Ahdistaa lopunaika
Olen ollut lapsena todella masentunut ja kaltoinkohdeltu. Tein silloin vääriä ja pahoja asioita. Ne vaivaavat minua päivittäin. Pitääkö minun pyytää kaikilta ihmisiltä anteeksi joille olen pahaa tehnyt? Lapsenakin? Ahdistaa. Miksi saarnataan kaikki synnit anteeksi jos niitä pitää silti kaikilta pyytää? En tiedä kenen kanssa puhuisin asiasta, siksi kirjoitan tänne.
Vl nainen
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:41"]
Olen ollut lapsena todella masentunut ja kaltoinkohdeltu. Tein silloin vääriä ja pahoja asioita. Ne vaivaavat minua päivittäin. Pitääkö minun pyytää kaikilta ihmisiltä anteeksi joille olen pahaa tehnyt? Lapsenakin? Ahdistaa. Miksi saarnataan kaikki synnit anteeksi jos niitä pitää silti kaikilta pyytää? En tiedä kenen kanssa puhuisin asiasta, siksi kirjoitan tänne. Vl nainen
[/quote]
Heitä tuo uskontopaska roskikseen ja ala elää! Tätä ainokaista elämääsi btw.
Ei ole mitään jumalia, jeesuksia tai pyhiä kummituks.. henkiä. :)
Ja uskonnon pitäisi tehdä ihmisen sielulle hyvää, mutta ahdistustahan tuo taitaa vaan aiheuttaa...?
Turvaudu Jeesukseen, äläkä ihmisiin.
Voisit jutella vaikka jonkun papin kanssa, ja hän antaisi sinulle synninpäästön. Jeesuksen Kristuksen nimessä, on sinun kaikki syntisi anteeksi annettu. Saat luottaa Jumalan sanaan, että Jeesus sovitti ristillä sinunkin syntisi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:28"]
Ja uskonnon pitäisi tehdä ihmisen sielulle hyvää, mutta ahdistustahan tuo taitaa vaan aiheuttaa...?
[/quote]Uskonto ja uskonnollisuus onkin pahaksi ihmiselle, se on ihan totta.
Elävä usko Jeesukseen Kristukseen sen sijaan vapauttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:28"]
[/quote]
Uskonto nimenomaan aiheuttaa ahdistusta.
J-P
"Uskonnollisuus on kuoret vailla todellista uskoa ja elämää. Uskonnollisuus on kahleilla kiinnitetty pallo jalassa, joka orjuuttaa ihmisen suorittamaan uskonnollisia tekoja verenmaku suussa, ja täyttämään pykäliä ilman sydämen tasolta lähtevää nöyryyttä ja muutosta. Se on usein epäuskoista ja tekopyhää touhua, joka RAJOITTAA elävän Jumalan mahdollisuuksia toimia keskuudessamme. Uskonnollisuus korottaa ihmisen omia tekoja ja erinomaisuutta, kaavoja ja ponnistuksia, ja lopulta estää ihmisen aidon yhteyden elävään Jumalaan. Se vaatii, ja tukee suorittajan omaa ylpeyttä onnistumisen jälkeen, ja ruoskii tätä epäonnistuneiden ponnistusten jälkeen."
http://kurikka.helluntaiseurakunta.fi/blogi/srkviesti_blogi/499/elava_jumala
Mulla on ollut samanlaisia ajatuksia lähiaikoina kuin ap:llä. Itse olin aiemmin pitkään vaisusti uskossa, mutta nyt olen ryhdistäytynyt tosissani. Koen, että Jumala on kutsunut minua ja olen tehnyt parannuksen.
Ahdistaa myös, kun tuntuu että olisi lopun ajat käsillä. Samaa olen miettinyt kuin ap tekemiini synteihin liittyen.
En kuitenkaan ala vuosikausia vanhoja asioita enää kaivella ja pyydellä anteeksi.... Olen samaa kyllä miettinyt kuin ap, mutta tullut tähän tulokseen.
Ap, usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ihan kaikki. Jos joku tietty teko sinua vaivaa, voit käydä sen sopimassa, jotta saat sen pois tunnoltasi. Tai käydä juttelemassa jollekin puhujalle tai sisarelle tai veljelle mieltäsi painavista asioista. Jos et muuta keksi, katso jonkun puhujan puhelinnumero ja soita hänelle.
Mutta minua vähän huolestutti tuo sinun ahdistuneisuutesi määrä. Olisiko sinulla mahdollista käydä juttelemassa jollekin ihan ammatti-ihmiselle tuntemuksistasi, ellet ole jo käynyt. Ehkä sinulla on käsittelemättömiä asioita lapsuudesta, jotka saavat sinut nytkin voimaan pahoin.
Siis jos minä pyydän anteeksi jeesukselta joudun elämään ikuisen elämän taivaassa? Ja jos en pyydä joutuu helvettiin? Mutta ei kai siel helvetissä joudu ikuisesti olemaan? Jos vaan haluisin mullan alle niin mitäs pitäs tehdä?
Ei ole mitään voimaa joka voisi auttaa sinua. Hyväksy että elämä on vain selviytymistä, ja että lopulta ainoa tapa päästä eteen päin on hyväksyä itsesi ja tekosi. Syntiä ei ole olemassa, se on vain ihmisten hallintaa varten tehty konstruktio. Jos on jumala, niin sillä ei ole pienintäkään aikomusta auttaa meitä.
