Käräjäoikeus hylkäsi Päivi Räsäsen syytteet
Tuli vapauttava tuomio. Hienoa
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kommentit (1117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsotaan, mitä Päivin vapauttamisen kannattajat tykkäävät kun Lähi-Idän valtauskonnon ääriainekset heittelevät kommentteja kristittyjä kohtaan siteeraten omia oppejaan.
Newsflash. Suomessa toimii jo lukuisia islaminuskoisia seurakuntia. Villi arvaus, mitähän siellä puhutaan? Olisikohan ehkä islaminuskon mukaisia juttuja? Tai mitäpä luulet juutalaisten seurakuntien, katolilaisten ja ortodoksien puhuvan?
Miten kukaan voi olla noin kuplassa????
Ja olet sitä mieltä, että heitä ei ole tarve syyttää vihapuheesta. Että antaa palaa.
Ai, eli sinä olet vetämässä kaikki uskontokunnat oikeuteen? Just. Good luck with that. LOL. Voi ehkä vääääähän tulla vaikeuksia sellaisen jutun kanssa kuin uskonnonvapaus ...
Tämä on tietenkin ilon päivä käytöshäiriöisille kiihkoilijoille uskonnosta riippumatta.
Kristillisyydestä tässä casessa ei todellakaan ollut kysymys.
Vierailija kirjoitti:
No katsotaan, mitä Päivin vapauttamisen kannattajat tykkäävät kun Lähi-Idän valtauskonnon ääriainekset heittelevät kommentteja kristittyjä kohtaan siteeraten omia oppejaan.
He heittelevät näitä kommentteja joka tapauksessa. Ei Räsäsen oikeudenkäynti siihen vaikuta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tietenkin ilon päivä käytöshäiriöisille kiihkoilijoille uskonnosta riippumatta.
Kiihkoilijat kuitenkin hävisivät tänään... ja sananvapaus voitti.
Vierailija kirjoitti:
Käräjäoikeus totesi: Kansanedustajan lausunnot loukkasivat homoja
Saisiko rouva Räsäseltä lausunnon tästä asiasta? Onko hän omasta mielestään loukannut homoja vai onko syyte siltäkin osin väärä?
Räsäsnen on SAANUT VAPAUTTAVAN tuomion. Alatko siis ohi lain syyttäjäksi? Pöh. Olitko niin varma tuomiosta että nyt heität itkupotku raivarin.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa teologeista ja piispoista ei ole Räsäsen kannalla. Räsänen edustaa pientä Luther-säätiötä.
Onneksi eettinen ajattelu uudistuu, ja eettiset uudistajat eivät useinkaan ole niitä, jotka perustavat ajattelunsa fundamentalistisesti joihinkin opinkappaleisiin.
Tässä ei ole kyse uskonnosta vaan länsimaisesta sivistyksestä, joka hyväksyy erilaiset uskonnot ja erilaiset mielipiteet sekä sananvapauden. Sitä kutsutaan suvaitsevaisuudeksi.
Valtio maksaa tästäkin sirkuksesta n. 62 000 euroa. Mistähän sekin on pois...
Toivottavasti kirkko on taas edustettuna Pride-kulkueessa tänä vuonna. <3
Jokohan tämä kaikesta uhriutumisen ja loukkaantumisen kulttuuri pian loppuisi.
Eiköhän tämä päätös lopeta keskustelut palstalla kitinän muiden uskontokuntien vieläkin jyrkemmistä linjauksista. Itse asiassa palstan Päivi-fanien pitäisi oikeastaan innostua ja iloita nyt, kun sana on täysin vapaa kaikille lahkoille ja minareetin tornista huudettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan taas montako kymmentä tuhatta lähtee kirkosta tällä kertaa. Päivillä on usein ollut sellainen vaikutus. Jäljelle jää 500 uskollista ja rahat loppuvat.
Tämän henkilön takia edes kauneimmat joululaulut eivät enää kiinnosta.
Itse erosin Irja Askolan takia. Nyt voisin jopa liittyä uudelleen.
