Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Marimekon sateenvarjo, pinkki unikkokuvioinen. Oli nätein ikinä, ihan uusi, ilmeisesti jossainpäin Portsua kähvellettiin jo v. 2004. Vain suojus jäi. Harmittaa edelleen.
Kun narsistin kanssa olin tekemisissä, melkein aina oli ottanut jotain. Varasti kirjoja, vaatteita, mitä vaan. En silloin tajunnut. Oli aivan abstraktia kun jälkeenpäin tajusin. Että joku voi olla niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Kierukka.
Puoli vuotta laiton jälkeen tarkastettiin, että on paikoillaan. Tämän jälkeen ehti yhdet kukautiset olla ja seuraavia ei enää kuulunutkaan. Raskaustesti positiivinen. Alkuraskauden ultrassa kierukasta ei näkynyt jälkeäkään. En myöskään huomannut, että olisi itsestään pois tullut.
Kyllä se on itsestään tullut pois. Joskus niin käy. Elimistö voi esim. unen aikana tehdä supistuksia, joilla se poistaa vierasesineen kehosta. Kohdun ympärillä on vahvat lihakset. Minulle tuli aikoinaan vuosia sitten terveyskeskuksen terkkarin vastaanotolle rouva, jolla oli kierukka käärittynä vessapaperiin. Hän oli vain eräänä aamuna löytänyt sen pikkuhousuistaan, kun meni aamulla pissalle. Ei ehtinyt olla kuin muutaman kuukauden, joten rouva tuli kysymään, voisiko päästä lääkäriin, että se kierukka laitettaisiin uudestaan.
Eräs huppari mystisesti pesukoneesta. Laitoin yksin kotona ollessani pyykkejä pesukoneeseen ja koneen päälle. Kun menin hakemaan pyykkejä koneesta kun ohjelma loppui, niin hupparia ei löytynyt koneesta eikä mistään koko asunnosta. Siitä tulee pian 4 vuotta eikä sitä ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Pontikkapannu
Täältä meiltä sitä kannattaa kysellä.
T. Metsälän piirin nimismies.
P.S. Kannattaa pitää seuraavalla kerralla vähän pienempää raasua sillä korven notkossa
Entisen auton avaimet. Mulla oli vara-avaimet autoon ja säilytin niitä kulhossa eteisen pöydällä. Jonakin siivouspäivänä vaan huomasin, että vara-avaimet on poissa. Ei mitään käsitystä, kuka ne olisi ottanut. Ehkä joku vieras on lähtiessään katsonut, että hups, auton avaimet jäi tuohon ja ottanut taskuunsa. Tai mistä näistä tietää, mitä on tapahtunut.
Minun pojaltani katosi tavaraa, kun seurusteli entisen tyttöystävän kanssa. Siis ihan mitättömän arvoisia tavaroita. Esim. rihkamasormus ja tussikyniä piirtämiseen. Niitä ei ikinä löytynyt eikä tyttö tunnustanut varastaneensa. Tussit oli taiteilijatatarvikkeita ja käytettyjä jo, mutta niitä oli kadonnut yli 5 tussia. Meillä oli myös vanhoja, siis tosi vanhoja, suvun valokuvia, jotka oli albumin sisällä pojan huoneessa. Ukin täti oli otattanut valokuvaajalla kuvia itsestään ja siskostaan ja jokin talo oli myös kuvattu. Näitä valokuvia katosi ja poikani oli nähnyt ne tyttöystävänsä kotona askartelulaatikossa. Tietysti hän tunnisti kuvat, vaikka tyttö oli tiukasti kiistänyt ottaneensa meiltä. Sinänsä kuvilla tuskin on mitään arvoa, mutta minusta ne on kivoja muistoja vanhoilta ajoilta. En tiedä, oliko tavaroiden varastelulla osuutta heidän suhteensa päättymiseen, mutta eihän tuollaiseen ihmiseen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hukassa mutta olisi voinut pian olla. Lähdin aamulla kiireessä töihin, nappasin kassini eteisestä ja juoksin bussiin. Tulin kotiin eri reittiä ja seuraavana aamuna kovin tutun näköinen villasukka nökötti kivetyksen reunalla. En tiedä miksi oli niin noloa lähestyä tätä sukkaa... jäin etäämmälle ja ihmettelin että eihän tuo voi olla kuin vain minun sukka, toisia samanlaisia ei voi olla... mutta miks se on tuossa!! Noh nappasin sukan mukaan ja siellä se toinen sukka kotona odotti pariaan. Mitä ihmettä. Olisi kyllä koira, mies ja pesukone saanut ekana syyt niskoilleen 😀 ei olisi tullut mieleenkään että "voihan se olla tarttunut sun vaatteisiin ja tippunut tuonne ulos"
Ei tuo ole paha, mutta meidän kerrostalon pihalla oli minun pikkuhousut! Tulin töistä ja katsoin että joku ripustanut pikkuhousut kaiteen päähän. Meillä on siis rinnetalo ja ulkona rappuset parkkipaikalle. Oikeasti kun otin ne siitä kaiteelta, hävetti ja hämmästytti. Todennäköisesti ovat jääneet farkkujen lahkeeseen kun aamulla laittanut farkut jalkaan ja siinä ulkona autolle juostessa varmaankin tipahtaneet lahkeesta. Minulla on älyttömän huono tapa, että iltaisin riisun housut ja pikkuhousut samalla enkö jaksa viedä pikkareita pyykkiin. Aamulla kun menen suihkuun yleensä nappaan ne pikkarit ja sukat matkan varrelta ja vien koneeseen.