VL-rippi ei ole mikään uskon teko, että siinä pitäisi osata tyhjentävästi luetella kaikki tehdyt synnit. Mutta jos mieltä painaa ja kaduttaa, kannattaa hyödyntää rippiä ennen kuin taakka käy liian raskaaksi ja vaikeuttaa uskoa.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:07"]
Olen ollut lapsena todella masentunut ja kaltoinkohdeltu. Tein silloin vääriä ja pahoja asioita. Ne vaivaavat minua päivittäin. Pitääkö minun pyytää kaikilta ihmisiltä anteeksi joille olen pahaa tehnyt? Lapsenakin? Ahdistaa. Miksi saarnataan kaikki synnit anteeksi jos niitä pitää silti kaikilta pyytää? En tiedä kenen kanssa puhuisin asiasta, siksi kirjoitan tänne. Vl nainen
[/quote]
Minusta on ihanaa kun vihdoinkin alkaa tapahtua ja loppu tulee.
Maailman meno on mennyt nii kauheaksi, etten kestä enää
On ihanaa tietää, että pian kaikki pahat ihmiset ja pahat enkelit hävitetään lopullisesti,
samoin kaikkia sairaudet, kuolema, kaikki pahuus hävitetään
Pian jäljellä on vain totuuttta rakastavat tosi Jumalan palvojat <3
[/quote]Niinpä ihanaa, taivaan koti missä ei ole mitään epäpyhää eikä saastaista. Eikä yhtään valhetta!! Ihanaa!
[/quote]
Voisinpa ajatella noin. Harrastan seksiä (en ole avioliitossa), Jumala tuntuu kaukaisemmalta kuin koskaan, valehtelen... Olen yrittänyt 10 vuotta tehdä parannuksen tosissani.
[/quote]
Ei omassa voimassa vaan yhessä Jeesuksen kanssa:)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:30"]
Voisit jutella vaikka jonkun papin kanssa, ja hän antaisi sinulle synninpäästön. Jeesuksen Kristuksen nimessä, on sinun kaikki syntisi anteeksi annettu. Saat luottaa Jumalan sanaan, että Jeesus sovitti ristillä sinunkin syntisi.
[/quote]
Paskaa.
Ei kannattaisi uskoa satuihin enää 2000-luvulla.
Jeesus Jeesus Herra Jeesus! <3 <3
Hoosianna, Daavidin Poika,
kiitetty olkoon hän!
Kiitetty Daavidin Poika,
joka tulee Herran nimeen.
Hoosianna, hoosianna,
hoosianna, hoosianna!
Kiitetty Daavidin Poika,
joka tulee Herran nimeen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:13"]
Virsi 632 Nyt ylös sieluni[/quote] itkettää vieläkin . Oli isän hautajaisvirsi.
Ei kannata miettiä tehtyjä asioita sillä kukaan ei ole enkeli eikä tule olemaan. Anna itsellesi anteeksi ja se riittää. Meillä on yksi ainutlaatuinen elämä jokaisella. Kaikenlaista olen myös tehnyt mikä välillä kaivelee mieltä. Mitä enemmän tulee ikää sitä vähemmän nämä asiat vaivaavat sillä olen ymmärtänyt että moni on tehnyt paljon pahempia juttuja.
Keskity jatkossa hyvään. Älä mieti menneitä. Se on ollut ja mennyt. Siis eteenpäin vain! Zemppiä. Jaksellaan!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:34"]Siis jos minä pyydän anteeksi jeesukselta joudun elämään ikuisen elämän taivaassa? Ja jos en pyydä joutuu helvettiin? Mutta ei kai siel helvetissä joudu ikuisesti olemaan? Jos vaan haluisin mullan alle niin mitäs pitäs tehdä?
[/quote]
Helvetti on ikuinen niinkö taivaskin.Vaihtoehtoo mullan alla ei olekkaan olemassa.
On vaan se paikka mihin Jumala meijät laittaa,meijän uskon mukaan
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:34"]Ap, usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ihan kaikki. Jos joku tietty teko sinua vaivaa, voit käydä sen sopimassa, jotta saat sen pois tunnoltasi. Tai käydä juttelemassa jollekin puhujalle tai sisarelle tai veljelle mieltäsi painavista asioista. Jos et muuta keksi, katso jonkun puhujan puhelinnumero ja soita hänelle.
Mutta minua vähän huolestutti tuo sinun ahdistuneisuutesi määrä. Olisiko sinulla mahdollista käydä juttelemassa jollekin ihan ammatti-ihmiselle tuntemuksistasi, ellet ole jo käynyt. Ehkä sinulla on käsittelemättömiä asioita lapsuudesta, jotka saavat sinut nytkin voimaan pahoin.
[/quote]
Kiitos. Minä todella haluan uskoa.
Tiedän vain että nämä tekoni ovat myös satuttaneet muita ja siksikin ahdistaa. Jos nyt kuolisin, pääsisinkö taivaaseen? Se on kysymys jota mietin joka päivä.
Olen miettinyt avun hakemista, tarvitsisin sitä. Kunpa rohkenisin. Kiitos viestistäsi todella.
Ap
Kuunteleppa tämä. Tää on sulle.
http://www.jukkapartala.fi/saarnat/DS400017.mp3
J-P
[/quote]