Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Minulta katosi joskus eräs mittalaite, kooltaan noin 30x20x15cm eli ei ihan pieni..
Se oli 50m2 asunnossa kateissa ehkä noin 10 vuotta. Pengoin kaikki komerot läpi sitä etsiessä ja etsimättä ollessakin tuli pengottua kaappeja siivouksia tehdessä jne..
Nyt tässä 10 vuotta eteenpäin äitini kävi täällä poissaollessani kastelemassa kukkia ym, oli sitten taas siivoillut samalla ja tuo mittalaite oli ilmestynyt keittiönpöydälle.
Kysyin äidiltäni että mistä ihmeeeestä hän sen löysi?
Ei tiennyt mistä puhun. Oli jo unohtanut jotain jostain siihen nostaneensa.
Joten mysteeri säilyy yhä että mistä ihmeestä se oli löytynyt. Jostain epätavallisesta paikasta tietysti koska on sen erikseen pöydälle tuonut.
Täytyy vielä näyttää se hänelle, sitten ehkä muistaa mistä tavarasta oli kyse ja mysteeri viimeinkin selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö :D
Minne se 20 vuotta sitten vihitty kaunis vaimoni on kadonnut, kun aamiaisella istuu hänen paikallaan muodoton akka?
Lähti varmaan etsimään siedettävää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne se 20 vuotta sitten vihitty kaunis vaimoni on kadonnut, kun aamiaisella istuu hänen paikallaan muodoton akka?
Vastapäätä istuu muodoton, rellimahainen ukko. Mihin se salskea nuori mies hävisi?
Silmälasit katosivat omassa kämpässä viime kesäkuussa, eikä ole vieläkään löytynyt. Kaikki käännetty ylösalaisin ja etsitty kissojen, koirien ja muiden eläinten kanssa varmaan sata kertaa, mutta kakkuloista ei jälkeäkään. Käsittämätön tapaus. En keksi muuta selitystä kuin massiivisen aivopierun, jonka vallassa olen heittänyt lasit roskiin tjms. Ei tavallaan yllättäisi, sillä olen aiemmin mm. löytänyt puhelimeni jääkaapista ja pari täytettyä Reissumiestä lääkekaapista :)
Tyovoimatoimisto kirjoitti minulle 2010 eläketestien jälkeen paperin jossa luki "ei edellytetä enää työnhaun voimassaoloa". Virkailijoiden nimet alla.
Idiootti hukkasin paperin.
Kassakaapin avaimet ja ilmeisesti myös sisältö eli minun eläkekullat.
Sekobålzi kirjoitti:
Silmälasit katosivat omassa kämpässä viime kesäkuussa, eikä ole vieläkään löytynyt. Kaikki käännetty ylösalaisin ja etsitty kissojen, koirien ja muiden eläinten kanssa varmaan sata kertaa, mutta kakkuloista ei jälkeäkään. Käsittämätön tapaus. En keksi muuta selitystä kuin massiivisen aivopierun, jonka vallassa olen heittänyt lasit roskiin tjms. Ei tavallaan yllättäisi, sillä olen aiemmin mm. löytänyt puhelimeni jääkaapista ja pari täytettyä Reissumiestä lääkekaapista :)
Äitini hävitti jokunen vuosi sitten uudet silmälasinsa. Niitä etsittiin joka paikasta ja kai soiteltiinkin jonnekin niiden perässä. Sitten melkein vuoden päästä katoamisesta, kyseiset silmälasit löytyivät, kun tein äitini kanssa inventaariota hänen vaatekaapilleen. Lasit olivat takertuneet kiinni neuletakkiin, ja olivat roikkuneet koko sen ajan vaatekaapissa. Etsimällä eivät olisi ikinä löytyneet.
Bussikortti, sellainen josta napsautettiin aina matka. Hävisi yhtäkkiä enkä löytänyt mistään.
Sitten parin viikon kuluessa Kelasta soitti joku virkailija että hän ihmettelee miksi olet laittanut bussikortin lääkäriaseman kuittiin kiinni, siis nitojalla?
Olin nähtävästi pöydällä laittanut niitä kuitteja nitomalla ja alla oli ollut se bussikortti joka oli tullut mukaan. Kyllä huvitti virkailijaakin kun sanoin että olen etsinyt sitä korttia joka paikasta
Nuoruus, hoikkuus ja ja terveys.
No ei, vaan aurinkolasit. Kun syksy pimeni laitoin lasit koteloon ja kotelon eteisen lipaston laatikkoon. Kevätauringon alkaessa paistaa, koko kotelo oli poissa.
Laseissa on omat vahvuuteni joten en usko että kukaan olisi niitä varastanut!
Irrotettava rintaliivien olkain. Hävisi yhtenä aamuna kun olin pukeutumassa eteisessä. Mistään ei löytynyt vaikka kuinka etsin ja kyselin mieheltäkin onko nähnyt.
Siitä sitten kului aikaa ja yhtenä sadepäivänä mies oli laittanut huppua päähänsä niin sieltä oli tupsahtanut pinkki olkain päähän!
Löysin juuri vieraisilla 3 viikkoa olleet lapsen kurahousut sohvan alta. Moppasin 2 kertaa aiemminkin
Multa on katoillut elämän varrella vaikka mitä.
