Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:53"]
Mulla oli lapsena hurja kokoelma harvinaisiakin Pokemon-kortteja, iso pino. Olin niistä valtavan ylpeä. Meillä kävi siihen aikaan aina kylässä yksi tyttö, joka tuntui olevan aivan pohjattoman kateellinen kokoelmalleni. Ja niinpä ne kummasti sitten oli eräs päivä hävinneet kyläilyreissun jäljiltä. Koskaan ei tunnustanut. Harmittaa jumalattomasti, koska tänä päivänä osalla korteista tekisi kovaa käteistä. Kiitti vaan, Henna!
[/quote]
Tiedän tunteen, tosin minulta hävisi vain yksi kortti, mutta se oli hieno ja harvinainen. Kaverini veli aina kinusi, että vaihtaisin sen hänen kanssaan, ja oli valmis antamaan vaikka kymmenen korttia. En suostunut. Kerran kaverini tuli veljen kanssa käymään meillä, ja sen jälkeen kortti oli mystisesti kadonnut. Tietenkään tuo velikään ei koskaan tunnustanut ottaneensa sitä. Korttia ei löytynyt, vaikka pengoimme kaverini kanssa hänen huoneensa kerran, kun hän oli muualla. 15 vuoden jälkeenkin harmittaa kevyesti :D
Tulipa mieleen: muutin kerran pois asunnosta jossa oli integroitu työpöytä ja kaappi. Olin muuttanut kaikki tavarani pois asunnosta hyvissä ajoin, ja menin sinne tekemään loppusiivousta muutaman viikon kuluttua. Ajattelin pyyhkiä työpöydän laatikot kostealla, ja tulin sitten ottaneeksi laatikot kokonaan pois. Kuinka ollakaan, laatikoiden alla oleva tyhjä tila oli täynnä henkilökohtaisia papereitani lääkärintodistuksista lähtien. Minulla oli ilmeisesti työpöydän laatikot olleet niin täynnä tavaraa, että paperit olivat vähitellen luisuneet tuonne tyhjään tilaan. Onneksi en unohtanut siivota noita laatikoita kunnolla, vaikka en ollut kyseisiä papereita osannut kaivatakaan. Olkaapa tarkkoina!
Tätä ketjua lukiessani muistin, että minultakin on lapsena hävinnyt kaksi kirjaa. Toisen näin viimeisen kerran, kun otin sen mukaan yökyläreissulle mummolaan. Kotona huomasin, ettei sitä ollut missään. Eikä löytynyt mummolastakaan, vaikka etsimme. Toinen tapahtui vähän vanhempana: minulla oli yksi Nightmare room -sarjan kirja, joka vain yhtäkkiä oli hävinnyt hyllystäni. Todennäköisin syy on, että äitini salaa takavarikoi sen, sillä hän ei oikein pitänyt siitä että luin sellaisia kirjoja.
Siittiöt melkein ehjästä kortsusta. Tuli kalliimpi reissu, joka ei koskaan pääty.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 19:54"]Teippikone. Parikymmentä vuotta sitten paketoin joululahjoja lattialla, ympärillä oli lukemattomia lahjapaperirullia, naruja ja teippikone. Siis se juttu, mihin laitetaan teippirulla, ja sitten teipin katkaisu on helppoa. Yhtäkkiä sitä teippikonetta ei löytynyt enää mistään. Eikä löytynyt enää myöhemminkään muuttojen yhteydessä.
[/quote]
Mulla kävi just sama! Tosin oli semmonen tavallinen teippirulla, siis ilman telinettä. Mutta itse teippi oli jouluteippiä. Sitä ei tosiaan löytyny mistään ennen aattoa. Olin paketoinut sen kummitytön vaatteiden sekaan. Mutta kuinka olen saanut teipattua sen paketin kiinni?!
Annoin naisystävälle asuntoni avaimen ja sitä myötä multa katosi vapaus ja elämänilo.
M36
Kellarista on hävinnyt 12 tuubia Auran sinappia!
Ei asuta Suomessa ja ennen Suomen lomaa katsottiin, että kellarissa on vielä nuo 12 tuubia jäljellä, joten ei osteta lisää. No, tultiin takaisin ja jääkaapista loppui sinappi. Mies lähti hakemaan kellarista lisää, mutta yhtään tuubia ei löytynyt. Mistään muistivirheestä ei voi olla kysymys, koska laskettiin yhdessä ne kellarissa olevat sinapit ja mietittiin, tarviiko ostaa lisää...
