Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:07"]Miehen lemppari pitkähihainen t-paita teki viime talvena katoamistempun. Samoin minun yksi hyvä huppari vain katosi viime kesänä eikä sitä vain löydy vaikka kääntäisin koko vaatekaapin ja vaatehuoneen ympäri.
[/quote]
Minun kauan kadoksissa ollut T-paita löytyi miehen t-paitahyllystä kun siivosin vaatekaappejamme. Mies käyttää hyvin harvoin valkoisia t-paitoja ja sieltä se minun valkoinen t-paita löytyi! Luulin että joku kaveri oli vienyt, se oli todella hieno paita. Ihanaa kun löytyi!
Kinkkumittari. Hävinnyt kuin pieru saharaan.
Tamponi.
Laitoin tamponin juuri ennen lenkille lähtöä, jalassani olivat kireät juoksutrikoot.
Tultuani lenkiltä menin samantien vessaan eikä tamponia ollut paikallaan???
Olen 100% varma että laitoin sen, muistan sen olleen kädessäni ja roskiksestakaan ei löydetty sitä. Trikoot olivat niin kireät, että tamponi ei ole mitenkään voinut pudota.
Olin aivan paniikissa. Soitin terveysneuvontaan ja kysyin, onko mahdollista että tamponi katoaa sisään, vaikka olenkin pitänyt näitä katoamisia urbaanina legendana, mutta nyt olin AIVAN varma, että tamponin olin laittanut.. Mutta kuulemma kyllä on mahdollista. Lähdin päivystykseen ja vastaanotossa istuvan naisen ilme oli näkemisen arvoinen kun selitin asiani.
No, pääsin turkkilaisen mieslääkärin vastaanotolle joka ei sitten löytänyt sieltä mitään ja kyseli minulta enkö tunne naisen anatomiaa, että ei se voi vaan kadota sinne. :D Sanoin että tämä tilanne oli niin omituinen, että en varmaan huvikseni olisi tullut nolaamaan itseäni ellen olisi täysin varma, että olin sen sinne laittanut.
Olen edelleen ihan varma, että tullessani joskus raskaaksi tuo kadonnnut tamponi havaitaan ultrassa:D
Sukka. Tulin baarista kotiin, en ollut riisunut kenkiä illan aikana, mutta silti toisesta jalasta oli hävinnyt sukka. En ollut edes kovin humalassa. Kaverin kanssa ihmeteltiin asiaa kovasti.
Munat. Tarttis kasvattaa ne takaisin...
Jos sallitaan pieni poikkeaminen aiheesta, niin meille on oudosti ilmestynyt uusi tavara. Tarkemmin sanottuna eteisen naulakosta löytyi miehen pusakka joka ei kuitenkaan kuulunut miehelleni, eikä meillä ole käynyt myöskään vieraita pariin vuoteen ennen kuin tämä takki löytyi. Täysi arvoitus kenelle se oikein kuului ja miten se on meille päätynyt.
Lapselta katosi pikkuvauvabarbi ja leikkiperhonen.
Eli se vauva on sellainen joka menee raskausbarbin vatsaan. Lapsi leikki sillä, olin itse leikeissä mukana ja kävin vessassa. Sitten tyttö tuli sanomaan että vauva tipahti barbitalon taakse. Menin katsomaan mutta ei ollut siellä. Etsittiin joka paikasta ja nyt puoli vuotta mennyt eikä löydy vaikka olen supersuursiivouksia tässä kerinny jo tekemään. Ehkä lapseni söi sen ;DDD
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:44"]40e käteistä. Olin pistänyt ne setelit lompakkoon kunnolla, mutta jostain ne silti putosi. Olin silloin vielä köyhä opiskelija, joten kyllä kirpaisi menettää parin viikon ruokarahat.
[/quote]
Minulla ei ole rahasta pulaa, mutta itkisin ja raivoaisin 40 euron perään kuukauden.