Kaksi sormusta katosi, kun olin ihan vaan kotona ja poikakaveri oli myös huoneessani. Kissa oksensi lattialle ja otin sormukset pois sormistani ja hain pesurätin ym. Kun olin siivonnut, sormuksia ei löytynyt mistään.
Vuosia myöhemmin tajusin, että se jäppinenhän ne vei. Ei vaan sanonut mitään, oli vaan että mitkä sormukset.
Se oli niin saamarin typerän mustasukkainen, että aina luuli, että olin sen kultaisen kivisormuksen saanut joltain mieheltä, vaikka olin saanut sen vanhemmiltani. Luokkasormus meni sitten siinä samassa, koska se oli jostain syystä niin mustasukkainen siitäkin.
Mutta sitten on kyllä kadonnut sellaistakin, mihin ei löydy selitystä. Mihin katosi vaatekomerosta juhlamekkoni, jota olin ehtinyt käyttää tasan yhden kerran. Ja ei, älkää selitelkö, että olisin kännissä jättänyt sen jonnekin jne. Olin vasta 16 v. ja käyttänyt sitä vain koulun joulujuhlassa enkä ikinä edes ollut maistanut alkoholia siinä iässä. Koko perhe oltiin hoo moilasina että minne se on jotunut.
Pari vuotta sitten katosi vintistä joulukuusi. Siis sellainen pöytäkuusi, hyvin aidon näköinen ja kaunis, oli ollut vasta 2 joulua käytössä. Joulukoristeet kaikki samassa paikassa, kuusi katosi. Mihin? Miten?
Kaverin luona kyläillessä koko avainnippuni jossa auto / koti ym avaimet. Ei löytynyt ikinä mistään. Täysi mysteeri.
Kännykkä kaverin hallin pihalle varmaan 10v sitten. Ei ole vieläkään löytynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikrokupu, iPadin laturi ja digikamera. Kaikki katosivat erään lastenhoitajan ollessa hoitamassa lapsiamme (eri kerroilla). Mikrokuvun varastaminen on kyllä kummallisin asia, jonka tiedän. Olisin vaikka ostanut lastenhoitajalle sellaisen, jos olisi vain pyytänyt. Näistä on jo vuosia aikaa, joten enää ei harmita. Digikameran katoaminen harmitti silloin kyllä kovasti. Tilanteen teki noloksi se, että kyseessä oli työkaverini tytär ja emme sitten häntä enää lapsenvahdiksi pyytäneet. Äitinsä ihmetteli, miksi meillä on uusi lapsenvahti, mutta en hennonnut hänelle totuutta tyttärestään koskaan kertoa.
Tästä tuli mieleen, (ottamatta kantaa työkaverisi tyttäreen,) että kleptomania voi ilmetä tarpeena viedä tavaraa ihan vain viemisen tarpeen vuoksi.
Siis kleptomania nimenomaan on tarve varastaa, mutta kai siihen yleensä liitty ajatus varastetun tavaran hyödyntämisestä?
Ei, vaan kleptomaniassa on nimenomaan kyse siitä varastamisen tarpeesta, eikä tavaran hyödyntämisestä.
Aivan, kleptomaanit varastaa tarpeettomia tavaroita. Esim. vuosikymmeniä sitten yksi naisihminen oli oikein tunnettu siitä, että varastelee kaupoista milloin mitäkin, pieniä juttuja ja itselleen tarpeettomia, mm. sen kotoa löytyi arsenaali vauvojen tutteja, ihan uusia paketeissaan. Nainen oli jotain 60 v.
Ja jostain toisesta ihmisestä puhuttiin, että kun se kuoli, löytyi siltä valtavat määrät nauloja, joita se oli vienyt rautakaupoista. Siitäkin tiedettiin, että sillä on tämä sairaus. Sillä ei ollut niille nauloille mitään käyttöä, mutta ne oli helppoa varastaa, pieniä ja nopeasti taskuun meneviä.
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppinen ja olin juuri muuttanut yhteen poikaystävän kanssa. Meille tuli joku älytön riita ja suutuin siitä niin, että heitin kädessäni olevan täyden kahvimukin seinään. Tiedän, typerä temppu. Hain lähes samantien siivousvälineet, mutta en löytänyt ainoatakaan mukin pirstaletta enkä kahviroiskeita mistään. Olin edelleen niin vihainen, että en asiaa ajatellut muutoin kuin taas uutena harmituksena, kun turhaan hain imurin ja rätin. Myöhemmin olen sitten miettinyt, että miten voi sellainen täysi muki kadota jälkiä jättämättä, kun vielä tarkkaan tiesin mihin sen heitin.
Jossain toisessa ulottuvuudessa joku ihmettelee, mistä nuo oudon näköiset kahvimukin sirpaleet kahveineen ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan karkasi sen salskean uroksen kanssa, jolle sanoin tahdon reilut 20v sitten. Jättivät tilalle turpean pallomahaisen kiukuttelijan.
Romanttisia lahjoja.
Uskon et mies on heittänyt pois joidenkin riitojen yhteydessä. Kieltää tehneensä. En usko.