Olenko ainoa, jota ahdistaa ihan hullun lailla kaikki autoon liittyvä?
Kommentit (53)
Ei noin muuten paitsi kustannusten suhteen.
Jännä fobia. Onkohan tällä ihan nimikin?
Jospa vaikka siedätyshoidolla eteenpäin, autoilet joka ilta hupiajelua ja käyt usein huollossa teettämässä jotain pikkuhommia.
Taas käytetään ahdistaa samaa väärin.
Ahdistaa vain lähinnä se minä vuonna se katsurin vasara mee kynnyskotelosta sisään.
Autoa tarvitsen suht harvoin ja kyrsiihän se maksaa 600e vuodessa kiinteitä maksuja siitä että se enimmän osan ajasta seisoksii parkkipaikalla. Aionkin luopua autosta ja siinäpähän sitten ovat rahastajat.
V***umaistahan se autonpito Suomessa on, ajokelikin siedettävä vain pienen osan vuodesta. Ajokortista lähtien kaikki autoon liittyvä on hillitöntä rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaikka siedätyshoidolla eteenpäin, autoilet joka ilta hupiajelua ja käyt usein huollossa teettämässä jotain pikkuhommia.
Ajan joka päivä melkein 100 km, olen ajanut jo vuosia. Pelkään koko ajan, että auto hajoaa jotenkin tai jotain outoa tapahtuu. Pelkään myös huollossa, että jotain outoa ilmenee ja lasku on miljoona euroa. Tai että olen katsastuksessa vääränä päivänä tai auto ei mene läpi.
Ap
Etenkin sähköautot aiheuttavat suurta ahdistusta.
Ap, mikä on kauheinta autoon liittyvää mitä sulle on tapahtunut? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Koska oli se mitä tahansa, kaikesta aina selviää.
Kärsin itse samasta ahdistuksesta. Varsinkin eron jälkeen, kun jouduin oikeasti selviämään kaikesta autoon liittyvästä yksin, olin varma, etten tule selviämään tästä. Enkä edes ole mitenkään erityisen avuton, olin siihenkin asti käyttänyt auton katsastuksessa, osaan mm. vaihtaa itse renkaat, palaneet lamput jne. Ja tykkään ajaa kelillä kuin kelillä. Mutta heti jos autoon tulee jotain, menee kuppi välittömästi nurin ja hirveä ahdistus. Mistähän tähän saisi apua?
Vierailija kirjoitti:
Taas käytetään ahdistaa samaa väärin.
Ei käytetä, jos autoon liittyvät asiat ahdistaa.
Naisena se vähän ahdistaa. Autolla ajo kauhistuttaa. Ei ole autoa ja korttia, on syy miksi ei voi olla. Olisi hienoa päästä auton kyydissä jonnekin.
Onkohan syynä ahdistukseen köyhyys? Koska kaikista auton ongelmista selviää jopa aika helposti ammattilaisten suotuisalla avustuksella, kunhan vain maksaa heidän palveluksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä on kauheinta autoon liittyvää mitä sulle on tapahtunut? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Koska oli se mitä tahansa, kaikesta aina selviää.
En ole ap mutta iso korjauslasku tuhansia euroja oli kova isku, vieläkin maksetaan. Koko ajan jotain ongelmaa.
En tykkää tankkaamisesta kun se letkupenis pitää työntää reikään, toisinpäin olisi helpompaa.
Minulla on vanha Toyota eikä juuri mitään korjauskuluja.
Tavallaan itselläni on tuota. En ole pitänyt autoa vuosiin koska arjessa en sitä tarvitse. Mutta sukulaisten luona vierailuun tarvisin tiettyinä aikoina kun julkiset eivät siellä kulje. On kai jäänyt traumat parista epäluotettavasta autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaikka siedätyshoidolla eteenpäin, autoilet joka ilta hupiajelua ja käyt usein huollossa teettämässä jotain pikkuhommia.Ajan joka päivä melkein 100 km, olen ajanut jo vuosia. Pelkään koko ajan, että auto hajoaa jotenkin tai jotain outoa tapahtuu. Pelkään myös huollossa, että jotain outoa ilmenee ja lasku on miljoona euroa. Tai että olen katsastuksessa vääränä päivänä tai auto ei mene läpi.
Ap
Itsellä vanha auto. Laskua ei voi tulla kuin 500-600e korjaamolta tai muu vika.
Puhumattakaan jostain viranomaisasioista ja katsastuksista.