Ei ole oikeestaan muuta mahdollisuutta kuin että joku meidän vieraista on ne sinapit vienyt? Vaikea vain uskoa :(
Desilitran mitta löytyi pitkän etsinnän jälkeen jauhopussista.
Hammaskiskot. Siis ne sellaiset akryylimuoviset viritykset, joiden piti estämän öistä narskuttelua. Aivan käsittämätön juttu.
Pöytäliina. Ei kovin hieno, mutta mummun peruja. Meni muiden tekstiilien kanssa pesulaan, mutta ei löytynyt jälkeenpäin. Ja kysyin pesulastakin. Toisaalta pyykkisäkistä löytyi mustat näppylähanskat, jollaisia en ole koskaan omistanut.
Koulussa ja muuallakin voi kadota tahattomastikin. Mulla oli kerran vieruskaverin vihko repussa aikoinaan repussa. Se vihko oli täynnä ilkeitä runoja luokkatovereista. Tää tyyppi ei kiusannut ketään mielestäni. En yhtään tiedä miten joutui, joko joku oli kiusallaan laittanut tai tippui vahingossa. Pokkana vaan seuraavana aamuna annoin vihon että sun vihko oli mun repussa enkä myöntänyt että olin lukenut ja olin kuin en tietäisi mitään. Toki se tuli luettua alunperin siksi, etten heti huomannut, ettei ole oma. Kerran yksi tyyppi oli vähällä ottaa salilla mun kengät, kun oli omansa laittanut jo laukkuun. Ei koettanut varastaa, sillä kun ehdin juuri vessasta hätiin - kengät olivat penkillä - hän tajusi, etteivät ne ole edes hänen kokoaan.
Rattaat. En tajua missä on. Joku varmaan pölli ne keskellä päivää tarhan pihasta. Kukaan ei tiennyt mitään.
Kirjoja ja levyjä. Ketään tuntematonta meillä ei ole käynyt joten tonttu vie. Sukkia. Sateenvarjoja. Hyvä puoli sinänsä etten ole koskaan ostanut sateenvarjoa, niitä vaan tulee jostain eli varjojen katoaminen on varmaan kosmisen tasapainon ylläpitoa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:57"]
Joskus lapsena jemmasin pari pääsiäismunaa ettei sisarukset niitä löydä. No nehän sitten katosivat enkä tiedä vieläkään minne.
[/quote]
Kaverin kanssa löydettiin pihalta kaksi maalattua pääsiäismunaa (ei syötäviä, vähän niin kuin kivisiä muistaakseni). Tämä tapahtui n. vuonna 1996-1997 Vantaalla. Hävettää kun vietiin ne, ehkä joku oli ne sinne "jemmannut". Jos se satut olemaan sinä niin anteeksi! :(
Saattavat jopa olla vielä tallessa...
Always sidepaketti, 2 vast käytettyä menkkojen takia, nii otti ja läks, ei ollu vieraita käyny ja miehillä ny ei menkkoja ole :D mut ärsyttää ku just avattu paketti ja sit katoaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:47"]
Tulipa mieleen: muutin kerran pois asunnosta jossa oli integroitu työpöytä ja kaappi. Olin muuttanut kaikki tavarani pois asunnosta hyvissä ajoin, ja menin sinne tekemään loppusiivousta muutaman viikon kuluttua. Ajattelin pyyhkiä työpöydän laatikot kostealla, ja tulin sitten ottaneeksi laatikot kokonaan pois. Kuinka ollakaan, laatikoiden alla oleva tyhjä tila oli täynnä henkilökohtaisia papereitani lääkärintodistuksista lähtien. Minulla oli ilmeisesti työpöydän laatikot olleet niin täynnä tavaraa, että paperit olivat vähitellen luisuneet tuonne tyhjään tilaan. Onneksi en unohtanut siivota noita laatikoita kunnolla, vaikka en ollut kyseisiä papereita osannut kaivatakaan. Olkaapa tarkkoina!