Kodin avain, pakkasin laukkuja. Pöydällä erikseen avain, rahapussi, meikkipussi ja lääke pussukka. Omasta mielestä laitoin kaikki pieneen kassiin. Kun tulin reissusta työn luota, huomasin avaimen kadonneen. Sen tiedän varmaksi ettei tyttö ole ottanut. Minne avain hävisi. Olen kopistellut kaikki pussit kassit ym. Aikaa 2kk sitten. Näkijä kerro missä se on.
Ei kadonnut minulta mutta anopilta. Oli hävinnyt rahaa ja kultakoruja. Hän ei ymmärrä, miten on voinut tapahtua. Minä epäilen itse, että kun he asuvat rivitalossa ja kesäisin pitävät takaovea auki, olisiko joku nähnyt tilaisuuden ja piipahtanut sisään. Anoppi vie lakanoitakin narulle ja jos on tosi rosvo, voihan sitä kytätä, että nyt se nainen on etupihalla ja mennä takapihan puolelta sisään asuntoon, kun takaovi on yleensä ihan auki.
Antenni hävisi auton katolta. En tarkalleen tiedä, milloin. Se oli siellä ja jossain vaiheessa radio alkoi kuulua huonommin. No ei se sillä tavalla haittaa, koska kuuntelen musiikkia kännykällä spotifysta kaiuttimien kautta. Sitten kun vein autoa pesuun, huomasin, että antenni puuttuu. Ei ole löytynyt.
Toinen sukka pyykkäyksen jälkeen.
En ymmärrä. Ei löytynyt.
Silmälasit. Niiden on pakko olla meillä kotona, koska en selviä autolla ajamisesta ilman niitä. En siis lähtisi talosta ilman, tai ainakin palaisin hetkessä takaisin. Katoamisesta on jo vuosia, eikä niitä ole edelleenkään tullut vastaan.
Oli kyllä tosi mielenkiintoista selviytyä siitä, kun ei ollut varalaseja...
Mökin avaimet. Ne olivat kiinni tietyssä avaimenperässä. Ja arvatkaapa mitä.. avaimet ovat yhä kiinni kyseisessä avaimenperässä mutta ne eivät käy enää mökin oveen. Enkä tiedä mihin ne käyvät. Elii... häh...?
Iso rautainen aitanavain,jätin sen terassin kaiteelle siitä se vain hävisi.
Sosiaaliset taidot ja sitä myöten seuraelämä. Musta on tullut ihme erakko.
Lievä kehitysvamma ja MBD. Minulla todettiin joskus 8-vuotiaana lievä kehitysvamma ja ABD1980-luvulla, mutta kun älykkyyttäni testattiin uudestaan nyt aikuisena reilun 20 vuoden päästä, niin en olekaan kehitysvammainen vaan niin sanotusti normaaliälyn alarajoilla. Se MBD-diagnoosikin on yllättäen jossain vaiheessa ADHD-diagnoosiksi. Samoin 2000-luvun alussa todettu psykoottinen masennus on vaihtunut epävakaaksi persoonallisuushäiriöksi.
Nuoruus