Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
17.09.2015 |

Kertokaa työttömät, mikä on koulutuksenne/taustanne/työhistorianne ja mitä töitä olette hakeneet ja millä tavalla? Tahdon ymmärtää teitä. Itse tehnyt 15-vuotiaasta asti mitä tahansa duunia tarpeen vaatiessa ja aina saanut halutessani töitä, niin mun on vaikeaa ymmärtää.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap
[/quote]

Varmaan toimi joskus ennen muinoin. Nykyään säästetään ja yksi työntekijä raataa kahden edestä. Minä en päässyt esim. siivoamaan (ei ole siihen koulutusta) enkä hoitamaan pihoja (ei ole siihen koulutusta), en myöskään keittiön avustaviin tehtäviin (ei ole koulutusta) enkä tiskaajaksi (valinta ei kohdistunut sinuun). En päässyt Lidliinkään hyllyjä täyttämään/kassaharjoitteluun (ei alan koulutusta). Olen ylikoulutettu ilmeisesti kaikkeen vaikka työ kuin työ kelpaisi. Yritän palata työelämään hoidettuani lasta kotona 2v, edellinen työsuhde oli määräaikainen.

Vierailija
22/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap
[/quote]
Ehkä sulla on sopivasti kokemusta hanttihommista ja aika vähän koulutusta. Itse olen korkeastikouluttautunut ja ollut 15 vuotta samassa työpaikassa asiantuntijan roolissa sekä aina aiemminkin pelkästään alani töissä. Minua ei pidetä monipuolisena ja varmasti olisi työnantajalla uskottavuusongelma jos hakisin suorittavaa työtä. Olen kyllä hakenutkin, mutta en pääse edes haastatteluihin työpaikkoihin, joihin ei kummoistakaan koulutusta vaadita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi suollat tätä samaa ulostetta tämän tästä? Et kirjoita asiasta ensimmäistä kertaa, joten haukotus.

Vierailija
24/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Jatka vain jokapäiväistä provoiluasi tästä samasta. Olet ehkä huomannut että vastauksia tulee nykyään psljon vähemmän kuin vielä puoli vuotta sitten. Sitä aiemmin en kirjoitteluusi kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
25/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:45"]28 vuotias nainen ei kelpaa kun hän alkaa automaattisesti lisääntymään sillä sekunnilla kun vakipaikka irtoaa.
T: Maho
[/quote]

Sama se on 30 vuotiaalla naisella, joka vieläpä kihloissa.
Töihin ei palkata, koska pelko äitiyslomista.
Ja tästä iso kiitos näille naisille, jotka ovat jopa valehdelleet työnantajalle tästä asiasta. Monet ovat olleet koeajan töissä raskaanakin ja kun paikka vakinaistettu on ilmotettu samantien alkavasta äippälomasta.

Vierailija
26/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdeluku työttömien ja avointen työpaikkojen ja jopa niiden piilotyöpaikojen välillä kertoo kyllä järkevälle ihmiselle, mistä on kyse.

Ap:ta ei voitane laskea järkeviin ihmisiin.

Vierailija
27/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:40"]

Kertokaa työttömät, mikä on koulutuksenne/taustanne/työhistorianne ja mitä töitä olette hakeneet ja millä tavalla? Tahdon ymmärtää teitä. Itse tehnyt 15-vuotiaasta asti mitä tahansa duunia tarpeen vaatiessa ja aina saanut halutessani töitä, niin mun on vaikeaa ymmärtää.

[/quote]

Turha yrittää syyllistää....nukutko yösi ilman painajaisia ja kolkuttaako omatunto vai onko luullottelusi ylpeyden kera vienyt kyvyn myötätuntoon ja häpeään kun alat lyötyjä lyödä? Häpeä jos osaat!

Vierailija
28/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap
[/quote]
Jatka vain jokapäiväistä provoiluasi tästä samasta. Olet ehkä huomannut että vastauksia tulee nykyään psljon vähemmän kuin vielä puoli vuotta sitten. Sitä aiemmin en kirjoitteluusi kiinnittänyt huomiota.
[/quote]
Turha siis tälle vastailla niin tänään kuin jatkossakaan.

Vierailija
29/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tutkinto, joista ensimmäinen opistotasoinen alalle, jonka työpaikat ovat muutenkin vähentyneet rajusti ja tuore yliopistotutkinto toiselle alalle + lisäkoulutusta. Työkokemusta pari vuosikymmentä, mikä jo palkastaa, että ikääkin riittävästä.

