Onko täällä muita eliittilukion käyneitä?
Mille uralle päädyit? Oletko jälkikäteen tyytyväinen päätökseesi ja haluaisitko lapsesikin eliittilukioon?
Kommentit (74)
Mikä on eliittilukio? Aivan kuin Suomessa olisi lukiolla väliä. Samoihin yliopistoihin mennään lukiosta riippumatta. Pitäisin puhujaa hieman yksinkertaisena, jos työelämässä toisi ilmi mitä lukiota on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Eliittilukio?
Klassisesti Ressu, Norssi ja Sykki. Uudemmista ehkä vielä KSYK ja Etis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliittilukio?
Klassisesti Ressu, Norssi ja Sykki. Uudemmista ehkä vielä KSYK ja Etis.
Ap
Ok. Kävin nuo kaikki
Miksi mammat vittuilee Ap:lle xd ovatko kateellisia? Itse kävin aika huonomaineisen lukion
Vierailija kirjoitti:
Mikä on eliittilukio? Aivan kuin Suomessa olisi lukiolla väliä. Samoihin yliopistoihin mennään lukiosta riippumatta. Pitäisin puhujaa hieman yksinkertaisena, jos työelämässä toisi ilmi mitä lukiota on käynyt.
Lukioita on erilaisia. Johonkin huippulukioon päästäkseen täytyy keskiarvon olla 9,5. Joihinkin pääsee kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammat vittuilee Ap:lle xd ovatko kateellisia? Itse kävin aika huonomaineisen lukion
Siksi kun realiteetti on se, että lukio nyt on aika pieni osa sitä mihin joku ihminen päätyy. Sen jälkeen jokaisen elämässä tapahtuu aika monia muita merkittävämpiä tekijöitä.
Ressun kävin.
Ei noilla ole oikeasti mitään merkitystä oppilaan kannalta, vaan pikemminkin on niin päin, että hyvä oppilasaines tekee ne lukiot hyviksi. Tämä on siis ihan tutkittu tosiasia.
Minä olisin mennyt, mutta ymmärsin 7 vuotta keskikoulua käytyäni, ettei minulla ole sinnekään mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin mitä sitten?
No et ainakaan kovin fiksu ole jollet ymmärrä Ap.n kysymystä. (Haluaa tietää oliko sillä millainen vaikutus tulevaisuuteesi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukioita on erilaisia. Johonkin huippulukioon päästäkseen täytyy keskiarvon olla 9,5. Joihinkin pääsee kuka vaan.
Se, että jollain alueilla (pääkaupunkiseutu) on enemmän tulijoita ja keskiarvolla kilpailua ei tarkoita sitä, että kyseinen lukio olisi parempi kuin pienen paikkakunnan lukio ja sen opettajat. Vai kuvitteletko, että vain luetelluista lukiosta tulee meidän valtakunnan päättäjät, kirurgit ja lakimiehet?
Vierailija kirjoitti:
Ressun kävin.
Ei noilla ole oikeasti mitään merkitystä oppilaan kannalta, vaan pikemminkin on niin päin, että hyvä oppilasaines tekee ne lukiot hyviksi. Tämä on siis ihan tutkittu tosiasia.
Kerran ressu, aina ressu. On sulla potentiaalisesti ihan erilaiset kontaktit kuin jonkun Masalan lukion alumneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun realiteetti on se, että lukio nyt on aika pieni osa sitä mihin joku ihminen päätyy. Sen jälkeen jokaisen elämässä tapahtuu aika monia muita merkittävämpiä tekijöitä.
Ja muutut vihreäksi kateudesta jos joku edes mainitsee käyneensä paremman lukion kuin sinä...
Eliittilukio ei merkitse mitään. Sen jälkeinen opiskelu kylläkin.
Oon Viikin Norssin käynyt. Onneksi tajusin pyrkiä yliopistossa oikeaan suuntaan ja työllistyin.
Monet lukiokaverit on työttöminä.
Muita? Sinä siis olet - haluaisitko kertoa oman kokemuksesi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että jollain alueilla (pääkaupunkiseutu) on enemmän tulijoita ja keskiarvolla kilpailua ei tarkoita sitä, että kyseinen lukio olisi parempi kuin pienen paikkakunnan lukio ja sen opettajat. Vai kuvitteletko, että vain luetelluista lukiosta tulee meidän valtakunnan päättäjät, kirurgit ja lakimiehet?
Parhaat opettajat eivät halua pienemmille paikkakunnille töihin. Eliittilukioista tulee suhteellisesti enemmän akateemisia asiantuntijoita ja päättäjiä. Tämän huomasi hyvin alumnipäivässä, kun lääkiksestä, oikiksesta ja Aallosta olisi tullut vaikka miten monta alumnia kertomaan, mutta amk:ta ei ollut edustamassa kukaan.
Tunnen kolme ressun käynyttä. Yhdestä tuli pienituloinen ihan mukava juoppo, toisesta keskituloinen itserakas m*lkku, kolmannesta ihan menestynyt tohtori.
Vauvapalstalla? Oletko ihan tosissasi?