Tosin Räsänen ei edes kyllä liity kirkkoon.
Jännä, kun siihen kirkkoon kuitenkin jäsenkato kohdistuu. Mihin Räsänen liittyy?
Koskaan kuullut KD puolueesta? Räsänen ei ole kirkon edustaja millään tavalla. Mutta voittehan te hölmöt kiukutella ihan väärälle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän Toiviaisen pää punaisena ja tärisevänä huutamista oikeudessa häiriintyneenä käytöksenä. Hyvä että sai paskat palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! "Minua loukkaa jonkun sanomiset" ei ole mikään peruste millekään. Jokaista loukkaavat muiden sanomiset vähän väliä, mutta sen kanssa eletään suvaitsevaisessa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan palstalla paljon uskovaisia...
Räsänen on suoraselkäinen nainen ja ansaitsee ja saa kunnioitusta monilta tahoilta. Ei vain uskovaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! 🌹
Ei ole millään tapaa hienoa vaan vaarallista, että vähemmistöjä syrjivästä lausunnosta ei rangaista tuossa asemassa olevaa ihmistä.
Ilakoisitko samalla tavalla jos sharia-lakia naisille kannattava mies saisi puheistaan vapauttavan tuomion vai kukkiiko palstan kaksinaismoralismi jälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash. Suomessa toimii jo lukuisia islaminuskoisia seurakuntia. Villi arvaus, mitähän siellä puhutaan? Olisikohan ehkä islaminuskon mukaisia juttuja? Tai mitäpä luulet juutalaisten seurakuntien, katolilaisten ja ortodoksien puhuvan?
Miten kukaan voi olla noin kuplassa????
Ja olet sitä mieltä, että heitä ei ole tarve syyttää vihapuheesta. Että antaa palaa.
Ne ovat yleisen syytteen alaisia rikoksia ja valtakunnansyyttäjää ei voisi vähempää kiinnostaa. Seuraavana sen prioriteettilistalla on Räsäsen tapauksen vieminen hovioikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
– Olin ahdistunut, kun huomasin, että kirkko oli kokonaan mukana Pride-tukijana. Mietiskelin silloin mm. jopa kirkosta eroamista. Tämä on minulle hyvin tärkeä uskonvapauden kysymys. Kirkon linjaus oli vahvasti ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa, koska Pridessa juhlitaan Raamatun Roomalaiskirjeen häpeäksi ja synniksi ilmoittamia asioita.
Kirkko ja uskovaiset on NIIN PIHALLA nykytodellisuudesta. Vedotaan 2000 vuotta vanhaan tarinakokoelmaan AINOANA OIKEANA totuutena. Samaan aikaan mm. lahkolaisten parissa hyväksikäyttötapauksia ja järkyttävää painostamista yms. Kuka on syytön heittäköön ensimmäisen kiven.
Mikä ihmeen nykytodellisuus ja ainoa oikea totuus?
Totuus on totta eilen, tänään ja huomenna.
Osoittaa järjen köyhyyttä vedota kommenteissa, että miten tälläistä voi olla, kun eletään 2022 luvulla.
Yhtään viisaammaksi ei ole tultu eikä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan palstalla paljon uskovaisia...
Räsänen on suoraselkäinen nainen ja ansaitsee ja saa kunnioitusta monilta tahoilta. Ei vain uskovaisilta.
Päivi on vain naispuolinen timosoini.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt kaikki alapeukkuttaan Wokea ihan joukolla. (Ilman ironiaa).
Olen tuon kommentin kirjoittaja, eikä minua tarvitse teititellä.
En minä ole vihainen kenellekään, totesin vain, että oikeudenkäyntikulut ovat kymmeniä tuhansia euroja. Valtakunnansyyttäjä hävisi, joten valtion pussista maksetaan kaikki Räsäsen oikeudenkäyntikulut. Valtion pussi = me veronmaksajat. Minusta koko oikeudenkäynti oli typerä farssi ja yhteisten varojen tuhlausta. Siinä kaikki.