Tässä syitä:

1. Liian vanha

2. Liikaa kouluttautunut, jos vaaditaan vähemmän kuin ylempi korkeakoulututkinto

3. Liian vähän koulutusta, kun joitakin tiettyjä "erikoistumisia" puuttuu. Suora lainaus vastauksesta, kun kysyin, miksi 3 haastateltavasta valittiin merkonomi eikä ekonomia tai maisteria, joista kummallakin oli enemmän kokemusta " hänellä oli tämä xxxPD" eli muutaman opintoviikon lisäkoulutus, jota meillä muilla ei ollut.

4. Ne 78 muuta hakijaa, jotka hakevat samaa paikkaa.

5. Ei ole sopivia sukulaisia "suosittelijoiksi", jotka varsinkin näillä pienillä paikkakunnilla ovat välttämättömiä julkisiin paikkoihin.

6. Siivoojaksi en pääse, kun täällä on paljon pätevämpiäkin siivoojia työttöminä.

7. Puhelinmyyjäksi minusta ei ole.

8. Vaatimaton kielitaito, vaikka eipä minun alallani taitaisi muutenkaan olla tarjolla ulkomaantöitä.

9. Puolisoni ei ole lääkäri, ei edes eläin- tai hammaslääkäri, jonka vaimolle järjestettäisi ilomielin töitä, jotta lääkäri pysyisi paikkakunnalla. Tämä oli ainakin yhdessä paikassa vähiten ansioituneen hakijan valintaperuste.

10. En ole ennestään töissä siinä organisaatiossa, kun ensisijaisesti työllistävät jo omaa porukkaa, joiden työ on määräaikaista tai muuten loppumassa.

11. En ole reservinupseeri. Tämäkin mainittiin erään kerran valintaperusteena, miesvaltaisesta alasta kyse.

Tässä nyt ei tainnut olla ihan kaikki, mutta suuri osa. Olen valmis muuttamaan, minulla on auto käytettävissä, teen mitä tahansa osa-aika/päivä/ilta/vuorotyötä ja vaatimattomallakin palkalla, mutta kun ei.

Vierailija
30/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap [/quote] Ehkä sulla on sopivasti kokemusta hanttihommista ja aika vähän koulutusta. Itse olen korkeastikouluttautunut ja ollut 15 vuotta samassa työpaikassa asiantuntijan roolissa sekä aina aiemminkin pelkästään alani töissä. Minua ei pidetä monipuolisena ja varmasti olisi työnantajalla uskottavuusongelma jos hakisin suorittavaa työtä. Olen kyllä hakenutkin, mutta en pääse edes haastatteluihin työpaikkoihin, joihin ei kummoistakaan koulutusta vaadita.

[/quote]

Olen ylioppilaaksi pääsyn jälkeen opiskellut sekä AMK-tutkinnon ja sen jälkeen myös ammattitutkinnon (ihan vaan siksi, että työllistyisin haluamalleni alalle). Nykyisessä työpaikassani olen ollut nyt viisi vuotta. Tämä on ensimmäinen aloitukseni tästä aiheesta. Ap

Vierailija
31/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:16"]

[/quote]

Turha yrittää syyllistää....nukutko yösi ilman painajaisia ja kolkuttaako omatunto vai onko luullottelusi ylpeyden kera vienyt kyvyn myötätuntoon ja häpeään kun alat lyötyjä lyödä? Häpeä jos osaat!

[/quote]

Sillähän minä tässä kyselen ihmisten syitä työttömyyteen ja kokemuksia, että itse en ole moista kokenut enkä ongelmia kohdannut. Yritän ymmärtää. Ap

Vierailija
32/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:59"]Olen joka kerta, kun olen töitä tarvinnut, vaan soittanut jonnekin tai laittanut hakemuksen. Vuokratyöfirmojen kautta olen tehnyt mitä tahansa pätkähommaa. Joskus marssinut suoraan työpaikoille kysymään hommia ja aina jostain saanut. Ikinä ollut mitään ongelmia. Siksi kyselen, kun on vaikeaa tajuta näitä "mitään ei saa"-työttömiä. Ap [/quote] Ehkä sulla on sopivasti kokemusta hanttihommista ja aika vähän koulutusta. Itse olen korkeastikouluttautunut ja ollut 15 vuotta samassa työpaikassa asiantuntijan roolissa sekä aina aiemminkin pelkästään alani töissä. Minua ei pidetä monipuolisena ja varmasti olisi työnantajalla uskottavuusongelma jos hakisin suorittavaa työtä. Olen kyllä hakenutkin, mutta en pääse edes haastatteluihin työpaikkoihin, joihin ei kummoistakaan koulutusta vaadita.

