Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Kaksi kaulakorua: rippiristini ja leijona-horoskooppikoru. Säilytin niitä aina yhdessä ja samassa paikassa sellaisessa pienessä naulassa. Yhtäkkiä ne vain hävisivät, eikä kukaan perheenjäsen tiennyt niistä mitään. Harmittaa vieläkin, koska koruilla oli minulle valtavasti tunnearvoa. Olin teini tuolloin ja asuin vielä kotona. Epäilen, että siskoni epärehellinen ja kaikesta kateellinen kaveri on varastanut ne, koska oli meillä usein kylässä. Tätähn ei voi todistaa tai kysellä mitenkään, mutta kyllä harmittaa.
Yksi lääkepakkaus katosi kuin tuhka tuuleen pari vuotta sitten. Muistan selvästi, kun laitoin sen lääkekaappiin tiettyyn kohtaan nojaamaan kaapin seinään. Seuraavana päivänä oli kadonnut, eikä löytynyt vaikka pengoin asunnon ympäri. Ei löytynyt muutossakaan. Yksi selitys on, että se on pudonnut avonaiseen roskapussiin ja viety pois. Yhtä mystisesti katosi kerran myös auton avaimet.
Olen aika hyva havittamaan tavaroitani, kun jemmailen niita vaihtuviin paikkoihin. Olen viime aikoina havittanyt mm. pankkikorttini ja tunnuslatkan (matkan aikana piilossa kotona), lempihuivini joka postitettiin minulle kun unohdin sen anoppilaan, hevosen raipan ja ne normaalit sukat, sateenvarjot ja kynat. Useimmat tavarat ovat loytyneet viikon-vuoden paasta katoamisesta. Jaljettomiin on jaanyt vain vakuutuskortti, lapparin laturi, kannykan laturi ja muuta pikkusalaa.
Vuosia sitten ripustin vuokra-asunnon pyykitelineelle kahdet pussilakanat ja tyynyliinat. Kun hain lakanoita kuivumasta toinen tyynyliinoista oli kadonnut. Etsin ympäristöstä eikä tuulikaan ollut voinut niitä kaus kuljettaa. Ärsyttää vieläkin tuo vajaa pussilakanasetti. Ois vienyt tyynyliinan mukana muutkin lakanat. En sen koommin kuivannut pyykejä ulkoa.
Kauan sitten Visbyn-risteilyllä minulta katosi ihana silkkipaita. Se oli ylläni, kun palasin illalla hyttiini, mutta aamulla sitä ei löytynyt mistään, vaikka patjojenkin alta tarkistin. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan, koska lääkekuurin vuoksi olin koko reissun selvin päin. Olen myös todella kevyt nukkuja. Vieläkin harmittaa.
Kinkkuvoileipä. Siis ihan oikeasti (en siis syönyt). Veljeni oli juuri kuollut (pari päivää aikaisemmin), olin silloisen poikaystäväni kanssa opiskelijakämpässäni (soluasunto) istuimme sängylläni, minulla oli voileipä kädessä. Poikaystäväni sanoi jotain mistä hermostuin (en enää muista mitä, aikaa tästä on jo yli 10v). Tunnemyrskyssä heitin poikaystävääni leivällä, hän väisti ja se lensi lattialle. Tämän jälkeen rojahdin sängylle itkemään ja hän lohduttii minua. Siitä sitten selvittyäni aioin nostaa leivän lattialta pois. Sitä ei löytynyt mistään! Etsimme sitä yhdessä joka paikasta - ei mitään! Muutin pois asunnosta n. kk tapahtuman jälkeen, eikä leivästä edelleenkään ollut jälkeäkään vaikka kaikki kamat oli pakattu. Asia oli todella hämmentävä tapahtuma meille molemmille, eikä selitystä koskaan löytynyt.
