1-3 minuutissa, laittaisin kosteusvoiteen, meikkipuuterin ja kulmat. Harvoin onneksi on niin kiire.

Vierailija
5/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide

Vierailija
6/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut kerros meikkivoidetta, peitevoidetta tummien silmänalusten peittämiseen ja vihreää neutralisoijaa punaisiin kohtiin, sipaus puuteria ja poskipunaa. Näiden lisäksi joku sävyllinen huulirasva, ripsaria ja väritöntä kulmageeliä (omat on luonnostaan tummat).

En silti ihmettele että jotkut haluaa arkenakin panostaa enemmän, varsinkin kun monen mielestä meikkaaminen on yksinkertaisesti kivaa. Itsekin kuulun tähän joukkoon ja mielelläni käytän monia tuotteita korostukseen ja teen kauniin silmämeikin, mutta aina siihen ei tietysti ehdi tai jaksa ryhtyä.

Vierailija
7/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt meikkivoide, peiteväri, kulmageeli, sipaus poskipunaa, hieman beigeä/helmiäistä luomiväriä, ripsiväri ja luonnollisen sävyistä huulipunaa! Menee reilu 10 minuuttia.

Vierailija
8/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:38"]

No joo, kyllä sen aika monen naamasta näkeekin, että ne CC-voiteet ja rajaukset on sudittu vähän sinnepäin aikaan 1-3 minuuttia :D

Mulla menee pelkän pohjan tekoon n. 10 minuuttia eli meikkivoide, valokynä, puuteri ja aurinkopuuteri/poskipuna. Sitten kulmat, ripsien taivutus ja silmämeikki vaalealla ja tummalla sävyllä. Sen jälkeen ripsiväri. Kulmien ja silmien meikkaamiseen menee toiset 10 minuuttia. Huulet on helpoin osuus, niihin tulee lopuksi kosteuttava huulipuna.

Tuossa siis arkimeikki. Juhlameikkiin lisään varjostuksia ja silmämeikkiin tulee lisäksi rajaukset.

Jos olisi pakko selvitä meikkauksesta 1-3 minuutissa, laittaisin kosteusvoiteen, meikkipuuterin ja kulmat. Harvoin onneksi on niin kiire.

[/quote]

Kaikkien iho ei ole niin kauhea että on pakko lätkiä vartti naamaan eri tököttejä...

Vierailija
9/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 21:38"]

[/quote]Kuinka vanha kääkkä olet? :D Et ainakaan ole mikään luonnonkaunis täti, ehkä lähempänä erästä väykkärien naista...?

Vierailija
10/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikameikki on meikkivoide ja "huulipunavoidekynä". Semipikameikissä lisänä poskipuna ja ripsari.

Vierailija
11/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipuuteri ja kulmakynä. Joskus peitepuikkoa silmänalusiin ja punaisiin läiskiin tarpeen mukaan. Ripsaria harvoin. Alle 10 minuuttia riittää helposti.

Vierailija
12/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikameikki: ripsari ja jos tarve niin peitepuikkoa
Arkimeikki: ripsari ja jos tarve niin peitepuikkoa
Juhlameikki: enemmän ripsaria ripsari ja jos tarve niin peitepuikkoa. Kajalia.

Vierailija
13/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 22:42"]Pikameikki: ripsari ja jos tarve niin peitepuikkoa
Arkimeikki: ripsari ja jos tarve niin peitepuikkoa
Juhlameikki: enemmän ripsaria ja jos tarve niin peitepuikkoa. Kajalia.
[/quote]

Fixed

Vierailija
14/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus työpäivään yleensä kevyt meikkivoide (nyt Lumene nude perfection glow), poskipuna, ripsiväri ja kulmageeli. Välillä rajaan silmät. Menee max. 5 min. Aina en jaksa edes noita, mutta yleensä jotain voidetta laitan ihon sävyä tasoittamaan ja kulmat siistin vaikka menisin vaan kauppaan.

Vierailija
15/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakynä ja ripsiväri. Juhlameikkiin menee se 15-30 min, riippuu kuin jaksaa panostaa :)

Vierailija
16/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävyttävä päivävoide, väritön kulmageeli, ripsiväri ja huulikiilto. Aikaa menee 2,5 minuuttia.

Vierailija
17/36 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitevoide ja lumenen cc-voidetta, ripsen taivutus ja ripsiväri, pieni rajaus yläluomelle, neutraali huulikiilto ja hento sipaisu poskipunaa. menee n. 5 min

Vierailija
18/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyvin samantyyppinen arkimeikki kuin ap:lla. Lumenen cc meikkivoidetta, kulmavahaa ja ripsiväriä ja aikaa menee 5-10 min välillä.

Vierailija
19/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen BB-voidetta, silmänympärysten peitevoidetta (mulla erittäin tummat silmänaluset), Anastacian varjostus-ja korostuspaletista värejä, kulmakynää, silmänrajaus yläluomen ulkokolmannekseen, ripsiväri, huulikiilto, poskipuna. Aikaa menee vähän päälle 5 minuuttia.

Vierailija
20/36 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide ja värillinen huulirasva.