Työtön! Miksi et saa töitä?
Kertokaa työttömät, mikä on koulutuksenne/taustanne/työhistorianne ja mitä töitä olette hakeneet ja millä tavalla? Tahdon ymmärtää teitä. Itse tehnyt 15-vuotiaasta asti mitä tahansa duunia tarpeen vaatiessa ja aina saanut halutessani töitä, niin mun on vaikeaa ymmärtää.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap
[/quote]
Just.. Oon mäkin saanut töitä siitä asti kun valmistuin. Pääsin heti kesätöihin samaan paikkaan missä olin opiskeluaikana työssäoppimassa, sitten ne tarjos sieltä heti vakipaikan kun kesätyöloppui.
Nyt vaikean tilanteen takia jouduin etsimään uuden työpaikan ja sain sen heti. Siltikään en kuvittele työnsaannin olevan helppoa... Ymmärrän, että niitä ei vaan kaikille riitä.
Mulla on vaan käynyt hyvä tuuri, joka saattaa loppua minä hetkenä hyvänsä.
Korvaukset ovat liian hyvät että viitsisi lähteä mihinkään rupulihommiin. Eli jos palkka on alle 4000 niin en lähde. Täytyyhän työstä jotain jäädä käteen. Työ ei minulle ole itseisarvo eikä se nosta ihmisarvoani. Työ on minulle rahan hankkimista. Maisterin tutkinto on ja työkokemustakin.
En saa töitä koska saksalainen malli työntekijästä sama malli mistä juha sipilä puhui saksalaisesta työnteosta ei ole antanut mitään minulle ikinä. Haluan uskoa suomalaisten olevan sen vertaan sinisilmäisiä ja oppimishaluisia idiotismin lopettamiselle että noudattaisivat tuota saksalaista mallia ja oppisivat isänmaallisuudesta koska tämä maa alkaa näyttämään... Täällä on muuten vain täynä väärin ravittuja ihmisiä. Yrittäkää valaistua asiasta. Esim kofeiini... Tupakan... Alkoholin vähentäminen. Jo 5-10% kokonaan tupakan,alkoholin,kahvin lopettanut tai yhden noista listatuista tuotteista yhden vuoden sisällä nostaisi huomattavasti suomea. Ihmisten kannattaa miettiä ensimmäisenä omaa terveyttä.
En tiedä ap vastausta. Jos tietäisin, voisin tehdä sille jotain.
Työhistoriani sisältää 13 vuotta töitä, yliopistotutkinnon työllistävältä alalta ja ikää vielä himpun alle 40. Olen kaikin puolin fiksu ihminen, osaan esiintyä, olen siisti, hyvinpuettu jne. Olen nämä asiat tarkastanut rehellisesti kavereilta. Yksikin on rekrytoinnissa töissä ja olen pyytänyt häneltä rehellisiä kommentteja ulkoisesta olemuksestani ja harjoitellut haastattelutilanteita hänen kanssaan.
Haen kaikkea edes puoliksi järkevää. En ole nipo palkasta, olen valmis tinkimään runsaasti aiemmasta palkasta. Hakemus kai on ok, koska pääsen ehkä 20% hakemistani paikoista haastatteluun. Mutta en pääse haastattelusta töihin. Olen pyytänyt rehellistä palautetta, kun aina on joku muu. Joskus tuntuu, että ikä on este ja haluavat nuoren. Joskus näkee, että paikka on haluttu antaa jollekin tutulle.
Eli ap: En osaa vastata kysymykseen. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa työllistymisessä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:27"]
En tajua ap:ta. Olet kyllä superihminen! itse olen 38- vuotias, hoidan kotona 2 vuotiasta ja haen töitä. En ole päässyt Helsingissä haastatteluun mihinkään, en Lidllin, en Soliin tms. Olen vain ylioppilas, opinnot kesken sosionimksi mutta lopetan opinnot kun ei ole varaa suorittaa loppuun (en saa enää opintotukea, ja kotihoidontuki loppuu keväällä). Olin välissä 9 vuotta toisessa Eu-maassa vakituisessa työssä eräässä kansainvälisessä suuryrityksessä, johon Suomessa vaaditaan kauppatieteiden maisterin tms tutkinto. Jopa etenin urallani. Nyt Suomessa tuosta työkokemuksesta ei ole mitään hyötyä. Puhun ko. maan kieltä tietysti englannin lisäksi.
Olen paluumuuttajana samassa tilanteessa kuin mamut, mutta en ole saanut mitään kotouttamistukia. 10 v ulkomailla on pitkä aika kun sen jälkeen palaa Suomeen ilman mitään. Mutta verkostoja ja suhteita minulla ei Suomessa ole, siksi olen ja pysyn työttömänä.Virheen tein, kun tulin tänne takaisin.
[/quote]
Saanko arvata, muutitko takaisin Suomeen lapsen takia? Jos vain mahdollista suosittelen uudestaan lähtemistä. Itse asuin Englannissa usean vuoden ja tein hyväpalkkaista hommaa, Suomessa vastaaviin hommiin pitäisi olla yliopistotutkinto. Nyt muutaman vuoden Suomessa olleena ja määräaikaisia töitä tehneenä suunnittelen uudestaan Englantiin lähtöä.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:42"]Hae paremmin.
[/quote]
Kerro miten!
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:52"]
Kiinnostaa. Tiedän lukuisia yrityksiä joissa kaihea työvoimapula eikä kukaan ole ikinä edes kysynyt töitä. Minunkaan yrityksestä ei kukaan ole ikinä kysynyt töitä. Olen vaan palkannut hyviä työntekijöitä kun olen jossain huomannut fiksun tyypin. Nuorena itse aina soitin ja kysyin niin kauan eri yrityksistä töitä että paikan sain.
[/quote]
Mistä ihmeestä Kari Kaduntallaaja tietää missä yrityksissä on työvoimapula? Jos yrityksessä tarvitaan lisäätyövoimaa, sitten vaan ilmoitus mol.fi sivuille. Ei työttömät mitään selvännäkijöitä ole. Järjetöntä valitusta yritykseltä voivoi meidän kasvun esteenä on se että meille ei haeta töihin.
[/quote]
No nekin työpaikat vie sitten ne, jotka osaavat hakea töitä oikealla tavalla eivätkä edes vieraile missään työkkärin sivuilla. Loput jäävät nuolemaan näppejään ja ihmettelemään, miksi eivät saa töitä ja voivottelemaan, kun töitä ei ole.
Töitä ei tarjota. Minulle ollaan tehty vääränlainen imago tahallaan jotta palkanmaksajat voisivat vedota naurattaviin syihin miksi en voisi jatkaa työntekoa. Olen kyllästynyt suomalaisten asenteisiin. En ole menettänyt tai luovuttanut mitään. Muiden ihmisten imagon vahvistaminen on heikentänyt minua... Mitä enemmän sattuu sitä enemmän se neutralisoi ja alistaa ihmistä tässä tapauksessa. Minulla on vähäinen koulutus, minulla on vain yksi tutkinto ja jatko opiskelu mahdollisuudet näyttävät huonoilta. En ole voinut olla ripeä kaikissa työhakemuksissa, koska joskus tarvitsee autoa. Olen hakenut kaikkiin mahdollisiin työtehtäviin ja vastaväitteeksi(varsin kevyein sanoin) että eipä ole näkynyt työn työtäkään!