[/quote]
Tämä on ensimmäinen aloitukseni tästä aiheesta. Ap
[/quote]
Niin aina.

Vierailija
33/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

Sillähän minä tässä kyselen ihmisten syitä työttömyyteen ja kokemuksia, että itse en ole moista kokenut enkä ongelmia kohdannut. Yritän ymmärtää. Ap
[/quote]
Et kuitenkaan tunnu tajuavan mitään selvityksiä, koska itse olet työllistynyt ilmeisesti helposti. Taas näitä ihmisiä, jotka ajattelevat vain omasta näkökulmastaan ja pitävät sitä ainoana totuutena.

Vierailija
34/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En "personoi hakemuksia haettava paikka huomioiden" (hohhoijaa!!), vaan lähetän massapostina saman cv:n ja hakemustekstin joka paikkaan. En jaksa väsätä niitä hakemuksia, en ole mikään toimittaja vaan perus duunarin hommia haen ja silti pitäisi osata kirjoittaa täydellisesti.
2) En vastaa puhelimeen, jos ei ole numero tallennettuna, koska puhelimessa puhuminen ahdistaa.

Vierailija
35/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella, todella vähän työkokemusta normaalin 25-vuotiaan mittapuulla. Nuorena, kun työt olisi pitänyt aloittaa olin henkisesti niin huonossa jamassa etten vaan pystynyt hakemaan töitä tai tekemään niitä lyhyttä aikaa kauemmin. Nyt kun nuo henkiset vaikeudet on takanapäin ja kykenisin omasta mielestäni normaaliin elämään tuntuu että se on mun kohdalla jo myöhäistä, 9e/pv juttuja olen tehnyt ja teen niitä mielelläni, myöskin melkeinpä mikä tahansa työ, edes osapäiväinen kelpaisi.

Joo joo itse aiheutettua jne, en usko että täällä tulee kovin kannustavia kommentteja tilanteeseeni liittyen, joten jätän tämän topikin lukematta. Toivon vaan, että joskus tässä töitä saisin, kouluttaudunkin koko ajan ja yritän eteenpäin.

Vierailija
36/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Annas kun arvaan: sinä olet 19-vuotias, eikä sinulle ole mitään koulutusta. Sinut otetaan sitten mielellään monenlaisiin hanttihommiin, joissa suurin ansio on se, että ei ole minkään ammattiliiton jäsen. Palkkaakin maksetaan, mutta lomarahasta et ole koskaan kuullutkaan, et myöskään vuorotyölisistä.

Vierailija
37/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:44"]

[/quote]

Annas kun arvaan: sinä olet 19-vuotias, eikä sinulle ole mitään koulutusta. Sinut otetaan sitten mielellään monenlaisiin hanttihommiin, joissa suurin ansio on se, että ei ole minkään ammattiliiton jäsen. Palkkaakin maksetaan, mutta lomarahasta et ole koskaan kuullutkaan, et myöskään vuorotyölisistä.

[/quote]

Ap on 36-vuotias toimihenkilö, ylioppilas, sekä ammatti- että AMK-tutkinnon suorittanut. Viimeiset 5 vuotta samassa, koulutustani vastaavassa, työpaikassa. Aiemmin elämässä tehnyt ihan mitä tahansa siivojan ja tiskaajan töistä jäätelökioskin myyjään.

Vierailija
38/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v tehnyt nuoruudessaan ympäripyöreitä työpäivää.silloin oli pieni poika jonka kasvamista en nähnyt . Nyt on kaksi pientä lasta joiden kasvamisen haluan nähdä. Ei mitään hinkua töihin. Rahaa ei ole liikaa mutta lasten kasvamisen näkeminen korvaa rahan

Vierailija
39/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa.. Maanrakennus alalla ollut ikänsä ammattikoulun käynyt mutta elämän koulu ja halu oppia lisättynä ettei osaa sanoa EI

Vierailija
40/109 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla ei ollut tarpeeksi kokemusta tähän paikkaan", "sulla on niin korkea koulutus että sulla tulisi vaan tylsää täällä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi