Mitä sinulta on kadonnut oudosti eikä ole löytynyt?
Meiltä mm. katosi lapsen toinen talvikenkä. Sisään hän ei ole voinut tulla yhdellä kengällä ja asunnossa sitä ei ollut, on sen jälkeen ollut muuttokin. Aikanaan teini-iässä multa katosi trendikäs toppaliivi, mietin sitä toisinaan vieläkin että miten olisin voinut sen kouluun unohtaa. Sitten tietysti sukkia ja muuta pientä katoaa yhtenään.
Kommentit (1602)
Mulla oli lapsena hurja kokoelma harvinaisiakin Pokemon-kortteja, iso pino. Olin niistä valtavan ylpeä. Meillä kävi siihen aikaan aina kylässä yksi tyttö, joka tuntui olevan aivan pohjattoman kateellinen kokoelmalleni. Ja niinpä ne kummasti sitten oli eräs päivä hävinneet kyläilyreissun jäljiltä. Koskaan ei tunnustanut. Harmittaa jumalattomasti, koska tänä päivänä osalla korteista tekisi kovaa käteistä. Kiitti vaan, Henna!
Hiuspinnit tuppaavat katoilemaan mystisesti. Ostan niitä isoja satseja kerralla, mutta aina ne kaikki ovat hetken päästä hävinneet. Minulla on myös kymmeniä korviksen taustoja korurasiassani, itse korviksia varmaan puolet vähemmän.
Vuosien takaa pulpahti mieleeni
-sairausvakuutuskortti
-kirjeenavaaja (samantapainen kuin usein autossa oleva turvavyöleikkuri), oli tosi kätevä vekotin
-lenkkitossu
Kaksi ensimmäistä lienee joutunut lehtipinoon ja sitä tietä paperinkeräykseen. Lenkkari taas putosi muuttokuormasta. Minulla oli kahdet kengät auton jalkatilassa muun romun mukana. Lenkkarit hiostivat, joten vaihdoin sandaaleihin. Luultavasti lenkkari putosi seuraavalle taukopaikalle, mutta emme lähteneet sitä etsimään.
Kun olin lapsi, hävisi jonnekin turkiskaulus, jonka mummoni oli alun perin ostanut äidilleni. Äiti ei voi sietää turkiksia, joten piilotti sen syvälle kaappiin kun ei kehdannut heittää poiskaan. Minä kuitenkin löysin sen ja ihastuin siihen, ja sain vanhemmiltani luvan ottaa sen mukaan leikkeihini. Jonkin aikaa myöhemmin huomasin, että kaulus oli vain kadonnut. Sitä ei koskaan löytynyt mistään. Vanhempani ovat edelleen varmoja, että hukkasin sen itse johonkin, mutta voin vaikka vannoa etten hukannut. Sen tiedän, että mummo otti pahasti nokkiinsa, kun kerran huomasi minun leikkivän kauluksella - huomautti äidille, että se oli ollut todella kallis. Kenties hän vei sen huoneestani, mutta tästähän ei todisteita ole.
Lapsen kenkä. En käsitä, talvikenkä ja oli kesän kaapissa säilytyksessä. Sitten kun olis tarvittu,ei löytynyt mistään. No yhdellä kengällä ei oikein tee mitään. Sattui vieläpä olemaan eccot
Sormus. Koulussa. Joku luokkalaiseni sen varasti, ei ole muuta mahdollisuutta. Kissojen ja koirien kanssa sitä metsästettiin välittömästi. Oli muuten hienoin sormus ikinä.
On.Viime viikonloppuna lähdin baariin 635€ taskussa. Ja luottokortti. Sunnuntaina heräsin kämpiltä kaameassa krapulassa. Taskussa noin satasen edestä kuitteja baariostoksista. Taskuissa ei sentin senttiä. Yli viis sataa kadonnut mystisesti. Ei mitään havaintoa niistä. Mutta vielä suurempi ihme on, että luottokortti oli tallessa, mutta tililtä oli nostettu tasan 2000 ekeä. Miten tää on mahdollista, että rahat katoaa noin vain ja mun kortilla nostetaan rahaa vaikka itse en ole tehnyt. En muista enkä ymmärrä. Jotain yliluonnollista. Uskallanko ikinä enää mennä baariin. Veltossa kullissa roikku kyllä aamulla herätessäni tyhjä kortsu. Mutta saitana miehenä en kyllä noin paljoa ole maksanut siitä edes humalassa.
Lapsena mulla oli yksi tosi hieno kynä, joka katosi mystisesti ja vähän ajan päästä paras ystäväni oli "saanut" ihan samanlaisen kynän. Olin ihan varma, että se oli minun kynäni, mutta enpä uskaltanut sanoa mitään. Samoin minulta katosi kirja, josta tykkäsin tosi paljon. Sitä ei koskaan löytynyt edes keneltäkään kaveriltani.
Opiskeluaikoina minulta katosi yhdet housut, todennäköisesti olen unohtanut ne pyykkituvalle ja joku ottanut mukaansa.