Pari paitaa. Olen kyllä melko varma, että oon vaan ollut esim. shoppailemassa ja vain unohtanut kantamani pitkähihaisen johonkin kauppaan. Unohdan kaikkea ja kaikkialle, mutta suurin osa tavaroista on onneksi löytynyt. Esim. kännykkä jäänyt muutaman kerran kauppaan. Saatan vain laskea sen hetkeksi käsistäni johonkin hyllyyn tai hedelmäpinoon ja unohtaa siihen, tai viimeistään kauppakoriin.
Kertokaa lisää,nämä on tosi jänniä jotkut!
Hiiri. Olin n. 10-vuotias, kun meillä järjestettiin Halloween-juhlat. Isä toi varastosta laatikon, jossa säilytettiin koristeita. Laatikon mukana tuli sisälle hiiri, joka juoksi takkahuoneen kirjahyllyn taakse. Hyllyä siirrettiin, eikä hiirtä löytynytkään sen takaa. Tyhjensimme hyllyn alaosassa olevan kaapin kokonaan, tutkimme kaapissa olleet laatikot. Muutossakaan hiirtä ei löytynyt, ja se tuskin pääsi takkahuoneesta pois huomaamatta, koska se oli kauimmainen huone ovelta katsottuna, ja yhtään koloakaan ei huoneen seinistä löytynyt.
Kelakortti. Olin matkalla ja ostin uuden lompakon. Siirsin koko sisällön uuteen lompakkoon ja ihmettelin kelakortin puuttumista. Tarkistin vanhan lompakon moneen kertaan. Päätteelin jättäneeni kyseisen kortin kuitenkin kotiin kaikkien muiden turhien korttien kanssa.
Kun pääsin kotiin, korttia ei löytynyt mistään. Katsoin kaikki kirjoituspöydän ja lipastojen välitkin, mutta ei vain löytynyt. Tarkistin myös sekä uuden että vanhan lompakon moneen kertaan. Päättelin että kortti oli kuitenkin ollut mukana matkalla ja tippunut esimerkiksi hotellin sängyn patjan väliin. Tilasin siis uuden kelakortin.
Pari vuotta myöhemmin kuin tein muuttoa, löysin vanhan lompakkoni ja ajattelin heittää sen roskiin. Avasin lompakon ja siinä vanha ja alkuperäinen kelakorttini olikin, ihan helposti näkyvillä. Mitään salataskuja en havainnut :D tuli melko hämmentynyt olo
av-palsta. Se oli sellainen naisten mukava keskustelufoorumi, jolla sai purkautua anonyymisti. Kaikkihan siellä kirjoittelivat ja kivaa oli.
Kerran kauppamatkalla kännykkäni hävisi. Ei mikään älypuhelin, vaan Nokian peruskännykkä. Sitä ei löytynyt koskaan.
Kerran hävitin avainnippuni, jossa oli työ- ja kotiavaimet. Parin vuoden päästä olin myymässä autoani, ja siivosin sitä myyntiä varten. Avaimet löytyivät kuskin penkin alta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:04"]Koira. Se katosi työpäiväni aikana lukitusta asunnosta. Ei murtojälkiä ovessa ja ikkunatkin kaikki sisäpuolelta säpissä. [/quote] Voi ei. Kerro lisää. Onko mahdollista, että esim. ex olisi vienyt koiran? Minulle soitettiin töihin vuosi sitten, poliisi tiedusteli, onko yksinasuvasta äidistäni havaintoja. Äidin koira oli juoksennellut vapaana omakotialueella, tervehtinyt iloisesti naapureita ja yrittänyt tunkea sisään asuntoihin ja kyytiin autoihin. Naapuri soitti poliisin, joka rikkoi ikkunan ovesta ja tarkisti asunnon, äitiä ei löytynyt mistään, ei vastannut puhelimeen, ja soittivat minulle. Sairaskohtausta epäiltiin, ja poliisi tarkasti paikkoja, missä oletin äidin voivan olla. Ryntäsin paikalle tietysti. Illalla istuin koira kainalossa sohvalla, kun äiti tuli ovesta sisään. Oli ollut shoppailemassa, lounaalla, kuntosalilla... Koira oli siis saanut lukon auki, ja ovi oli pamahtanut kiinni sen perässä. Mutta sinun tapauksessasi ihmettelen, miksei koira palannut kotiin, jos näin on käynyt?