[/quote]
Ai kamala, tästä tuli mieleen yksi tapaus omasta menneisyydestäni. Asuin opiskelija-asunnossa, jossa oli kiinteä työpöytä laatikoineen, ja olin työntänyt päiväkirjani yhden laatikon peränurkkaan "piiloon". Kuinka ollakaan, kun muutin pois, se kirja unohtui sinne laatikon perälle kun sitä ei näkynyt laatikkoa avatessa. Että ahdisti jälkeenpäin, kun ajattelin mitä kaikkia juttuja oli siihen kirjoitellut, ja ensimmäiselle sivulle olin vielä oikein julistanut, että "tämä on Maija Meikäläisen päiväkirja numero 4". Elättelin toiveita, että asuntoon olisi jälkeeni muuttanut joku ulkomaalainen opiskelija, joka ei osannut suomea, ja olisi vaan heittänyt kirjan roskikseen, eikä joku tuttu. Luojan kiitos silloin ei vielä ollut varmaan edes koko internettiä, nyt ne mun seksitarinat varmaan kiertäisi jossain Facebookissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
17.09.2015 klo 16:52
Kinkkuvoileipä. Siis ihan oikeasti (en siis syönyt). Veljeni oli juuri kuollut (pari päivää aikaisemmin), olin silloisen poikaystäväni kanssa opiskelijakämpässäni (soluasunto) istuimme sängylläni, minulla oli voileipä kädessä. Poikaystäväni sanoi jotain mistä hermostuin (en enää muista mitä, aikaa tästä on jo yli 10v). Tunnemyrskyssä heitin poikaystävääni leivällä, hän väisti ja se lensi lattialle. Tämän jälkeen rojahdin sängylle itkemään ja hän lohduttii minua. Siitä sitten selvittyäni aioin nostaa leivän lattialta pois. Sitä ei löytynyt mistään! Etsimme sitä yhdessä joka paikasta - ei mitään! Muutin pois asunnosta n. kk tapahtuman jälkeen, eikä leivästä edelleenkään ollut jälkeäkään vaikka kaikki kamat oli pakattu. Asia oli todella hämmentävä tapahtuma meille molemmille, eikä selitystä koskaan löytynyt.
Ap nostaa, mystisiä tarinoita! Tätä ihmettelen ehkä eniten. Asuitteko ekassa kerroksessa, oliko esim. parvekkeen ovi auki jolloin vaikka orava olisi hakenut leivän, tai oliko sinulla lemmikki?
Vierailija kirjoitti:
Hiiri. Olin n. 10-vuotias, kun meillä järjestettiin Halloween-juhlat. Isä toi varastosta laatikon, jossa säilytettiin koristeita. Laatikon mukana tuli sisälle hiiri, joka juoksi takkahuoneen kirjahyllyn taakse. Hyllyä siirrettiin, eikä hiirtä löytynytkään sen takaa. Tyhjensimme hyllyn alaosassa olevan kaapin kokonaan, tutkimme kaapissa olleet laatikot. Muutossakaan hiirtä ei löytynyt, ja se tuskin pääsi takkahuoneesta pois huomaamatta, koska se oli kauimmainen huone ovelta katsottuna, ja yhtään koloakaan ei huoneen seinistä löytynyt.
Hiiret on saatanasta. Tiesitkö, että ne pääsee 6 millin aukosta läpi. Minunkin huoneessa hillui muutaman kerran hiiri ja aina katosi kun valot sytytin vaikka seisoin oviaukon luona. Kun aloin tukkia oven alla olevan aukon öisin videokaseteilla, silti kerran jostain oli mokoma tullut. Ovat äänettömiä ja näkymättömiäkin joskus, tähän tulokseen olen tullut. Inhoan niitä! Siksi en halua enää koskaan muuttaa omakotitaloon.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:14"]Meiltä katosi elokuva siitä robotista, mikä sen nimi nyt oli, joku E-type? Semmoinen lasten elokuva, taisi saada Oscarinkin. Ostettiin se ja katsottiin se, laitettiin hyllyyn (meillä paljon leffoja). Pari vuotta myöhemmin oltaisiin haluttu katsoa uudestaan, mutta eipä löydy mistään koko leffaa. Epäilen, että siskon lapset ovat napanneet mukaansa käydessään.. No enivei, ostettiin sitten uusi, mutta hieman ärsyttää!
[/quote]
Wall-e :-D E-type on laulaja.