Vuosi sitten minulta katosi yksi kirja, jolla on tunnearvoa sekä minulle että äidilleni, ja tää on kyllä tosi paha, kun äitini siitä kyselee.. olen ihan epätoivoisesti etsinyt koko huushollin ympäri, eikä sitä löydy mistään! Eikä sitä koskaan ole viety kotoa pois, ja se on sen kokoinen, ettei oikein vahingossakaan voi roskiin joutua. Epätoivo iskee...
Aurinkolasit, pari vuotta sitten. Eivät olleet onneksi mitkään kalliit, vaan perus Iberot. Outoa vain, sillä tuolloin oli kesä ja minulla oli ne lähes koko ajan päässä. Yhtenä päivänä sitten vaan huomasin, että eivät ole missään. Eivätkä löytyneet muuttosiivouksessakaan.
On aika tavallista, että matkalaukusta löytyy jonkun toisen tavaraa. Laukku on avattu, sitä ok tutkittu ja takaisin palatessa viranomaiset ovat heittäneet vääriä tavaroita vääriin laukkuihin.
Yksi paita. Meillä takapihalla uima-allas, olin menossa uimaan ja vaihdoin uikkarit makkarissa. Tullessani uimasta paita ei enää ollut sängyn päällä. Lemmikkejä ei ollut ja olin yksin kotona kun tuo tapahtui. Vieläkään ei ole paitaa löytynyt vaikka tapahtumasta 7 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:14"]
Meiltä katosi elokuva siitä robotista, mikä sen nimi nyt oli, joku E-type? Semmoinen lasten elokuva, taisi saada Oscarinkin. Ostettiin se ja katsottiin se, laitettiin hyllyyn (meillä paljon leffoja). Pari vuotta myöhemmin oltaisiin haluttu katsoa uudestaan, mutta eipä löydy mistään koko leffaa. Epäilen, että siskon lapset ovat napanneet mukaansa käydessään.. No enivei, ostettiin sitten uusi, mutta hieman ärsyttää!
[/quote]
Wall-E?
Pizzaleikkuri. En koskaan sitä käyttänyt, mutta säilytin kun lahjaksi sain. Sitten kerran kun sitä tarvitsin niin ei ollutkaan enää missään.
Polkupyörän kori. Otin sen aina tarvittaessa mukaan ja kerran sitä ei löytynytkään mistään. Viimeksi oli sienimetsällä ja sieltä takaisin tullessa poikkesin naapurissa, mutta ei se sinnekään jäänyt ja sienetkin tulivat kotiin.
20-vuotislahjaksi saamani kultainen kaulakoru. Tämä katosi pöydältä kotoa ja epäilen erään tuttavan, jolla oli taipumus näpistelyyn, ottaneen sen.
Epilaattori.
Ikinä en ole sitä mukaan ottanut ja kotoa ei löydy. Kuka oikeasti varastaa jotain tuollaista?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 22:56"]Nuorena kadotin korvakorun taustan korviksia poisottaessani. Taustaa etsittiin joka puolelta, mutta ei löytynyt. Meni noin viikko, kun huomasin oudon patin korvalehdessäni ja menin ihan lääkäriin korvan takia. Lopulta selvisi, että korviksen tausta oli mennyt korvalehden sisään ja ihoa kasvanut päälle. Toinen kerta oli, kun työpaikalla laitoin avinnipun pöydälleni. Palvelin asiakasta ja laitoin papereita avainnipun päälle. Sitten tarvitsin avaimia, jotta pääsen holviin hakemaan asiakkaan tarvitseman paperin, mutta avaimia ei enää löytynytkään. Tilanne oli sen verran epäilyttävä, että katsoimme pomoni kanssa lopulta valvontakamerasta tuon tilaneen ja siinä näkyy kuinka lasken avaimet keskelle pöytää ja asiakkaan saapuessa laitan pari paperia avainten päälle. Kun nostan nuo paperit pois, niin avaimia ei enää olekkaan.
[/quote]
Miten tuo avain juttu voi olla mahdollista?
Sukka! 2 v meni suihkuun, pesin tytön tukan ja riisuin sitä varten sukat vessanpytyn kannelle.
hetkeä myöhemmin jäljellä oli vain yksi sukka!
Paria ei löytynyt pyykkkikristakaan tai pesukoneen takaa..
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:07"]Kerran minulta katosi syntymäpäivälahjaksi perheeltä saatu kallis nukke, jota olin toivonut pitkään. Laitoin sen illalla sängyn viereen pöydälle ja aamulla sitä ei ollut missään. Sitä ei löytynyt koskaan. Olen puhunut tästä asiasta myöhemmin esim. ystävien kanssa ja he ovat sanoneet, että joku perheenjäsenistä heitti sen pois, koska minulla oli liikaa leluja. Siihen en kuitenkaan usko, sillä perheeni ei ollut lapsuudessa kovin rikas eikä leluja ollut todellakaan paljoa ja mitä järkeä perheenjäsenien olisi ollut yhdessä ensin säästää rahaa toivomaani nukkea varten ja sitten heittää se pois heti ensimmäisenä yönä vain siksi, että leluja olisi ollut liikaa? Sama jos olisi heittänyt ne siihen käytetyt rahat suoraan roskiin.
[/quote]
Kateellinen sisarus? Aika kovanaama saa olla ettei tunnusta.