[/quote]
En tiedä miten on mahdollista. Käytin sitä aamulla lenkillä ja toin takaisin kotiin. Laitoin hihnan naulakkoon, otin tavarani, sanoin koiralle heippa ja lähdin töihin, ovi meni varmasti lukkoon. Tulin takaisin 7 tuntia myöhemmin eikä koiraa ollut asunnossa, hihna oli naulakossa. Tietääkseni vain vanhemmillani on minun lisäkseni avaimet asuntoon, mutta hekään eivät olleet asunnossa käyneet, koska olivat tapahtuma-aikaan ulkomailla.
Ainoa mahdollisuus on se, että huoltomies tai joku muu on käynyt asunnossa yleisavaimella ja vahingossa päästänyt koiran karkaamaan, eikä ole uskaltanut tunnustaa. Mitään syytä ei kylläkään pitäisi olla, miksi kenenkään olis tarvinnut asunnossa käydä yleisavaimellakaan poissaollessani.
Koiralla on mikrosiru, että kai se joskus jostain esiin putkahtaa, elävänä tai kuolleena. En käsitä kuka sen olisi halunnut varastaa. Se ei ole voinut itse saada ovea auki, sillä lukko on sellainen tosi jäykkä käsin väännettävä, eli ovea ei saa sisäpuolelta auki pelkästään kahvaa kääntämällä. Itsekin tarvitsen oven avaamiseen kaksi kättä, toinen kahvalla ja toinen siinä lukossa ja sitä pitää aavistuksen vetää sisään päin avatessa.
[/quote]
Olisiko koira haukkunut päivisin ja joku naapuri kyllästynyt siihen, löytänyt keinon päästä asuntoosi ja hävittänyt koiran?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 14:20"]
Perheen kanssa oltiin mökillä joskus kun olin ala-asteikäinen. En muista enää yksityiskohtia, mutta rannekelloni hävisi jossakin vaiheessa. Otin pois saunaan mennessä tms. Ei löytynyt mistään, ja mökki on aika pieni.
Outoa on se, että kaksi kesää myöhemmin oltiin samalla mökillä, ja rantaan mennessäni näin järven rantavedessä sen mun rannekellon! Ja tikitti vielä menemään. Kai se jossain laiturin alla olisi voinut olla mutta miten oli kestänyt veden ja talven yms. Saati että miten se sinne olisi joutunut, ei voinut ranteestakaan pudota...
[/quote]
Olet ehkä laskenut pyyhkeen tai uikkarit kellon päälle ja pukiessasi niitä päällesi kello on tarttunut niihin ja tipahtanut rannassa maahan.
Minulta katosi kerran puolivuotias, ryömimisiässä oleva vauva. Ihan kotona oltiin ja yhtäkkiä vauvaa ei ollut missään. Haeskelin hädissäni pitkään. Löytyi sitten avoinna olevan tiskikoneen luukun alta.
Onhan noita tavaroita varastettu :/
Multa hukkui Barbiet ja kaikki niiden varusteet, kun olin 12-vuotias. Leikit loppui sitten siihen. Harmitti tosi paljon, mutta koska olin jo niin iso, ei mulle hankittu enää uusia.
Minä ja äitini etsittiin niitä moneen kertaan myöhempinä vuosina, jopa aikuisena. Muistojen vuoksi ja ihan jo siksikin, että aidot,hyväkuntoiset ja vanhat Mattelin Barbiet voivat olla myöhemmin arvokkaita. Ne olivat kadonneet jäljettömiin.
Kunnes yhtäkkiä ne löytyivätkin, yhdestä varastosta joka oli vuosien varrella koluttu läpi moneen kertaan. Olin tuolloin jo 26-vuotias ja kahden lapsen äiti itsekin. Tyttäreni ikävä kyllä sai kaikki Barbiet rikki aika pian tuon jälkeen.