Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Kauniin termospullon korkki hävisi tiskikaapista. Korkki oli valkoinen mukinmallinen ja laitoin sen työpäivän jälkeen pesun myötä kuivumaan. Sitä ei sen koommin näkynyt enää koskaan.
Soluasunnossa eläessäni minulta oli pitkään poissa ollessani kadonnut yleisistä tiloista keittiövälineitä. Olisi pitänyt käydä hyvissä ajoin laittamassa sieltä kaikki omat kamat piiloon.
Kiinasta tuodut erikoiset sakset, ei löytynyt edes muutoissa. Harmi, ne oli ihan parhaat!
Yhdessä muutossa katosi kolme jätesäkillistä perheemme kesävaatteita. Ehkä joku ohikulkija kähvelsi ne?
Kirppikseltä haettu ikeakassillinen myymättä jääneitä lastenvaatteita katosi jonnekin. Jätin ne eteiseen ja siitä mystisesti hävisivät, mies ei tunnusta niitä nähneensä. Tästä kaksi vuotta aikaa, eivät ole mistään ilmaantuneet.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:19"]
Kirppikseltä haettu ikeakassillinen myymättä jääneitä lastenvaatteita katosi jonnekin. Jätin ne eteiseen ja siitä mystisesti hävisivät, mies ei tunnusta niitä nähneensä. Tästä kaksi vuotta aikaa, eivät ole mistään ilmaantuneet.
[/quote]
Onko teillä käynyt ovella puolalaisia kaupustelijoita?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:43"]
kännykkä, olisin soittanut siihen mutta en voinut. Kaiken lisäksi asun yksin.
[/quote]
Enpä tiennyt. Ei tosin taida toimia jos jakaa käyttää kännykkää mokkulana eli ei pääse nettiin ilman kännykkää niinkuin minä.
Nykyään on kätevää, kun iPhoneihin ja ilmeisesti Android-puhelimiinkin voi soittaa tietokoneelta ja se hälyttää vaikka puhelin olisi jäänyt äänettömälle. Jos joku ei tiennyt :)
[/quote]
Korviksen tausta putosi huoneeni lattialle. Huomasin putoamisen äänestä, mutta ei koskaan löytynyt. siisti huone.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 17:58"]
Multa hukkui Barbiet ja kaikki niiden varusteet, kun olin 12-vuotias. Leikit loppui sitten siihen. Harmitti tosi paljon, mutta koska olin jo niin iso, ei mulle hankittu enää uusia. Minä ja äitini etsittiin niitä moneen kertaan myöhempinä vuosina, jopa aikuisena. Muistojen vuoksi ja ihan jo siksikin, että aidot,hyväkuntoiset ja vanhat Mattelin Barbiet voivat olla myöhemmin arvokkaita. Ne olivat kadonneet jäljettömiin. Kunnes yhtäkkiä ne löytyivätkin, yhdestä varastosta joka oli vuosien varrella koluttu läpi moneen kertaan. Olin tuolloin jo 26-vuotias ja kahden lapsen äiti itsekin. Tyttäreni ikävä kyllä sai kaikki Barbiet rikki aika pian tuon jälkeen.
[/quote]
Voi ei, luulin jo, ettei minulta ole kadonnut mitään, mutta tästä muistui mieleen kadottamani barbie. Olin saanut sen juuri 5-vuotissynttärilahjaksi ja otin sen lelupäivänä mukaan tarhaan. Pakkasin sen ihan itse aamulla reppuun ja tarhassa olin ottamassa sen repusta lokeroon, sitä ei löytynytkään. Eikä sitä sen koommin löytynyt autosta tai kotoammekaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:14"]
Rintaliivit! Mun hyvät rintaliivit. Oltiin mökillä porukalla viettämässä aikaa, olin nyrkkipyykkinä pessyt alusvaatteita ja ripustanut kuivumaan.
Aiheutin melkein riidan, kun erehdyin poikaystävän kuullen kysäisemään, olisiko joku sattumalta ottanut liivini oman pyykkinsä mukana. Epäilin kuulemma hänen sukuaan varkaiksi.
[/quote]Minulta katosi rintaliivit 25 vuotta sitten kun oltiin kaveriporukan kanssa illanistujaisissa sekasaunassa. Kun pukeuduin, niitä ei enää löytynyt. Joku kavereistani ne vei. Hieman ällöttävää.
Silloin kun meillä kävi siivojat, niin aina siivoojien käydessä hävisi kummasti melko paljon syömäkelpoista ruokaa jääkaapista ja kerran joulun jälkeen hävisi kerralla monta lahjaksi saatua suklaakonvehtirasiaa. Kysyin asiasta siivoojilta ja heidän esimieheltään, mutta kaikki vannoivat pyhästi, että niitä ei oltu heitetty esimerkiksi roskiin tai muuten viety pois kotoani. Koskaan niitä ei löytynyt, mutta heti kun lopetin siivoojapalvelun käytön, niin nämä häviämiset loppuivat.