Vanha kissa katosi tuossa heinäkuussa. Ikää sillä oli 21 vuotta ja oli hetkellisesti jätetty pihalle taajamassa. Ehkä joku naapuri tms. oli päättänyt meidän kissan ottaa hengiltä, sillä heinäkuun jälkeen ei enää kissaa löytynyt mistään vaikka kuinka etsittiin. :`(
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:56"]
Joku näkijä voisi kertoa missä lapsen rannekello on. Viimeinen havainto siitä eteisessä kun tuli kotiin, oli varma että laittoi sen korurasiaansa mutta ei ollutkaan siellä eikä missään lähellä.
[/quote]
Mulla hävis lapsena kanssa ihan ensimmäinen rannekello. Hetken päästä kaverille ilmestyi juuri sellainen.. Äitini ei kehdannut kysellä kaverini äidiltä, kaverini kertoi minulle löytäneensä kellon..
Multa katosi puolikas pussillinen kookoshiutaleita :D Olin käyttänyt osan jo aiemmin leipomiseen, mutta sitten kun meinasin käyttää loput, niin pussia ei yhtäkkiä enää löytynytkään mistään, vaikka pengoin koko keittokomeron :D Epäilisin muuten että poikaystäväni olisi syönyt ne salaa mutta hän inhoaa kookosta... En ymmärrä minne ne katosi!
Vihkisormus. Otin sen kotonani hiuksia laittaessa ihan hetkeksi pois, ettei mene vahaan. Sitä ei löytynyt mistään enää koskaan.
Exän iso kultasormus. Katosi "oudosti" kun entinen kaverini oli meillä käymässä.
Kaksi lautasta. En keksi, että mihin ne ovat voineet hävitä. Ainoa vaihtoehto, mikä tulee mieleen, on että joskus joku vieraana ollut on vaikka vahingossa rikkonut ja ei ole sitten uskaltanut kertoa asiasta. En oikein usko, että kukaan olisi niitä varastanut, jotain halpislautasia... Todella outo juttu kuitenkin.
Muutin vuosia sitten ulkomailta suomeen.
Yksi matkalaukku oli täynnä cd levyjä, matkusti ruumassa.
Lentomatkan aikana kolmesta kotelosta oli levyt hävinneet. Sen ajan hittilevyjä..
Että semmosta henkilökuntaa KLM:llä.
Luokkasormus katosi sormesta, kun raivasin pellon reunasta risukkoa. Vuosikymmenien jälkeenkin katselen keväisin josko sitä näkyisi.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:08"]
Multa katosi puolikas pussillinen kookoshiutaleita :D Olin käyttänyt osan jo aiemmin leipomiseen, mutta sitten kun meinasin käyttää loput, niin pussia ei yhtäkkiä enää löytynytkään mistään, vaikka pengoin koko keittokomeron :D Epäilisin muuten että poikaystäväni olisi syönyt ne salaa mutta hän inhoaa kookosta... En ymmärrä minne ne katosi!
[/quote]
"Hän inhoaa kookosta" Ettei olis poikaystävä viskannut salaa roskiin? =D
En muista että olisin kadottanut mitään, mutta kerran reissussa matkalaukkuuni oli mystiseti ilmestynyt jonkun toisen pikkuhousut. Oli vielä samassa laukun taskussa kuin omanikin. Ei ollu edes omaa kokoani. Että jos joku kaipailee niin täältä löytyy!
Ala -asteen ensimmäisellä luokalla kadotin matematiikan kirjani. Pari tuntia valehtelin opettajalle vain unohtaneeni sen kotiin, kunnes oli pakko tunnustaa, että hävinnyt on, eikä löytyisi. Kuukausien päästä löytyi kuitenkin kirjoituspöydän vetolaatikoiden takaa. Oli luistanut takaseinän ja laatikoiden väliin.
Minulta katosi pikkarit. Kaverin isän mökillä oltiin tyttöporukalla saunomassa. Joku pervo oli ne pöllinyt pukkarista. Onneksi oli toiset mukana.
kiiviallergia