Lapsena katosi mystisesti erittäin rakas lehmälippikseni (semmonen vappulippis, jossa oli lehmänpää ja sarvet. Käytin sitä jatkuvasti ja hartaasti, olin joku pikkukoululaisen ikänen.
Sitten yhtenä päivänä se vaan katosi. En löytänyt ikinä enää lapsena sitä. Vielä pari vuotta vanhempanakin koitin huvikseni sitä ettiä...
Kun olin muuttamassa omilleni, se yhtäkkiä löytykin jostain kaapista :D Äiti paljasti silloin itse piilottaneensa sen, kun kuulemma käytin mokomaa ihan liikaa jopa pikkulapseksi, sen verran hölmö hattu oli.
No okei huono tarina kun lopulta kerta vuoskymmenen jälkeen löysin heh.
Korviksia ja sukkia tuntuu häviävän ikuisesti ja aina johonkin mustaan aukkoon.
eräs tosi kallis kuorintavoide katosi "mystisesti" peilikaapista tuttuni käytyä luonamme.
auton avaimet hävisivät totaalisesti ollessani kotona. epäilen että olisivat tippuneet matkalle autolta kotiovelle, joku olis ne poiminut ja ties mitä helvettiä niillä sitten tekee...
kerran heitin kaveriani käytetyllä teepussilla sisätiloissa ja tuota teepussia ei koskaan löytynyt mistään.
Lapseni pipo. Oli nätti, kaunis talvipipo. Johonkin hävisi. En usko että olisi jäänyt mihinkään, kun oli talvi ja lähtiessä olisi kyllä huomannut. Lapsi oli alle vuoden ikäinen. Ei löytynyt pipoa koskaan, etsin auton ja asunnon. En tiedä pöllikö joku sen meiltä sitten.
Eräs internetystävä. Siis ihan oikeasti. Me olimme olleet ystäviä netissä jo useamman kuukauden ajan, puhuneet monta kertaa puhelimitse ja tavanneetkin muutaman kertaa. Sitten hän katosi totaalisesti. Hän lopetti yhteydenpidon kuin seinään valiteltuaan ensin tekstiviesteissä huonoa oloa ja sitä, että kuinka hänelle iski flunssa huonoon aikaan. Sitten hän ei enää vastannut tekstiviesteihin, sähköposteihin eikä muihinkaan yhteydenottoihin, vaikka meidän välisessä ystävyydessämme ei ainakaan minun mielestäni ollut mitään vialla, että hän olisi sen takia lopettanut yhteydenpidon. Olen miettinyt pääni puhki, että miksi hän ihan yllättäen lopetti yhteydenpidon, mutta en ole keksinyt syytä. Jos hän oli huijari ja kyllästyi leikkimään "ystävääni", niin hänen piti kyllä olla todella taivatava huijari, sillä sellaiset minä tunnen helposti.
Luottamus vanhempiani kohtaan. Iloisuus itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 16:32"]Tavaranviejätontut suosivat myös pakasterasioiden kansia. Niitä häviää mystisesti.
[/quote]
Itsellä ihan päin vastoin! Kansia on kyllä, mutta itse rasiat häviävät mystisesti.
Kerran minulta katosi syntymäpäivälahjaksi perheeltä saatu kallis nukke, jota olin toivonut pitkään. Laitoin sen illalla sängyn viereen pöydälle ja aamulla sitä ei ollut missään. Sitä ei löytynyt koskaan. Olen puhunut tästä asiasta myöhemmin esim. ystävien kanssa ja he ovat sanoneet, että joku perheenjäsenistä heitti sen pois, koska minulla oli liikaa leluja. Siihen en kuitenkaan usko, sillä perheeni ei ollut lapsuudessa kovin rikas eikä leluja ollut todellakaan paljoa ja mitä järkeä perheenjäsenien olisi ollut yhdessä ensin säästää rahaa toivomaani nukkea varten ja sitten heittää se pois heti ensimmäisenä yönä vain siksi, että leluja olisi ollut liikaa? Sama jos olisi heittänyt ne siihen käytetyt rahat suoraan roskiin.
Kertokaa lisää.
Meillä häviävät aina tytön pinnit ja hiuslenkit. Niitä on niin paljon, että luulisi löytyvän aina. Oma rasiakin niille hommattiin. Silti joka aamu etsitään.
Tämä ei ollut selittämätön, mutta olisi kiva kuulla lisää. Meiltäkin pizzaleikkuri kateissa. Kerron lisää, jos tulee mieleen.